Kotitekoinen olut?

Viestiketju alueella 'Ruoka ja juomat' , aloittaja Tavara1, 10.03.2007.

NOSTOJA MUROPAKETIN SISÄLLÖSTÄ
  1. Raaka banaani

Rekisteröitynyt:
    06.04.2015
  2. plari

Rekisteröitynyt:
    15.02.2005
    Jos joku oluen tekijä tarvitsee niin mulla olis Espoossa Möncshofin 0,5l patenttikorkillilsia pulloja 20 kpl ja tavallisia saksalaisia 0,5l pulloja reilu 20.

Näihin löytyy myös 20 pullon koritkin, Hofbrau München ja Bischofshof. Kaikki yhteensä 20€. YV:llä tavoittaa.

Edit: Myyty

Viimeksi muokattu: 03.06.2015
  3. valurauta

Rekisteröitynyt:
    23.01.2010
    Onko saksalaiset olutkorit (siis kori+pullot... tyhjinä) yleisemminkin haluttua tavaraa olutharrastajien keskuudessa?

4. Untitled

Rekisteröitynyt:
    09.01.2002
    Kovat on hintapyynnöt...

5. plari

Rekisteröitynyt:
    15.02.2005
    Pari oluentekijää on hakenut pulloja multa ja 10€ oon saanut kori+pullot yhdistelmästä.

Oikeasta hintatasosta en tiedä mutta jos nyt joku hakee noi pois niin sanotaan vaikka 10€ koko roska.

Käsittääkseni noi patenttikorkilliset ei ole halpoja ostaa olut/viinitarvikemyymälästä

6. Qtwo

Rekisteröitynyt:
    05.08.2010
    Onko tässä kaikki mitä tarvitsen, että saan itse tehtyä olueni? Ensimmäistä kertaa kokeilemassa, jonkin verran aiheesta jo luettu.

Olutpanimo
    COOPERS European Lager 1,7 kg
    Coopers Brew Enhancer 1 1kg

Onko tuon uutteen mukana teko-ohjeet, ja jos, niin onko ne ihan pätevät? Onko uutten mukana myös hiiva?

Olutpanimossa ei näytä olevan sekoituskauhaa tai ominaispainomittarille mittalasia, joten sellaiset varmaan pitää myös tilata.

Viimeksi muokattu: 03.06.2015
  7. Maso

Rekisteröitynyt:
    16.10.2003
    -

Viimeksi muokattu: 03.12.2017
  8. Moebbels

Rekisteröitynyt:
    23.10.2011
    Hiiva noissa uutteissa on mukana mutta ne eivät ole mitään kummoisia, joten suosittelisin kuitenkin kunnollisen kuivahiivan ostoa tuohon kylkeen.
    Hyviä vaihtoehtoja Safale US-05 tai Danstar BRY-97. Lageriahan tuosta ei tule koska se vaatii lämpötilakontrollia ja pohjahiivaa mitä ei välttämättä kannata kokeilla ihan ensimmäisellä kerralla.
    Jonkinlaiset ohjeet noissa tullee mukana mutta tässä on oikein hyvät ohjeet, missä pitäisi olla suunnilleen kaikki käsitelty: http://www.kotiolut.com/viewtopic.php?f=34&t=771
    Sekoituskauhaksi kelpaa melkein mikä tahansa isompi kapusta. Itse käytän metallista salaattiotinkauhaa.

9. Electricturboo

Rekisteröitynyt:
    26.12.2014
    Kuten Masokin jo sanoi, niin vaihda tuo enhanceri toiseen uutepurkkiin tahi vaihtoehtoisesti spraymaltaaseen. Mikäli haluaa humalan makua, niin ota kylkeen vielä humalapellettejä, vaikka Cascadea.

10. Qtwo

Rekisteröitynyt:
    05.08.2010
    Okei, kiitos inofsta! Spraymaltaan voisi tosiaan heittää mukaa, oikeastaan niin oli tarkoituskin mutta unohtui sitten jossian välissä.

Light BC8 E
    Tämä varmaan käy parhaiten? Spraymaltaan kanssahan ei sitten tarvitse lisätä sokeria kuin vasta pullotusvaiheessa?

11. Electricturboo

Rekisteröitynyt:
    26.12.2014
    Sokerin voi korvata spraymaltaalla myös pullottaessa, itse en ole sokeria lisäillyt, ja hyvin poreilee.

12. Qtwo

Rekisteröitynyt:
    05.08.2010
    Totta tuokin tietysti. Minkähän verran sitä sitten tarvitsee laittaa kun pullottaa 0,5 pulloihin? Joku teelusikallinen?

13. Maso

Rekisteröitynyt:
    16.10.2003
    -

Viimeksi muokattu: 03.12.2017
  14. Electricturboo

Rekisteröitynyt:
    26.12.2014
    JÄlkikäytöstä vielä sen verran, että hanki suosiolla toinenkin pönttö, mihin lapot pääkäymisen jälkeen. Ennen pullotusta laitat jälkikäymistavarat (sokeri tahi spraymallas) kakkospönttöön, niin ei tarvitse erikseen pullokohtaisesti mittailla ja saat tasalaatuisempaa.

15. Qtwo

Rekisteröitynyt:
    05.08.2010
  16. Jyrchi

Rekisteröitynyt:
    14.09.2006
    Itse hankin aloitellessani tuon Brewfermin Deluxe-setin ja sille kyllä lämmin suositus. Etenkin mikäli oluen paneminen alkaa maistua ja meinaa joskus myöhemmin laajentaa vaikkapa pussimäskäyshommiin, niin tuo palvelee kyllä hyvin siinäkin touhussa.

Mäskäykseen siirtyessä ei oikeastaan tarvitse hankkia muuta kuin mäskäyspussi ja kattila. Tosin lappo ja lämpömittari tuosta puuttuu, jotka Melkon setissä on. Itse on tullut käytettyä milloin minkäkinlaisia ranetuksia lämpötilamittauksiin ja Melkon lapon hain läheisestä Prismasta.

17. Untitled

Rekisteröitynyt:
    09.01.2002
    Jos meinaa vähänkin vakavammin alkaa oluenpanohommia harrastaa on automaattilappo ihan ehdoton. Ei maksa niin paljon enemmän ja sen käyttö on ihan ylivoimaisen helppoa. Normilappoa imemällä saa kaikki suun bakteerit olueeseen mukaan = ei hyvä. Muutenkin harrastuksiin palaa rahaa, itsellä mennyt reipas 300 euroa välineisiin ja siihen sitten maltaat, humalat ym. päälle. Teen täysmäskäämällä Padernon 25,5 litran kattilassa.

18. Electricturboo

Rekisteröitynyt:
    26.12.2014
    Itsellä ei ole tullut pilaantumisia lapon imemisen tai muunkaan takia, mutta hyvä lappo tosiaan tekee asiasta mukavampaa. Ja tuosta rahan palamisesta, niin ei tätä kannata rahan säästö edellä tehdä vaan maun takia. Mulla on vaan perusvälineet ja normi kattila, mutta tällä hetkellä välineisiin, uutteisiin, maltaisiin yms. on mennyt varmaan 400 €, ja tavaraa on tullut tehtyä noin 50 litraa. Sillä rahalla olisi saanut pirkan bulkkikamaa melkoisen varaston.

19. Asiaintuntija

Rekisteröitynyt:
    24.01.2014
    Tästä on vuosia aikaa kun olen olutta viimeeksi valmistanut, mutta eihän sitä lappoa imeä tarvitse, vaan muistaakseni ihan vedellä olen sen täyttänyt, jolloin virtaus alkaa itsestään. Voi vaatia pari yritystä ja sikäli vähän hankalaa, mutta onnistuu.

20. filt

Rekisteröitynyt:
    03.09.2004
    Tai sitten investoi niinkin mullistaviin tuotteisiin kuin automaattilappo ja (pallo)hana.

21. ÖyWöy

Rekisteröitynyt:
    07.08.2014
    Ei millään jaksaisi odotella, kohta kaksi viikkoa pullotuksesta..

Tuollaisesta kitistä tein. Todella helppoa, koska paketi sisältää kaiken tarvittavan ja pitäisi olla laadukasta tavaraa. Ei kylläkään sieltä halvimmasta päästä.

22. Electricturboo

Rekisteröitynyt:
    26.12.2014
    Ootko aikaisemmin käyttänyt noita kittejä? Osaatko verrata lopputulosta muihin?

23. ÖyWöy

Rekisteröitynyt:
    07.08.2014
  24. MuumiPappa

Rekisteröitynyt:
    22.03.2001
    Mä olen noita muutamaa Festivalin kittiä käyttänyt, ehkä parasta kitti kaljaa, mitä olen maistanut.
    Viimeisemmässä tilauksessa tuli myös tuo Razorback IPA, joten sitä pääsen myös maistamaan.

25. yrde

Rekisteröitynyt:
    30.01.2006
    Kellään tietoa kotiolut.com kohtalosta? Sivut olleet alhaalla kohta viikon:hammer:

Jaa tämä sivu

Alibi
Anna
Deko
Dome
Erä
Hymy
Kaksplus
Kippari
Kotilääkäri
Kotiliesi
Koululainen