Kotiteatteria pystyyn

Viestiketju alueella 'Viihde-elektroniikka, kamerat ja Hifi' , aloittaja Bahamut, 24.10.2010.

NOSTOJA MUROPAKETIN SISÄLLÖSTÄ
  1. Bahamut

Rekisteröitynyt:
    24.10.2010
    Joo kyl mä niin paljon oon kuullu/lukenu siitä, että keskiääni pitää olla samaa sarjaa ettei sitä voi ku uskoa :) Onhan äänimaailman hyvä olla samantyyppistä! Mä ite kans mietin noita 10.2 mutta luulen että ne 10.1 on mulle aivan riittävät. Ja ku sen subinkin saan siihen kaveriks. Eli kyl mä luulen että ostoon menee takapönttöjä lukuunottamatta kaikki. Tai

Ja Jake285, tuo 5 Usheria, kuten sulla houkuttelis kovasti ku ne on komeammat ku Wharfedalet mut vielä täytyy lukea ainaki nuo sun laittamat linkit ennen ku tekee mitään..

2. Bahamut

Rekisteröitynyt:
    24.10.2010
    Sellaista vielä kysyisin kun täällä osataan varmasti vastata että miten tuota gauge-taulukkoa oikein tulkitaan? Esim. jos sanotaan että: For short runs of less then 20 feet or so you can use 18 gauge wire, niin onko tuo 18 sama kuin 0,8mm2 Wire Gauge Tables

3. karik134

Rekisteröitynyt:
    06.09.2008
    Laita vain 2*2,5mm2(n.2€/m) kaiutinjohtoa. Tuo paksuus riittää 15 metrin vetoihin asti. Mareksound - Norstone kaiutinkaapeli 2x2,5mm^2 metrihintaan

4. ppjra

Rekisteröitynyt:
    14.09.2005
    [OT]
    Älkää nyt hyvät ihmiset puhuko keskiäänistä, kun tarkoitatte keskikaiuttimia :)

Luettavaa
    [/OT]

5. Bahamut

Rekisteröitynyt:
    24.10.2010
    No sitä mä mietinkin että mahtaako tuolla olla niin väliä minkä kokoista/materiaalia johto on, niin kauan ku ei puhuta 10000€ kaiuttimista ja johdoista :) Ja ku taakse tulee olemaan noin 5-6m tarve niin tuo piuha varmasti riittää han hyvin.

Muista en tiedä mut mä voin luvata ;)

6. Larzes

Rekisteröitynyt:
    04.12.2008
    Jonkinlaista kotiteatterisettiä olisi tarkoitus kyhäillä, soittimena PS3 (eli leffa- ja pelikäyttöä) ja itseltä löytyy kaksi Simexin lattiakajaria vapaana, noiden hinta yhteensä jotain 150€.. Kuva olisi tarkoitus vahvistimen kautta vetää telkkuun HDMI:llä, vahvarista sitten äänet. Tietokoneen kuulokepistokkeesta tulee kans otettua äänet musiikin kuunteluun. Ääni semmoista 320 kbps mp3. :)

5.1 -vahvistin olisi tarkoitus hommata, ja tuohon ostaa hyvät kajarit kunhan raskii. Aluksi kuitenkin mennään näillä kahdella kajarilla.

Elikkäs mikä vahvistin olisi hyvä omiin tarkoituksiin? Onkyota ja Denonia on kehuttu. Onko noista +250€ malleista mihinkään vai kannattaako ottaa suoraan tuolta +400€ hintaluokasta. Vahvistin tulee olemaan pitkään itsellä, eli sen mukaan ostan että sillä pärjää vähän aikaa. Mitään hifivehkeitä en kuitenkaan tarvitse.

Stereokamat saisi varmaean halvemmalla, mutta pitäähän ne leffat vähintään 5.1:nä katsoa. 3D:n läpivienti tulevaisuutta ajatellen voisi olla jeesh.

7. abivaanenopi

Rekisteröitynyt:
    08.12.2008
    Ääni sr608 Onkyolle :) Tai vastaava vanhempi malli jos ei 3d hässäköitä tarvitse. Millaset Simexit kyseessä?

8. virtuaali

Rekisteröitynyt:
    14.03.2004
    itselläni löytyy onkyo 578 suosittelen ei ongelmia vielä missään käytössä tullut vastaan.

9. AeshmA

Rekisteröitynyt:
    25.08.2003
    Jos on heti varaa laittaa tilaukseen, niin miten olisi Yamaha RX-V667 tarjouksesta 379€ + 2€ toimitus, tarjous ainoastaan tämän sunnuntain. Tarjouksen hinta on RX-V467:n normaalihinta ja sitten 567:aa on nyt tämän viikon kaupattu 349€ (ja on siis vielä tuolla listoilla myös).

10. Larzes

Rekisteröitynyt:
    04.12.2008
    Joku +5 vuotta vanha malli, vaalea puu, musta suojakangas, yksi diskantti-, yksi keskiääni- (10cm) ja yksi bassoelementti (16cm).

http://image.nettix.fi/extra/itemim...-51-kajarisarja-755327_b_aa08365d1925a0da.jpg
    Kuvakin sattui löytymään samanlaisesta.

Malli SCTOW1
    8 Ohmia
    Tehonkesto 150W

E: Miten tuossa Yamahassa riittää tehot? Tekniikan maailmassa (15/2009) RX-V565 sai moitteita tehottomuudesta ja liitännöistä. Kasin sai vertailusta, edelle meni Onkyo SR-607 (8,8), Denon AVR-1910 (8,5) ja Pioneer VSX-919AH (8,3). Taakse jäi Sony STR-DH800 (7,8).

Viimeksi muokattu: 31.10.2010
  11. Jonez86

Rekisteröitynyt:
    10.10.2010

:eek: kävipähän säkä kun tänne satuin, pitääki peruuttaa oma 549€:n tilaus aika pikaseen ja tarttua tohon!

Heitän tähänkin ketjuun kyssäriä parista kaiuttimesta jos jollain sattuu olemaan käyttökokemuksia:

VS 336 - Boston Acoustics
    - saisin hyvä tarjouksella mutta tarttee toimiakseen vähän jotain järeämpää kuin tuon rx-v667:n?

JBL - L890 - Black Ash - Four-way, dual 8" floorstanding loudspeaker
    - taitaa olla vähän isomman tilan kuin 20m2 betonikuution kaiutin?

12. AeshmA

Rekisteröitynyt:
    25.08.2003
    Luulisi riittävän perusteatteriin, mutta ei ehkä kun mennään reilusti yli kiloeuron laatukaiuttimiin.

Lainattua Audioholicsin revikasta:

13. Larzes

Rekisteröitynyt:
    04.12.2008
    No nyt lähti Gigantista toi alehintainen Yamaha tulemaan, otinpa vielä 3 vuoden takuun päälle. Toivottavasti en pety :)

14. AeshmA

Rekisteröitynyt:
    25.08.2003
    Eipä hirveesti väliä vaikka pettyisitkin, Gigantin 30 päivän palautusoikeus toimii. Tosin taitaa hinta-laatu-suhteeltaan olla jo sen verran hyvä vehjes, että epäilen näin käyvän.

Jonez86: Oleppa hyvä vaan, jääpähän melkein 200€ asennuskaljoihin :kippis:

15. Larzes

Rekisteröitynyt:
    04.12.2008
    Niin tuskin huonompaan suuntaan menee sillä nyt vahvistimena jonkun halvan Thomsonin stereosarjan 5-levyn vaihtajamikälie :) Ja toimiihan HDMI:n läpivienti tuossa Yamahassa? :smoke:

Tämmönen vielä; toimiiko tilaäänet, jos pistän mitkä tahansa kajarit taakse? Vai onko noiden takakajareiden oltava tietynlaiset? En ole noihin vielä paljoa perehtynyt.

16. AeshmA

Rekisteröitynyt:
    25.08.2003
    Läpivienti vahvistimen ollessa pois päältä vai mitä meinasit? Kyllä ainakin luulisi onnistuvan, mutta manuaalista (~13Mb pdf) kaivamaan infoa.

Ja kyllä takaäänet toimii kuhan asetukset ja johdotukset on kunnossa oli takana mitkä tahansa purkit (ko. laitteen kanssa preouttien kautta myös aktiivikaiuttimet, manuaali perehdyttää paremmin). Toki kannattaa olla tehonkestoltaan ja impedanssiltaan lähellä muita.

17. Larzes

Rekisteröitynyt:
    04.12.2008
    Pakkohan se läpivienti olla noissa kalleimmissa mahdollinen? Miten muuten noi vaffarit ottaisivat äänisignaalin vaikkapa Blu-Ray -soittimesta?

Jos kerran 3D:lle on tuki niin eiköhän se normikuvakin mene läpi :)

18. AeshmA

Rekisteröitynyt:
    25.08.2003
    Joo siis tottakai ainakin jos vahvistin on päällä ja oikeassa inputissa, niin HDMI outista saa kuvan pihalle. Sitten myös komponentti ja jopa komposiitti kuvalähteet saa HDMI:stä pihalle. Jonkun revikan nopeasti tuosta lukaisin aikaisemmin, niin alle 720p materiaalit laite skaalaa kyseisen revikan mukaan mallikkaasti 1080 tasoon (retrokonsolit, Wii, VHS...), mutta 720p ja 1080i lähteitä ei enää skaalata.

Manuskasta tosiaan varmaan selviää toimiiko nuo HDMI portit myös kytkimenä laitteen ollessa herätysvirroissa, jolloin kuvan+äänen saisi halutessaan läpi telkkarille vetämättä ylimääräisiä piuhoja, vaikkapa vain säästääkseen sähköä.

19. Bahamut

Rekisteröitynyt:
    24.10.2010
    Tuli tossa mieleen ku oon lukenu että subbarin kytkentään on suositeltu tavallista RCA-piuhaa.. Mietin mikä vaan on tavallinen ku eikös ne ole yks-, kaks- tai kolmehaaraisia yleensä? Kotona taitaa olla pleikkareitten, dvd-soittimien ja ties minkä jäljiltä varsinki niitä valkonen/keltanen-yhdistelmiä vaikka kuinka. Pitääkö ostaa sellanen missä on vaan kummassakin päässä yks vai voiko tollasta kaks haarasta käyttää ja jättää toisen vaan roikkumaan? Kun sekä vahvarissa, että subbarissa on "vaan" yks paikka johdolle? :smoke:

20. karik134

Rekisteröitynyt:
    06.09.2008
    Joo yksi liitin vahvistimeen ja yksi subiin. Ihan sama onko stereo-rca(left,right), kun liität vain yhden piuhan niistä.

21. Bahamut

Rekisteröitynyt:
    24.10.2010
    Eli ei väliä laittaako vaikka toiseen keltaisen ja toiseen valkoisen? Vaikka kyl mä varmaan samanväriset silti laittaisin :)

22. Rubbish

Rekisteröitynyt:
    03.06.2003
    Jos et laita samanväristä molempiin päihin niin ei äänikään kulje. Ei signaali yhtäkkiä toiseen kaapeliin hyppää.

23. karik134

Rekisteröitynyt:
    06.09.2008
    Laitoin tuohon kyllä että "kun liität vain yhden piuhan niistä" :)

24. Bahamut

Rekisteröitynyt:
    24.10.2010
    No niin mä mietinkin että yleensä niillä väreillä on jotain väliä mutta aattelin kysyä :)

Mä en osaa lukea näin maanantaisin ;)

Vielä sellasta että tietääkö joku tai osaako suositella jotain leffaa/biisiä tms. millä vois testailla 5.1-ääniä noin niinku käytännössä? Toimiiko ihan joku normi leffa tuossa, koska kaikkihan ne on nykyään Dolbya ja surroundia jne. Saan vaan tänään 3.1-vehkeet kotiin ja lainaks takapöntöt niin ois kiva testailla :rolleyes:

25. karik134

Rekisteröitynyt:
    06.09.2008
    Millä toistat dvd:t. Jos pc:llä niin osaako näytönohjain siirtää ääntä vai kytketkö emosta optisen vahvariin?

Jaa tämä sivu

Alibi
Anna
Deko
Dome
Erä
Hymy
Kaksplus
Kippari
Kotilääkäri
Kotiliesi
Koululainen