kotiteatteri 2000 euroon

Viestiketju alueella 'Viihde-elektroniikka, kamerat ja Hifi' , aloittaja Defic, 24.11.2006.

NOSTOJA MUROPAKETIN SISÄLLÖSTÄ
  1. insight

Rekisteröitynyt:
    27.11.2003
    Mä pidin Magnatista enemmän, kuin RS6:sta. GS10 oli sitten taas enemmän mieleen kuin Magnat. Hintalaatusuhteeltaan Magnat 507 on vertaansa vailla.
    [signature]Laulajien forum http://www.armleg.com/vokalisti/[/signature]

2. petepeluri

Rekisteröitynyt:
    05.11.2003
    Elac tekee ainakin designkaiuttimia mitkä ilmeisesti sopivat myös seinälle asennettavaksi?
    HD lähetyksiä saa sateliitistä ja kaapelistakin 2007 aikana, ainakin joistakin.
    Tosin normaali digiboxi ei ymmärrä mitään HDTV:n päälle, joten se menee silloin vaihtoon.

[signature]E6400, GigaShit DS4, 2gt Ddr2 Micron d9, AsuX [email protected], 250+200gt, p5-470w, X-fi, 5.1.1, 01=48k, 03=22k, 05=13k, 06=6.9k, Am3=136k. Idle 165W, 3d 340W.[/signature]

3. MUROPAKETIN HINTAVERTAILU

Päivän tarjoukset
    Yhteistyössä
    Jabra Style

Jabra Style

15,80 €
    -60 %
    Katso
    tuotetiedot
    HP S6500

HP S6500

12,91 €
    -55 %
    Katso
    tuotetiedot
  4. Defic

Rekisteröitynyt:
    22.01.2005
    miltä kuulostaa, onko paranneltavaa:

äänentoisto:

Monitor Audio - RS6 lattiakaiutin, pari 990e
    Tai
    Magnat Quantum 503, Pyökki, 2 kpl 429e + BK Electronics XLS200-DF MK2 subbari 499e

Yamaha RX-V659 vahvistin 529e
    vahvistin vaihtoehtoja saa laittaa. niistä kun ei ole juurikaan tietoa. tuossahan kyllä säästäisi jonkun verran kun ostaisi 2-kanavaisen. mutta jos hankkii joskus lisää niitä kaiuttimia :P

Tv:

Panasonic Viera 32" LCD TV TX32LX60F 999e
    Tai joku 1500e tai halvempi 37" tv. kukaan ei oo vielä suositellut mitään joten tietoa ei ole että onko tämmöistä hyvää.
    hmm tää kuulostas ihan kiinnostavalt, onko moiteitteita tästä:
    Toshiba 37WL66Z 37" LCD-televisio 1354e

tähän päälle vielä joku 130e hdmi liitännällä oleva dvd-soitin ja topfieldin perusdigiboxi. kommentteja et kumpi kaiutinsetti ja onko olemassa parempia tuotteita hintalaatu suhteeltaan joita kannattaisi vaihtaa ostoslistaan :)? nämä tekee yhteensä siis kalliimmilla ja halvimmilla vaihtoehdoilla 2450-2870e (ilman digiboxia ja dvd-soitinta) :P

EDIT: boldaukset ja alleviivaukset ei toimi linkkejen sisäl o_o

5. rippe

Rekisteröitynyt:
    17.01.2003
    No huh tuon vahvarin hintaa. Itse ostin viikko sitten mustasta pörssistä yammun rx-v657:n 299?:lla. Loppuunmyynti vanhasta mallista, muttei juuri poikkea 659:stä.
    [signature]Hki
    [/signature]

6. Defic

Rekisteröitynyt:
    22.01.2005
    joo no senhä vois vaihtaa mut sanokaa niit vaihtoehtoja kun en juuri tiedä mitään

7. Moukula

Rekisteröitynyt:
    31.12.2001
    Itsellä on Denonin vanhempi vastaava malli (1705, maksoin aikoinaan 299?) ja olen kyllä tykännyt. Toki tuossa Yamahassa on enempi liitäntöjä. http://www.mareks.fi/?p=productsMore&iProduct=637 Äänen puolesta en usko että huomaat mitään eroa (huom. mutu).
    [signature]"So many strange things have chanced that to learn the praise of a fair lady under the loving strokes of a Dwarf's axe will seem no great wonder." -Eómer[/signature]

8. kesämopo

Rekisteröitynyt:
    17.08.2006
    BTW Missäs Yamahan kotiteatteri vahvareissa tai siis mikä on halvin malli josta löytyy jo hdmi liitin?

9. insight

Rekisteröitynyt:
    27.11.2003
    Molemmat kuulleena suosittelen ehdottomasti tätä. Kotona on juuri näin ja ton Monitor Audion olen myös kuullut, se on hyvä, mutta Magnateissa oli ilmavampi soundi ja XLS200 kun yhdistetään siihen, niin saadaan hinta/laatusuhteeltaan erittäin hyvä yhdistelmä. Monitor Audion kalliimmat mallit vetävät sitten pidemmän korren, jos verrataan Magnatiin.

Kuuntelin muuten Yamahalla Mareksilla noita yllä mainittuja kajareita sekä Advance Acousticsilla. Yamaha toisti diskantit korvia viiltävän huonosti. Se oli joku 500 sadan euron AV-receiver. En siis suosittele ainakaan Yamahaa. Mulla on Pana ja se on kyllä varsin mainio vahvari. Harman Kardon ois toinen mitä voisin suositella sekä toi Advance Acoustics, mutta se taitaa tehdä enemmän stereovahvareita.

RS-sarjan ja GS-sarjan Monitor Audioissa on mun mielestä todella iso ero verrattuna Magnat 500 ja 900.
    hyvä 503 -> 903 -> GS10 paras

Denoneita en ole muuten kuullut. Varmaan myös ihan hyvä, sekä Marantz.

10. petepeluri

Rekisteröitynyt:
    05.11.2003
    Onko Panasonic panostanut vahvistimiensa laatuun jo nykyään?

[signature]E6400, GigaShit DS4, 2gt Ddr2 Micron d9, AsuX [email protected], 250+200gt, p5-470w, X-fi, 5.1.1, 01=48k, 03=22k, 05=13k, 06=6.9k, Am3=136k. Idle 165W, 3d 340W.[/signature]

11. insight

Rekisteröitynyt:
    27.11.2003
    Kyllä mä näin uskallan väittää.
    En tiedä onko tällaisella mitään painoarvoa, mutta linkitän nyt kuitenkin
    http://www.audioreview.com/PRD_321834_2718crx.aspx

12. Defic

Rekisteröitynyt:
    22.01.2005
  13. Collusion

Rekisteröitynyt:
    26.04.2002
    Täytyy vielä lisätä, että vaikka tuota Cambridgeä suosittelinkin, niin Yamahan vahvareissa on enemmän ominaisuuksia. Tietenkin jos sinulla ei ole käyttöä tilamoodeille sun muille IMHO turhille härpäkkeille niin osta Cambridge. Se pieksee Yamahan kyllä helposti äänenlaadullaan.

14. Rysty

Rekisteröitynyt:
    14.05.2001
    Kaveri osti Cambridgen just sen takia että siinä on parempi äänenlaatu. Nyt se on kyllä tullut toisiin aatoksiin kun tuo 540 on vaikea käyttää. Jatkuvasti kuulee valitusta siitä. Toisaalta niinhän nuo parhaat laitteet taitaa olla aina, helppokäyttöisyys on uhrattu äänenlaadulle.
    [signature]""Näin unta että elin kaaoksen ja järjestyksen rajamailla.
    Sitten nukahdin ja huomasin olleeni valveilla""
    -Viivi ja Wagner[/signature]

15. Defic

Rekisteröitynyt:
    22.01.2005
    noni hyvä. sit lähtee cambridge tilaukseen.

16. zhaft

Rekisteröitynyt:
    26.09.2001
    Ite ostin Denon AVR-1707 ja 2x Chorus Compact 682, toimii erittäin hyvin ja myöhemmin voi sitten päivitellä keski-ja takakaiuttimia.
    Subia ei edes heti tarvitse koska kaiuttimet toistaa riittävän alas matalimpia murinoita lukuunottamatta.

Mun mielestä kannattaa panostaa laatuun ja jos ei rahat riitä, ostaa myöhemmin esim. juurikin lisää kaiuttimia ja on siihen asti ilman monikanavaääntä.
    edit: jos joku ihmettelee miksi ostin "kalliit" compact 682:set niin siksi koska sain ne duunin kautta hintaan 420e/pari :)

17. Crusty

Rekisteröitynyt:
    22.05.2001
    Cambridge Audiolle menee omakin ääneni. Vaihdoin tuossa H/K:n 5.1 vahvarin tähän ja ei oo tarvinut katua. Komeen näköinen ja äänenlaatu on loistava.
    [signature]It takes a big man to cry, but it takes a bigger man to laugh at that man.[/signature]

18. Defic

Rekisteröitynyt:
    22.01.2005
    toki tosta koitan alennusta pyytää

eli tommonen setti ois varmaa koht tilaukses. tohon vielä digitalo.de:stä Toshiba 37WL66Z lcd-telkku hintaan 1050e. mitäs piuhojan tarvii? ja viel vaik tost dvd-soittimest et oisko mitää vastaavaa halvempaa olemas tai digiboksia

19. insight

Rekisteröitynyt:
    27.11.2003
    DeFic varmasti ihan hyvä kokonaisuus, vaikka CA:n käytettävyydestä en tiedä. Mutta soundista jos puhutaan niin toimii. En ole kuullut Magnateja CA:n kautta. Olisi ihan mielenkiintoista kuulla. Toinen hyllykaiutin, mitä voi suositella on CM1, siis alle tonnin parihintaluokassa.[signature]Laulajien forum http://www.armleg.com/vokalisti/[/signature]

20. mopnexi

Rekisteröitynyt:
    13.05.2002
    CA käytettävyys ei kyllä ole sieltä parhaimmasta päästä, mutta äänenlaatuhan se merkkaa :)

21. Defic

Rekisteröitynyt:
    22.01.2005
    kerrotko siitä käytettävyydestä? miten sitä on huonompi käyttää tai miten jotain muuta on parempi :P?

EDIT: mitäs kaikkia johtoja minun tarvitsee tilailla ja täytyykö minun vaihdella niitä johtoja aina vahvistimeen jos katson digiboxista telkkua tai kun rupean katsomaan dvd:tä? niin ja kuinka paljon täytyy säätää että esim basso on suhteessa muihin ääniin sopiva. en ole ennen näin vertaillut niin en oikein tiedä? onko paljon säätämistä ennnenkun saan äänentoistoni toimimaan hyvin.

22. insight

Rekisteröitynyt:
    27.11.2003
    Mulla bassot on vahvarista ja subbarista säädetty tasan puoleen väliin eli ihan flattina mennään.

23. Geefabio

Rekisteröitynyt:
    12.06.2003
    Basson säädöt riippuu ihan huoneen koosta, sijoituspaikasta ja muiden toistovärkkien kyvyistä ja ulottuvuudesta, kuten näiden välisestä jakotaajuudesta.

Eipä siihen mitään yhtä ja ainoaa säätöä ole.

Tuntuu olevan vain useimmalle henkeen ja vereen hifistille pakkotila pitää tone-defeat päällä ja säätimet nollilla. Itse sensijaan olen nostanut basson tasoja hieman ohjelmalähteestä kun siirryin selkeästi suurempaan kuuntelutilaan muuton yhteydessä. Entisessä kämpässä flat oli tosi jees. Nyt kun kuunteluhuone on todella avoinainen bassot vain katosivat ilman equa. Säätämällä sain tämän huoneen bassokatoa korjattua kivasti.
    [signature]"Simply using a Mac does not make you Mr. Geeky, this privilege is reserved for those standardistas who insist on running everything on a Linux platform." - ALA[/signature]

24. petepeluri

Rekisteröitynyt:
    05.11.2003
    Millä olet equttanut?
    Kai myös mittasit ensin jotta tiedät mistä kohtaa equtat, miten paljon ja miten leveästi? ;)
    Ehkä aikaisemmin bassot olivat korostuneet ja nyt tasaiset, kunnes menit equttamaan?

Liika equttaminen tappaa kyllä musiikin.[signature]E6400, GigaShit DS4, 2gt Ddr2 Micron d9, AsuX [email protected], 250+200gt, p5-470w, X-fi, 5.1.1, 01=48k, 03=22k, 05=13k, 06=6.9k, Am3=136k. Idle 165W, 3d 340W.[/signature]

25. Geefabio

Rekisteröitynyt:
    12.06.2003
    Olen eq:ttanut ihan tietokoneen päästä 20-125hz alueita. En ole mitannut, vaan olen tehnyt muutoksia korvakuulolla ja ns. mikä kuulostaa parhaalta periaatteella. Olen näitä kaiuttimia nyt kuunnellut 4 eri kuunteluhuoneessa + liikkeessä ja tiedän suurinpiirtein mitä haluan näiltä. EQ:ua en tosin käytä kaikelle materiaalille. Tämä huone on noin 45m[sup]2[/sup], josta yksi seinä on auki keittiöön ja toinen eteiseen ja yksi seinämä (7m) on pelkkää ikkunaa. Käytännössä kuuntelutila lähemmäs 60m[sup]2[/sup] kun ei huomioida noin 2m pituista väliseinää keittiön ja eteisen välissä. Tämä syö jonkin verran bassoja ja olen tätä vähän kompensoinut kun kuuntelupaikassa toisto on heikompi kuin huoneen toisissa osissa. Itseasiassa en edes välitä onko taajuusvaste nyt luotisuora vai vähän kuprulla, koska näillä pienillä korjauksilla nautin kuuntelusta enemmän. Se lienee pääasia (enkä puhu mistään yliampuvasta kumisevasta jumputuksesta).

Toisaalta tuntuu myös, että pienoinen loudnessmaisuus olisi vain hyvä juttu kun kovin isolla ei viitsi kuunnella ja tuntuu, että oma vahvistin ja kaiuttimet heräävät vasta siinä vaiheessa kun alkaa olla turhankin paljon äänenpainetta.

Tosin jos välineet olisi niin mielelläni mittaisin taajuusvasteen huoneessa.

Alunperin syytin ponnetonta viritinvahvistinta, mutta kun vertaa edelliseen kämppään niin taitaa olla akustiikka se suurin piru omalla kohdalla. Noh, pitää se vahvarikin vaihtaa jossain vaiheessa.
    [signature]"Simply using a Mac does not make you Mr. Geeky, this privilege is reserved for those standardistas who insist on running everything on a Linux platform." - ALA[/signature]

26. mopnexi

Rekisteröitynyt:
    13.05.2002
    Siis tuossa on _ollut_ ainakin pienoisia lapsuksia käytettävyydessä, lukaise vaikka tuo http://www.dvdplaza.fi/forums/showthread.php?t=39652 ketju aiheesta lävitse. Varmasti osa on korjattu näihin uudempiin malleihin(V.2).

EDIT: itse kyllä hankkisin suosiolla tuon CA:n. Näyttää että suurin osa noista ongelmista on korjattu, ja OSD on aina iso plussa.

Jaa tämä sivu

Alibi
Anna
Deko
Dome
Erä
Hymy
Kaksplus
Kippari
Kotilääkäri
Kotiliesi
Koululainen