Kokemuksia romaneista

Viestiketju alueella 'Yleistä keskustelua' , aloittaja Joe Black, 18.08.2010.

NOSTOJA MUROPAKETIN SISÄLLÖSTÄ
  1. Calle

Rekisteröitynyt:
    22.08.2003
    Olisko tuo eka kommentti ainakin sitten romanikieltä, olen joskus nuorempana kuullut kun kotikaupungin nuoret mustalaiset puhui tuota. Kuulostaa hieman venäjälle/slaavilaiselle kielelle, tosin epäilen osasiko ne sitä oikeasti, kunhan hölöttivät. Mutta ei kai tuo mitenkään harvinaista ole että nuo tuota osaavat...

2. furesis

Rekisteröitynyt:
    04.07.2013
    Kaupan parkkipaikka on täynnä tyhjää tilaa. Silti smugujen pitää laittaa transportteri invapaikalle, vaikka vieressä on normiparkkiksia vapaana vaikka miten. Minkä v*tun takia?

Mä oo luullu, että mannejen invapaikalle parkkeeraus on lähinnä legendaa, mutta eipä se vissiin olekkaan.

3. demas

Rekisteröitynyt:
    01.02.2013
    Ei oo legendaa. Niin monta kertaa todistanut tätä. Olen ruvennut miettimään että varmaan tekevät sen ihan tarkoituksella. Vaikka vieressä olis kuinka hyvää paikkaa niin invapaikalle pitää vetää.

4. pog

Rekisteröitynyt:
    12.10.2007
    Aivan normi touhua. Just viime viikolla katsoin kun kymmenen vuotta vanha, 800tkm ajettu diesel E-mersu lipui kauppakeskuksen invapaikkaan, vaikka vieressä olisi ollut tyhjiä ruutuja, ja tuosta varastetusta/koeajoon otetusta autosta nousi neljä läskiä tervettä romaaani ämmää hameineen ja menivät hesburgeriin mutustamaan paskaa naamansa.

Itsellä oli joskus hyvä työkaveri raksalla kun kertoi ruokatunnilla nähneensä kuinka manne perhe jätti auton invapaikkaan, ilman invalupaa, niin otti autostaan nauloja ja asetteli renkaiden eteen ja taakse nojaamaan renkaisiin.

Viimeksi muokattu: 11.02.2018
  5. Osa romaneistahan on jonkin sortin invalideja ja eläkeläisiä. Ehkä se on ihan perusteltua ajaa sitten omille paikoille.

Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen: 07.03.2017
  6. vahemst

Rekisteröitynyt:
    22.02.2019
    Tänään Tampereen Turtolan Citymarketissa koettua:
    Kaksi noin 40-50 -vuotiasta hyvinpukeutunutta romaninaista tulivat pyytämään apuani. Toinen halusi maksaa 75 euron laskun (autovero kuulemma), mutta valitettavasti hänellä oli kännykästä akku loppu eikä siinä ollut nettiä. Pelkästään toinen syy olisi tietenkin riittänyt, mutta en vastustellut kun sain toisen syyn ilmaiseksi kaupan päälle. Tarinaan kuului myös se, että toisella naisella oli puhelin mukana, mutta se oli niin vanha, ettei siinä netti toiminut. Tätä puhelinta esiteltiin samalla, kun apua tarvitseva esitteli kädessään olevaa S-pankin Visa-korttia. Yritin saada selvää, miten tämä lasku oli tarkoitus maksaa ja mikä oli minun roolini tässä prosessissa. En saanut mitään järkevää selitystä, mutta mukaan minun olisi pitänyt lähteä. En lähtenyt, vaikka vähän kyllä uteliaisuus heräsi, miten homma käytännössä olisi hoidettu. Olisiko minun pitänyt maksaa omasta nettipankistani, ja sitten minulle olisi nostettu vastaava summa automaatilta? Vai olisiko minun pitänyt lainata puhelintani, jolla sitten olisi maksettu netissä? Onko vastaavanlaisista avunpyynnöistä muilla kokemusta tai tietoa?

7. electron06

Rekisteröitynyt:
    12.11.2006
    Veikkaan että kyseessä oli suomen rehellisin romani jolla vaan ei nyt toiminut mikään. Ei edes kusetus. :p

8. cam70

Rekisteröitynyt:
    31.10.2006

9. vahemst

Rekisteröitynyt:
    22.02.2019
    Tämä jäänee ikuisesti pimentoon, mutta aina kannattaa olettaa hyvää :)

Tarkennuksena vielä, että naiset kehoittivat minua kauppakeskukseen sisään heidän kanssaan. Ei siis mihinkään epämääräiseen, kuten ulos kujalle tai autoon. Tosin kerran minua on pyydetty kadulta mukaan autoon, jossa oli viisi romania. En tiedä miten olisin sinne enää mahtunut ja jos olisin mahtunut, niin miksi halusivat minut mukaansa.

AlwariTuohitorvi tykkää tästä.
  10. Kala

Rekisteröitynyt:
    06.08.2000
    Täällä päin lähikaupan parkkiksella suurin invapaikkojen käyttäjäryhmä on mersumerkille uskolliset lahkot ja audimiehet. Kerran oli oikein peräkkäin kaksi saman mallista ja väristä audia, toinen oli tullut kauppareissuni aikana. Ilmeisesti näki veljessielun ja halusi lähelle, vaikka olisi siihen rinnallekin päässyt - tavisten paikalle.

Viimeksi muokattu: 22.02.2019
  11. 98765

Rekisteröitynyt:
    13.12.2010
    Olisit potkaissut seurue autoon vain hiukan vauhtia.
    Valdella ja kyöstillä on aina top 1 vakuutukset moisiin kolhuihin.

12. 98765

Rekisteröitynyt:
    13.12.2010
    Sinulla on jotain ulosannissa mihin kiinnittävät huomionsa, kannattaa ajoissa miettiä mikä se on ja korjata.

Viimeksi muokattu: 23.02.2019
  13. 0dez

Rekisteröitynyt:
    25.12.2012
    Viimeksi muokattu: 17.05.2020
    Stoker tykkää tästä.
  14. B12

Rekisteröitynyt:
    05.04.2002
    Eikös tuosta ole käytetty pilkkanimeä rahtihame?

Toimittajalta todella leimaavan rasistinen kirjoitus, jossa toistuvasti viitataan hameeseen ja hametta käyttäviin varasliigoihin. Toinen rasistinen kiertoilmaus on seurue, jota käytetään mannelaumasta. Samoin kuin nuorisojoukko rötöstelevän mamulauman kiertoilmaisuna.

15. subway

Rekisteröitynyt:
    06.02.2015
    Junaa odottaessani olin mennyt pieneen baariin nauttimaan tuopillisen keskiolutta. Hetken kuluttua kaksi romanimiestä tuli baariin ja suoraan pöytääni. (Muita asiakkaita siellä ei ollut.) Nähdessään lähes tyhjän tuoppini he tarjosivat minulle toisen. En ole koskaan ymmärtänyt, mistä tuossa hyvin harvinaisessa tapauksessa oli kyse. Koska juna ei odottanut, minut täytyi hyvästellä romanit ja lähteä.

16. B12

Rekisteröitynyt:
    05.04.2002
  17. Kala

Rekisteröitynyt:
    06.08.2000
    Yritteliästä sakkia, nyt kun on taksihommatkin vapautuneet.

18. B12

Rekisteröitynyt:
    05.04.2002
    Jos romani haluaisi tehdä rehellistä työtä, taksihomma olisi aika luonteva. Kummoista koulutusta ei tarvita ja tykkäävät autoista ja niillä ajelemisesta.

19. Azaloom

Rekisteröitynyt:
    20.11.2007
    Laitetaas tää tänne kanssa varoitukseksi:

Helvetti kun taas joutui kokemaan stereotypioiden paikkansa pitävyyttä. Mulla on reilun tonnin älyluuri Torissa myynnissä. Tänään tuli kaks ostajaa tekemään kauppoja aika suoraviivaisen Tori-viestittelyn jälkeen, kaks noin 25v romaninaista, kätevästi koronamaskien kanssa, heidän puhelinnumeroaankaan en tiennyt ja käyttämänsä nimikin todennäköisesti keksitty. No, puhelimen tsekkaus ei paljon kiinnostanut, vaan heti tekemään tilisiirtoa OP:n mobiilipankkiapilla. Siinä kun katselin vierestä, niin heti näin, että tilillä saldo 11€. Siinä sitten teki jonkinlaisen "hyväksytyn maksun", mutta ei se tietenkään näyttänyt siltä, että mihinkään lähti. Oli puhe, että koska itselläni tili eri pankissa, niin katson tilisiirron tekemisen vierestä ja se riittää. Huomautin asiasta, niin alkoi sekava puhelimen äppien venkslaus edes taas ja ihmeellinen selittely siitä, kuinka maksu muka olisi lähteny jne., ja mm, siksi tilillä vain 11€, koska maksu meni. Aika nopeasti totesin, että homma ihan perseestä ja kauppoja ei tule ja laitoin tyttöset matkaan. Mietin vaan, että tommoset kun päästää joku vanhempi ihminen sisään tai henkilö, joka ei uskalla olla luovuttamatta kallista kauppatavaraa, niin paskimmillaan nämä kusettajat voivat jopa onnistua perseilyssään. Tämä siis Helsingissä tänään. Ihan vitun röyhkeä yritys alusta loppuun.

Viimeksi muokattu: 07.11.2020
  20. Leimu

Rekisteröitynyt:
    23.08.2013
    Ikinä en oo mittään tehny ja miksi meitä aina syytetään.

Kyllähän se on ihan totta, että se on aikamoinen yleistys. Mutta tekisivät itse asian eteen jotakin. (Luulen että sen sukuasian takia ne voisi oikeati tehdäkkin sen asian eteen jotakin, koska ne nuoret oikeesti kuuntelee niitä matriarkkoja) Mun äiti opetti mut lapsena monikulttuurisuuteen niin, että olin päivähoidossa mustalais-akkelin luona. Mikä oli ihan jees. Se perhe oli ihan lunkki, eikä ottanut itteesä turhan vakavasti. Ystävystyin sen pojankin kanssa.

Vituttaa juuri kun jotkin kusipäämannet paskoo sen imagon ihan täysin.

21. Azaloom

Rekisteröitynyt:
    20.11.2007
    Olen tehnyt Torissa kauppoja kymmeniä kertoja ja kaksi kertaa romanien kanssa. 1. kerralla oli tarkoitus ostaa "uutta vastaava" Note9. No, siinä porukalla ihmeteltiin kun sovitulle ostopaikalle Tikkurilaan alkoi parveilemaan meitä ostajia 3 kappaletta. Siinä odottelun jälkeen siihen täräytti hameihminen punaisella Opelilla, vaikka piti tulla ylhäältä asunnosta alas. Puhelimesta oli näyttö ihan paskana. Kuulemma "tippu just". Ihan uskomatonta häpeilemätöntä paskaa. Tänään tuo toinen kokemus ja voi olla, että jos vain haistan jatkossa tämän porukan, niin kolmatta ei tule.

Jaa tämä sivu

Alibi
Anna
Deko
Dome
Erä
Hymy
Kaksplus
Kippari
Kotilääkäri
Kotiliesi
Koululainen