Kokemuksia Aliexpress.comista?

Viestiketju alueella 'Yleistä keskustelua' , aloittaja Coen, 12.11.2012.

  1. Stang

    Rekisteröitynyt:
    09.05.2017
    Viestejä:
    22
    Annoin muuten myyjälle mahdollisuuden pidentää aikaa mutta vastailut oli todella hitaita ja epämääräisiä kun ilmeisesti google kääntäjääkin käytteli.
    Ihan näin tulevaisuuden kannalta kun on muotakin paketteja tulossa niin pitääkö tuo ajan lisäys itse tehdä vai voiko/pitääkö sen myyjän tehdä?
     
  2. Router

    Rekisteröitynyt:
    20.10.2003
    Viestejä:
    885
    Ei niiden kauppiaitten kanssa kannata tuhlata aikaansa viestittelyyn. Aivan turhaa. Sellaisia helppoheikkejä kaikki/suurin osa. Itse teen aina heti disputen ja saanut ilmaisen tuotteen monta kertaa. Enkä noteeraa niiden kauppiaiden sössötyksiä mitenkään.
    Nyt korona-aikana ei tulisi mieleenkään tilata. Tiedä mikä mutaatio sieltä seuraavaksi tulee.
     
    Viimeksi muokattu: 11.11.2020
  3. korvaoo

    Rekisteröitynyt:
    19.03.2003
    Viestejä:
    4 342
    omalla kohtaa firma antoi myyjälleen lisää aikaa vedoten koronaan ja ties mihin. Normaalisti ei kannata alkaa kikkailemaan itse mtään vaan jos tuote ei tule ja alkaa disputerajat paukkumaan niin moista menemään vaan. Ei se noilla isommin paina jos joku pikkuesine jää niillä rahastamatta.
     
    Viimeksi muokattu: 12.11.2020
  4. hpguru

    Rekisteröitynyt:
    08.12.2009
    Viestejä:
    895
    Tilasin pari USB-johtoa tässä vähän aikaa sitten.

    Ensimmäinen tuli alista 1 kk aikana, toinen vielä matkalla Suomessa.
     
  5. bb12

    Rekisteröitynyt:
    23.12.2012
    Viestejä:
    1 427
    Miten tehdään dispute?
     
  6. Stang

    Rekisteröitynyt:
    09.05.2017
    Viestejä:
    22
    Tilasin tuossa 23.11.2020 sähkömoottorisetin jotta sais talveksi rakennella mukavan ajopelin.
    No tässä vieläkin odotellaan ja myyjän mukaan joka muuten kyllä rehelliseltä vaikuttaa, kertoo että lähetys olisi tullissa desinfioinnissa edelleen eikä ole lähtenyt.
    Jännä kun kaikki kuu rompe eri tilaajilta kyllä tulee.
    Vieläköhän tuota edes kannattaa odotella.

    Hello sir,
    I'm very sorry to keep you waiting so long.
    I have confirmed with my freight forwarder that your goods are all normal and have not been lost. Please rest assured.
    Due to the impact of the new coronavirus, customs clearance at the China-Europe border has become very troublesome, requiring some cumbersome steps such as disinfection and unpacking inspections. Your goods are still waiting for customs clearance at the border between China and Europe.
    I will let my freight forwarder process your shipment expeditiously so that you can receive your shipment as soon as possible.
    The recent epidemic in Europe is very serious. I hope you take protective measures and pay attention to your safety.
    Best Regards!
    TOM.
     
  7. TeknoR

    Rekisteröitynyt:
    10.08.2002
    Viestejä:
    16 474
    iha hölynpölyä taitaa olla
     
  8. B12

    Rekisteröitynyt:
    05.04.2002
    Viestejä:
    2 976
    Korona-aikana kiinasta ei ole tullut oikeastaan yhtään mitään ja ne vähätkin useiden kuukausien toimitusajalla. Joltakin Euroopan varastolta ainoastaan saaneet toimitettua. Halpoja lentorahteja koneen täytteenä ei ole ollut enää, niin eipä toinna mitään tilata ennen kuin normalisoituu. Kalliit kuriirilähteykset varmasti liikkuvat suht normaalisti, mutta nuo free shippingit eivät.
     
  9. lucas34

    Rekisteröitynyt:
    26.02.2007
    Viestejä:
    138
    12.1.2021 tilasin kahdelta eri myyjältä tavaroita. Molemmat paketit olivat saapuneet Suomeen Finnairin suoralla lennolla Hongkongista 17.1.2021. Viimeeksi perjantaina hain postista paketin, joka oli tullut Suomeen 10 päivässä. Eli hyvin tuntuvat tulevan.
     
  10. Stang

    Rekisteröitynyt:
    09.05.2017
    Viestejä:
    22
    Laitoin lisäkyselyä ja sanoin tekeväni disputen muutaman päivän kuluttua jos paketti ei liiku.
    Tuo laittoi vipinää myyjään ja selvitteli lisää pakettini kulkua, väitti myös että tulossa on.
    Pitää vielä pari viikkoa odotella, kyseessähän on parin sadan euron moottorisetti.

    Jos oikein käsitin niin paketti on vihdoin Kiinan rajalta liikkunut mutta mennyt nyt Kazakstaniin.
    Kysyin tuossa myös että onko se paketti nyt tulossa lähiaikoina niin sanoi että kyllä, saapa nähdä.

    Hello sir,
    I verified the specific location of your shipment with my freight forwarder. Your shipment has arrived in Kazakhstan. I am very sorry that due to the impact of the new crown virus, the shipment of this time was slow. I am very sorry.
    This is our mistake.
    Hope you understand.
    TOM.



    Mitenköhän muuten on yleensä jos Ups toimittaa paketin ovelle ja näkee vastaanottaessa että paketti on murjoutunut, onkohan tuota edes pakko ottaa silloin vastaan?
    Meinaan että jos ei ottaisi vastaan niin lähtisköhän se takaisin lähettäjälle.

    Tai onkohan tuo tullaus mahdollista mennä tekemään tullipostiin paikan päälle ja näkisi missä kunnossa lähetys on, jolloin sen voisi jopa jättää lunastamatta?
     
    Viimeksi muokattu: 18.01.2021
  11. hpguru

    Rekisteröitynyt:
    08.12.2009
    Viestejä:
    895
    Tilasin joulukuussa neljä tuotetta Alista (huom. aliexpress, ei alibaba).

    Parit johdit, eli siitä jo voit laskea paria nyssykkää, ja sitten kahdet nyssykät kengännauhoja 5 kpl jokaisessa. Tilasin joulupäivänä, ei ole tullut tähänkään päivään mennessä nyssyköitä missä lie.

    Eilen aukesi viimeinen mahdollisuus tehdä refund.

    Yksi myyjä halusi "resend". Toinen myyjä halusi että suljen disputen, 0e refund, ja refund/resend viestillä hänelle jos ei kuukauden päästä kuulu pakettia. Laitoin molempiin että en hyväksy noita asioita.

    Tänään tuli 4 kpl refund, 10 euron edestä.

    Tammikuussa tilasin aliexpressista parit nyssykät, joista yksi tuli eilen. Toista vielä odotellaan.
     
  12. hpguru

    Rekisteröitynyt:
    08.12.2009
    Viestejä:
    895
    Tuttu tilasi uutena asiakkaana parit nyssykät alista. Sai 3 dollarin kupongin.

    Tilasi kahdet johdot. Toimitusaika yli 3 kk eikä vieläkään ole. Tuotteet tullissa eli tulevat 100%.

    Valitusaika olisi umpeutunut perjantaina. Pistettiin refund-hakemus ja refundattiin heti Alin tultua väliin. Herää kysymys, että kannattaako enää tilata sieltä mitään, jos toimitukset ovat jo 3-4 kk luokkaa.

    Maksoi johdosta 0,91 dollaria ja toisesta 3,91 dollaria.

    Molempien hinta oli siis 3,91 dollaria, mutta sai refundina myös sen kupongin, eli yhteensä nettosi 3 dollarin extran. Ei voi ainakaan valittaa, kun palauttavat myös omia alennuskuponkejaan eli menee alin pussista.
     
    Viimeksi muokattu: 03.05.2021
  13. hpguru

    Rekisteröitynyt:
    08.12.2009
    Viestejä:
    895
    Poistin tänään AliExpress-tilin.

    Sinänsä ei ole ollut refundien kanssa ongelmaa, mutta 2-3 kk odotus tavaralle vähän liikaa.

    En usko myöskään, että tilaan sieltä enää mitään, varsinkin kun kohta menee verolle ja lisää paperityötä.

    Ostin tässä hieman varastoonkin aiemmin suosikkitavaraa, eli nyt on omat Ali-varastot kotona.
     

Jaa tämä sivu

Alibi
Anna
Deko
Dome
Erä
Hymy
Kaksplus
Kippari
Kotilääkäri
Kotiliesi
Koululainen
Ruoka.fi
Parnasso
Seura
Suomen Kuvalehti
TM Rakennusmaailma
Tekniikan Maailma
Vauhdin Maailma
Golfpiste
Vene
Nettiauto
Ampparit
Plaza
Muropaketti