Keskustelua omista autoista!

Viestiketju alueella 'Autot ja muut moottoriajoneuvot' , aloittaja VincentV, 03.01.2006.

NOSTOJA MUROPAKETIN SISÄLLÖSTÄ
  1. Mace

    Rekisteröitynyt:
    02.09.1999
    Viestejä:
    2 665
    Myönnän toki että "räätälöiyty" softa se paras mahdollinen olisi mutta itseäni korpeaisi että kun auto menee huoltoon, huomataan valmistajalta uusi ohjelmapäivitys ja se oli sitten siinä.
    Nykyäänhän niihin "custom softiin" saa takuun mutta mutta...

    Tuohon ruosteenestokäsittelyyn (Mustang GT) olisin kyllä halunnut kommenttisi ;)

    Edit: Siellä on muitakin "karmaisevia" esimerkkejä uusien autojen RS -tilanteesta. JOS haluat edelleen pitää mielipiteesi RS:sta niin älä katso niitä...:facepalm:

    Edit2: Ai niin, RS:lla saa muuten hieman äänieristystäkin aikaiseksi. Stinger GT on hiljainen auto mutta edellinen Pro C'eed GT sai äänieristyksen ja 12v Tectyl käsittelyn Senotecin toimesta ja se kyllä kannatti;)
    Minä olen luonteeltani sellainen "ihminen" että ajattelen myös auton mahdollisia, tulevia uusia omistajia.

    Yksi esimerkki: Minulla oli vuonna 2009 uutena ostettu Fiat Bravo T-Jet Sport (Abarth Look By Mace) ja huomasin että se oli ollut monta viikkoa eräässä Tre:een liikkessä myynnissä. Pyyntihinta oli "yllättävän" kova ja siksi kauppa ei kait oiken käynyt.
    Otin liikkeeseen yhteyttä ja käskin päivittämään Fiatin tiedot:

    12v Tectyl RS By Senotec, Marteliuksen räätälöidyt putket (4 ulostuloa, rosteria koko takapönttö),
    Eibach Pro-Kit alustasarja ja tuo Abarth Tuning. Meni pari päivää ja liike päivitti Fiatin tiedot. Meni muutama päivä lisää ja T-Jet Sport oli ilmeisesti myyty :wink:
     
    Viimeksi muokattu: 31.05.2019
  2. VeKeZ

    Rekisteröitynyt:
    03.09.2001
    Viestejä:
    1 655
    Tulipas taas hetken tauon jälkeen laitettua E38, Sulo Vilen tyyppisesti tuosta tuli innostuttua. Vanteet täytys katella jotku paremmat, nuo nykyset väliaikanen ratkasu.

    [​IMG]
     
  3. vecculi92

    Rekisteröitynyt:
    01.05.2012
    Viestejä:
    128
    Tuossa vapun tienoilla käytin myllytettävänä. Melkosen heikossa kunnossa olikin.

    [​IMG]

    [​IMG]
     
  4. Ice_Cold

    Rekisteröitynyt:
    22.12.2013
    Viestejä:
    65
    [​IMG]

    [​IMG]

    Ennen ja jälkeen osiot. Tällä hetkellä auto hieman seisonassa kierrosluku tunnistimen mentyä (uusi tulossa)
     
  5. Jatuli

    Rekisteröitynyt:
    13.12.2013
    Viestejä:
    4
    Morjesta, tietäjät.

    Mitäs mieltä. Mulla jätti 2004 Ford Mondeo juuri tien laitaan. Soittivat korjaamolta tänään ja kertoivat, että vaihdelaatikko menisi vaihtoon. Maksoin tästä aikoinaan 2000 € ja tähän oli juuri tehty kytkinremppa. Muuten tähän asti selvinnyt perus kulutusosien vaihdolla, joita on kyllä ollut jonkin verran. Sähköt tässä on tuottaneet hieman kysymyksiä, mutta selvitty. Iskari takana kolisee, mutta siinä katsastusmiehelle se ei ollut alkuvuodesta ongelma. Selvittiin korjauskehotuksitta.

    Saisin käytetyn laatikon satasella ja korjauksiin menisi se 500 €. Moottorin puolesta luulisi, että kilometrejä on jäljellä kun kyseessä on ketju, eikä sen kanssa ole ollut ongelmia.

    Pitäisikö vielä rempata vai pistää osiksi?
     
  6. Nugget Beercase

    Rekisteröitynyt:
    16.10.2007
    Viestejä:
    1 185
    Mielestäni tuossa kohtaa jatkotoimenpiteet riippuvat siitä kuinka paljon on rahaa laittaa korvaavaan autoon.

    Fordista kuitenkin tiedät viat jo valmiiksi. Jos ei pieniä sähkömurheita ja takaiskarien vaihtoa kummempaa ole nähtävästi edessä niin melkeinpä fiksumpaa vaihtaa Mondeoon laatikko ja ottaa se 600€ takkiin kuin ostaa 2000€ kysymysmerkki mistä voi paljastua mitä vain.

    Oikeaa vastausta tähän ei varsinaisesti ole, mutta omien kokemuksien mukaan noissa 500-2500€ hintaisissa aina halvemmalla pääsee eteenpäin jos pistää sen muutaman satasen likoomaan tämänhetkisen auton korjaukseen.

    Toki sitten voi punnita myös ajettuja kilometrejä; ehkä johonkin 400tkm+ ajettuun Mondeoon ei kannata enää laatikkoa vaihtaa, onko rengassarjat vaihtokunnossa, kori katsastukseen vaikuttavassa mielessä ruosteessa ym.
     
    Viimeksi muokattu: 08.07.2019
  7. Intriguingman

    Rekisteröitynyt:
    03.02.2013
    Viestejä:
    478
    Mitäköhän ihmettä? Varasin Delta-autosta huoltoa juuri ostamalleni Mazda 3:lle (SkyActiv bensa) ja varmistin puhelimessa mitä öljyä käyttävät. Ääni toisessa päässä sanoi että "perus viisnelikyt". Ihmettelin asiaa, kun manuaali sanoo että 0w-20 tai 5w-30, tämä vastasi vielä että "joo mut ei Mazda sellasia käytä".

    Pitäisikö huolestua ja viedä oma kannu mukana? Myyvät muuten 25 € litra halvinta 5w-40:stä mitä käsiinsä saavat...
     
    Viimeksi muokattu: 18.07.2019
  8. HyrskynMyrskyn

    Rekisteröitynyt:
    18.10.2002
    Viestejä:
    2 881
    Tai sitten ostaa auton joka valmistettu ruostumattomista materiaaleista mm. Alumiini ja hiilikuitu.
     
  9. Intriguingman

    Rekisteröitynyt:
    03.02.2013
    Viestejä:
    478
    Jenkkiharrastajat toki ovat eri mieltä, mutta mainitsemiasi materiaaleja soisi näkevän enemmän. Konepelti ja takaluukku voisivat ihan hyvin olla kuitua.

    90K Mustangista? Hah, Yhdysvalloissa se on 30 tonnin auto uutena ja eihän niitä ole tehtykään kestämään viittä vuotta pitempää. Chrysler Sebring ruostui mulla kymmenen vuotta vanhana puhki, eikä ihmekään: kun naapurin Volvo S80 oli siinä rinnalla niin näki mieten esim. helmojen kiveniskusuojaus oli ihan eri maailmasta.

    Volvossa oli oikeasti huomioitu se, kun tien pinnassa on 6 kuukautta vuodesta suolapaskaa ja santaa. Sebring taas oli vain maalattua peltiä lattiasta kattoon.
     
    Viimeksi muokattu: 20.07.2019
  10. VeKeZ

    Rekisteröitynyt:
    03.09.2001
    Viestejä:
    1 655
    Ja tähän on tultu... ALPINA-Lippa vielä maaliin.
    [​IMG]
     
    Viimeksi muokattu: 17.08.2019
  11. Tuppu

    Rekisteröitynyt:
    03.02.2003
    Viestejä:
    1 571
    Etulippa ryhdittää tota leuatonta alkuperäiskeulaa kyllä kummasti. :)
     
  12. VeKeZ

    Rekisteröitynyt:
    03.09.2001
    Viestejä:
    1 655
    Kyllä tuo nyt jo kelpaa työssäkulkemiseen. Väliaikasesti on nyt lippakin musta ja lakka päällä... Koko puskuri maalaukseen myöhemmin.

    [​IMG]
     
  13. oh9juty

    Rekisteröitynyt:
    25.06.2001
    Viestejä:
    1 306
    Meikäläisen Kia ceed 2008 farkku otti ja alkoi lahoamaan. En saa ovia lukkoon kummallakaan avaimella.

    Eli avaimenperä temppuili männäviikolla ja alkuviikosta kuoli kokonaan. Huomasin työpaikan parkissa, että ovet ei mene lukkkoon.

    Vaihdoin patterit molempiin avaimiin ja kuollutta on. Lisäksi kuskin oven lukolla saa vain kuskin oven lukkoon. Eli nyt on vähän hankalaa koska:

    - avaa ovi
    - lukitse ovet napista
    - pistä ikkuna menemään kiinni.... Avain lukosta vitunnopee.
    - Lukitse kuskin ovi. Mitäs me keksitään?
     
    Viimeksi muokattu: 20.09.2019
  14. Taski

    Rekisteröitynyt:
    22.11.2006
    Viestejä:
    2 289
    Viet korjaamoon?
     
    rane58 tykkää tästä.

Jaa tämä sivu

Alibi
Anna
Deko
Dome
Erä
Hymy
Kaksplus
Kippari
Kotilääkäri
Kotiliesi
Koululainen
Ruoka.fi
Parnasso
Seura
Suomen Kuvalehti
TM Rakennusmaailma
Tekniikan Maailma
Vauhdin Maailma
Golfpiste
Vene
Nettiauto
Ampparit
Plaza
Muropaketti