Keskustelua omista autoista!

Viestiketju alueella 'Autot ja muut moottoriajoneuvot' , aloittaja VincentV, 03.01.2006.

NOSTOJA MUROPAKETIN SISÄLLÖSTÄ
  1. Henrizio

    Rekisteröitynyt:
    23.05.2007
    Viestejä:
    483
    Tossa 2008 käyttöönotetussa on jotain kummaa kun noin pienellä verolla päässyt. 2007 tai vanhemmat menee enintään 28% verolla, joten se selittää tuon toisen pientä veroa. (sekä sitä että nettiautossa on huomattava määrä noita 2007-mallisia.)
     
  2. ihottuma

    Rekisteröitynyt:
    14.11.2005
    Viestejä:
    531
    Kyllä on täysin mahdollista.

    Itse toin 2013 auton, josta verot olivat ~3300 €, auton kauppahinta 3000€.

    Tulliahan ei kiinnosta auton kauppahinta millään tavalla, vain sen verotusarvo.
     
  3. ---33---

    Rekisteröitynyt:
    10.08.2012
    Viestejä:
    406
    Veikkaan että kyseisessä verotuksessa veroprosentti oli yli 30%? Oothan muistanut valittaa jos prosentti oli väärä, mitä se suurella todennäköisyydellä oli siihen aikaan suuressa osassa päätöksiä?

    Saako udella mikä automalli kyseessä? :)


    Kyllä tullia silloin kauppahinta kiinnostaa jos verotusarvo määritellään ostohinnasta takaisin laskennalla. Itellä kelpasi todisteeksi tulostettu tilisiirtokuitti ja kauppakirjassa mainittu kauppahinta.
     
  4. ihottuma

    Rekisteröitynyt:
    14.11.2005
    Viestejä:
    531
    Kyllä oli tosiaan yli 30%, muistaakseni 44% oli verotuspäätöksessä. Ja on toki valitettu.

    Autona oli BMW 330xi -01.

    Ja ei toki silloin hinta saatetaan kysyä, jos verrokkia ei löydy, mutta varsinkin näistä suuremmista bensakoneisista ihan perusmallitkin voivat helposti mennä veroissa yli hankintahinnan, yleensä vaan hankintamaa ei välttämättä ole Saksa (kuten ei ollut itselläkään).
     
  5. ---33---

    Rekisteröitynyt:
    10.08.2012
    Viestejä:
    406

    Eli jos ajatellaan kokonaistulosta, niin lopullisesti veroa ei mene enempää kuin auton ostohinta oli tässäkään tapauksessa. Verotuksessa oli vain virhe joka on korjattava.
    Eli autosi oikea veroprosentti pitäisi olla n. 26%-27% (riippuen paljonko tuossa on co2 ja saako sillä pienemmän, mallikohtainen antaa 27%). Eli takaisin tulee sulle n. 1200€+ korkoa vähän. Auton ostohinta 3000€ ja lopullinen vero n. 2100€.


    Edukas ollut 330i vuonna 2013 kun kolmeen tonniin saanut. Tosin ilmeisesti ei facelift vielä, yms, niin hinnan ymmärtää.
    En oo katellu mitä nykyään maksavat muualla, mutta viimeksi 2012 kesällä ostin ulkomailta 330i:n ja muistaakseni maksoin reilu 7000€ tax freenä, tosin ajettu maltillisesti ja hyvät varusteet, eli ei ollut halvin. Mitä silloin oli tarjolla. Suomessa taisi niihin aikoihin olla facelift m-sporteilla n. 11-14k€ hintahaarukka, n. 150tkm mittarilukemalla. Enpä itekään saksasta tuota tuonut...
     
    Viimeksi muokattu: 01.12.2016
  6. ihottuma

    Rekisteröitynyt:
    14.11.2005
    Viestejä:
    531
    Juu, korjattuna menee kyllä verot alle auton kauppahinnan, mutta eipä tuo siltikään mikään mahdottomuus edelleenkään ole vähänkään isommalla padalla olevalla bensavehkeellä, esim. maastureilla ja vähän uudemmalla vuosimallilla.

    Korkea vero% ja Suomessa arvokas auto, niin helposti saa heilahtamaan verot yli auton hankintahinnan, kunhan auton hankintahinta on selvästi Saksan hintatasoa halvempi.

    Esim. Portugali, Espanja ja Italia ovat hankintahinnan näkökulmasta todella sopivia paikkoja, jos haluaa oikeasti säästää auton hankintahinnassa.

    Tuo tuomani BMW sattui jäämään yksityiseltä haaviin, jolle oli tulossa seuraavana päivänä uusi mersu, eikä tallissa ollut enempää tilaa. Olin jo pidempään seurannut ko. auton myyntiä (alkuperäinen pyynti 6k€), ja kun oli oikealla hetkellä oikeassa paikassa niin hinnaksi jäi tuo 3k€.

    Auto oli siis tarkemmin 330xi -01 (facelift) M-Sport ensimmäiseltä omistajalta. Kilometrejä 181 000, ja varusteita ihan mukavasti.

    Oikein mukava peli ajella, eikä kyllä yhtään häpeä nykyiselle kulkupelille (Audi A4 2.0Tdiq -10), voisin itseasiassa harkita samanlaisen hakemista uudestaan.
     
  7. Kenjinxs

    Rekisteröitynyt:
    21.01.2012
    Viestejä:
    863
    tuli vaihdettua peugeotti bemariin, piti saada vähemmän kuluttava ajoneuvo :)

    tilalle tuli tuollainen BMW 318D -07 / lastutettu, semi herkuilla.

    kivan pienellä kulutuksella matka-ajossa 4.2l/100km joten välttääpi itelle.

    [​IMG]
     
  8. Dwarner

    Rekisteröitynyt:
    09.05.2005
    Viestejä:
    2 690
    Kah... jakoketju vammanen N47...? Kai tiesit jo ostaessa mihin lähdit? Kunpa kaikki nyky eurooppa-autot ei olisi niin paskoja moottoreiltaan. Menee EU:n päästötavoitteen perse edelle puuhun, kun autot on rebuild kunnossa vähän väliä.
     
  9. Mailbag2

    Rekisteröitynyt:
    09.10.2006
    Viestejä:
    349
    Onko kellään tietoa paljonko ketjuremppa tuohon suurinpiirtein tulisi maksamaan? Itsellä vastaava kiesi ja muuten paras auto millä olen ajanut, mielellään tekee tuon rempan jos alkaa joskus ääntämään.
     
  10. cheissari

    Rekisteröitynyt:
    16.01.2009
    Viestejä:
    45
    Halpaahan tuo ei ole. Kesällä autoa etsiessä luin aika paljon aiheeseen liittyen, lopulta itse kuitenkin päädyin vanhempaan M47 moottoriseen autoon. Hintaa tuolla rempalla tuntuu olevan 3000-6000+€, isompiakin summia on netissä pyörinyt, mutta tolle välille suurin osa.
    Jos sulla on myös -07, niin osa niistäkin on vielä vanhempaa mallia. selville saa esim bilteman sivuille autot välilehdelle oma rek. numero niin kertoo moottorin tyypin.
    Toki noissakin pitää ottaa huomioon. noista kuitenkin kirjoitellaan vasta kun ongelmia tulee, ei kukaan toimivasta autosta kysele/kerro.

    sen verran vielä, että (usein?) BMW on tullut vastaan noissa, jos auto on huollettu asianmukaisesti.
     
  11. Mailbag2

    Rekisteröitynyt:
    09.10.2006
    Viestejä:
    349
    Moottorin koodi: N47-D20C
    Rekisteröinti 2011

    tuollaista tarjos biltema, aika isoilta kuulostaa nuo summat kun youtube kommenteissa aika usein kerrottu (ulkomailla) homman maksaneen alle 1000€ (ei merkkihuolto), olettaen että hihnat ja kiristimet vaihdettu ennen kuin kone rikkoontunut..
     
  12. Sean_A

    Rekisteröitynyt:
    07.05.2010
    Viestejä:
    147
    "Uudemmista" tuontiautoista ei saa kantaa veroa kuin maksimissaan saman prosenttiosuuden kuin mitä vastaavan kokonaishinnassa on ollut prosentuaalisesti autoveroa uutena Suomessa. Tämän pohjalta mullekin tuli reilu "palautus" tullin suunnalta. Verottivat MB C220 Cdi reilusti yläkanttiin. Jonkun Audi A6 3.0tdi Quattron 2012 autoveron osuus kokonaishinnasta on ollut varmaan siinä 28% nurkilla.
     
  13. cheissari

    Rekisteröitynyt:
    16.01.2009
    Viestejä:
    45
    D20C on parempi kuin alkupään N47. Muistaakseni tuota on vahvistettu/muutettu kahteen kertaan. Laakkonen tai vastaavat tosiaan on tuolla hintahaitarin yläpäässä.
    Työtähän tuossa on todella paljon. nopealla vilkaisulla löysin kaksi viestiä jossa puhutaan työn hinnasta. toinen oli mutulla n. 2000€ ja toinen oli henkilökohtaisesti saanut tarjouksen jossa työn hinta 2200€.
     
    Viimeksi muokattu: 02.12.2016
  14. DocWeird

    Rekisteröitynyt:
    02.02.2010
    Viestejä:
    5 702
    Eikös noissa N47:ssa ole ne kriittiset vuodet 2009 jota ennen korjaushinta on (huomattavasti) kalliimpi sekä 2011 jonka jälkeen ongelma "poistui"?
     
  15. Kenjinxs

    Rekisteröitynyt:
    21.01.2012
    Viestejä:
    863
    Onneksi oma on M47-TU2D20 koneella vielä, jonka tarkistin ennen ostoa tietenkin .. unohin vaan eilen viestiin laittaa kun oli pieni aavistus että joku mainitsee N47 koneet :)

     
  16. cheissari

    Rekisteröitynyt:
    16.01.2009
    Viestejä:
    45
    Joo näin muistelin myös. joossain -09 syksyllä vahvistivat systeemiä. oman ymmärrykseni mukaan tämä ei kuitenkaan ole merkittävä parannus. ja -11 muutettiin enemmän. toki näitä on porsinut mallista riippumatta. ei tuon takia kuitenkaa yöunia kannata menettää.
    Hintaeroista en osaa sanoa juuta tai jaata.
    Kenjinxs:lle vielä. jos imusarjasta ei ole läppiä poistettu, se on perehtymisen arvoinen asia, omasta poistettiin loppukesästä ja tulpattiin siihen tarkoitetuilla hatuilla.
     
  17. cheissari

    Rekisteröitynyt:
    16.01.2009
    Viestejä:
    45
    Öaitetaan nyt joku kuva kännykän arkistoista, ettei mene ihan offtopiciksi[​IMG][​IMG][​IMG]
     
    Viimeksi muokattu: 02.12.2016
  18. -is2-

    Rekisteröitynyt:
    27.08.2003
    Viestejä:
    744
    Täälläkin alla jakopäävammaisen N47 koneen omaava -09 320Xd, ~320tkm mittarissa. Auto rullaa vieläkin alkuperäisillä jakopään osilla ja käyntiäänen perusteella aikoo jatkaakin moista kohtaloa uhmaavaa toimintaa.
     
  19. Kenjinxs

    Rekisteröitynyt:
    21.01.2012
    Viestejä:
    863
  20. Whelibob

    Rekisteröitynyt:
    07.08.2006
    Viestejä:
    420
    Pitäsköhän tehä reklamaatio tullille. Ostin syyskuussa saksasta vuoden 2012 ford focus 1.6 134kw farkun saksasta ja tulli arpoi yleiseksi myyntihinnaksi 17053,95€ ja veroprosentiksi tuli 23.3%(3973,57€). Tuossa kun kattelin fordin 2013 suositushinnastoa(ei löytynyt netistä 2012-hinnastoa, mistäköhän löytyisi?) siellä uuden hinta 28046.52€ josta veroa 6196.52€ ja laskelmieni mukaan se tekee 22.09%.
     
  21. ---33---

    Rekisteröitynyt:
    10.08.2012
    Viestejä:
    406
    No paljonko rekisteriotteessa on autosi merkityt päästöt? Tuolla veroprosentilla päästöt on olleet 137g, jos autosi on käyttöön otettu 1.4.2012 jälkeen. Eli prosentti näyttäisi olevan aikalailla oikein. Jos päästölukema on tuo 137g, niin ennen ylläolevaa päivää rekisteröity vastaava olisi päässyt 21.6% veroilla.
    Hinnasto jota katsoit, niin oliko päivätty ennen 1.4.2012, jos oli, niin selittää pienemmän prosentin, lisäksi jotkin varusteet jotka kuuluu tuohon hintaan, sotkee veroprosentin laskua veroista/hinnasta koska varusteistakin joutuu maksamaan autoveron...

    Veikkaan että autosi on rekisteröity huhtikuun 1. jälkeen ja veroprosentti on aivan oikea.

    Edit. Katoin googlella pikaseen niin tuossa koneessa on juurikin 137g päästöt, joku ulkomaan julkaisu oli mitä ekaksi katsoin.
    En tiiä tuosta focuksesta, mutta rengaskoko vaikuttaa päästöihin, eli co2 lukemaan. Joku perusvarusteltu, peltivanteilla ja kapeilla kumeilla omaa pienemmän päästölukeman kuin "sport" varusteltu isoila vanteilla ja leveämmät renkaat.
     
    Viimeksi muokattu: 08.12.2016
  22. Tuppu

    Rekisteröitynyt:
    03.02.2003
    Viestejä:
    1 572
    Tämmöseen tuli sorruttua joku aika sitten. Tosin emäntä lähes ominut sen. :P

    [​IMG]

    [​IMG]
     
  23. DocWeird

    Rekisteröitynyt:
    02.02.2010
    Viestejä:
    5 702
    Ettei muidenkin tarvitse arpoa onko V8, niin:
    "2.7 V6 Touring 5d A"
    ... sanoo Google.
    (Vm., kilsat ja O.K. Auton pyynnin jätän mainitsematta. :D )
     
    Viimeksi muokattu: 09.12.2016
  24. kebek

    Rekisteröitynyt:
    18.10.2003
    Viestejä:
    752
    Mallimerkinnän C-logossa pitäisi takan lukea HEMI jos pellin alla majailee ns. tosimiehen egoboost.
     
  25. j4mpp4

    Rekisteröitynyt:
    22.09.2003
    Viestejä:
    317
    näkee myös tuosta yhdestä rööristä että on 2,7 kaikissa muissa malleissa tuplaputket.
     

Jaa tämä sivu

Alibi
Anna
Deko
Dome
Erä
Hymy
Kaksplus
Kippari
Kotilääkäri
Kotiliesi
Koululainen
Ruoka.fi
Parnasso
Seura
Suomen Kuvalehti
TM Rakennusmaailma
Tekniikan Maailma
Vauhdin Maailma
Golfpiste
Vene
Nettiauto
Ampparit
Plaza
Muropaketti