Keskustelua omista autoista!

Viestiketju alueella 'Autot ja muut moottoriajoneuvot' , aloittaja VincentV, 03.01.2006.

NOSTOJA MUROPAKETIN SISÄLLÖSTÄ
  1. Pyrres

    Rekisteröitynyt:
    25.06.2008
    Viestejä:
    3 924
    Tulipahan tuossa tiistaina tilattua uusi kulkine nykyisen Fiesta ST MP215 tilalle. Syynä liaan pieniksi käyneet tilat, vähän liian karut varusteet, matkustajien valitus kovasta alustasta (joka tosiaan on peräpäästä aivan helvetin kova) ja vajaa ovimäärä alkoi vituttamaan nyt kun muksu on kasvanut juuri sen verran että pitäisi siirtää penkkiä eteenpäin että mahtuu taakse. Tilalle tulossa Focus ST diesel Powershift 5d Stealth grey värillä aika hyvällä liudalla varusteita. Saa nähdä miten sitä tottuu tuollaisen herhiläisen jälkeen isompaan dieseliin, automaatti nyt ei uusi kokemus ole joten se on vain plussaa koska tuon dieselin tehoalue on varsin kapea. Olin luvannut että seuraavaan autoon tulisi aktiivi cruise mutta eipä saa Focuksessa kuin Titaniumiin ja se taas ei miellytä silmää, lompakkoa, pers dynoa eikä parempaa puoliskoa joten ST sen olla pitää vaikka joutuukin diiseliin tyytymään koska kiitos autoveron ei budjetti ihan taipunut bensaan edes niillä minimi varusteilla mitä vaadin autolta.

    Varusteina tuli napsittua:
    Easy Driver Pack: Parkkitutka, anturit takana, Active City Stop, Sivupeilit, sähkötoimisesti taitettavat (taittuvat automaattisesti, kun ovet lukitaan)
    Ajovalot: Bi-Xenon (sis. LED-päiväajovalot ja LED-takavalot), mukautuva ajovalojärjestelmä (Adaptive Front Lighting), automaattinen ajovalojen korkeudensäätö.
    Audio 28: Radio/CD, 8" värikosketusnäyttö, 6 kaiutinta, 2xUSB- ja AUX-liitäntä, SD-korttipaikka, Ford SYNC 3 Hätäapu- ja Bluetooth® HandsFree-toiminnoilla. (Englanninkieliset toiminnot) Sis. Android Auto ja Apple Carplay (navi hoituu Anroid Auton kautta ja tämä tulikin jo liikkeessä testattua)
    Avaimeton keskuslukitus (sis. Sähkötoimisesti taittuvat ovipeilit)
    Ohjauspyörä: Lämmitettävä.
    Ovet: Ovien reunasuojukset (etu- ja takaovissa)
    Peruutuskamera. Vaatii vähintään audio 28
    Takaspoileri ST, iso (Vain 5-oviseen)
    Vanteet: 18" Mustat kevytmetallivanteet (D2UVH), punaiset jarrusatulat, valaistut kynnyslistat
    Eberin kaukosäätö nimenomaan kauko-ohjaimella (tietoinen valinta)
    16" mustat alut Contin nastoilla (tarkoituksella niin pienet jotta talvella paras pito ja mukavuus koska leveyskin kapenee pari senttiä kesänakeista)

    Kaikki muu tarpeellinen löytyikin jo vakiona hälyistä lämmitettävän tuulilasin kautta ties mihin.
     
    Viimeksi muokattu: 16.10.2016
  2. VeKeZ

    Rekisteröitynyt:
    03.09.2001
    Viestejä:
    1 662
    Siis kierrätys iässähä tuo oma ainaki on ollu jo pitkään, mutta kyllä se halvaksi autoksi tarjoaa niin paljo hyvää kyytiä edelleen ettei raski.
     
  3. Incredible Buff

    Rekisteröitynyt:
    17.03.2008
    Viestejä:
    3 223
    Focus ST ei sitten ole kova alustaltaan?
     
  4. Pyrres

    Rekisteröitynyt:
    25.06.2008
    Viestejä:
    3 924
    Koeajolla saatanan pehmeä vs fiesta. Ota huomioon että oma Fiesta on 2015 early model eli kovalla jousituksella. Pehmensivät loppuvuonna. Ja ei etupää mutta se vitun takapään hakkaaminen hidasteissa. Solid beam vs is ero nääs.
     
  5. Incredible Buff

    Rekisteröitynyt:
    17.03.2008
    Viestejä:
    3 223
    Joo. En ole ajanut kuin Focus ST farkkua ja sekin tuntui jo liian kovalta paukkulaudalta, että jaksais arkiajossa.
     
  6. Inq

    Rekisteröitynyt:
    13.10.2001
    Viestejä:
    1 317
    Eikö noihin saa säädettävää alustaa kuten Mondeoon?
     
  7. Pyrres

    Rekisteröitynyt:
    25.06.2008
    Viestejä:
    3 924
    Ei saa. Ja en tosiaan ihan lullaa halua. Oli aikalailla optimi. Sopivan jäykkä muttei hakannut missään kovaa läpi. Ja siis tosiaan ST farkku oli itselläkin koeajossa puolitoista päivää.
     
  8. Incredible Buff

    Rekisteröitynyt:
    17.03.2008
    Viestejä:
    3 223
    Makuasioitahan nuo ja paljon riippuu siitä mistä ajaa. Itse ajan paljon maantietä niin mukavuutta osaa arvostaa eri tavalla. En minäkään mistään erityisen lullasta tykkää, mutta tuo tuntui liian kovalta. Toisaalta tuo TDCI + powershift tuntui olevan ihan väärässä korissa. Sellaista räjähtävyyttä siitä ei millään löytänyt, mutta tasaisen riskisti se repi eteenpäin.
     
  9. Pyrres

    Rekisteröitynyt:
    25.06.2008
    Viestejä:
    3 924
    Juu räjähtävyys puuttuu mutta se alavääntö. Kehtaan väittää että on nopeampi arkiliikenteessä kuin Fiesta MP215 paketilla johtuen Fiestan 1-2vaihteiden tehorajoista. Antaa täydet ahdot vasta kolmosella ja kakkosella lähtee aika nihkeästi vs mitä tuo STD lähti perus vauhdeista koska Fiesta tarvitsee kierroksia ja kulku alkaa kakkosella vasta siellä 4500rpm--> ylöspäin ja siinä vaiheessa vauhtia on jo varsin paljon enemmän kuin mitä taajama sallii. Kakkonen kuitenkin riittää sinne 95km/h paikkeille ja ykköstä ei kyllä vauhdeista tee mieli lätkiä sisään. Sen tosin huomasin että tuossa STD:ssä sai vääntöjen ja nopean spoolin takia olla pirun varuillaan nopeuden kanssa koska vauhti nousi todella huomaamatta, tuon kun yhdistää todella epäselvään nopeusmittariin (onneksi on myös digitaalinen) niin helposti havahtui että jaa onkin jo pari kymppiä yli rajoituksen.
     
  10. Incredible Buff

    Rekisteröitynyt:
    17.03.2008
    Viestejä:
    3 223
    Juu nopeasti se vauhtia kerää. Ei siinä mitään ja onhan tuo mukava ajaa arkiliikenteessä, kun alavääntöä tosiaan on ja automaatti vaihtaa jouhevasti. Tuon tekniikan kun saisi ST-Lineen eli vähän pehmeämpi alusta ja ilman sitä naurettavaa pöristintä niin voisi olla Ford-kauppiaalle asiaa.
     
  11. Pyrres

    Rekisteröitynyt:
    25.06.2008
    Viestejä:
    3 924
    Ymmärtääkseni sen pöristimen saa disabloitua pienellä muunnoksessa. Itseä se ei niin vaivaa. Onpahan hiukan pehmeämpi lasku tehokkaasta bensakoneesta tehokkaaseen dieseliin :P. Itse tutkin ST-lineä mielenkiinnolla ja koomista kyllä 182 koneella tuo ei olisi edes hidas mutta ne penkit olivat hirveät ja ST on aina ST ja tietyt varusteet saa vain siihen. Viimeinen naula oli muijan kommentti että jos uusi tulee niin sen on parempi olla ST eikä mikään vitun ST-line, tai sitten pitäisi ostaa suoraan joku Skeida.
     
  12. ramram

    Rekisteröitynyt:
    13.08.2002
    Viestejä:
    2 370
    Siis uusia autoja laitetaan paaliin? :eek:

    Mikähän vika noissakin on, menis meillä suomalaisilla vielä 15 vuotta.
     
  13. Incredible Buff

    Rekisteröitynyt:
    17.03.2008
    Viestejä:
    3 223
    Tehtaan testimuuleja ja esisarjan autoja.
     
  14. juha.

    Rekisteröitynyt:
    01.03.2011
    Viestejä:
    39
    Tästä ihan varma?
    Mä vaan mietin, että millaista tuhlausta tuokin on ja ihan taas vaan kierrätyksen nimissä. Saipa taas buustia pelastaa maailma ajelemalla 40 vuotiaalla kotterolla sen 1000km/vuosi. Sorry OT.
     
  15. Bumper

    Rekisteröitynyt:
    01.06.2004
    Viestejä:
    950
    Nyt kun tämä taas toimii, niin piti käydä parit kuvat räpsimässä:
    [​IMG]
    [​IMG]
     
  16. DocWeird

    Rekisteröitynyt:
    02.02.2010
    Viestejä:
    5 702
    Kaikessa 80-luvun laatikkomaisuudessaankin oikeastaan aika symppis. Kusilamput ja kaikki. :D
     
  17. Stuntman Mike

    Rekisteröitynyt:
    11.08.2001
    Viestejä:
    1 578
    No eipä tuo laatikkomaisuus ole kaukana nykypäivän Audeista...
     
  18. tth78 Moderaattori

    Rekisteröitynyt:
    09.08.2012
    Viestejä:
    4 570
    Kaikessa harvinaisuudessaan aika mehevän näköinen peli. Hyvä ettei tuosta ole tehty sitä kamelinkuljetus-pakettiautoa...
     
  19. svalkein

    Rekisteröitynyt:
    11.04.2000
    Viestejä:
    89
    Tällainen tuli hommattua talviautoksi 8)

    [​IMG]
     
  20. igmas

    Rekisteröitynyt:
    16.12.2012
    Viestejä:
    166
    Toi väri sopii tohon autoon :)
     
  21. VeKaas

    Rekisteröitynyt:
    14.12.2011
    Viestejä:
    211
    Kuvaa ei tähä hätää oo mutta laitetaa ku saan otettua.

    Mutta bmw 3-sarjan farkku e91 -07 sai siirtyä sivuun ollessani minulla ajokilometrit 157tkm-223tkm. Hyvä auto mutta uutta kaipaili alle.

    Tilalle tuli vähän yllättäenkin vaimokkeenkin mieltymyksestä Peugeot 308 SW Allure 130 puretech. Tässä siis aika muhkeasti varusteita, kaikki poislukien panoraamakatto ja nahkapenkit. Värinä kiva helmiäisvalkoinen. Vuosimallia 2015 ja ajettu 33tkm ensimmäiseltä omistajalta.

    Autolla olen nyt ajanut noin 1tkm ja vaikuttaa erittäin pätevältä peliltä. Kaksi pidempää 400km lenkkiä ajettu ja keskikulutus koneen mukaan 5.4/100km ja toiseen suuntaan 5.7/100km keskimopeuksilla 88km/h. Eli ei paljoa enempää kuin 2 litran diisseli.

    Väliraha oli pätevä ja hyvitys kuopion laakkosella hyvä niin en jäänyt miettimään. Saa jäädä talouden kakkosautoksi.
     
  22. j1m2

    Rekisteröitynyt:
    06.12.2002
    Viestejä:
    2 792
    Ei tämä ole vielä kuollut,aika näyttää kuoleeko koskaan.Ainakin minä annan tälle tilaisuuden,jos ryssivät sen niin sitten siirryn muualle,sitä ei vielä tiedä mihin.
     
  23. Tpa84

    Rekisteröitynyt:
    22.09.2009
    Viestejä:
    2 208
    Onhan tämä sivusto hiljentyny aika reilusti.
     
  24. tuoppi`

    Rekisteröitynyt:
    29.03.2002
    Viestejä:
    5 298
    Tästä olisi kiva kuulla kokemuksia. On ainakin hieman erikoinen näky.
     
  25. svalkein

    Rekisteröitynyt:
    11.04.2000
    Viestejä:
    89
    Kyseessä on siis Renault Twizy, sähköinen nelipyörä. Kaksipaikkainen, huippunopeus 80 km/h, latauksella ajaa noin 70 km. 6kW akusto, sähkömoottorin teho huimat 11 hv. Kokemusta on vasta parinsadan kilometrin matkalta, talveksi säilöön koska tässä ei ole minkäänlaista puhallinta. Ikkunat ja ovetkin ovat lisävaruste :) Kiva ja näppärä kaupungissa, meluisa luonnollisesti ja tärskyt huomaa kyllä perseen alla koska on niin pienet renkaat. Suomessa näitä ei myydä, Tämä on uitettu Tallinnasta edellisen omistajan toimesta.
     

Jaa tämä sivu

Alibi
Anna
Deko
Dome
Erä
Hymy
Kaksplus
Kippari
Kotilääkäri
Kotiliesi
Koululainen
Ruoka.fi
Parnasso
Seura
Suomen Kuvalehti
TM Rakennusmaailma
Tekniikan Maailma
Vauhdin Maailma
Golfpiste
Vene
Nettiauto
Ampparit
Plaza
Muropaketti