Keskustelua omista autoista!

Viestiketju alueella 'Autot ja muut moottoriajoneuvot' , aloittaja VincentV, 03.01.2006.

NOSTOJA MUROPAKETIN SISÄLLÖSTÄ
  1. - Igor -

    Rekisteröitynyt:
    04.01.2000
    Viestejä:
    2 307
    Remmiahtimen välitystä muutettu, portattu kansi isommilla venoilla, virinokka, hiukan avarampi pakosarja, toinen katti poistettu... vakiona tossa oli siis 211hv, nyt toivottavasti tehot tippuneet alle 10%. :p Niin ja polypuslat, Bilstein B14 coiloverit + säädettävät camberit. Camberit ei tosin ollu ratasäädöissä koska 3000km roadtrip. Kyllä tolla siis pääsis paljon kovempaa kun osais ja uskaltais. Viime kesänä vakiokannella Ahvenistolla 1:37.2, jos sekään nyt sanoo yhtään mitään...


    No juu. Ja ite vedin 6 vuotta sitten Xantiallakin kovempaa. Eli lisää reeniä. Seuraavan kerran pitää mennä tonne ilman krapulaa ja mielellään viikoksi.
     
  2. Sym

    Rekisteröitynyt:
    03.01.2013
    Viestejä:
    354
    Loputki katit pois ja päästöt jostain muualta ku konttorilta. Eikö kannattais käydää penkittää/säädättää kerran kaikennäköstä tehty.. Ois kiva nähä tuloksia! :)
     
  3. dj_pirtu

    Rekisteröitynyt:
    30.07.2001
    Viestejä:
    1 908
    Pari kuukautta takana "akkolla" ja edelleen positiivisin mielin. Takana toinen pyöränlaakeri ujeltaa moottoritievauhdeissa, se pitäis fiksata ennen kesälomareissua. Tuulilasin kuluneisuus myös hieman rassaa, sekin tekisi mieli vaihtaa uuteen. Kaasupoljin on turhan herkkä omaan makuun, meni kauan että tottui siihen ja kytkimeen että nurkkapyörittely ei olisi yhtä nykimistä. On siinä pieni viivekin ennenkuin polkimesta viesti menee pyörille koska näihin facelifteihin tuli se drive-by-wire...
     
  4. - Igor -

    Rekisteröitynyt:
    04.01.2000
    Viestejä:
    2 307
    Saattashan se mennä päästöistä läpi ilman kattiakin E85:llä. Mutta ei tossa oo käytännössä hyötyä sen isomman katin poistosta, ainakaan alle 300hv tehoilla, joten ei jaksa alkaa kikkailemaan. Säädettyhän tota kyllä on, mutta vain kadulla ja radalla... tänä kesänä olis tarkotus mennä penkkiin, mutta ensin kytkinremppa. Ja samalla tehtaan kitkalukon tilalle Quaifen tekele.
     
  5. Shuko

    Rekisteröitynyt:
    10.12.2006
    Viestejä:
    175
    Voit kurkata konehuoneeseen. DPF/Kat on tuo vasemman alanurkan turbon jälkeinen pönttö. Mikäli on poistettu niin tilalle on vain putki, jossa on anturi kiinni. Tosin, on mahdollista myös, että poistaa/poistattaa vain sisuskalut.

    [​IMG]

    Itsellä on 2006 530d:stä poistettu molemmat eikä savuta yhtään. Kuukausi sitten katsastuksessa polkaisivat arvoksi 0,08.

    Kuten jo aikaisemmin on mainittu, niin näiden koneiden ykkösohjelmointipaikka on www.ajtech.fi. Poistavat myös sen DPF:n halutessasi.
     
  6. Muuttuja

    Rekisteröitynyt:
    12.12.2013
    Viestejä:
    637
    Jepjep. Kun vaan perhana löytäs sen numeron. Koko nimi, osoitteet ym tiedot tiedossa, mutta ei sitä puhnroo löydy. Pitääpä lähtee kyselee ympäri kyliä :)

    Jaha, kaipa se on sitten loman aikana lähettävä seinäjoelle viimeisimpienkin rahojen kanssa.
     
  7. Sym

    Rekisteröitynyt:
    03.01.2013
    Viestejä:
    354
    Kuulostaa hyvältä, mitäs sieltä pitäs suunnilleen irrota?
     
  8. Ragnarök-

    Rekisteröitynyt:
    28.10.2006
    Viestejä:
    1 960
    Kuulostaa ihan kivalta. Ja Ahveniston jo jotain sanookin minulle. Nyrrehommia en ole oikein koskaan seurannut eikä ole kukaan tuttu tai puolituttukaan käynyt ajelemassa.
     
  9. tUMi87

    Rekisteröitynyt:
    17.09.2008
    Viestejä:
    2 454
    Ihan samat tuntemukset kaasupolkimesta jäi aikoinaan myös omasta pre-facelift Accordista (ensirekisteröity -06, valmistettu -04), sama drive-by-wire systeemi siitäkin löytyi. Aika kauheaa sillä oli kyllä madella kaupungin ruuhkissa ja autojonoissa sen nykimisen vuoksi (oikea-aikainen kytkinpolkimen käyttö auttoi hieman tuohon vaivaan), vaikka muuten hyvä auto olikin.
     
  10. tth78 Moderaattori

    Rekisteröitynyt:
    09.08.2012
    Viestejä:
    4 351
    Tuikku on myös aika kova sana noiden ohjelmien kanssa:



    Mersufoorumilta löytyy enemmänkin tarinaa
     
  11. bloody hell Banned

    Rekisteröitynyt:
    31.10.1999
    Viestejä:
    3 068
    Ei katin poistosta ole mitään hyötyä ainakaan alle 400 hevosvoiman tehoilla. Tämä siis jos ne on vaihdettu vapaamminvirtaaviin kuin vakiot.

    Kokonaan poistoa ei kannata taasen tehdä ellei halua aina katsastukseen vaihdella putkea, kun ei se edes E85:lla mene läpi oikeastaan mitenkään. Harva pulju taas täysin toisella autolla päästöjä mittaa koska ennemmin tai myöhemmin jäävät siitä kiinni.
     
  12. MayDay84

    Rekisteröitynyt:
    16.11.2006
    Viestejä:
    6 813
    Yksi mahdollisuus vanhemman auton tapauksessa on tehdä katinkorvausputki laippakiinnityksellä, jolloin on kätevä leimalle ruuvata katti paikalleen.
    Tai sitten juuri tuo mainittu klassinen, että katit pois ja päästöt muualta. Tuttu hitsasi Supran putkeen vanhan katin kuoret putken päälle, meni täydestä joka kerta :)
     
  13. GurkoM

    Rekisteröitynyt:
    22.11.2001
    Viestejä:
    461
    Alkuviikosta oli puunaustalkoot. Eihän paskasta kiillottamalla kultaa saa, mutta yritin, jopa sisätiloissakin. :D
    Joku kysyy kummiskin, niin 2010 ja 220tkm ajettu ja älyttömän vähän vikoja, uskoo sitten ken tahtoo. :p
    [​IMG]
    [​IMG]
     
  14. tom_gore

    Rekisteröitynyt:
    03.12.2005
    Viestejä:
    8 099
    Siistissä kunnossahan tuo on. Musta maalipinta on hieno kun se on kunnolla puhdas ja vahattu :)
     
  15. Mane-

    Rekisteröitynyt:
    16.07.2006
    Viestejä:
    528
    Onko nestejousilla? Pidempään jo katsellut näitä muttei ole saanut aikaiseksi koeajaa. Jos olisi pehmeä ja hiljainen kyyti niin saattaisi sortua :)
     
  16. olkikuukkeli

    Rekisteröitynyt:
    16.08.2009
    Viestejä:
    1 170
    Millä koneella? Jos olisi varaa, niin heti lähtisi ostoon tuollainen sopivalla diesel-koneella :P
     
  17. GurkoM

    Rekisteröitynyt:
    22.11.2001
    Viestejä:
    461
    Kaasunestejousituksella tietty, eihän kukaan nyt sitikkaa osta rautajousilla, jos se on saatavana ns."oikeella jousituksella." ;)
    Koneena 2,0 HDi, onko tuossa nyt sitten sen joku 100 kilowattia. Just kävin 600 kilsan maantieajoa ja keskikulutus varsin inhimilliset 4,3 l/100km.
     
  18. Diaz\

    Rekisteröitynyt:
    14.03.2008
    Viestejä:
    17 972
    Hyppääppä motarille niin nousee kahdella litralla... :smoke:
     
  19. Pow_82

    Rekisteröitynyt:
    14.03.2011
    Viestejä:
    205
    ...Joka on silti melkoisen pieni kulutus. Ei kai millään vehkeellä pääse 130 km/h todellista nopeutta alle kuuden litran kulutuksella?
     
  20. Diaz\

    Rekisteröitynyt:
    14.03.2008
    Viestejä:
    17 972
    Ei toki, aina vaan naurattaa noi "joo kyllä mulla menee matkassa 2,7 litraa" kun todellisuus on jotain 70 km/h motarin piennarta pitkin.
     
  21. TeknoR

    Rekisteröitynyt:
    10.08.2002
    Viestejä:
    16 460
    Hätävilkut päällä limp modessa :D

    Jotain 5L luokassa kai meni C5 -03 kun ajo varpaillaan 60km/h ,mutta silti koko tankin kulutus 6.5 - 7 koska pitää huomioida ne kiihdytykset ja normaali ajo myös, ei vain yksi siirtymäpätkä.
     
  22. GurkoM

    Rekisteröitynyt:
    22.11.2001
    Viestejä:
    461
    No tottahan nyt maantiekulutus on aivan eri kuin yhdistetty. Tuossa yllämainitussa kulutuslukemassa tais keskinopeus olla jotain 84 km/h ajotietokoneen mukaan.
    Mutta aikalailla 6-6,5 satasella tuo vie yhdistettynä kulutuksena, tulee tohon jo kohtuu paljon pyörittyä kaupungissakin.
    Se siitä.
     
  23. pog

    Rekisteröitynyt:
    12.10.2007
    Viestejä:
    851
    Onko vasen etulokasuoja kolaroitu? Vai näyttääkö vain minun näytöltäni että lokari olisi ovia ja etupuskuria tummemman punainen?
     
  24. Jusa101

    Rekisteröitynyt:
    21.10.2005
    Viestejä:
    1 319
    Tuollaisiahan nuo autot tehtaalta tullessaan on. Jotkut sävyt on todella vaikeita saada mätsäämään eri korinosien välillä, varsinkin jos osat on maalattu eri aikaan. Yleensä huomaa parhaiten muovisen puskurin ja metallisen loksuojan välillä.
     
  25. Taski

    Rekisteröitynyt:
    22.11.2006
    Viestejä:
    2 280
    Niin, ja voihan se kolaroitukin olla. Mistäs noista tietää. Tuokin on kuitenkin jo 6 -vuotta vanha auto ja aika monesta sen ikäisestä jotain on jo maalailtu ihan väkisin.
    Takapuskuri on ainakin maalattu kun siinä on roskakin.
     

Jaa tämä sivu

Alibi
Anna
Deko
Dome
Erä
Hymy
Kaksplus
Kippari
Kotilääkäri
Kotiliesi
Koululainen
Ruoka.fi
Parnasso
Seura
Suomen Kuvalehti
TM Rakennusmaailma
Tekniikan Maailma
Vauhdin Maailma
Golfpiste
Vene
Nettiauto
Ampparit
Plaza
Muropaketti