Keskustelua omista autoista!

Viestiketju alueella 'Autot ja muut moottoriajoneuvot' , aloittaja VincentV, 03.01.2006.

NOSTOJA MUROPAKETIN SISÄLLÖSTÄ
  1. kaBu

    Rekisteröitynyt:
    05.07.2010
    Viestejä:
    138
    Noo kyllä mun mielest 40k on melko reilusti kuitenkin ton kokosesta autosta. Uusi on tietysti aina uusi mutta tolla rahalla saa jo jonkinlaista todella vähän ajettua ja lähes uutta autoa.

    Mutta mä olenkin köyhä:smoke:
     
  2. Diaz\

    Rekisteröitynyt:
    14.03.2008
    Viestejä:
    17 972
    Niin saa jokaisessa hinta-, koko- ja laatuluokassa, eipä niitä siksi kannata kummemmin vertailla. Ostaa uutta jos ostaa, jos ei osta niin ei osta.

    Kyllä mäkin vertailin käytettyä ja uutta, vain todetakseni että en hemmetissä osta uutta.
     
  3. MUROPAKETIN HINTAVERTAILU

    Päivän tarjoukset
    Yhteistyössä
  4. kaBu

    Rekisteröitynyt:
    05.07.2010
    Viestejä:
    138

    Jep, siksi päädyinkin esittelyautoon eli käytännössä uuteen. 15km oli mondeolla ajettu. En toki sitä kiellä että A3 sedanina ja etenkin s-line ulkonäköpaketilla on mielestäni hienompi kuin mondeo mutta koin saavani enemmän vastinetta ja sainkin enemmän tilaa autoon valitsemalla mondeon. Ja lisäksi tietysti Laakkonen ei suostunut kilpailemaan Vaunulan kanssa koroista ja muista kuluista.
     
  5. Phenix

    Rekisteröitynyt:
    03.10.2004
    Viestejä:
    223
    CID: Hyvän näkönen peli.
    Mitkä vanteet tuossa on alla? Pirun hyvännäköset
     
  6. Taski

    Rekisteröitynyt:
    22.11.2006
    Viestejä:
    2 295
    Suomalainen ajattelutapa on hauska kun oletetaan aina että isompi --> parempi --> kalliimpi.
    Ilmankos täällä ei paljon vaikkapa R-Golfeja tmv. vastaavia kikottimia näy.

    Muualla Eurooopassa näkyy hienoja autoja ja hyvin varusteltuja sellaisia. Bemarit on hyvä esimerkki. Saksalainen ostaa samalla rahalla 335 M-Sportin kunnon hiluilla, suomalainen katsoo lompakkoa ja miettii että "no kyllähän tällä rahalla saisi 520d:n jo, miksi ihmeessä ostaa pienempi auto". Ja sitten naureskellaan kun porukka ajelee niillä uusilla leasingstatus (=karvapenkit ja suurinpiirtein veivilasit) autoilla.

    Tämäkin on mielestäni erikoinen ajattelutapa.
    Markalla saa markan auton, ostatko mieluummin huonomman auton jos paikallisen ranen korjaamon rahoituksen aloituskulu on 150€ ja toisessa liikkeessä jossa olisi haluttavampi auto, tuo onkin 220€. Tuo on niin nappikauppaa autoa ostaessa että mielestäni moisella ei ole mitään merkitystä.

    Tämä ei varsinaisesti ole kohdattu sinuun kaBu, vaan ihan yleistä pohditaa aiheesta.
     
  7. naukki

    Rekisteröitynyt:
    06.01.2002
    Viestejä:
    527
    Taas tämä alkaa. Hyvää kärjistystä, mutta vois tarttua siihen, että 520d on Suomessa helposti yli 15k eur halvempi kuin 335d kun kumpaankin ynnätään varusteet. Hetkinen siinähän ne ongelmat tulikin, autovero ja ostovoima. Mä tiedän että aika monella ois rahaa isompaan moottoriin ja parempiin varusteisiin, mutta mielummin käyttää sen rahan johonkin muuhun, eikä esim. maksa (valtiolle) 20 000 euroa 70 hevosvoimasta (520d vs 530d xdrivet varusteilla) tai jotain järjettömiä summia varusteista, joita ei pidä oleellisena.

    Juurihan täällä jonkin aikaa sitten mietittiin että skoda kaikilla varusteilla vai audi/bemari/mersu ilman varusteita.. jep, siitä valitsemaan, kummassakin on omat pointtinsa.
     
    Viimeksi muokattu: 09.04.2016
  8. Tomppa5000 Banned

    Rekisteröitynyt:
    18.10.2005
    Viestejä:
    2 936
    Asiantuntevasta analyysistä päätellen euroopasta löytyy enemmän 335 M-sporteja kuin 520d:tä :smoke:
     
  9. kempula

    Rekisteröitynyt:
    03.04.2014
    Viestejä:
    464
    Mondeota ja a3:sta ei kyllä voi vertailla miltään kantilta kun on, joka osa-alueelta niin eri segmentin autoja. Tai jos on molemmat ollut harkinnassa niin on kyllä kriteeritkin olleet hakusessa mitä uudelta autolta halutaan pelkästään jo vetotavan puolestakin vai joko mondeon saa nelivetona?
     
  10. Backman

    Rekisteröitynyt:
    02.10.2001
    Viestejä:
    714
    Mondea saa nelikkona ja A3 etuvetosena... Eikä ne auton hankinnan kriteerit ole välttämättä niin selkeitä muille. Mulla voi hyvin olla samassa haarukassa Vette, Dodgen avolava ja 7-sarjan Bemu. Sitten kaupasta kotia tulee S3 Audi ja mun mielestä kaikki meni ihan hienosti. Kun just sillä hetkellä just se kapistus sattu liikuttamaan sielua, niin se on sit siinä. Moottoripyörien kanssa tolla metodilla eittämättä on tullu aika kalliita virheostoksia...
     
  11. Taski

    Rekisteröitynyt:
    22.11.2006
    Viestejä:
    2 295
    Tartut nyt vääriin asioihin. Itse ajoin takaa lähinnä varustelua. Ei koneen välttämättä tarvitse olla olennaisesti isompi. Otetaan esimerkiksi nyt vaikka sitten 520d ja varusteltu 320d. Jos nyt rautalangasta väännetään niin tarkoitin että jos on vaikkapa kysessä kaksi samanhintaista autoa, toinen pienempi mutta olennaisesti varustellumpi, suomalainen ottaa silti automaattisesti isomman karvalakin kuin pienemmän kipon paremmilla varusteilla. Tähän en oikein keksi muuta järkevää argumenttia kuin pitkät välimatkat -> isompi auto on yleensä parempi matkalehmä.


    Ei varmasti löydy, yleisesti varustelutaso on toki parempaa luokkaa kuin suomessa.
     
  12. Diaz\

    Rekisteröitynyt:
    14.03.2008
    Viestejä:
    17 972
    Jaaha, täällä taas keksitään kuvitteellinen ulkomaa (saksa) jolle keksitään joku piirre joka on muka parempi kuin suomalaisille keksitty vastaava piirre. Hienoa.
     
  13. Herra von Levee

    Rekisteröitynyt:
    16.07.2007
    Viestejä:
    2 510
    -
     
    Viimeksi muokattu: 09.12.2016
  14. Diaz\

    Rekisteröitynyt:
    14.03.2008
    Viestejä:
    17 972
    No mutkun katsos saksalaiset ja sitäpaitsi karvalakki.
     
  15. MayDay84

    Rekisteröitynyt:
    16.11.2006
    Viestejä:
    6 819
    Siihen kolmossarjalaiseen on todella vaikea kyllä varustella vitosen hiljaisuutta ja mukavuutta, ovat näiden suhteen aikalailla eri tasolla olleet ainakin 2010-luvun alkuun. Ja vitosen vakiovarustustahan tuossa jo lueteltiin.
     
  16. Shuko

    Rekisteröitynyt:
    10.12.2006
    Viestejä:
    175
    Mulla oli 1997 vuoden malli. Mahtava auto, tarvii vielä joskus saada uudestaan. Internet kertoo E38:lle 115 000–198 500 € (1999)

    Nykyinen 2006 E61 530D lisävarusteineen ollut noin 94k uutena.
     
    Viimeksi muokattu: 10.04.2016
  17. naukki

    Rekisteröitynyt:
    06.01.2002
    Viestejä:
    527
    No onhan tuo 5-sarjalainen aivan eri auto ajaa kuin kolmonen. Ja sama pätee kaikkiin vastaaviin merkkeihin ja malleihin. Mukavuus, vakaus, hiljaisuus ja tilat. Huono tienpinta auttaa kummasti hiljaisen auton valintaa. Koira on yksi vakiovastaus.

    Varustetaso on parempi, olet oikeassa. Autot maksaa vähemmän ja varusteet maksaa vähemmän. Oma autoni olisi maksanut Saksassa suunnilleen 20 000 euroa vähemmän. Se on aivan hurjasti rahaa, joka täällä valuu valtiolle ja pienen volyymin takia valmistajalle, maahantuojalle ja myyjälle. Lisävarusteiden käyttöarvo on siellä myös suurempi, esim. navi ruuhkatiedoilla kun suurkaupunkeja on useita tai iso kone kun voi ajaa oikeasti kovaa.
     
  18. Taski

    Rekisteröitynyt:
    22.11.2006
    Viestejä:
    2 295
    Muilla oli ihan hyviä argumentteja mutta Diazin kommentteja ne oikein ymmärtänyt, voitko tarkentaa?

    Tämä on kyllä totta, liittynee osaksi noihin mainitsemiini pitkiin välimatkoihin.

    Ei ole kyse siitä millä tulee toimeen, tästä voitaisiin vääntää taas ikuisuuksiin että kyllä 2-tahti warrellakin varmasti tulee toimeen.

    Ehkä tässä on sitten vain näkemysero.
    Itse ajaisin ennemmin M-Sport -varustellulla, aktiivivakkarilla, pro-navilla ja kunnon hifeillä varustellulla 3-sarjalaisella kuin karvalakkimallin 5-sarjalaisella.
     
  19. tuoppi`

    Rekisteröitynyt:
    29.03.2002
    Viestejä:
    5 298
    Täytyy tässä asiassa kompata Diazia. Ärsyttää toi ainainen valitus kun suomalaiset sitä ja suomalaiset tätä, ulkomailla kaikki on aina paremmin.

    Ei tuo auton varusteissa säästely kuitenkaan ole mikään suomalaisten ekslusiivinen ominaisuus. Samalla tavalla se isompi on ulkomaillakin parempaa ja sitten jätetään varusteita ottamatta jotta saadaan isompi auto. Toki Suomessa on kovat verot autoissa ja niiden lisävarusteissa, joka osaltaan aiheuttaa sen että ihmisillä ei ole varaa ruksia niin montaa kohtaa listalta, mutta eipä siellä ulkomaillakaan ruksita kaikkea jos siihen ei ole varaa. Ja on Suomessakin porukkaa joka ostelee noita hyvin varusteltuja autoja ja erikoisversioita, täällä vaan on vähän porukkaa, Saksassakin on jo yli 10 kertaa enemmän jengiä kuin täällä, joten ei ihme että Euroopasta löytyy määrällisesti enemmän noita.

    Sitä paitsi tähän "ongelmaanhan" on kaksi helppoa ratkaisua. Joko ostat itse auton uutena, tosin yleensä tässä vaiheessa valittajiltakin jää varusteet ruksimatta kun ne tajuaa miten kalliita ne oikeasti on. Toinen vaihtoehto on että käyt hakemassa käytetyn ulkomailta.
     
  20. Incredible Buff

    Rekisteröitynyt:
    17.03.2008
    Viestejä:
    3 223
    Mun -15 Mazda on ollut takuuhuollossa myös kolmesti ja mittarissa on peräti 12tkm, että mitä sitten?

    Vaihdettu on mm. vaihdelaatikko, että lienee tuhansissa kustannukset, mutta eipä ole paljoa kiinnostanut kysellä. Sijaisautoa ei ole kertaakaan saanut tappelematta. Kyllä vituttaa.
     
  21. Koden Faija

    Rekisteröitynyt:
    10.01.2015
    Viestejä:
    988
    Mä en jaksa välittää mitä uudet autot maksavat Suomessa. Siinähän nostavat veroja jos siltä tuntuu. En ostais uutena sitä karvalakki 5 sarjan bemaria vaik se olis 20000e. Syy miksi ei jaksa kiinnostaa on se, että hienoja ja hyvinvarusteltuja käytettyjä autoja saa ja on aina saanut kohtuu hintaan ja ne tarjoavat parhaan vastineen rahalle.
     
  22. Diaz\

    Rekisteröitynyt:
    14.03.2008
    Viestejä:
    17 972
    Mitä tossa oli tajuamista?

    Olet ihan itse omasta päästäsi keksinyt syyt miksi Suomessa ostetaan ennemmin karvalakkivitonen kun varusteltu kolmonen. Sitten olet keksinyt omasta päästäsi miksi Saksassa on paremmin varusteltuja autoja ja että Saksassa ostetaan samalla rahalla varusteltu pikkuauto vs karvalakimpi isompi. Ja näiden perusteella sitten ihmettelet ja naureskelet suomalaisille, on ne saksalaiset vaan niin paljon fiksumpia.

    Todellisuudessa aino syy on se että varusteet maksaa täällä törkeästi enemmän.

    Mutta joo, sovitaan niin että vika on suomalaisissa itsessään.
     
  23. GerhardB

    Rekisteröitynyt:
    04.05.2003
    Viestejä:
    276
    Tämmöinen nyt eikä mielessä vaihtaa:

    [​IMG]

    Aiemmin oli Honda Accord 2.0i 2009 sedan, todella tumman sininen ja oli hyvä auto ja halpa ylläpitää (ei tarvinnut tehdä mitään kulutusosien lisäksi):

    [​IMG]

    Luulin, että Honda on hyvä auto ajaa, mutta sitten sattumuksien kautta päädyin tuohon saman ikäiseen Jaguar XF:ään litran isommalla 175kw / ~240hp bensakoneella ihan alkuvuodesta ja ai että isohko auto voi olla herkkua ajettavaksi! Miltei 1800 kiloisen auton kanssa 240 heppainen kone ei tee siitä mitään varsinaista rakettia, mutta kulkupuolta kyllä riittää - kiihtyvyys ei ole repivää vaan enemmänkin voimakkaasti työntävän meren aallon tuntuista sivistynyttä menoa. Joskus mahdollisuuksien mukaan tekisi mieli samasta autosta tehokkaampi 5 litran V8 moottorilla oleva versio saada joko vapaahengitteisenä tai remmiahdettuna versiona.

    Kuluttaa kyllä bensaa kaupungissa ja merkkiliikkeen huoltotyöt ja alkuperäiset valmistajan varaosat on kalliihkoja (B-huolto tarvikkeineen 610€ (7l öljy, suodatin, ilmansuodatin, raitisilmasuodatin, bensasuodatin ja joku pitkä tarkastuslista auton tekniikan ja alustan kuntoon), käytin koska halusin kampanjasta Jaguar road service jäsenyyden vuodeksi tulevia euro-roadtrippejä varten), mutta hyviä tarvikekulutusosia on olemassa ja kun vie pienemmälle paikalle jarruja laittamaan ym. kulutusosaa tarpeen mukaan niin ei ole niin kallista - huomenna vien jarruremonttiin (takajarrupalat ja levyt) AD-huoltoon ja osineen 290€ lupailtu hinnaksi.

    Alle pistetty nyt keväällä uudet 20" kiekot ja kokeilevin mielin Landsailin 588 UHP renkaat. Vajaan viikon ajon perusteella paremman tuntuiset jopa kuin vanhat 18" originaalivanteet Nokian zLine renkailla! Ulkomuoto miellyttää kohta 7 vuotiaalle autolle
     
    Viimeksi muokattu: 10.04.2016
  24. VeKeZ

    Rekisteröitynyt:
    03.09.2001
    Viestejä:
    1 662
    Onhan nämä. Kolme näitä ollu ja kaks nyt omistuksessa tosiaan. 750:tä kun hain, niin Langi oli hakusalla mutta ovat harvassa.
     
  25. Nooh, pitäähän sen n. kaksinkertaisen hinnan jossain näkyä, eikös tuollainen XJ ole uutena alkaen 80k€ auto?

    Edit: Itseasiassa hinnasto sanoo halvimmalle mallille 100k€ hintaa, eli melkein 3x Honda :smoke:
     
  26. Tina Silta Banned

    Rekisteröitynyt:
    18.03.2003
    Viestejä:
    3 778
    Sotket nyt XF:n ja XJ:n.
     

Jaa tämä sivu

Alibi
Anna
Deko
Dome
Erä
Hymy
Kaksplus
Kippari
Kotilääkäri
Kotiliesi
Koululainen
Ruoka.fi
Parnasso
Seura
Suomen Kuvalehti
TM Rakennusmaailma
Tekniikan Maailma
Vauhdin Maailma
Golfpiste
Vene
Nettiauto
Ampparit
Plaza
Muropaketti