Keskustelua Nissan ajoneuvoista ja ongelmista (mm. QG18DE öljynsyönti)

Viestiketju alueella 'Autot ja muut moottoriajoneuvot' , aloittaja fixman, 05.10.2013.

  1. fixman

    Rekisteröitynyt:
    19.07.2011
    Viestejä:
    1 458
    Sikäli Volkswagen TSI keskusteluun on tullut offtopicikkia Nissanista, keskustelkaamme siitä täällä. Kaikki hyvät ja huonot kokemukset tänne. Ja jos kone on leikannut kiinni, kerro ihmeessä koko totuus, vaikkapä öljyt olisi unohtunut. Eli ei mitään lapselllista kitinää "Nissan on paska!". Jätettäköön nuo kateelllisten Saksanautomiesten puheet vaikka räbään.

    Itsellä Primera toiminut QG16DE koneella hyvin, QG18DE on se öljynsyöjä, ellen muista väärin.
     
  2. WonderC

    Rekisteröitynyt:
    30.12.2004
    Viestejä:
    624
    1.8 koneissa on tosiaan tuota öljynsyöntiä ilmennyt ja se on syy miksi itse en kyseisellä koneella olevaa rimpulaa viitsinyt ostaa. Myöskin laatikkovikoja on ilmeisesti jonkin verran ja ymmärsin että Nissan on revisioinut käyttöohjeisiin tekstin, ettei viitosta saa käyttää alle 80 km/h vauhdissa. En tiedä onko tuo vain 1.6 mallin ongelma, vai koskeeko 1.8 mallia myös. No itsellä on 2 litrainen ja kuusi vaihdetta, joten mikään noista ongelmista ei pitäisi koskettaa.
     
  3. fixman

    Rekisteröitynyt:
    19.07.2011
    Viestejä:
    1 458
    Laatikoista Primeroissa alkaa keikkuilemaan juuri R ja 5 vaihde. Tosiaan omassa -01 ei ole 190tkm ajossa vikaantunut ketjua, vaihteistoa taikka moottoria. Ainoastaan pyyhkijän moottori, 3 vuotta sitten kaadoin mobilia vähän sinne ja nyt on toiminut kuin uusi.
     
  4. Mr.MunQ

    Rekisteröitynyt:
    29.11.2007
    Viestejä:
    265
    Itselläni on tuo P11-144 juuri QD18DE koneella. Ei syö öljyjä, ei vikaa missään koneen puolesta. Maffi vaihdettu vuosi sitten. Muroilla tietoa miten saa nuo ABS vikakoodit luettua. Kokeilin tuolla obd-nastan runkoon kytkemis temppua. Ei auttanut...
    Normaalit vikakoodit kyllä sain yleismallisella lukijalla luettua ( esim juuri tuo MAF antoi vikakoodin ) Mutta abs ei vissii kuulu tuohon samaan obd:n piiriin ja tarvitsee jonkin merkkikohtaisen lukijan???
    Tosiaan abs valo syttyy säännöllisen epäsäännöllisesti.

    Toinen vika, joka on tällä hetkellä niin liittyy kaiketi kytkimeen. Missä on vika kun kytkin tuntuu jäykähköltä ja ei tunnu " irrottavan " kunnolla. Pykälät menevät huonosti sisään ja riittää kun nostaa vain millin verran kytkintä niin auto lähtee liikkkeelle ??
     
  5. ApeeApina

    Rekisteröitynyt:
    26.09.2008
    Viestejä:
    1 235
    P11 vanhempikoppainen 1.6, öljyä ei syö mutta iskarit kai loppu ja ihan kaamea ajaa jos vähän tuuleskelee. Vaihteet pelitti alkuun ihan jees mutta nekin meni huonommaksi kun ajattelin ennaltaehkäisevästi vaihtaa öljyt ja laitoin normit 75w-90 GL4 sisään. Oisko sitten pitäny hakea NISSAN tiskiltä öljyt vai mikä mättää, en tiä kun ei kerta näytä kelpaavan. Perinteinen nykimismörkö näyttää myös jahtaavan meikäläistä autosta toiseen, vaikka alkuun toimisikin OK niin eiköhän se kuukauden parin päästä aloita sen ärsyttävän nykimisen jossain muodossa johon ei syytä sitten millään löydy vaikka miten tutkisi ja uutta osaa nakkoisi sisään.

    Tästälähin lähden autokaupoille vaan tuulisella säällä enkä yritä tehdä mitään "hellimishuoltoja" jos auto vaan toimii kun paskemmaksi vaan näyttää menevän sama mitä yrittää tehdä.
     
  6. WonderC

    Rekisteröitynyt:
    30.12.2004
    Viestejä:
    624
    Ei kai noi 1.8:n öljynsyönnit kosketa kuin P12 malleja. Itse ainakin olen ymmärtänyt näin.
     
  7. Mr. Hat

    Rekisteröitynyt:
    19.07.2002
    Viestejä:
    2 507
    15 vuotta vanha auto ja iskarit loppu, elähän ny.. :D

    RedLine MTL on toiminut..

    Tulppien vaihto on vienyt nykimiset kun vanhoilla Densoilla tuli 45tkm täyteen. :)
     
  8. ApeeApina

    Rekisteröitynyt:
    26.09.2008
    Viestejä:
    1 235
    Niin, vasta vanha auto ja nyt jo alkaa leviimään, mihin tää maailma on menossa :confused: Jooei kellään ole kai riittänyt intoa vaihtaa niitä iskareita aiemmin, eikä varmaan itselläkään jos tää laitos jatkaa samaa rataa ja kehittelee uusia oikkuja. Vaihteistoöljyjä en toistamiseen jaksanu alkaa lutrailemaan mutta ihanku nyt pikkuhiljaa olis kuitenki VÄHÄN paremmin alkanu toimiin vaikka lienee enemmän tottumisesta kiinni.

    Nykimistä koittanu parannella jo tulpilla ja virranjakajan kannella, tulipa toista ilmamäärämittariakin kokeiltua, pyörrintä ei sattunu löytyyn niin jäi sitten vaihtamatta. Mutta jos nyt vielä sillä ja vaikka uusilla piuhoilla koittais, on kyllä viimoset sijoitukset tähän koslaan.
     
  9. Mr. Hat

    Rekisteröitynyt:
    19.07.2002
    Viestejä:
    2 507
    EGR voi näissä (jakajallisissa?) tulpata, ei maksa mitään, ei sytytä vikavaloa ja ei vaikuta katsastuksessa.

    Sytytyksen ajoituksen voisi tarkastaa lampulla. Ohjearvo lienee 10 astetta EYKK.
     
  10. ApeeApina

    Rekisteröitynyt:
    26.09.2008
    Viestejä:
    1 235
    Että eikun peltiä vaan väliin vai pitääkö jotain alipainehärdellejäkin tulpata?
     
  11. Mr. Hat

    Rekisteröitynyt:
    19.07.2002
    Viestejä:
    2 507
    Peltiä väliin ja jotain vahvempaa kuin oluttölkin "pelti" .
     
  12. Nervous

    Rekisteröitynyt:
    19.01.2003
    Viestejä:
    2 088
    P12 (avaruusalus) 2.0l katkoo (?) kuulemma jakoketjua 200tkm tienoilla ja toinen lähde väitää, että kiristimissä tuossakin ongelmaa.
    Mikä lienee totuus?
    Ketjukonehan on huoleton jo halpa ylläpitää. Ainut vaan, ettei nykyisin osata tehdä yli 200tkm kestäviä ketjukoneita, oli auto miltei mikä tahansa.

    Kaasuläppäkotelo/idle-rööri karstoittuu tuossakin esim. 150tkm lukemilla sen verran pahasti, ettei meinaa käydä tyhjäkäyntiä ja eräs yksilö ei lähtenyt ilman kaasun antamista käyntiin.
    Helppo toki putsata, mutta tuntuu olevan riesana vähän jokaisessa Nissanissa ja varmaan monen muunkin merkin riesa.
    Tuota yksilöä oli tuskin ryntäytetty yli 4000 rpm koskaan, jos sillä nyt mitään merkitystä kyseiseen vaivaan on.

    Kai noissa herjaa myös kaikki Boschin paskatkin, enempi tai vähempi.

    ApeeApinalla näkyy olevan tosiaan huono tuuri kulkineidensa kanssa. :)
    Omassa paskassakin tihkuu toinen takaiskari ja muutenkin ovat loppu.
    Jokunen routamonttu ym. hyppyri tullut ajettua aika vauhdilla.
    Taitaa olla nuokin alkuperäiset (kaverilla kesti +300tkm, joten sen perustella arvailtu), mutta paskat ne ovat, kun 17 vuodessa luovuttaa.
    Katsastuksesta menivät toki vielä läpi, mutta aika mielenkiintoisesti keinuu SportDeckin kori, esim. 140km/h ohituksissa.
    Reiluun 80 euroon saisi parin KYBin kaasutolppia, mutta ehtiihän nuo myöhemminkin :).

    Omankin EGR:n tulppasin. Tai ihan vahingossa livahti kolme milliä kuparia väliin.
    Ei ainakaan GA:ssa tarvitse letkuja tulpailla. Venttiilin ja imusatsin väli umpeen.
    Ja ei tosiaan mitään kaljatölkin peltiä väliin. Varmaan joku 0.7 millinenkin kestää, mutta ei paksummastakaan haittaa ole.
    Tiivisteeksi vaikka pakoputkimömmöä tai vastaavaa.

    Nykiminen: Tarkista onko "tulpan reikien" reunoille kertynyt valkoista tavaraa. Siis niihin peltiputkiin.
    Mikäli on, niin johto räiskii läpi. Voi se toki räiskiä mistä vaan, mutta tuollaiseen olen itse törmännyt.

    Onkos muilla ollut näitä kuuluisia pyyhkijöiden boorien tms. hajoamista näissä vanhemmissa Nissaneissa, vai onko se jotain TeknoR-faktaa?
    Ei ole tullut missään vehkeessä vastaan moista vikaa.
     
    Viimeksi muokattu: 05.10.2013
  13. Incredible Buff

    Rekisteröitynyt:
    17.03.2008
    Viestejä:
    3 223
    Almeroissa onko se viimeisin kori nyt N16 on ollut kans tuota ongelmaa.
     
  14. Mr. Hat

    Rekisteröitynyt:
    19.07.2002
    Viestejä:
    2 507
    Onko Almera Tino suora seuraaja?

    Mikä on tämän malli(?) merkintä?
     
  15. TeknoR

    Rekisteröitynyt:
    10.08.2002
    Viestejä:
    16 318
    Almera Tino on N15+N16:stä väännetty perhetilaversio, moottorit on samat kuin N16 almerassa.
     
  16. Mr. Hat

    Rekisteröitynyt:
    19.07.2002
    Viestejä:
    2 507
    Korvattiinko Almera jollain uudella mallilla?
     
  17. Kuspho

    Rekisteröitynyt:
    08.11.2012
    Viestejä:
    560
    Vinkkiä voi sanoa että vanha 10 pennin kolikko sopii täydellisesti laipaksi. Ainakin GA16DE koneessa.

    P11 Primerassa ainakin on yleinen ongelma ne pyyhkijän akseleiden muoviholkit (pivot assy?) jotka kuluu väljäksi.
     
  18. Mr. Hat

    Rekisteröitynyt:
    19.07.2002
    Viestejä:
    2 507
    Myös Almera N15. Onneksi uusia varsia holkkeineen saa marmoritiskiltä. :)
     
  19. fixman

    Rekisteröitynyt:
    19.07.2011
    Viestejä:
    1 458
    Kuulemma ruoste ja lika rikkoo nämä. Paljonkohan maksaisi uudet vivustot tuohon? Tosiaan moottoriöljy helpottaa paljon, jos varsinkin vinkuu.
     
  20. TeknoR

    Rekisteröitynyt:
    10.08.2002
    Viestejä:
    16 318
    äiteen almerassa (97, 403tkm) noi on uusittu 3 tai 4 kertaa. Perus 100e keikka merkkikorjaamolla..

    Todella ärsyttävä vika kun sateessa lakkaa ykskaks toimimasta.
     
  21. Mr. Hat

    Rekisteröitynyt:
    19.07.2002
    Viestejä:
    2 507
    Merkkikorjaamolle?! Tuon vaihtaminenhan on ihan plug and play.

    Ja olikohan varsi jotain 30€...
     
  22. tuoppi`

    Rekisteröitynyt:
    29.03.2002
    Viestejä:
    5 299
    Äitillä oli P11 Primera, vuosimallia 97, 1.6 koneella ja lähemmäs 300tkm siinä oli mittarissa myytäessä. Todella ongelmaton auto oli.

    Tuota pyyhkijäjuttuahan siinä kyllä oli. Pyyhkijät pyyhki tosi huonosti aina.
     
  23. TeknoR

    Rekisteröitynyt:
    10.08.2002
    Viestejä:
    16 318
    Heh, kaippa sitä noinkin voi sanoa jos kuskin puoli ei liiku ollenkaan ja vain apparin puoli pyyhkii. :D
     
  24. tuoppi`

    Rekisteröitynyt:
    29.03.2002
    Viestejä:
    5 299
    Tossa ei ihan noin huonosti pyyhkinyt :p
    Sillein vaan, että pyyhkijät ei painanu tarpeeksi lasiin joten siihen lasin pintaan jäi sellanen vesikalvo, josta ei meinannu nähdä läpi.
     
  25. Nervous

    Rekisteröitynyt:
    19.01.2003
    Viestejä:
    2 088
    Varaosa, otsalamppu ja sateenvarjo konttiin mukaan. Työkaluboksihan varmaan kaikilta Japanin Ladalla ajavilta löytyy automaattisesti.

    Paljonkos tuohon vaihtamiseen menee aikaa? Jos tunnissa tekee ja leviää kerran sataan tonniin, niin eihän tuo vielä pahalta kuulosta.
    Kaveri hakkaili Passattinsa vivustoja useamman tunnin, kun oli hieman kiinni.
    Jotain tyyppivikaa sekin.
     
    Viimeksi muokattu: 05.10.2013

Jaa tämä sivu

Alibi
Anna
Deko
Dome
Erä
Hymy
Kaksplus
Kippari
Kotilääkäri
Kotiliesi
Koululainen
Ruoka.fi
Parnasso
Seura
Suomen Kuvalehti
TM Rakennusmaailma
Tekniikan Maailma
Vauhdin Maailma
Golfpiste
Vene
Nettiauto
Ampparit
Plaza
Muropaketti