Keskustelua Kiinasta tilattavista puhelimista

Viestiketju alueella 'Älypuhelimet ja taulutietokoneet' , aloittaja JouBqa, 27.01.2013.

NOSTOJA MUROPAKETIN SISÄLLÖSTÄ
  1. Pretor

Rekisteröitynyt:
    29.02.2012
    No täytyy sanoa, että Vernee kyllä yllätti positiivisesti, sillä on ollut yksi harvoista valmistajista, jotka on oikeasti myös päivittänyt tuotteitansa julkaisun jälkeen. Moni kyllä lupailee päivityksiä, mutta jää puheen tasolle suurimmalla osalla valmistajista.

Itellä on siis tällä hetkellä Vernee Thor käytössä ja on kyllä toiminut ongelmitta ja tosiaan päivityksiäkin tullut ainakin kolme, myöskin tuo lupailtu 6.0 päivitys.
    Pitääpä laittaa harkintaan uuden mallin tilaaminen, niin voisi tämän nykyisen antaa emännälle käyttöön.

edit
    Pitipä siis sanoa, että Android 7.0 on tullut päivityksenä.

Viimeksi muokattu: 11.05.2017
  2. Jote

Rekisteröitynyt:
    07.10.2002
    Aika rapsakka Suomilisä tuotteissa. Note 4 maksaa 180€ veroineen Kiinasta. Mi band 2 maksaa alle 20€ ja siitä ei kanneta veroa. Aika tarkalleen kolminkertainen hinta vaikka verot otettaisiin huomioon.

3. MUROPAKETIN HINTAVERTAILU

Päivän tarjoukset
    Yhteistyössä
  4. Krokodiileri

Rekisteröitynyt:
    21.11.2008
    Ostaako joku vielä verkkokauppa.comista jotain?

5. Filpos

Rekisteröitynyt:
    27.11.2008
    No mutta aika positiivista, että noita Xiaomin tuotteita saa kuitenkin Suomesta, takuulla.
    Saiskohan näitä kiinasta ostettuja takuuhuoltoon mitenkään verkkokaupan kautta jos tarve tulee?

Mi Box näytti olevan 130€ verkkiksestä. 70€ maksoi kiinasta ilman alveja.

6. squit

Rekisteröitynyt:
    30.01.2003
    Niin ja jos osaa katsoa sopivat diilit ja kupongit vielä päälle, niin mulla maksoi 170€ veroineen. Lähettivät mustan sijasta Dark Grey värin (jonka väristä Xiaomi puhelinta olen haaveillut vuoden verran), niin sain 4€ hyvityksen, eli kaikkineen 166€ luuri minulle. Mukaan tuli vielä silikonikuori ja näytönsuoja.

Sellaista vaan mietin, että eihän tässä ole suomea, niin saako niitä edes myydä? Tai voi olla, että Xiaomi lykkää suomen nyt, kun kerran virallinen jälleenmyyjäkin on.

7. iNdo

Rekisteröitynyt:
    09.07.2005

8. Pepejovi

Rekisteröitynyt:
    31.01.2011
    Olen ajatellut tässä Nexus 5:stä siirtymistä pois ja katellut tuota Xiaomi Redmi Note 4:ää, miten on tuon mallien välinen ero, vaikuttaa toisessa olevan 10-core prossu mutta 3gb ramia, kun toisessa octacore ja 4gb. Kärsiikö ensimmäisessä virrankäyttö?

Muitakin ehdotuksia otetaan vastaan, myös länsipuhelimista. <€350 budjetilla liikenteessä, ei sinänsä suuria vaatimuksia, kunhan kestää keskitason pelailua ja netin selaamista - ja mitä puhtaampi android saatavilla joko custom ROMina tai tehtaalta, sitä parempi.

9. ongelmakäyttäjä

Rekisteröitynyt:
    30.12.2014
    Oliko kellään tästä Xiaomin Redmi 4X 4G:stä kokemuksia (http://www.gearbest.com/cell-phones/pp_625751.html)? Näyttäs olevan B20 ja nyt iha hyvään hintaan. 720p ei haittaa, mutta toki jos samassa hintaluokassa on joku 1080p-näytöllä, niin ei se haittaa. Ellei vaikuta akunkäyttöön merkittävästi.

edit. lähinnä, että onko iisi roottaa ja poistaa maholliset ylimääräset ohjelmat. En tosin tiiä onko noissa Globaleissa kuin paljon ylimäärästä tauhkaa.

Viimeksi muokattu: 17.05.2017
  10. Puddi

Rekisteröitynyt:
    19.03.2011
    Millainen operaatio on tällä hetkellä Xiaomi puhelimen saaminen suomenkielelle, jos on mahdollista ollenkaan? Onnistuuko ilman näennäisen takuun menetystä? Vanhemmilleni olisi tulossa mutta suomen kieli on ehdoton. Onko muita hyviä puhelinvaihtoehtoja?

11. Hansus

Rekisteröitynyt:
    17.04.2016
    Bootloaderin avaus pyynnöllä tai ohittamalla. Twrp sisään ja custom rommin asennus.

12. taku

Rekisteröitynyt:
    13.07.2001
    Joo, mutta mikä rom? Lineage 13. koitin redmi 3s:ään, ei sormenjälkitunnistusta ( tai sitten en vain onnistunut löytämään sitä ), sitten sisään 14. --> ei saa wifiä tai matkapuhelindataa päälle.. + että vasta neljännet gapsit toimi, tosin ohjatut asetukset yms. kaatuili koko ajan.
    Elikäs toimiva suomaliankielinen rom olis redmi 3s hakusessa

13. erihyva

Rekisteröitynyt:
    28.07.2002
    LineageOS 14.1 + opengapps nano,

tai sitten xiaomi.eu
    https://xiaomi.eu/community/forums/miui-weekly-rom-releases.103/
    molemmissa mukana suomen kieli

Viimeksi muokattu: 18.05.2017
  14. taku

Rekisteröitynyt:
    13.07.2001
    Kiitos mutta sitä juuri koitin, tosin opengapps minillä, laitoin uudemman kerran, mobiiidata toimaa, wifiä ei saa päälle.
    Eu romia en onnistu löytämään 3s sopivaa tuolta https://www.androidfilehost.com/?w=files&flid=154258
    Siinähän pitäisi olla land sen multi jälkeen?

15. iNdo

Rekisteröitynyt:
    09.07.2005
    Viimeksi muokattu: 18.05.2017
  16. jkeskir

Rekisteröitynyt:
    17.12.2001
    Kannattaa etsiä kohtalotoverita Xda:n puolelta. Sieltä löytyy paras asiantuntemus.
    https://forum.xda-developers.com/xiaomi-redmi-3s
    Bootloader kannattaa tehdä aina virallisen tavan mukaan. Epäviralliset aiheuttavat ongelmia ennemmin tai myöhemmin.
    Jos mobiilidata ei toimi tarkista ensin, että apn asetukset ovat oikein.

Jos tuosta ei ole apua niin luultavasti modeemi tiedostot ovat väärät. Ne voi korjata flshaamällä MI flashillä EDL tilassa virallisen MI dev softan. Jonka jälkeen joudut taas unlockaamaan bootloaderin virallisella tavalla. Ja asentamaan uudelleen twrp:n ja haluamasi custom rommin.

17. taku

Rekisteröitynyt:
    13.07.2001
    Juu, virallista kautta on unlockattu, ei jaksais vääntää tuon kanssa kun ei ole edes oma puh elin.
    Xda:takin on tullut selattua mutta...

Tuosta https://i.imgur.com/5bBygoQ.png sai sen käsityksen että pitäis olla olla land siinä, no katsotaan tuleeko tiiliskivi HM3SHM3X:llä :D

Muoks: Eiku.. siellähän se HM3SHM3X lukee.. prkl että sitä voikin olla puusilmä :facepalm:
    Tänks.

Viimeksi muokattu: 19.05.2017
  18. Puntti89

Rekisteröitynyt:
    04.06.2014
    Pakko mainostaa hieman Xiaomin redmi 4X puhelinta, tuli tilattua paremmalle puoliskolle international version siis suomen 800 Mhz tuella aliexpressistä hintaan 122 € posteineen. Tulliin jäi, kylläkin, mutta sittekin halpa.
    Ulockkasin ja asensin EU rommin sisään joka sisältää suomenkielen. 5" puhelin siis kyseessä, kun ei halunnut halkoa taskuun enään lenovon k3 noten jälkeen.

Plussaa valtava 4100 mha akku,joka oikeasti kestää ihan timanttisen hyvin puolisolla sot 10-16 h luokkaa, yleensä illalla sot 5-6 h ja akkua ylipuolet aina jäljellä
    akunkokoon nähden ulkomitat eivät ole kasvaneet nimeksikään
    hyvä suoritin ja itse otin 3gb/32gb version, että muistia riittävästi
    B20(800mhz) tuki
    Kamera ihan hyvää keskiluokkaa, riitävän hyviä otoksia tulee
    Sormenjälkitunnistin toimii 9/10

Pari viikkoa käyttöä takana ja ei ole ollut valittamista. En itse ainakaan suomenvalikoimasta löytänyt sopivaa puhelinta, Itselle tilasin Xiaomin note 3 pro vajaa vuosi sitten ja siihen tyytyväisenä tuli xiaomia nytkin katseltua, vaikken merkki uskovainen olekkaan. Kun ongelmana ennen oli että akku oli iltapäivästä jo tyhjä ja aiheutti tilanteita kun ei voinut luottaa että akku kestäisi yhdellä latauksella päivän loppuun asti edes, kun puoliso roikkuu naamassa ja peleissä aika ahkerasti... :D Suosittelen+

19. squit

Rekisteröitynyt:
    30.01.2003
    Redmi Note 4 Globalia on nyt pari viikkoa tullut hierottua ja täytyy sanoa, että on sitten hieno peli. Olen kyllä huikean tyytyväinen. Itse olen sellainen, että tekee mieli ostella aina uusia puhelimia, mutta nyt päivä päivältä kiinnostaa vähemmän muut kun tämä on vaan niin hyvä. Tuli väärän värinen niin sain vielä 5€ hyvityksen, niin puhelimen kokonaishinnaksi tuli 165€ veroineen ja kuluineen ja mukana tuli vielä silikonikuoret ja näytönsuoja. Onneksi etuosa oli musta tässäkin, niin ei haitannut väärä väri. Muita värejä en olisi kelpuuttanut. Eli onni onnettomuudessa.

Akku on todella hyvä. Viikolla tuli kevyemmin puhelinta käytettyä, niin kolme päivää sain kestämään. Kolmannen päivän yöllä kun pistin lataukseen oli 2% jäljellä. Nyt viikonloppuna on tullut puhelinta käytettyä paljon enemmän ja tällä hetkellä on 31% akkua jäljellä. Toissa yönä tämän latasin ja tällä hetkellä SoT näyttää 8h ja 40 minuuttia. En edes ruokaa mitään virransäästöhommia. Tämä akku on iso juttu mulle. Vanhan puhelimen aikana tuli usein palattua reissulta kotiin hyytynyt puhelin taskussa. Usein joutui kavereilta kysymään laturia lainaksi, kun oli kyläilemässä. Lisäksi joutui itse muokkaamaan käyttöä, että sai akun kestämään. Nyt ei ole niitä ongelmia. Ainut ongelma on siinä, että alkaa tottumuksesta työviikolla laittamaan puhelinta lataukseen ja sitten huomaa, että akkua on vielä yli 60%. Lisäksi alitajunta ei ole vielä tottunut ajatukseen, että on OK vaikka puhelin ei olisikaan latauksessa.

Näyttö on hyvä ja komee. Kirkkaus on hyvä. Mulle tuli myöhemmin panssarilasi, mutta se oli tunnin verran niin otin pois. Syynä oli, että suoja tuli kotelon tasolle, eli puhelimen näyttö olisi isommassa vaarassa sen kanssa jos näytölleen tippuisi. Lisäksi se lasi heijasti paljon enemmän ja tuntuma oli paljon kuivempi. Myös sen tunnin verran kun kokeilin niin oli näyttö rasvaisia sormenjälkiä täynnä. Tää Xiaomin näyttö on niin hyvin öljytty niin ei paskat jää kiinni ja sormi liukuu hyvin tässä päällä.

MIUI on myös hieno tuttavuus. Olin aluksi skeptinen, mutta tää alkaa kasvaa minuun enemmän. Semmosia hyviä pikku juttuja on täynnä. Puhelin on näpsäkkä ja alkuun oli vaikeuksia pysyä vauhdissa mukana. Pelejä en ole vielä kokeillut.

Multimedia käytössä ihan hyvä. Kaiutin on OK, varsinkin jos puhetta kuuntelee niin on hyvä. Myös kuulokkeilla pelaa hyvin.

Kuuluvuus on kovaa luokkaa. Kaverilla muiden puhelimet ei kuulu, mutta tämä kuuluu. Lisäksi tämän GPS on ottanut LG G4, Huawei 8 Miten ja Samsung S6 Edge päänahan.

Ainut asia mikä ei ihan ole puhelimen muulla tasolla, niin kamera. Silläkin on omat hetkensä tosin. Sopiva valaistus ja paikallaan olevia kohteita kun kuvaa, niin tulee hyviä kuvia. Sitten taas muuten laatu vaihtelee liikaakin.

Loistava puhelin 165€ hintaan ja on sitä samaa myös 200€, 250€ ja 300€ hintaan. Suosittelen jokaiselle.

Viimeksi muokattu: 21.05.2017
  20. h31n0la

Rekisteröitynyt:
    24.12.2012
    Viimeksi muokattu: 21.05.2017
  21. Nahkarankaisija

Rekisteröitynyt:
    04.08.2011
    Torstaina 25. päivä julkaistaan Mi Max 2 joten kannattaa ainakin siihen asti odottaa ja katsoa millainen tämä seuraaja on.

22. ongelmakäyttäjä

Rekisteröitynyt:
    30.12.2014
    Hyvä kuulla! Juuri tuota luuria olen katellut ja täällä vähä yrittäny kysellä kokemuksia. Juuri tuo akku, näyttökoko ja ramin määrä kiinnosteli. Ja miten helppo heittää romit sisään. Ilmeisesti erittäin helppo unlockata ja näin, jos on aiempaa kokemusta ko. hommista?

23. ongelmakäyttäjä

Rekisteröitynyt:
    30.12.2014
  24. Krokodiileri

Rekisteröitynyt:
    21.11.2008
    Mulle tulossa sama puhelin. Näitä Note nelosia on kahella eri sensorilla liikkeellä. Samsung s5k3l8 (tai jotain) ja Sony IMX258. Toivottavasti itselle tulee sonyn sensorilla, se on yllättäen parempi mitä olen netistä lukenut. Sen voi tarkistaa näin settings > about phone > tap kernel version till test mode launch > first option of the list

25. squit

Rekisteröitynyt:
    30.01.2003
    Muistaakseni joku tällä palstalla kehui, että osti aikaa sitten puhelimen ja yhden yhtä päivitystä ei tullut. Varmasti muuten hieno puhelin, mutta jos ei päivityksiä tule, niin ei hyvä.

Mulla oli tuolla Samsungin sensorilla valitettavasti. Aiemmin olin tuosta lukenut ja todellakin Sonyn sensorit on ollut parempia. Tuon kameran suurin heikkous on valokuvien laadun liiallinen heitteleminen ja juurikin Sonyssa se on kuulemma paljon paremmin hanskassa. Nyt ei käynyt tuuri ja en minä kameraa niin edes tarvi, mutta kuitenkin ihan vähän ottaa pattiin, kun tiettää, että tiukan paikan sattuessa ei välttämättä tule hyvää kuvaa kun kuvaa shoot-and-go tyyliin.

Viimeksi muokattu: 23.05.2017
  26. ongelmakäyttäjä

Rekisteröitynyt:
    30.12.2014
    Joo se kyllä on iso miinus. Xiaomeihin vissiin tulee ihan ookoo päivitykset. Pitänee ehkä kallistua tuon Redmi 4X 4G puoleen.

Jaa tämä sivu

Alibi
Anna
Deko
Dome
Erä
Hymy
Kaksplus
Kippari
Kotilääkäri
Kotiliesi
Koululainen