Keskustelua Kiinasta tilattavista puhelimista

Viestiketju alueella 'Älypuhelimet ja taulutietokoneet' , aloittaja JouBqa, 27.01.2013.

NOSTOJA MUROPAKETIN SISÄLLÖSTÄ
  1. Moloch

Rekisteröitynyt:
    04.11.2010
    Sain Ulefone Be Touch 2 käsiini 14.8. eli aika tarkkaan kolme viikkoa sitten.

Ei minulla mitään suurempaa moitittavaa tästä löydy muuta kuin akun kesto. Kevyellä käytöllä pääsee varmasti yli vuorokauden mutta jos käyttää enemmän (pelailua, surffailua, navigointia) niin tyhjäksi vetää aika nopeasti. Siksi luuri onkin töissä aina läppärin USB3.0 portissa kiinni ja autossa navigoidessa on myös 12V laturi käytössä. Kannattaa sitten hommata vähintään 1.5A laturi autoon. Tuollainen halppis malli (tuskin enempää kuin 1A) toimi lähinnä akun varauksen ylläpitäjänä eli varsinaiseen lataamiseen ei riittänyt mehut. Kotona sitten Clas Ohlsonilta ostettu 12 euron 2.4A pikalaturi ja Ulefonen oma lattakaapeli. Lataa nopeasti.

Asensin OTA:na firmawaren 20150811. Ei valittamista, akku vain piti kalibroida uudelleen täällä jo mainituilla ohjeilla. En ole rootannut, enkä myöskään aio, koska rootti aiheuttaa XDA:n mukaan ongelmia FW-päivityksen kanssa (rootattu luuri on saatu bootloop tilaan kun päivitystä on asennettu). Mutta joo, roottaamattomana OTA-päivitys sujahti kivuttomasti sisään.

Käytössä minulla on Nokia Z Launcher ja se ei ainakaan minun silmään aiheuta tökkimistä. Olen myös kytkenyt ALL toiminnon pois MTK Engineer Moden alta. Se löytyy näppäilemällä dialerissa (eli sininen luuri ja puhelimen numeronäppis) *#*#3646633#*#*. Sieltä Hardware -> ALL -> OFF. Lisäksi kytkin pois Developer Options alta "use NuPlayer (experimental)" koska joku suositteli sitä ja se on ilmeisesti joissakin suhteissa buginen. Käytössä siis AwesomePlayer.

Puhelut toimivat, kuuluu hyvin ja selkeästi molempiin suuntiin. Kaiutin ja mikrofoni siis hyvät. SIM-kortti on laitettu slot2 koska microSIM. Liittymä Saunalahden 3G ja data liikkuu vaivattomasti (myös maaseudulla) kun vain vei operaattorin APN asetukset käsin ja nappasi roaming tilan päälle. Ulkoisena muistina on microSD slotissa Sandisk Ultra microSDXC 64gb UHT-1 kortti ja toimii ongelmitta ensisijaisena tallennusmuistina.

Puhelimen oma SMS sovellus haki hitaasti (edellisestä puhelimesta varmuuskopioidut) tekstiviestit/keskustelut, joita onkin aika moinen määrä. Mutta Google Messenger tai Hangouts on erinomainen korvaaja. Itse käytän nykyään Google Messengeriä oletus SMS sovelluksena ja on mitä mainioin.

Näyttö on hyvä, kuva (liiankin) kirkas ja selkeä. Näytön päällä tehdasasennettu suoja (muovia?). Tilattuna ja toimituksessa on tempered glass suoja minkä asennan tilalle. Suojakotelona on Ulefonen oma läpätön OEM suoja, mistä taisin jo aiemmin linkata. Se on hyvä.

Pelit toimii mitä nyt kokeilin WoT Blitz. Antutu pisteitä tulee yli 45k eli ihan hyvin.

Sormenjälkitunnistin voi olla temperamenttinen, mutta toimii noin 9 kertaa kymmenestä. Auttaa jos ei ole rutikuivat sormet ja kannattaa ennemmin ohjelmoida yksi sormi useamman kerran kuin useampi sormi yhden kerran. Lisäksi olen ollut huomaavinani, että lukija toimii paremmin jos ruudun herättää virtanappulasta lukijanappulan sijaan. Eli näyttö hereille virtanappulasta ja sormi lukijalle. Tällöin onnistumisprosentti on suurempi.

Kuulokeliitäntä toimii ja ei surise tai suhise. Kaiutin antaa ääntä mutta voisi ehkä olla voimakkaampi.

Wifi ja Bluetooth toimivat moitteetta kuin myös GPS. Ensimmäisen fixin saaminen kesti ehkä pari kolme minuuttia mutta nyt tulee 5-10 sekunnissa. Ensimmäinen fix kannattaa yrittää saada kun taivas on pilvetön ja muutoinkin avoin. Itse seisoin pellonreunalla auringon paahtaessa pilvettömältä taivaalta. GPS on tarkka ja pysyy hyvin mukana jopa motarilla (Google navigointi toimii ongelmitta kuten myös Sygic Traffic Cams). Notification Led puuttuu, mutta itseäni ei haittaa kun ranteessa on Pebble. Se surahtaa kun tulee viesti tms.

Kaiken kaikkiaan hyvä puhelin hintaluokassaan. Ei kaduta.

EDIT: kamerasta jäi kertomatta: minulle ainakin ottaa riittävän laadukkaista kuvia kunhan vain valaistusolosuhteet on riittävät. Etukameraa en ole käyttänyt nopeata testausta enempää.
    XDA:lla moni valittaa näyttöön tulleita valkoisia läiskiä. Minulla EI ole ollut eikä ole ainakaan vielä tullut ongelmia näytön kanssa. Toivotaan että jatkuu samanlaisena.

Viimeksi muokattu: 28.08.2015
  2. Nick jr

Rekisteröitynyt:
    18.03.2015
  3. Mabbis

Rekisteröitynyt:
    12.09.2012
    Pakko sanoa, että samoilla kokemuksilla mennään myös täällä noin neljän viikon tiukalla väännöllä. Sen verran lisään, että itsellä ainakin oli oletuksena päällä "BesLoudness" tuolta Sound Enhancement settingseistä, mikä nosti kaiuttimen volyymia, mutta laittoi sen särisemään herkästi. Tuolla asetuksella heitin vesilintua heti, mutta kaiutin voisi olla kovempi myös ilman kyseistä loudnessia. Muuten samat AAL & NuPlayer asetukset myös mulla.

Oma näytönsuoja lähti noin viikko sitten ittekseen pois ja nyt mennään ilman. Sama suojakuori kuin Molochilla minulle on vasta tulossa. Myös Sonera 4G tykittää kovaa sekä maalla, että kaupungissa.

Sen verran vielä sanon, että en tiedä tuon akun kalibroinnin vaikutuksesta. Annoin akun kuitenkin mennä ensimmäistä kertaa nolliin tuossa pari päivää sitten ja viimeinen akkuprosentti kesti ainakin +30 min videoiden katselua Youtubesta ja Netflixistä, joten jotain mätää tuossa akun %-luvussa on. Oli siis työn ja tuskan takana saada akku loppumaan, vaikka oletin, että heti 5% kohdilla ei enää kauaa kestä mutta toisin kävi.

Kamerasta sen verran, että viikonlopun Tallinnan matkan kuvaaminen onnistui niin hyvin, että kameran kotiin jättäminen ei harmittanut. HDR-kuvat näppäriä monissa maisemafiilistelyissä. Hämärässä kamera vaatii tosin melko stabiilit kädet :D Kameran asetuksia kannattaa jonkin verran säätää. Ainakaan niitä tärinänestoja ja muita ei kannata käyttää, sillä kuva vääristyy ihan perkuleesti.

Vielä kun toi Snapchat ymmärtäisi käyttää koko näyttöä, eikä heittäisi kuvasuhdetta persiilleen ;)
    Tykkään! :kippis:

4. Moloch

Rekisteröitynyt:
    04.11.2010
    Tuo loudness unohtui mainita, itsekin kytkin sen pois. Kokeilin myös kuulokkeiden tehostusta ja surround -efektiä mutta ne on ihan hirveitä. En suosittele kuin Beats By Dr. Dre -miehille (ja naisille).

Heh, sama homma oli itselläkin akun tyhjäksi saamisen kanssa. Tosiaan sai YouTube:taa reilun puoli tuntia viimeisellä 1% ennen kuin puhelin luovutti ja sammutti itsensä hallitusti. Eli ihan ei indikaattori näytä oikein varausta, mutta ainakin tietää että ei se nyt ihan just sippaa kun varaus tippuu siihen 1%.

5. yussipee

Rekisteröitynyt:
    03.10.2010
    Tilasin tuollaisen itsekin. Tai no, "tilasin". Jonkin aikaa oston jälkeen alkoi myyjästä ilmestyä huijarikommentteja eBayn palautteeseen. Halusin kuitenkin uskoa ihmisen hyvyyteen. Sitten myyjä katosi. Usko hieman hiipui. Mutta eBayn asiakkaansuoja on kyllä hyvä. Reilussa vuorokaudessa tehtyäni reklamaation rahat palautettiin. Ei tullut halpaa kännyä, muttei takkiinkaan.

6. Pale17

Rekisteröitynyt:
    05.08.2015
    Mitä luulette kannattaako ostaa tota xiaomi redmi note2 vielä ku en oo ihan varma saanko peruutettua elephone p8000 tilausta? Ku ne käski laittaa spostia takas vahvistaakseen mun perumisen.. Pistin mut ei oo kuulunu pariin kolmeen päivään mitään eikä rahoja oo tullu.

7. Tommone

Rekisteröitynyt:
    26.08.2015
    Itse tilasin ennen Meizua Gearbestistä Ulefone Be Touch 2:en, mutta peruin kun toimitusaika venyi. Muistaakseni rahat tuli takaisin neljässä päivässä. Kannattaa varmaan odottaa ne rahat takaisin ennen tilaamista. Ja kannattaa varmistaa, että Xiaomissa on suomen kieli, kun niillähän on myös se oma MIUI käyttöliittymä.

8. Xtremerr

Rekisteröitynyt:
    21.11.2014
    joo itekin sain rahat takas. onneks ebayssa on tollainen money back cover -juttu.

9. Pusherman

Rekisteröitynyt:
    02.08.2004
    Suomea ei ole, englannilla täytyy pärjätä Xiaomien kanssa.

10. TTopelius

Rekisteröitynyt:
    05.09.2013
    Tuossa Zopossa pitäisi olla suomenkieli... Voi kunpa se joskus pian tulis.

11. Pale17

Rekisteröitynyt:
    05.08.2015
    Mikä fone olis hyvä missä olis suomenkieli? Ku ehotit aikasemmin mulle tota mutku siin ei oo suomenkieltä. Toisaalta oppis samalla enkkuu mut ois se kyl säätöä

12. Asiaintuntija

Rekisteröitynyt:
    24.01.2014
    Voihan noihin custom-rommin tietysti asentaa, jos tarvitsee välttämättä suomea. Tai muutenkin jos kyllästyy MIUI:iin. Ainakin Redmi 1S:lle on tolkuton määrä rommeja tarjolla... Nyt on jopa Jollan Sailfishkin tulossa!

Se näissä Xiaomeissa ja MIUI:ssa on hyvää, että softapäivityksiä tulee kerran viikossa. Ja itse tykkään kyllä tästä MIUI:sta, on ihan tyylikäs ja toimiva. Redmi 1s:kin sen kuin paranee vanhetessaan uusien päivitysten myötä. Viikko sitten tuli MIUI 7 saataville...

Sitä en kyllä tiedä, että miksei MIUI:iin ole saatu suomenkielistä käännöstä aikaiseksi, vaikka sellainen projekti oli jossain vaiheessa vireillä. Ehkä siinä on sitten enemmän hommaa kuin mitä voisi luulla, en ole asiaan sen enempää perehtynyt.

Viimeksi muokattu: 29.08.2015
  13. Frank Provo Banned

Rekisteröitynyt:
    30.08.2010
    Katos vaan, tullia pukkaa vaikka ostin Gearbestiltä EU-stockista. Paketti lähetetty kuitenkin Singaporesta.

14. Pusherman

Rekisteröitynyt:
    02.08.2004
    On niitä yritetty, mutta on tainnut jäädä viime kierroksilla käännökset alle 50% aikarajaan mennessä, ei vaan löydy näin pienestä maasta tarpeeksi kääntäjiä. Lisäksi Xiaomin jo hankkineet taitavat pärjätä hyvin englannilla joten innukkuutta kääntämiseen ei löytyne kovin monilta.

15. Asiaintuntija

Rekisteröitynyt:
    24.01.2014
    Xiaomin kannattaisi melkein maksaa kääntäjille jotain pientä palkkiota, koska niillä on joka tapauksessa käännösurakka edessä jos meinaavat jossain vaiheessa tulla virallisesti Euroopan markkinoille...

Eikös täällä muuten ollut joskus joku epävirallisempi MIUI 5 -versio jaossa suomen kielellä Redmi 1S:lle?

Itse en suomea kaipaa, mutta kyllähän sen puute estää sen, että voisin Xiaomin puhelimia suositella esimerkiksi lähisukulaisilleni ja muille englantia huonosti taitaville. Muutenhan MIUI on kyllä aika selkeä ja helppokäyttöinen, eli soveltuisi hyvin senioreillekin.

16. ekkilm

Rekisteröitynyt:
    30.06.2015
    Tuli tilattua ZTE nubia z9 mini. Onko jollain kokemuksia? Antakaa palautetta jos sellainen löytyy tai ollut kourassa.

Arvosteluja kun katselin ni vaikutti aika jämäkältä! ;)

17. ekkilm

Rekisteröitynyt:
    30.06.2015
    Tilaisn ZTE nubia z9 mini n. Osui noihin sun spceseihin aika hyvin. Hinta aliexpressillä 226€ ja silikoonikuorella ja näyttösuojalla 230€. Qualcomm matskua elimet ja 16mpx kamera, sekä 2900mah akku vakuutti minut. Ei ole tullu vielä mut kovin odottelen :D

18. Butali

Rekisteröitynyt:
    30.08.2006
    .

Viimeksi muokattu: 29.08.2015
  19. Tommone

Rekisteröitynyt:
    26.08.2015
    Onhan noissa stocki-android luureissa (Ulefone, Elephone) kuitenkin suomen kieli?

20. kauhuk

Rekisteröitynyt:
    30.09.2011
    Ainakin Elephoneissa on sen perusteella mitä olen P7000-mallia testannut.

21. Moloch

Rekisteröitynyt:
    04.11.2010
    Itse käytän Ulefonea englanniksi mutta suomi löytyy ihan vakiona kieliasetuksista. Oma luuri oli ranskankielinen suoraan paketista mutta vaihtui äkkiä suomen kautta lopulta englanniksi.

22. Jargi

Rekisteröitynyt:
    12.04.2012
    Mulla elephone p6000 ei ollut suomenkieltä valittavissa. Morelocalella sai suomenkielen osittain käyttöön.

23. TTopelius

Rekisteröitynyt:
    05.09.2013
  24. Jargi

Rekisteröitynyt:
    12.04.2012

Jaa tämä sivu

Alibi
Anna
Deko
Dome
Erä