Katsastus

Viestiketju alueella 'Yleistä keskustelua' , aloittaja VelvetTune, 29.08.2008.

  1. Mikhauta

    Rekisteröitynyt:
    27.03.2001
    Viestejä:
    277
    Pitäisi vielä tietää vanteen leveys ?
     
  2. Amumu

    Rekisteröitynyt:
    21.09.2014
    Viestejä:
    41
    9,5"
    9" kuulemma saisi olla, näin ainakin katsastusmies papereistaan katsoi.
     
  3. David ":DA" Imodium

    Rekisteröitynyt:
    16.01.2013
    Viestejä:
    1 814
    Kiitos tästä tiedosta! Kilometrejä ei ole vielä 90 tuhattakaan, joten siihen nähden on kestänyt heikommin kuin muissa autoissani. Mutta samapa tuo jos hitsaamalla selviää.
    Joo, omastakin koiranluut vaihdettiin 6 vuoden kohdalla takuuseen. Muutenkin takuu kyllä pelannut yllättävän hyvin vaikka Delta-Auto kyseestä. Joitain rajoitteita tuossa oli, ja luulinkin 7 vuoden koskevan vain voimansiirtoa, mutta ilmeisesti kattaa muutakin. No, nyt on myöhäistä ottaa selvää. :)
     
  4. Fact0ry

    Rekisteröitynyt:
    11.04.2005
    Viestejä:
    2 289
    Vähänkin liian pieneet paineet yhdistettynä väistötilanteeseen niin kumi voi irrota vanteelta. Silkkaa idiotismia laittaa tuollaiset kapeat kumit leveisiin vanteisiin. Näyttääkin ihan urpolta.
     
  5. Amumu

    Rekisteröitynyt:
    21.09.2014
    Viestejä:
    41
    Kauneus on katsojan silmässä, näinhän ne sanoo. Ei tuo itseäni ulkonäöllisesti häiritse mutta en pidä erityisen hienonakaan, joten ulkonäöllisesti mulle on aivan sama onko se vanne lokasuojan sisäpuolella vai ulkopuolella. Edellinen omistaja nämä vanteet tähän oli kuitenkin hommannut ja näillä mennään. Hyvin todennäköisesti tulen näillä ensi kesänäkin ajamaan.

    Liian pieni paine renkaissa ei ole suoranaisesti vanteen vika vai onko? Liian pienet tai korkeat paineet millä tahansa vanteilla ei ole hyväksi "ääri" tilanteissa, näin minä sen itse näkisin.
    Onko jotain todellista tietotaitoa miten kapea rengas 225/40R18 9,5" vanteessa aiheuttaa vaaratilanteita?
     
  6. Tyhmä

    Rekisteröitynyt:
    19.01.2003
    Viestejä:
    2 215
    Nostetaanpa vanhaa ketjua. Sinänsä hauska huomata miten nykysin yli 10 vuotta vanhan auton kanssa joka vuosi alkanut tulemaan jostain hylättyä ja korjauskehotuksia. Alle 10 vuotiaana ei tullut juurikaan edes korjauskehotuksia, mutta nykyisin aina joku paikka kotterossa prakaa. Kaippa se rupeaa vain tuo vanha sotaratsu rapistumaan alta. :(
     
    Viimeksi muokattu: 29.01.2015
  7. ramram

    Rekisteröitynyt:
    13.08.2002
    Viestejä:
    2 372
    Kysynpä nyt tälläkin palstalla notta kuinka teidän nelivetovehkeenne on katsastuksessa tarkastettu jarrujen osalta? Dynolla vai koeajojarrutuksella? Jos dynolla niin onko vaatinut erityisjärjestelyitä tai ollut epäselvyyksiä kuinka mikäkin auto voidaan ajaa testerille?
     
  8. Pertti_Pasanen_Spede

    Rekisteröitynyt:
    25.10.2001
    Viestejä:
    3 332
    Koeajolla. Ei kaikissa paikoissa ole semmoisia jarrutestereitä mihin nelivedolla voisi mennä.
     
  9. PerCinG

    Rekisteröitynyt:
    27.01.2003
    Viestejä:
    143
    Hain tossa kuukauden korjausaikaa. Mites toi menee, kun päästöt kusi ja tuli 3 korjauskehotusta, niin pitääkö noi kehotukset myös laittaa kuntoon leimalle vai riittääkö päästöjen kuntoon hoitaminen? Eikös vasta toukokuussa alkanut uusi laki ettei edes niitä saisi tulla?
     
  10. TeknoR

    Rekisteröitynyt:
    10.08.2002
    Viestejä:
    16 474
    Mitä siinä sitten tapahtuu nelivedolla?

    En ainakaan itse huomannut mitään kun oman Audin ajoin jarrudynon läpi.
     
  11. ramram

    Rekisteröitynyt:
    13.08.2002
    Viestejä:
    2 372
    Torsen kestää nopeuseroa muutamia sekunteja eli voidaan ajaa normidynolle. Vai olikos se niin että Torsen kestää kyllä tuon ihan hyvinkin. Noissa taisi olla jotain eroja. Jotkut vissiin piti dynottaa moottori sammutettuna.
     
    Viimeksi muokattu: 19.01.2018
  12. cam70

    Rekisteröitynyt:
    31.10.2006
    Viestejä:
    5 778
    Juu, torsen ei dynossa hajoa, ellei se ole juuri sillä hetkellä hajoamassa muutenkin. Haldexille suositellaan virrat pois moodia.
     
  13. tepatepa

    Rekisteröitynyt:
    22.12.2008
    Viestejä:
    194
    Saako henkilöautossa olla työvaloja paikallaan katsastuksessa? Jos otan vaan sulakkeet irti.
     
  14. ramram

    Rekisteröitynyt:
    13.08.2002
    Viestejä:
    2 372
    Käsittääkseni kaikkien asennettujen valojen tulee toimia eikä näin ollen voida hyväksyä laittomia valoja jotka eivät toimi.
     
  15. muto

    Rekisteröitynyt:
    21.05.2002
    Viestejä:
    61
    Oma viskonelivedolla varustettu Susuki on testattu jarruttelemalla pihalla. Eivät ole yrittäneet testeriin viedä, ehkä ovat tajunneet miksi olen mukaan lähtenyt(valvomaan).
     
  16. korttipakka

    Rekisteröitynyt:
    30.04.2005
    Viestejä:
    148
    Kiinnostaako katsastusmiehiä jos autossa on vikoja jotka ei vaikuta turvallisuuteen? Alkoi juuri ilmeisesti laturi pitämään ärsyttävää vinkunaa, enkä taida ehtiä korjauttamaan sitä ennen kuin katsastukseen pitäisi mennä ensi viikolla.
     
  17. furesis

    Rekisteröitynyt:
    04.07.2013
    Viestejä:
    3 518
    Pääsääntöisesi ei kiinnosta.

    Nykyään muuten inssien kuuluisi katsoa jarrunesteen väriä ja kuntoa säiliöstä. Jos se on liian sameata tai saostunuta, saa suoraan hylyyn.

    Eli jos omassa säiliössä muhii +10v liejut, niin kannattanee vaikka lääkeruiskulla imeä se pääsäiliö tyhjäksi ja laittaa uutta tilalle.
     
  18. kurkimies

    Rekisteröitynyt:
    29.04.2009
    Viestejä:
    6 440
    Paitsi tämä ei taida poistaa sitten ABS-yksiköstä vanhoja nesteitä eli eikös tuossa ole sama ilmata muutenkin ne jarrut eli tulee pelkästään uutta nestettä? Samalla käy muutenkin ne jarrut läpi. Itselle vaihdettiin taakse joskus uudet jarruputket, niin silloin jouduttiin vaihtamaan nesteet. Oli kyllä kieltämättä sen väristä.
     
  19. Grez

    Rekisteröitynyt:
    30.04.2001
    Viestejä:
    6 172
    Tässä täytyy ymmärtää ajatusmallierot:

    Ajatusmalli A)
    Katsastus tehdään jotta varmistuttaisiin liikenteessä olevan ajoneuvon turvallisuudesta.
    -> Poikkeamat jarrunesteessä kielivät turvallisuusriskistä jarrujärjestelmässä
    -> Kannattaa korjata turvallisuusriskin aiheuttava vika

    Ajatusmalli B)
    Katsastus tehdään autoilijoiden kiusaamiseksi.
    -> Poikkeamat jarrunesteessä ovat hyvä tekosyy katsastusmiehelle kiusata autoilijaa
    -> Kannattaa korjata vain sen verran että menee katsastus läpi (ihan sama vaikka turvallisuusriski jäisikin)
     
    ramram tykkää tästä.

Jaa tämä sivu

Alibi
Anna
Deko
Dome
Erä
Hymy
Kaksplus
Kippari
Kotilääkäri
Kotiliesi
Koululainen
Ruoka.fi
Parnasso
Seura
Suomen Kuvalehti
TM Rakennusmaailma
Tekniikan Maailma
Vauhdin Maailma
Golfpiste
Vene
Nettiauto
Ampparit
Plaza
Muropaketti