Kakkupalsta, millaisen kakun teit ja mistä aineista.

Viestiketju alueella 'Ruoka ja juomat' , aloittaja kansaIainen, 20.01.2013.

NOSTOJA MUROPAKETIN SISÄLLÖSTÄ
  1. Kaotika -

Rekisteröitynyt:
    02.11.2000
    Liitin tuoreemman ketjun vanhan perään

2. Dulia89

Rekisteröitynyt:
    31.10.2009

En ole testannut mutta TÄMÄ kuulemma toimii.

3. tequila

Rekisteröitynyt:
    12.12.2002
    Itse teen kakkuja noin keskiarvolla 1-2 viikossa ja oon tehnyt kakkupohjat aina näin:
    Punnitse munat kupissa -> paino x 0.70 = sokerin ja jauhojen paino. Jauhoista osa voi olla myös perunajauhoja / maissitärkkelystä.

Ei ole montaa kakkua epäonnistunut noin!

Viimeisin kotiin tehty oli perinteinen Baileys juustokakku

Viimeksi muokattu: 06.03.2013
  4. snappa

Rekisteröitynyt:
    16.02.2007
    Kakusta tulee tällä tavalla mielestäni rakenteeltaan paljon parempi ja "tasaisempi" kuin pelkkiä vehnäjauhoja käyttämällä. Suosittelen ehdottomasti.

5. tequila

Rekisteröitynyt:
    12.12.2002
    Itse olen samaa mieltä. Mä en oikeastaan koskaan laita perunajauhoja ja ihmettelen kovin kun useat sanovat että niin on parempaa. Helpompi sitä on leikata kun on vain vehnäjauhoja käyttänyt.

Ja toki kakkupohja annetaan päivän verran vetäytyä jääkaapissa ennen leikkaamista. Paljon helpompi leikata!

6. NeeGa

Rekisteröitynyt:
    20.01.2008
    Äitienpäiväkakku:

Tumma sokerikakkupohja (5 munan, 24cm vuokaan olisi hyvin riittänyt varmaan 4)

Valkosuklaatäyte:
    2.5dl (viepi)kermaa vaahdoksi, johon sekoitetaan sulatettu (n. 100g) valkosuklaa

Tummasuklaatäyte:
    Kuten edellä mutta tummaa suklaata n. 100g.

Kostutin vaniljamaidolla ja kakkua kootessa painelin täytteisiin vielä jäisiä vadelmia.

Kuorrutus kermavaahto/rahkaseoksella, jonka pitäisi olla pelkkää kermavaahtoa kestävämpi. 5dl kermaa, purkki rahkaa, sokeria ja vaniljasokeria maun mukaan.

Kokeilin tuollaista kuorrutusta ensimmäistä kertaa, mutta kovasti sai kiitosta, ettei ollut liian makeaa vaikka sisälsi kahta eri suklaatakin :)

7. kansaIainen

Rekisteröitynyt:
    11.05.2003
    Helppo banaanikakku niistä aineksista mitä on

2 kananmunaa
    2 kkp sokeria
    2 banaania muussattuna
    2 tl leivinjauhetta
    1 tl soodaa
    2 tl vanilliinisokeria
    8 rkl kermaa (mittailin ruokalusikalla turkkilaista jogurttia, myös kermaviili kävisi tai vaikka rahka)
    200 g voisulaa (varmaan 100 g riittäisi myös, 150 g pelaa varman päälle)
    2 kkp vehnäjauhoja
    kanelia maun mukaan

Heitin kaikki ainekset kulhoon ja mylläsin ne sauvasekoittimella sileäksi. Voin sulatin lettupannussa juoksevaksi. Unohdin voidella kakkuvuoan ja siksi kakku pikkasen tarttui vuoan kulmiin. Jos käyttää pyöreätä vuokaa joka on teflonista tai muusta tarttumattomasta aineesta, niin mitään ei tartu kulmiin. (Mun piti laittaa sekaan vielä chiliä, mutta sekin unohtui, ehkä onneksi)

8. antijuntti

Rekisteröitynyt:
    11.08.2010
    Tein elämäni ensimmäisen kakun. En kyllä tiennyt yhtään mitä olin tekemässä, mutta kyllähän tuosta näköjään valmista tuli. Reseptissä luki moccakakku, mutta tuo ohje sopii varmaankin paremmin jotain moccapalojen pohjaa varten, eli päälle tulisi vielä suklaakuorrutus. Näyttää kyllä enemmänkin joltain ruisleivältä kuin kakulta. :D

https://www.dropbox.com/s/raapv8vh1kgh707/2013-10-19 00.26.20.jpg

Ensi kerralla pitää laittaa varmaan vähän enemmän rasvaa tai jotain nestettä, koska kakusta tuli melko kuiva. Tai vaihtoehtoisesti voisi kokeilla sen suklaakuorrutuksen kanssa.

Moccakakku

250g voita
    2,5 dl sokeria
    5 dl vehnäjauhoja
    0,5 dl maitoa
    0,5 dl pikakahvia tai kaakaojauhetta (itse käytin kaakaota)
    2 tl vanilliinisokeria
    1 tl leivinjauhetta
    3 kananmunaa

9. Peeveli

Rekisteröitynyt:
    10.11.2003
    Tehtiin pojan 4v synttäreille kakkuja, vaimo teki Simpsons-donitsikakun ja minä graavilohi voileipäkakun.

10. Joulupuuro

Rekisteröitynyt:
    02.01.2001

Täytteenä kermavaahtoa ja vadelmahilloa sotkettua.

11. Väännettiin tyttären 4-vuotissynttäreille:

pahoittelen surkeaa kuvanlaatua.

Täytteenä suklaamoussea sekä banaanisiivuja.

12. iNdo

Rekisteröitynyt:
    09.07.2005
    E: turha.

13. reginaphalange

Rekisteröitynyt:
    20.02.2010
    Tasan kerran olen kakun leiponut elämässäni, kinuskikakku se oli. Siitä tuli kyllä ihmeen hyvää ja muutenkin ihan onnistuneen näköinen. Voisikin tämän langan innoittamana kokeilla uusiksi ja ottaa jopa kuvia tällä kertaa :)

14. lemkmii

Rekisteröitynyt:
    05.11.2011

Oma näkemys baileys-juustokakusta. Päällä raastettuna cream liquer kermatoffeeta :)

Synttärikakku kaverille Halloween teemalla. Muistaakseni täytteenä vadelmamoussea ja jotain (?), päällä Alku-karkeista keitetty lakritsikinuski ja värjättyä kermaa. Koristeet värjättyä marsipaania ja karkkeja :)

Pienessä humalassa tehty synttärikakku, sama lakritsikinuskireunus ja valmiiksi painettu vohvelikuva (joka halkesi ennen sen laittamista kakkuun..). Täytteenä limemoussea.

15. iNdo

Rekisteröitynyt:
    09.07.2005
    Kelle teit humalassa Hello Kitty-kakun? Jos lapselle -> paha ihminen! :(

16. lemkmii

Rekisteröitynyt:
    05.11.2011
    Kiitos huolenpidosta. Itselle 24v kakku!

17. iNdo

Rekisteröitynyt:
    09.07.2005
    Ok, saat anteeks! :)

18. tequila

Rekisteröitynyt:
    12.12.2002
    Onko murot viimeaikoina kakkuja tai muita herkkuja vääntänyt?

Sadonkorjuun aikaan kun saadan punajuuresta ja vaikkapa porkkanasta ties mitä kakkuherkkuja tehtyä.

Tein eilen punajuurisuklaakakkua, jossa punajuuri itsessään oli kyllä vierailevassa roolissa, sen verran vähälle jäi punajuuren määrä tällä kertaa.

Jaa tämä sivu

Alibi
Anna
Deko
Dome
Erä
Hymy
Kaksplus
Kippari
Kotilääkäri
Kotiliesi
Koululainen