Käyttöauto 5000€

Viestiketju alueella 'Autot ja muut moottoriajoneuvot' , aloittaja tcb1967, 19.06.2015.

NOSTOJA MUROPAKETIN SISÄLLÖSTÄ
  1. tcb1967

    Rekisteröitynyt:
    29.12.2000
    Viestejä:
    794
  2. DroiAn

    Rekisteröitynyt:
    04.12.2010
    Viestejä:
    1 431
    Näistä Primerassa 1.8 moottorissa ollut öljynsyöntiongelmaa, Mazda 6 tunnettu ruostumisestaan (etenkin takakaaret ja pohja), Sonatan moottori on suht janoinen kaksilitraiseksi ainakin CO2- päästöjen mukaan. Hyundain jättäisin moottorin takia ostamatta. Toki jos nämä eivät haittaa niin miksei :)

    Harkitsisin noilla kriteereillä VW Boraa, Golfia tai vaikka Citroen C4.

    Onko merkillä mitään väliä ja minkä kokoinen auton tulisi olla?
     
  3. tcb1967

    Rekisteröitynyt:
    29.12.2000
    Viestejä:
    794
    Merkillä ei väliä. Koko kauppakassia isompi, kai noita skidejä saa vielä joskus kuskailla.
     
  4. Mawerick

    Rekisteröitynyt:
    23.04.2002
    Viestejä:
    2 698
  5. tcb1967

    Rekisteröitynyt:
    29.12.2000
    Viestejä:
    794
    Eikös noi automaatit ole kalliimpia korjauttaa? Ja huonoa läppää kuullut talvikäynnistyksistä? Hevosmiesten suusta....
     
  6. NoGoodNameLeft

    Rekisteröitynyt:
    07.06.2015
    Viestejä:
    97
    '91 Lada Niva
     
  7. tcb1967

    Rekisteröitynyt:
    29.12.2000
    Viestejä:
    794
    No ehkä merkeillä on sittenkin väliä :)
     
  8. Mawerick

    Rekisteröitynyt:
    23.04.2002
    Viestejä:
    2 698
    Kaikki on niin suhteellista. Automaatin kanssa ei tarvitse tehdä kytkinremppoja. Ajomukavuushan etenkin kaupungissa on automaatin kanssa aivan toista luokkaa kuin manuaalilla. Talvikäynnistyksistä...? No, voihan se ekan kilsan-parin ajan vaihtaa vähän tönkömmin ennen kuin öljyt lämpenevät mutta sama pätee kyllä helposti manuaaliinkin.
     
  9. NoGoodNameLeft

    Rekisteröitynyt:
    07.06.2015
    Viestejä:
    97
    Ehkä kuitenkin käyttöautoksi joku muu kuin lada jos 5000€ on budjetti
     
  10. kempula

    Rekisteröitynyt:
    03.04.2014
    Viestejä:
    464
    Volvo s60.
     
  11. ddali

    Rekisteröitynyt:
    08.12.2009
    Viestejä:
    140
    Mielestäni kannattaa katsella mielummin Nissan Almeraa kuin Primeraa. Almera on hyvin luotettava auto ja hyvän saa olennaisesti halvemmalla kuin 5000e.
     
  12. Diaz\

    Rekisteröitynyt:
    14.03.2008
    Viestejä:
    17 972
    Viidellä tonnilla saa ihan hyvän S60:n, mutta on ne kyllä janoisia autoja tuolla 2.4-litraisella padalla. Paitsi jos ajo on pelkkää maantietä.
     
  13. kempula

    Rekisteröitynyt:
    03.04.2014
    Viestejä:
    464
    Vapaastihengittävä manuaalivaihteistolla maantiellä 7l/100km. Seka-ajossa vähän reilu kahdeksan. Yli yhdeksän litran ei kulutus ollut koskaan kun 30tkm s60:in omistin. Saattaa mennä yli yhdeksän jos pelkästään kaupungissa suttaa menemään. Omasta mielestä taloudellinen auto. Tietysti, joku corolla tai primera syö vähemmän, mutta onhan tuollainen volvo ihan eriluokan peli.
     
  14. luukkonen Banned

    Rekisteröitynyt:
    29.01.2005
    Viestejä:
    5 506
    Saattaa mennä yli 9l/100km, salli mun nauraa. Tulet Helsinkiin ajamaan kaupunkiajoa niin alle kympillä et pääse missään tuolla koneella! Oma mondeo 1.8 vei 100% kaupunkiajossa yli 10l/100km ja maantiellä menee sitten 6l/100km.
     
  15. Diaz\

    Rekisteröitynyt:
    14.03.2008
    Viestejä:
    17 972
    No en menisi taloudelliseksi haukkumaan. Maantiellä melkein kaikki autot kuluttaa saman verran, jos paino ja muoto on sinnepäin sama. Omassa tietokone valehtelee keskikulutukseksi 8,9 litraa, joka pitää tankkauksen yhteydessä laskeskeltuna aika pitkälti kutinsa. Tässä on lähes 90% motaria, 5% kaupunkiajoa (Helsinki iltaisin, ei pahat ruuhkat) ja 5% nurkkapyörittelyä. Nämä siis ajopäiväkirjasta pikaisesti arvottuna. Omassa autossa on tosin turbo ja automaatti, joten kaupunkikulutusta saa jonkin verran alemmaksi jos ajelee vähän mummommin.

    Kyllä tuo iso vitoskone on janoinen, kun vertaa muihin alle 2-litraisiin. Onko vertailu relevantti? No tavallaan on, koska Volvolta ei oikein saa pienempää bensapataa, paitsi noita V50/S40 missä taitaa olla Fordin kone. Ja noidenkin hinnat karkaa kyllä viidestä tonnista.

    Luotettavampaa moottoria ei varmaan äkkiseltään viiteen tonniin saa, mutta ei se kyllä ole halpa ajaa.
     
  16. tcb1967

    Rekisteröitynyt:
    29.12.2000
    Viestejä:
    794
    Maantieajoa ainakin 90% ajoista. Noin 450km / viikko.
    S60 olisi kyllä vetävä peli, mut aika paljon on kilsoja takana jos tolla bujetilla mennään.
     
  17. Diaz\

    Rekisteröitynyt:
    14.03.2008
    Viestejä:
    17 972
    Tolla ajolla voi melkein ostaa jo jonkun pikkudieselin, kesäisin säästää polttoaineessa oikein mukavasti. Laskeskelin 10snt hintaerolla omat kannattavuuslaskelmat, ja toihan on se pahin mahdollinen tilanne. Nytkin hintaero on yli 25 senttiä.

    Jos pitää olla bensa, niin Fordia alle sitten vaan: http://www.nettiauto.com/ford/mondeo/7069332

    Itse en ihan kauheasti noita 200tkm ajettuja Volvoja säikähtäisi, kunhan yleinen kunto on ok. 10-15 vuotta vanhoja autoja nää kaikki on, ei siinä enää ole väliä onko mittarissa 160tkm vai 200tkm. Joka katsastukseen saa näissä vanhoissa romuissa jumpata aina jotain pikkunippeliä, oli se sitten enempi tai vähempi ajettu. Moottorit noissa ainakin kestää.
     
  18. DroiAn

    Rekisteröitynyt:
    04.12.2010
    Viestejä:
    1 431
    Ehdottomasti diesel noilla kilometreillä, tuolla tahdilla ajat yli 20 tkm vuodessa. Pikkudiesel muuttuu kannattavaksi useimmissa tapauksissa jo 10 tkm vuotuisella ajomäärällä. Verot yleensä yhteensä 500-600 € jos ei auto ole kovin painava, varsinkin maantieajossa kirit eron äkkiä umpeen kun ensi vuodesta eteenpäin koska bensa-autoissakin verot alkavat olla 200 euron pahemmalla puolella ensi vuodesta lähtien jos hiilidioksidipäästöt yli 160 g/km.

    Jo mainittu Kia Ceed voisi ollakin yksi hyvä vaihtoehto annetuilla kriteereillä ja noitahan saa myös diesel manuaalina, toki myös bensakoneella. Näissähän on ollut 7 vuoden takuu, niin suurin osa lienee jopa huollettukin sen ensimmäiset 7 vuotta valmistajan huolto-ohjelman mukaisesti, sen kannalta voisi olla ihan fiksu peli. Itse en ole noista juurikaan huonoa kuullut, vaikka kyllähän Kia on ihan hyvin myynyt Suomessa.

    Esim: http://www.nettiauto.com/kia/ceed/7291889 http://www.nettiauto.com/kia/ceed/6946121
     
    Viimeksi muokattu: 20.06.2015
  19. kempula

    Rekisteröitynyt:
    03.04.2014
    Viestejä:
    464
    No oli miten oli niin itselläni ei kulutus yli 9l ollut. Helsingissä ei onneksi ole ollut tarvista ajella eikä toivottavasti tule. Itselleni kulutus tuli positiivisena yllätyksenä kun s60:n silloin laitoin. Sehän on tosin perusolettamus, että volvot syö helvetisti polttoainetta ja sen kuulee aina sellaisten suusta kenellä ei ole volvoa edes ollut :)
     
  20. Diaz\

    Rekisteröitynyt:
    14.03.2008
    Viestejä:
    17 972
    No kyllähän ne syö, tämä sellaisen omistavan suusta. Ei kai mikään auto vie polttoainetta jos ajo on maantietä ja kauppareissuja jossain Mäntsälässä.
     
  21. tth78 Moderaattori

    Rekisteröitynyt:
    09.08.2012
    Viestejä:
    4 295
    Ei ne primeratkaan taloudellisia ole tai no riippuu missä ajaa. Kotkan taajamassa pääsee alle seiskan lukemiin ja turus ei alle 8,5 pääse. Moottoritiellä menee sitten 7,5 ylöspäin. Talvella kun lämpötolppa oli pimeänä niin meni 13 litraa.

    Autona siis 2005 1,6l bensa. Lukemat laskettuja ja seuranta ollut kys autolla 15tkm->167 tkm, ei kohtuullinen määrä kilometrejä seurattu tuon kulutusta.

    Noh, kohta menee myyntiin kunhan perintökuviot selkenee niin käyttöön tulee äitivainaalta jäänyt forester 2.0bensa automaatti
     
  22. luukkonen Banned

    Rekisteröitynyt:
    29.01.2005
    Viestejä:
    5 506
    Kaveri aina kehunut kun w210 amg mese vie niin vähän bensaa, kaveri asuu Torniossa. Oli käymässä Helsingissä niin kiros kun ei alle 15l saannut kulutusta vaikka kuinka yritti. :)
     
  23. Itse hommasin käyttöautoksi citroën C5 2003 2.0 manuaali 180tkm. Etukäteen luin paljon missä ne heikot kohdat on ja ei ne ylitsepääsemättömiä juttuja ole. Kytkin menee jossain vaiheessa (kuten vähän jokaisessa ranskalaisessa). Ilmastoinnin läpät tai oikeastaan sen moottorin boorit. Itse korjattavissa jos pystyy/haluaa. On tietenkin paljon muutakin, mutta toistaiseksi olen ollut tyytyväinen. Ei vielä vikoja(kop kop). Kulutuskin on ollut siellä seiskan pinnassa(maantieajoa suurimmaksi osaksi). Ihan mukava maantielaiva. Kaupungissa ei mikään ketterä auto, mutta onhan se iso autokin. Penkkien materiaali näissä on ihmeellistä. Paljon nähnyt jopa 300tkm ajettuja ja melkein kaikissa penkit ehjät ja kuin uudet. Kauan vierastin ranskalaisia, mutta onhan nämä aika mukavia ajaa ja suhteellisen hiljaisia autoja. Voipi olla, että tällä ajetaan useampi vuosi ja seuraavakin on C5 jos kokemukset säilyy positiivisina.
     
  24. Koden Faija

    Rekisteröitynyt:
    10.01.2015
    Viestejä:
    985
    Mulla on ollut joskus yksi 415tkm ajettu C5 2,2 hdi. Muuten toimiva peli, mutta juuttuvasiipisen turbon siivet alkoi juuttua noilla kilsoilla. Penkeistä ei ois huomannu mitään kulumaa, mut ratti ja vaihdekeppi kiilti enemmän kuin uudessa. Olihan tolle tehty paljonkin remonttia. Lähinnä jotain alustan osia esim. pyöränlaakereita vaihdettu moneen kertaan ja sitten ilmastointia korjattu. Sen lisäks pari joustinpalloa vaihdettu, mutta perinteisiä iskareit ois myös joutunut vaihtaa noilla kilsoilla... Mutta ei nyt mun mielestä mitään normaalia ihmeempää eikä hirveän isoa oltu tehty. Ihan turha noita autoja on kilsojen mukaan ostella.
     
  25. TeknoR

    Rekisteröitynyt:
    10.08.2002
    Viestejä:
    16 428
    alapalloniveliä ja pyöränlaakereita menee C5:ssä, ja käsijarruvaijerit venyy tms. Ei mitään ihmeellistä.
     

Jaa tämä sivu

Alibi
Anna
Deko
Dome
Erä
Hymy
Kaksplus
Kippari
Kotilääkäri
Kotiliesi
Koululainen
Ruoka.fi
Parnasso
Seura
Suomen Kuvalehti
TM Rakennusmaailma
Tekniikan Maailma
Vauhdin Maailma
Golfpiste
Vene
Nettiauto
Ampparit
Plaza
Muropaketti