Käytetty auto ruuhkassa istumiseen. Prius?

Viestiketju alueella 'Autot ja muut moottoriajoneuvot' , aloittaja freekevin, 15.09.2011.

NOSTOJA MUROPAKETIN SISÄLLÖSTÄ
  1. freekevin

    Rekisteröitynyt:
    26.06.2006
    Viestejä:
    1 302
    Nyt on ensimmäinen työpäivä ajeltu priussilla.
    Pahoittelen etten tullut viime torstaina kertomaan, minkälaisen auton hankimme.
    Kaupat meni vituiksi Toyota Itäkeskuksen kanssa, josta olimme vielä torstaina menossa noutamaan sitä 2008:a.
    Marssimme sitten samana iltana Vantaan länsiauto magneettiin ja otimme seuraavan:

    Valkoinen 2007
    79000 ajettu
    18k €

    Sen verran vitutti ja tavallaan tuli helpotus et nyt on auto hankittu, etten edes halunnu ajatella autoja, saatikka tulla tänne kertoilemaan.
    Eikä vieläkään kiinnosta/jaksa selitellä, et miks ne kaupat meni ohi itiksen kanssa.

    Toivon vaan uudelle autolle pitkää ikää ja luotettavuutta.
    Hirveetä hommaa olla autokaupoilla tai ylipäänsä kattella niitä jostain netistä.
    .....SENSUROITU....

    :D Sellasta.
     
    Viimeksi muokattu: 10.10.2011
  2. Eki79

    Rekisteröitynyt:
    15.10.2001
    Viestejä:
    107
    Itseä kyllä kiinnostais tietää mikä meni reisille? Luulin tekstistäs et kaupat oli melkein allekirjoitusta vailla. Myyjä anto ymmärtää mutta ei ymmärtänyt antaa vai mikä kusi?

    Mutta kuitenkin onnittelut uuden hankinnan johdosta. Itseä kans kiinnostais tollainen prius, mutta taidan odotella vielä yhden sukupolven vaihdoksen. Jos vaikka tulis sellainen et pääsis sähköllä pelkästään työmatkat 16km per suunta ja pidemmät matkat sit polttomoottorin voimin. kotona ja töissä on latausmahdollisuus.
     
  3. Galaxy

    Rekisteröitynyt:
    11.08.2000
    Viestejä:
    1 963
    Mitä vittua? Menittekö kännissä hakemaan autoa vai miksi et kehtaa kertoa mikä meni pieleen? Kaikkein tyhmintä on ottaa ensin autoliikkeeltä turpaan ja sitten vielä puolustella niitä ja jättää kertomatta mikä mätti...
     
  4. Mechanical Man

    Rekisteröitynyt:
    01.12.2001
    Viestejä:
    1 295
    Jos suurin osa ajasta menee ruuhkassa seisoskeluun, niin kyllähän se vuodessa tarkoittaa isoa eroa kulutuksessa jos moottori sammuu.. Toki tämäkään ei ole näin mustavalkoista, mutta kuitenkin.
     
  5. ka00z

    Rekisteröitynyt:
    12.12.2006
    Viestejä:
    622
    Tyhjäkäynnillä mopo hörppää sen 0.7l/100km, ainakin perus VAG-tdi ajotietokoneen mukaan. On aika minimaalinen säästö, vrt. kun tuo stop-go järjestelmä sanoutuu joskus irti ;)

    Eikä edes toimi pakkasella, pl. tämä hybridi siis :rolleyes:
     
  6. Nyypiö

    Rekisteröitynyt:
    27.09.2010
    Viestejä:
    97
    Monissa autoissa mitä olen katsellut tulevaan vaihtoon näyttäisi olevan tämä start/stop järjestelmä. Siis eikö tuo toimi pakkasella vai? Pystyyhän tämän kytkemään pois käytöstä halutessaan?
     
  7. John Troll

    Rekisteröitynyt:
    08.12.2001
    Viestejä:
    10 161
    Kyllä sen yleensä pystyy. Eihän tuosta mitään muuta hyötyä ole kuin virallisen päästölukeman aiheuttama verojen lasku. Tuskin tekee hyvää startillekaan pitkässä juoksussa.

    Ainakin VAG-autoissa tuo toimii myös pakkasella kunhan moottori on vain tarpeeksi lämmin.
     
  8. ka00z

    Rekisteröitynyt:
    12.12.2006
    Viestejä:
    622

    Saattaa olla näinkin, muistan vain lukeneeni ( en kokeneeni ), että tuo ei toimisi kun lämpötila laskee pakkasen puolelle.
     
  9. John Troll

    Rekisteröitynyt:
    08.12.2001
    Viestejä:
    10 161
    Ensimmäisissä tuollaisissa systeemeissä taisi olla juuri niin ja jollain Kialla tuo rajoitus taitaa olla vieläkin että ei toimi alle +5 lämpötiloissa.
     
  10. hkultala

    Rekisteröitynyt:
    18.06.2001
    Viestejä:
    8 284
    Tuossa ajotietokoneesi ilmoittamassa luvussa ei vaan ole mitään järkeä/se ei tuossa tilanteessa kerro mitään oikeasti.

    Jos auto seisoo paikallaan, kulutus on joka tapauksessa ääretön km/100km.

    Jos taas auto on liikkeessä vaihde vapaalla, kulutus riippuu täysin nopeudesta, millä auto liikkuu, mitä kovempaa, sitä pienempi hetkellinen kilometrikulutus. Ja kun autosta vauhti loppuu, sitten ei mennä minnekään.

    Jos taas auto on liikkeessä, vaihde päällä, kaasupoljin nostettuna ylös, ei tilanne ole "oikea tyhjäkäynti" vaan:

    1) Kun kierrokset on tyhjäkäyntikierrosten yläpuolella, polttoaineensyöttö on katkaistu, polttoainetta ei mene yhtään.

    2) Kun kierrokset laskee tyhjäkäyntikierroksille, polttoainetta syötetään ajotietokoneen laskema määrä, ja jos moottorilla on kuormitusta, sittä syötetään enemmän kuin "puhtaalla tyhjäkäynillä".


    Tyhjäkäyntitilanteessa järkevä asia mitata on litraa aikayksikköä kohden, ei litraa matkaa kohden.
     
  11. OMGmercedes

    Rekisteröitynyt:
    12.03.2004
    Viestejä:
    17 828
    Et sitten viitsinyt lukea seuraavaa viestiä aiheeseen liittyen, koko pointti oli että...plaaah en jaksa vääntää rautalangasta jos ei ymmärtänyt.
     
  12. John Troll

    Rekisteröitynyt:
    08.12.2001
    Viestejä:
    10 161
    Noin se VAG:n ajotietokone sen ilmoittaa eli 0.7l/h eikä 0.7l/100km kuten edellä väitettiin.
     
  13. Spoonies

    Rekisteröitynyt:
    07.09.2011
    Viestejä:
    285
    -04 vuosimallin 1.6 VAG:n bensakoneen ajotietokone anto myös tuon saman lukeman eli 0,7l/h, aika pirun kauan saa ruuhkassa kököttää että litran säästäis..
     
  14. breez

    Rekisteröitynyt:
    21.04.2002
    Viestejä:
    461
    Esim. 100 km puhdasta kaupunkiajoa, kyllä sitä liikennevaloissa odottelua siihen jo mahtuukin.
     
  15. Jim Beam

    Rekisteröitynyt:
    14.08.2009
    Viestejä:
    474
  16. WinterIsComing

    Rekisteröitynyt:
    15.03.2010
    Viestejä:
    947
    1,5 vuotta takana ja toinen edessä ennenkuin tuosta pääsee eroon. En voi suositella edes pahimmalle vihamiehelle ja odotan vain päivää kun saa tuon prius-paskan palauttaa.
    Olen yrittänyt itsepetosta harjoitta ja yrittää keksiä hyviä puolia ja yhden jopa löysinkin: aurinkopaneeli-ilmastointi. Kesällä on mukava tulla valmiiksi viileään autoon. Tosin sekin vaatii kunnolla toimiakseen että paneeli on puhdas ja auto parkissa suorassa auringonpaisteessa.
     
  17. Kremnen

    Rekisteröitynyt:
    30.10.2008
    Viestejä:
    712
    No mitäs ne huonot puolet ovat?
     
  18. chief constable

    Rekisteröitynyt:
    23.12.2010
    Viestejä:
    99
    Tuossa oli kyseessä I-koppainen Prius, jota ei Suomessa ole koskaan edes myyty. Toki II ja III -koppaisetkin tulevat joskus tiensä päähän.

    Jos 5000 taalan remontti pelottaa, niin onneksi tuo dude ei jenkkinä ole kuullutkaan dieseleistä. Imusarjan läppiä syövän diesel Biimerin kone menee läppien myötä kaput ja hintaa on 5-10 tonnia. E-sarjan Mersuista dieselkoneen ja tomaatin yhdistelmässä porsii jäähdyttimen läpi menevän putken tiivisteet ja seurauksena vaihteisto porsii. Uuden vaihteiston saa 8 tonnilla. Romikselta ei löydy, kun tyyppivika kyseessä.

    Velipojan Vw Passatissa on porsinut jo kolme pumppusuutinta. Ainoa hoitomuoto on vaihto uuteen ja hintakin kohtuulliset 800 euroa kappaleelta. Onneksi on enää yksi jäljellä.. Sitä odoteltaessa hajosi DPF:ä, hintaa 1700 euroa. Eli 5 tonnin remontit 10 tonnin linttaan. :eek:

    Kyllä nykyautojen yleisenä ongelmana on täysin kohtuuttomiksi nousevat remonttikulut, joka tullee aikanaan johtamaan autojen paalaamiseen jonkin yksittäisen vikakohteen vuoksi.


    Youtubin dudeen palatakseni, hän jätti kertomatta sen halvimman ratkaisun eli toisen Priuksen ostamisen. Noita I-kopan Priuksia saa satasilla ja jos tonnillakin ostaa täysin toimivan pelin, niin äkkiäkös hänkin vaihtaa osat omaansa.
     
  19. chief constable

    Rekisteröitynyt:
    23.12.2010
    Viestejä:
    99

    Mitä ajat vuokra-autoilla, kun noin suurella tunteella suhtaudut autoihisi?

    Syöhän se miestä, kun havaitsee valinneensa jotain epämieluisaa ja sitten pitää kärsiä koko 36 kk:n leasingaika.

    Osta oma, niin saat vaihtaa aina kun haluat.
     
  20. Kremnen

    Rekisteröitynyt:
    30.10.2008
    Viestejä:
    712
    Ei vieläkään selvinnyt mitä niin kamalan huonoa tuossa Priuksessa mukamas on....
     
  21. T-Rex

    Rekisteröitynyt:
    27.05.2001
    Viestejä:
    1 501
    Se on Toyota ja käyttää tekniikkaa jolla vähennetään bensiinin kulutusta. Tällöin se jo lähtökohtaisesti edustaa bensalenkkareille samaa mitä ydinvoima vihreille. Eli kyseessä on tunneasia, järjellä ei asian kanssa ole mitään tekemistä.
     
  22. Kremnen

    Rekisteröitynyt:
    30.10.2008
    Viestejä:
    712

    Niin no eihän tuolla kärryllä varmaan pildeä saa...(jos millään kärryllä saa).

    Tai eihän sitä tiedä jos vaikka joku kettutyttö syttyisi kuin ajelet tuollaisella eko-autolla ympäriinsä. Saat ainakin "luomua" :)
     
  23. jeevez

    Rekisteröitynyt:
    23.10.2008
    Viestejä:
    75
    Vastaus aloituspostauksen kysymykseen: www.hkl.fi

    Plussaa:
    Taloudellinen
    Luotettava
    Turvallinen
    Hintaan sisältyy kuljettaja
    Ruuhkassa nopeampi kuin hebkilöauto

    Miinusta:
    Useimmiten ei vie pihaan asti
     
  24. hemmohohto

    Rekisteröitynyt:
    07.09.2004
    Viestejä:
    844
    Omien kokemusten perusteella kyllä uusin Prius on monella saralla huomattavasti parempi kärry kun uusin Avensis, jos nyt näin suomalaisittain sitä ah, niin ihanan tojotan mallistoa katsoo.

    Tottakai se Prius on hidas, painava ja kyydin laatu ei ole mitään huippuluokkaa, mutta kyllä suurin osa sen "hateemisesta" tulee auton ympärillä pyörivästä Ituhippi-halosta ja siitä jo aikasemmin mainitusta bensalenkkareiden vihasta.
     
  25. chief constable

    Rekisteröitynyt:
    23.12.2010
    Viestejä:
    99
     

Jaa tämä sivu

Alibi
Anna
Deko
Dome
Erä
Hymy
Kaksplus
Kippari
Kotilääkäri
Kotiliesi
Koululainen
Ruoka.fi
Parnasso
Seura
Suomen Kuvalehti
TM Rakennusmaailma
Tekniikan Maailma
Vauhdin Maailma
Golfpiste
Vene
Nettiauto
Ampparit
Plaza
Muropaketti