Käytetty auto ruuhkassa istumiseen. Prius?

Viestiketju alueella 'Autot ja muut moottoriajoneuvot' , aloittaja freekevin, 15.09.2011.

NOSTOJA MUROPAKETIN SISÄLLÖSTÄ
  1. Tomppa5000 Banned

    Rekisteröitynyt:
    18.10.2005
    Viestejä:
    2 956
    Ensivuoden alkupuolella tulee Prius+, mutta aika näyttää minkälainen farmariautona moinen tila-ihme. Ainakin 7 hengelle lupaillaan jakkaroita.
     
  2. chief constable

    Rekisteröitynyt:
    23.12.2010
    Viestejä:
    99
    Kyllä se tyhmältä kuulostaa Toyotaan verrattuna, kun Toyota on tehnyt ko. viasta huoltokampanjan eli vika korjataan ilmaiseksi ja asiakas saa vielä sijaisautonkin käyttöönsä. :smoke:

    Asiakkaalle on myyty toimiva ja vikakooditon auto, niin on valmistajan syytä vastata huutoonsa.

    Ei kai se nyt asiakkaan laskuun voi mennä, jos autossa on tyyppivika ja se korjataan? Eikä mitään muuta vaihtoehtoa pitäisi olla olemassakaan!

    Tuo on juurikin sitä Välimerenmaiden meininkiä, jossa ei ole edes tarkoituksena tehdä priimaa ja kaikesta pitäisi selvitä käsiä levittelemällä. Se on nähty tässä talouskriisissäkin, että heikäläisten tilastotkin ovat säädetty jälkikäteen halutuiksi.

    Niin se maailma vaan makaa eli Japseissa on tyyppivikoja ja valmistajat kutsuvat miljoonittain autoja ilmaisiin korjauksiin. Entäpä eräät eurooppalaiset merkit? Ei ole vikoja - on vain ominaisuuksia. :D


    Edit: Ei mulla mitään erityistä antipatiaa italialaisia tai ranskalaisia autoja kohtaan. Nytkin on pihassa Peugeot-paku, jossa sähkölaitteiden toiminta riippuu ilmankosteudesta. Kuivalla kelillä ei toimi torvi eikä vilkut. Siksi pitää mennä katsastamaan sateella, niin ei ole ongelmia.

    Samaisesta kulkineesta paloi viime syksynä tulipellin läpäisevä kaapelinippu. Ei vaan jaksanut polttaa koko autoa. :(

    Voisin siltikin ostaa seuraavaksikin pakuksi samanlaisen. Halpa, melko hyvä ajaa ja riittää jutunjuurta kahvipöytään (puoltamaan jäävä ohjaus, Hampurin iltapäiväruuhkassa katkennut kytkinpoljin, kiskoilta pudonnut liukuovi, toistuvasti avaimet sisään jättävä keskuslukitus jne).
     
    Viimeksi muokattu: 20.09.2011
  3. chief constable

    Rekisteröitynyt:
    23.12.2010
    Viestejä:
    99
    Japanissa ja Jenkeissä moinen on jo myynnissä: Toyota Prius farmareiden myynti käynnistyy Japanissa | Tuulilasi

    Ymmärtääkseni 5 paikkaisessa on tavallisen Priuksen akusto, mutta 7-paikkaisessa on jokin täysin uusi konstruktio. Uusi akku on jo niin pieni, että se on sijoitettu etupenkkien väliseen konsoliin.

    Hintaahan tuollaisessa tila-autossa tulee Suomessakin olemaan varmaankin yli 40 tonnia.
     
  4. luukkonen Banned

    Rekisteröitynyt:
    29.01.2005
    Viestejä:
    5 506
    Mutta jos menet katsastamaan auton jossa on vikakoodi tuon takia niin kyllä sinä sen uusinta katsastuksen joudut maksamaan vaikka kuinka olisi tyyppivika ja maahantuoja korjaa sen veloituksetta!

    Mutta se tärkein kysymys, miten tuo vikakoodi vaikuttaa päästöihin? Miksi sellasen takia pitää tulla hylky kun voi toimittaa listan mistä selviää ettei se päästöihin vaikuta ja näinollen vaikuta katsastukeen mitenkään!?

    Mutta eihän se toyotakaan ole vikakooditon auto, kun akun virtapiiri häiriö aiheuttaa jopa katsastuksessa hylkäyksen!?:rolleyes:

    Kyllä on toyotassakin tyyppivikoja mihin maahatuoja ei tule pennin jeniäkään vastaan, kuten avensiksen vaihdelaatikon laakerit ym.
     
  5. valvoline

    Rekisteröitynyt:
    03.04.2003
    Viestejä:
    1 515
    Offtopicci jatkuu edelleen, mutta pakko korjata virheellinen väittämä.

    kannattaisi päivittää tiedot nykyaikaisista moottoreista: Esim tuo käyttämänne vw:n 1.2tsi saavuttaa maksimiväännön jo 1550rpm:n kohdalla. Kilpailijoilla bensaturbot saavuttavat maksimiväännön vieläkin alhaisemmilla kierroksilla...
     
  6. freekevin

    Rekisteröitynyt:
    26.06.2006
    Viestejä:
    1 302
    On nää priukset piruksen kalliita. Tuontimesta.fi auttas saksasta hankkimisen kanssa, mut siinäkin on niin paljon epäselvyyksiä ettei huvittas käydä edes ottaa selvää. :)
     
  7. John Troll

    Rekisteröitynyt:
    08.12.2001
    Viestejä:
    10 161
    Numerotiedoilla runkkaamisen sijaan puhun kokemuksesta. Golf Variant tuolla pikkupannulla tuntuu aivan kuolleelta matalilla kierroksilla 2000rpm kohdalla tulee selvä potku. Oma muutaman desin suurempi vapari vetää paremmin tyhjäkäynnin tuntumasta.
     
  8. wIrd

    Rekisteröitynyt:
    08.01.2009
    Viestejä:
    1 730
    Ja minkämoinen mahtaa olla paino ero näiden autojen välillä?
     
  9. John Troll

    Rekisteröitynyt:
    08.12.2001
    Viestejä:
    10 161
    En tiedä mitä Golffi painaa. Ei tullut katsottua otteesta.
     
  10. wIrd

    Rekisteröitynyt:
    08.01.2009
    Viestejä:
    1 730
    Mielestäni huono alkaa vertailemaan jos ei vertailtavien autojen painoja edes tiedä :smoke:
     
  11. John Troll

    Rekisteröitynyt:
    08.12.2001
    Viestejä:
    10 161
    Autojen kokoluokka on kuitenkin sama. Omani painaa hieman alle 1300kg. En tiedä millainen tonnikeiju tuo Golpero sitten on. En kyllä tiedä miten se paino vaikuttaa siihen ettei moottori edes yritä lähteä vetämään kunnolla.
     
  12. breez

    Rekisteröitynyt:
    21.04.2002
    Viestejä:
    461
    Enpä ole näitä uusimpia pieniä bensaturboja ajanut, mutta voimattomuuden pienillä kierroksilla voi aiheuttaa turbolagi. Ne valmistajan lupaamat lukemat on ajettu jarrudynossa pitämällä kierrokset paikallaan, niin että turbolla on kaikki aika spoolata. Liikenteessä niitä vääntöjä ei ikinä saavuteta siellä maksimiväännön kierrosalueen alapäässä.
     
  13. wIrd

    Rekisteröitynyt:
    08.01.2009
    Viestejä:
    1 730
    Uskoisin että golffin variantti (nyt varmaankin puhutaan mk6 korista?) painaa jonkun ~1400kg.
     
  14. Ruudinkeksija

    Rekisteröitynyt:
    16.07.2011
    Viestejä:
    92
    Kannattaa laskeskella tuon aiemmin mainitun dieselin kannattavuutta. Takavuosina paljon kaupunkiajoa ajaessa huomasi dieselin edut kun kulutus huiteli bensalla todellisuudessa yli kymmenessä ja toinen auto dieselinä meni samassa ajossa alle viiteen. En itse ainakaan pahemmin luota noihin valmistajan lukuihin. Kaupunkiajossa diesel voipi tulla aika matalilla kilometreillä kannattavaksi.
     
  15. Sergio

    Rekisteröitynyt:
    23.08.2002
    Viestejä:
    147
  16. luukkonen Banned

    Rekisteröitynyt:
    29.01.2005
    Viestejä:
    5 506
    Vähällähän se menee! Oma 1.6 vie 1-2l enemmän satasella...

    Mites pitkän matkan tuolla voi ajaa ilman polttomoottoria?
     
  17. chief constable

    Rekisteröitynyt:
    23.12.2010
    Viestejä:
    99
    Aloitin kulutuksen kirjaamisen vasta kesällä, mutta jonkinmoista tilastoa on jo saatavilla eli keskikulutus 4,57 litraa satasella. Mielestäni ei paha, ei varsinkaan automaatille.

    [​IMG]

    http://www.tankkaus.com/graph_yearcons.php?car=42076
     
    Viimeksi muokattu: 21.09.2011
  18. chief constable

    Rekisteröitynyt:
    23.12.2010
    Viestejä:
    99
    Riippuu nopeudesta, maastonmuodoista ym.

    Tasaisella maalla ja kaupunkinopeutta 40 km/h ajattessa pari kilometriä menee sähköllä, mutta jos vähänkin on alamäkeä, niin toimintasäde kasvaa reilusti. Nopeuden nosto johonkin 60:een taas poistaa pelkän sähkövedon lähes kokonaan käytöstä.

    Jos Tamperetta tunnette, niin kotipihasta Pispalasta lähtiessä ja Hämeenkadulle suunnattaessa siististi ajettaessa moottori käynnistyy ensimmäisen kerran Itsenäisyydenkadun rautatietunnelista alkavassa ylämäessä.

    Hervannasta kaupunkiin päin ajattessa sammutan moottorin Herwoodin Shellin kohdalla, niin seuraava startti tapahtuu yleensä jäähallin kohdilla, hieman liikennevaloista riippuen.
     
  19. Jäck

    Rekisteröitynyt:
    Viestejä:
    0
    Veemäiset työajat, vuorotyö, vaihtuva työpiste, niin pk-seudulla voi oma auto mennä läpi, mutta tässähän puhuttiin päivittäisestä ruuhkassa ajamisesta, eli vakiotyöajat, niin ei varmaan mee oma auto läpi. Silloin puhutaan seutulipun arvon mukaan tulevasta korvauksesta, paitsi jos duuni ja asuinpaikka on samassa kaupungissa. Ja nythän on Jokeri-linja käytössä, niin toimimattomasta poikittaisliikenteestä ei voida puhua.
     
  20. S62B50

    Rekisteröitynyt:
    16.06.2009
    Viestejä:
    7 270
    Niin, vaikea sanoa, kun lähtökohtaa ei ole tiedossa. Tiedossa on kuitenkin, että on olemassa lampaita, jotka eivät veroehdotelmaan uskalla laittaa edes korvausta oman auton käytöstä, kun "mitä jos verottaja ....." :D Senkun laittaa ja jos tulee bumerangina takas, niin ei siitä linnaan joudu. Eikä verottaja edes jaksa kaikkien lappuja tarkistella. Voihan siihen laittaa, että tarvitsee autoa vaikka työkalujen kuskaukseen, asiakkaiden kanssa palveeraukset jne.
     
  21. luukkonen Banned

    Rekisteröitynyt:
    29.01.2005
    Viestejä:
    5 506
    Juuri näin! Mulla vielä päivystys sotkemassa niin kaikki auton kulut laitan ja aina mennyt läpi. Pitää vain mielessä että kohtuus kerjätessä!:D

    Nytki on niin että tuloraja hieman yläkantissa ja siihen päälle oman auton käyttö ym. niin 1000€ napsahtaa jouluksi palautuksia!
     
  22. freekevin

    Rekisteröitynyt:
    26.06.2006
    Viestejä:
    1 302
    huoh, no ei taida priussista tulla tän 'perheen' autoa. Vaikka kuinka tahtoisi niin maksavat ihan liikaa.
    Sellanen 17000€ on ehdoton maksimi jos edes siihen perse repee.
    Rajana ollaan pidetty alle 100k ajettua, mut en tiiä et onko se liian tiukka.

    KIA Ceedejä sais alle 15k ihan kivoja ja suht uusia.

    Alkaa hermo menee molemmilla kun kumpikaan ei tykätä autoista eikä varsinkaan niiden joka päiväisestä etsimisestä. :mad:
    Mut sellanen on kuitenki hankittava mahd. pian :)
     
  23. NanoBot

    Rekisteröitynyt:
    30.04.2003
    Viestejä:
    264
    onhan nettiautossa 2 kipaletta alle 100k ajettuja alle tuon hinnan? Vai ovatko liian "vanhoja"?
     
  24. freekevin

    Rekisteröitynyt:
    26.06.2006
    Viestejä:
    1 302
    Toyota Prius (RAHOITUS JOPA ILMAN KÄSIRAHAA) 2005 - Vaihtoauto - Nettiauto
    Soitin, ei vakuuttanut. En osta tuolta mitään.

    Toyota Prius HSD 5ov Executive Huippu varusteet! Iso alkuperäinen navi, avaimeton smart lukitus... Viistoperä 2007 - Vaihtoauto - Nettiauto
    Menny jo, muuten olisin voinut ostaakkin.

    Mutta toi jälkimmäinen on tuomassa hollannista 06 priusta, ajettu reilu 80k. Navi ja pakkitutka ~15000€
    Mut niihin on jälkiasennuksena laitettava lohkolämmitin ja sisätilan pistoke, enkä talvirenkaistakaan tiedä.

    Paljonkohan noista +19k maksavista autoista saa tingattua? Lähteekö pari tonnia jos käteisellä makselee?
     
  25. chief constable

    Rekisteröitynyt:
    23.12.2010
    Viestejä:
    99
    Ei lohkolämmitin mikään välttämättämyys ole. Ei mullakaan ole, kun ei ole edes parkkipaikkaa. Auto seisoo kadulla ja hyvin on pärjätty. Toki sellaisen voi asentaa, eikä ne nyt niin hirveästi maksa.

    Harvassa suomalaisessakaan käytetyssä autossa on tuliteriä talvirenkaita mukana. Ainakin itse olen pariinkin autoon saanut mukaan renkaat, joiden nastat näyttivät keripukkia sairastavan purukalustolta. Olihan ne tietysti talvirenkaat, niinkuin oli luvattu, mutta niillä vaan ei tehnyt mitään..
     

Jaa tämä sivu

Alibi
Anna
Deko
Dome
Erä
Hymy
Kaksplus
Kippari
Kotilääkäri
Kotiliesi
Koululainen
Ruoka.fi
Parnasso
Seura
Suomen Kuvalehti
TM Rakennusmaailma
Tekniikan Maailma
Vauhdin Maailma
Golfpiste
Vene
Nettiauto
Ampparit
Plaza
Muropaketti