Käytetty auto ruuhkassa istumiseen. Prius?

Viestiketju alueella 'Autot ja muut moottoriajoneuvot' , aloittaja freekevin, 15.09.2011.

NOSTOJA MUROPAKETIN SISÄLLÖSTÄ
  1. chief constable

    Rekisteröitynyt:
    23.12.2010
    Viestejä:
    99
    Tottahan joskus rajat tulevat vastaan, mutta jos koko keksinnön oletettu käyttöikä on vaikka 12 vuotta, niin kyllä ne näyttävät sen verran kestävän.

    (Suomessa autojen keskimääräinen paalausikä on 18 vuotta, mutta isoissa automaissa se on useita vuosia lyhyempi.)

    Toinen seikka on tietysti se, että akuthan hyytyvät yleensä vähitellen, ellei nyt aivan oikoseen mene koko paketti. Sitä hiipumista on vaikea huomata. Omaa 7 vuotta / 150 tkm ajettua kun vertaa uuteen Aurikseen, niin eipä siinä vielä huomaa mitään hiipumista.
     
  2. S62B50

    Rekisteröitynyt:
    16.06.2009
    Viestejä:
    7 270
    Osta mielummin diesel ja jokin muu, kuin Toyota. Toki jos sussa on masokistin vikaa ja pidät huonosta ajettavuudesta, niin osta toki Toyota. En kyllä itse koskisi käytettyyn hybridiin, koska niistä ei tiedä minkälaisessa ajossa ovat olleet joka vaikuttaa akkujen elinikään.... Lisäksi Dieselillä pääset vähitään samoihin kulutuslukemiin.
     
  3. Must1

    Rekisteröitynyt:
    29.09.2010
    Viestejä:
    99
    Voi jeesus mikä pässi. Yksikään nykyauto tuskin on niin huono ajaa, että tarvitsisi itseään pitää minkään sortin masokistina. Ei ainakaan Toyotat ole, kokeiltu on.
     
  4. Jäck

    Rekisteröitynyt:
    Viestejä:
    0
    Noin lyhyellä matkalla dieselin halpuus katoaa dieselmaksuun ja kun tuota matkaa ei voi vähentää verotuksessakaan muuta kuin max. seutulipun hinnan verran ( joku 900 - omavastuu 600, eli joku 300€), niin joko pakuksi rekisteröity diesel, hybridi tai pienikoneinen bensa. Normidieseli ei haluttuun yhtälöön sovi. Mitä ajettavuuteen tulee, niin mitä sillä teet jos istut kehän ruuhkissa?
     
  5. chief constable

    Rekisteröitynyt:
    23.12.2010
    Viestejä:
    99
    En ymmärrä miten "ajon tyyppi" vaikuttaisi akkuihin..

    Kyse ei kuitenkaan ole lyijyakuista, eikä akkujen lataaminen/tyhjentäminen ole kuljettajan päätettävissä. En keksi minkäänlaista käyttäjälähtöistä syytä, mikä vaikuttaisi akkuihin.

    Sen sijaan dieselistä tiedän heti useamminkin kalliin vikakohteen, jotka ovat osittain riippuvaisia myös kuljettajasta. Hiukkasloukku eli DPF menee tukkoon pelkällä taajama-ajolla, turbon saa helposti käyttövirheillä tuhottua, suutin remppaa saa moneen dieseliin tehdä toistuvasti, webasto/eberi kiukuttelee kesän jälkeen jne.

    Kaikki nuo ovat sellaisia vikakohteita, jotka koskevat nykydieseleitä ja aina pitää olla toimintatonni tai kaksi valmiina. Nämä kaikki ovat 2000-luvun dieseleiden ongelmia, jos jostain jonkin vanhan esikammiodieselin löytää ilman mitään DPF:ä, niin puolet murheista on poissa.

    Lisäksi kädet haisevat tankkaamisen jälkeen, verottaja muistaa 600-700 euron verolapulla (Priuksessa 45 euroa) ja nyt vielä nostavat tupaöljyn hintaakin reilusti enemmän kuin bensan hintaa.

    Noilla perusteilla en kyllä dieseliä ostaisi, ellei kilometrejä kertyisi oikeastikin paljon.
     
  6. S62B50

    Rekisteröitynyt:
    16.06.2009
    Viestejä:
    7 270
    Priusta en ole ajanut, mutta uusia Corollia ja Avensiksia, jotka ovat aivan hirveitä ajettavia sekä paljon laiskempia, kuin saman tehoiset kilpailijat. En kyllä ostaisi varsinkaan Priusta.

    Oman auton käyttö verotuksessa 50km X 22 X 11 X 0,46 miinus omavastuu. Mistä tuon seutulipun nyt revit? Itse olen vähentänyt aina tuolla tapaa oman auton käytöstä ja aina mennyt läpi. " plaa plaa työ, ei mahdollisuutta julkisiin kulkuneuvoihin".
     
  7. John Troll

    Rekisteröitynyt:
    08.12.2001
    Viestejä:
    10 161
    Vittu mitä soopaa. Toyotan bensiinimoottorit on sieltä pirteimmästä päästä.
     
  8. Tnoi

    Rekisteröitynyt:
    14.05.2011
    Viestejä:
    523
    Olen kyllä samaa mieltä. Toyota ja Honda..:kippis:
     
  9. peLoGo?

    Rekisteröitynyt:
    17.09.2009
    Viestejä:
    1 442
    Taitaa toi Silky Johnson olla Simu Samun uus nicki, eli herra joka ei omista ajokorttia?
     
  10. valvoline

    Rekisteröitynyt:
    03.04.2003
    Viestejä:
    1 515
    Vapaastihengittävien osalta noin, mutta kilpailijoiden mallistoissa (esim vag, psa ja ford) on jo siirrytty turbotettuihin koneisiin aika pitkälti ja menty samalla tehoissa/kulutuksessa ohi. Toyotalla (ja Hondalla)tullaan kyllä tällä hetkellä jälkijunassa.
     
  11. Sergio

    Rekisteröitynyt:
    23.08.2002
    Viestejä:
    147
    Mitäs tämä johtosarjavika aiheuttaa tai mistä sen huomaa? Oma valmistenumeron loppuosa on 29000 ja risat. 3,5 vuotta nyt tullut ajeltua ja vesipumpun ja jarrupalojen vaihtoa lukuunottamatta, ei ylimääräisiä korjauksia ole tullut.
     
  12. chief constable

    Rekisteröitynyt:
    23.12.2010
    Viestejä:
    99
    Kuljettaja ei huomaa mitään, mutta auton vikamuistiin tallentuu vikailmoitus koodilla P3056, joka sitten huomataan huollossa tai katsastuksessa. Katsastuksesta tulee hylky, jos vikamuistissa on koodeja.

    Koodille P3056 on Tojota julkaissut korjausohjeenkin, jonka venäläiset ovat ystävällisesti laittaneet yleiseen jakoonkin. http://www.hybrids.ru/priusnhw20/rm/rm1076e/m_05_0700.pdf

    Kun tuon vian vuoksi on aikoinaan tehty oikein takaisinkutsukampanjakin, niin sinunkin autoosi lienee johtosarja uusittu jo aikapäiviä sitten.

    Jos hybridiosien takuu ei ole enää voimassa ja vikakoodi on päällä, niin fiksuinta olisi varmasti vikakoodin nollaaminen ennen katsastusta, koska vikakoodi ei muutoin haittaa käyttöä.
     
  13. wIrd

    Rekisteröitynyt:
    08.01.2009
    Viestejä:
    1 730
    Kyllä silky johnson taitaa olla tää bemarin mosa mikälie S62Bjotainmitälie paskaa. :smoke:
     
  14. ka00z

    Rekisteröitynyt:
    12.12.2006
    Viestejä:
    622
    Johtuu hyvin pitkälti siitä, ettei niitä JDM-lippulaivoja ole koskaan tuotu tänne Suomeen. Ei toki mitään tekemistä mm. Priuksen kanssa, mutta miten te voitte puhua pirteestä ja jostakin perus 1.5-vaparista samana päivänä? Sori vaan vitusti OT.

    Nyt taidettiin kuitenkin sitä perusliikkumista siin ruuhkassa hakea, jos pirteyttä haluaa - on valinta aivan muu kuin Prius tai edes se Volkkarin mahti 1.4TSI.
     
  15. peLoGo?

    Rekisteröitynyt:
    17.09.2009
    Viestejä:
    1 442
    Ai niinhän se olikin, herra "405:seen pököttiin kun laittaa rasvanipat taka-akselille, niin sillä ajelee huoltamattakin vähintään miljoona kilometriä ja ajettuvuus hakkaa vaikka ässämersut"
     
  16. Sergio

    Rekisteröitynyt:
    23.08.2002
    Viestejä:
    147
    Tämä selvä. Takuuta on vielä puolisen vuotta, eikä vikakoodeja ole. Kuten sanoit, niin luultavasti korjattu aikapäiviä sitten, kuten ne pari muutakin takaisinkutsukamppiksissa ollutta asiaa.
     
  17. John Troll

    Rekisteröitynyt:
    08.12.2001
    Viestejä:
    10 161
    Kulutuksessa ehkä mutta 100 heppasen 1.2 Golfin hinnalla saa yli 130 heppaisen Auriksen joten :rolleyes:
     
  18. S62B50

    Rekisteröitynyt:
    16.06.2009
    Viestejä:
    7 270
    Joka tuntuu yhtä tehokkaalta, kuin 100heppainen Golf.
     
  19. kkuula

    Rekisteröitynyt:
    12.12.2004
    Viestejä:
    2 971
    Väittäisinkin tähän että sillä kierrosalueella missä tuollaista pikkuautoa käytetään 99% ajasta on tuossa ahdetussa mosassa reilusti enempi tehoa.
     
  20. hkultala

    Rekisteröitynyt:
    18.06.2001
    Viestejä:
    8 284
    Siinä priuksen sähkömoottorissa on täysi teho käytettävissä millä tahansa kierroluvulla/nopeudella. Eikä ole yhtään turbo-lagia.
     
  21. luukkonen Banned

    Rekisteröitynyt:
    29.01.2005
    Viestejä:
    5 506
    Katsastuksessa ei tule hylkyä vaikka vikakoodeja löytyy! Vasta sitten kun ne vaikuttaa päästöihin pysyvästi!

    Kaverilla oli vikakoodi sytytyksen hetkellinen häiriö tms. ja katsuri nollas pois ja laittoi leiman ja sanoi että noita löytyy melkein joka autosta!
     
  22. John Troll

    Rekisteröitynyt:
    08.12.2001
    Viestejä:
    10 161
    Alakierrosvääntöä siinä ei ole. Alle 2000rpm se on todellakin 1.2 eli kaupungissa ikävä ison auton keulalla.
     
  23. chief constable

    Rekisteröitynyt:
    23.12.2010
    Viestejä:
    99
    Katsureilla on automallikohtainen Trafin jakama lista, jonka mukaan vikakoodeja voidaan katsoa läpi sormien, kun valmistaja on saanut viranomaisen vakuutettua siitä, ettei ko. vikakoodit oikeasti mitään merkitse.

    Yllättävää tai ei, valtaosa listan autoista on ranskalaisia tai italialaisia. :rolleyes:

    Priuksen P3056:ta ei sillä listalla ole eli jos katsuri on tunnollinen, ei sellaisen koodin antanut Prius mene läpi.
     
  24. J.diGriz

    Rekisteröitynyt:
    21.02.2008
    Viestejä:
    756
    En ole vanhemmilla Priuksella ajellut mutta ainakin nykymalli on ihan kiva ajeltava. Auto on enemmän semmoinen hondafiiliksinen, eikä siitä onneksi tule mitenkään corolla mieleen. Harmi vain ettei sitä ole saatavilla farkkuna, kai vieläkään?
     
  25. luukkonen Banned

    Rekisteröitynyt:
    29.01.2005
    Viestejä:
    5 506
    Nii vai tyhmää olla toimittamatta listaa joka ei vaikuta päästöihin mitenkään, mutta aiheuttaa asiakkaalle turhia kuluja uusinta katsastuksesta ja sen vikakoodin nollauksesta!?:rolleyes:

    Tuo kaverin auto ei ollut ranskalainen vaan ihan saksalainen "premium" merkki!;)

    Tekeekö se rankalaisesta tai italialaisesta jotenki huonompaa jos he ovat toimittaneet listan? Mun mielestä se on hiton iso palvelus omistajalle jotta vältytään siltä n.70€ vikakoodinluvusta ja nollauksesta ja 25€ uusinta katsastuksesta!

    Mitäs toi priuksen "P3056" sitten tekee päästöille!?:D

    Miten akun virtapiirin ongelma vaikuttaa päästöihin!? Se nyt on vaan tyhmää maksaa turhasta vai miten se meni!:rolleyes:
     

Jaa tämä sivu

Alibi
Anna
Deko
Dome
Erä
Hymy
Kaksplus
Kippari
Kotilääkäri
Kotiliesi
Koululainen
Ruoka.fi
Parnasso
Seura
Suomen Kuvalehti
TM Rakennusmaailma
Tekniikan Maailma
Vauhdin Maailma
Golfpiste
Vene
Nettiauto
Ampparit
Plaza
Muropaketti