Joulu muijan kanssa: yksin vai yhdessä??

Viestiketju alueella 'Yleistä keskustelua' , aloittaja NusNus, 28.11.2012.

NOSTOJA MUROPAKETIN SISÄLLÖSTÄ
  1. ketunhäntä kainalossa

Rekisteröitynyt:
    01.03.2009
    Vaasankadulla on tainnut olla hotelli joskus 70-luvun puolella, eli ihan tuoreimmasta mahdollisesta otannasta ei taida nyt olla kyse...:smoke: Ei toi ihan mitenkään tavatonta nykyään ole city-ihmisille että mennään jouluna baariin, siellä niillä ne frenditkin on. Itse en kyllä ikinä ole ollut.

2. Miikka M

Rekisteröitynyt:
    25.11.2005
    Hyvä mies ajattele nyt itseäsi ja perhettäsi! Niin simppeliä ;)

3. MUROPAKETIN HINTAVERTAILU

Päivän tarjoukset
    Yhteistyössä
  4. smee

Rekisteröitynyt:
    14.05.2009
    Aattona on joskus jotain perhevelvotteita, mutta joulupäivä ei ole omassa lähipiirissäni merkinnyt koskaan yhtään mitään sen enempää kuin mikä tahansa muukin kirkkopyhä. Eli lähinnä sitä, että on vapaapäivä ja kaupat ovat kiinni. Kerran olen tainut elämässäni käydä joulupäivän aamuna kirkossa, mutta senkin jälkeen on loppupäivä ollut vapaata.

Joo, varmaan joillain on perinteenä että aattoillasta uudenvuodenpäivään ollaan vain perhepiirissä, mutta pakkoko sellaista on tuputtaa muilla.

5. NachosBueno

Rekisteröitynyt:
    30.06.2012
    Nykyisen kumppanin (6v yhdessä) ollut alusta lähtien selvää, että aatto vietetään ns. omien perheiden luona. Ehkä aamulla puuro yhdessä mutta siitä sitten hajaannutaan aattoa viettämään yksin omien vanhempien ja sisarusten luokse. Meillä ei ole lapsia ja vietetään aina "oma joulu kahdestaan" päivää ennen aattoa (tänä vuonna poikkeus eli vietetään se joulupäivänä vasta).

Turhaan kellosi kilkattavat, tuo on hänen perinteinen joulu, eikä se ole tarkoitettu sua kohtaan loukkaavaksi.

6. BRRider

Rekisteröitynyt:
    17.02.2012
    Jouluna baariin?? Meette molempien vanhempien luokse. Toisella aattona, toisella itse pyhänä.

7. OoDo84

Rekisteröitynyt:
    22.11.2008
    anteeksi kun oman mielipiteen tässä tuon julki mutta mielestäni joulu on perhejuhla eli oloa rakkaiden kanssa ja miten sen nyt sitten viettää niin sen voi jokainen itse päättää kunhan on oma kulta kainalossa ja hyvä mieli taas jos haluat viettää esim kotonasi ehdota mennään meille jouluksi ja sitten seurvaavana päivänä teidän porukoille kun ei niille ole niin "tärkeä" juhla eli kerkiitte tehdä varmasti hänen baarissa käynnit siinäkin ja olla hänen rakkaiden kanssa varsinkin jos on "vähävarainen perhe" se emäntäsi jos ei jaeta lahjoja toki tämäkään ei kerro että ei olisi varaa mutta vähän viitteitä on ja sitten juomalla paikataan yhteistä hyvää elä jätä jouluna vaan ehdota että jos ei yhdessä olo ole tärkeää jouluna tällä tapaa niin löydän toki paremman jolla on arvot kohdillaan

8. Kallion Juoppo

Rekisteröitynyt:
    11.01.2012
    Joulu on yksi parhaita ravintolaryyppäys päiviä: ei jonoja, saa olla rauhassa, ei naisia joten ei tule tehtyä erehdyksiä joita myöhemmin katuu ja hyvällä tuurilla myyjä saattaa tarjota glögit ihan säälistä.

Eli pidä se muijas nyt ruodussa etkä päästä sitä minnekkään ravintolaan pilaamaan muiden ihmisten joulua.

:kippis:

9. NusNus

Rekisteröitynyt:
    16.03.2002
    Muijan kummatkin vahemmat tienaavat about saman verran kuin minun vanhemmat yhteensä joten massia löytyy. Sitä vaan ei jostai syystä panosteta lahjoihin eikä se siinä perheessä haittaa ketään.

Pitää pistää uusiksi mietintään tämä juttu. Sekoittaa oman pään aika lailla kun on elänyt yhdessä tavassa ja sitten yhtäkkiä tuleekin vastaan joku joka on täysin eri mieltä niinkin simppelissä asiassa kuin joulu.

10. pateboe

Rekisteröitynyt:
    07.03.2010
    Noh, kullan kanssahan sitä joulua viettäisi vaikka kahdestaa, jos semmoinen olisi. Taidan paikalliseen juottolaan lähtee jouluksi istumaan, jos satttuu olemaan auki. :smoke:

11. korvaoo

Rekisteröitynyt:
    19.03.2003
    älkää nyt yhdessäoloa ja syömistä kaikki yhdistäkö jouluun, ei kivikaudella mitään juhlia vietetty, sillon herättiin aamulla ja lähettiin mettälle, ettei manan majat kutsunu

12. murofobia

Rekisteröitynyt:
    04.01.2011

Hirvittävä lause :eek:

13. JL79

Rekisteröitynyt:
    11.01.2003
    Jossei edes pyhäpäiviä(joulu, pääsiäinen, vappu, juhannus...) Pysty selvinpäin olemaan niin alkaa olla itsetutkiskelun paikka. Tai hakea ammattiapua.

14. Kallion Juoppo

Rekisteröitynyt:
    11.01.2012
    Juu harva suomalainen ryyppää just esim. vappuna tai juhannuksena.:rolleyes:

15. pokepeek

Rekisteröitynyt:
    26.08.2010
    Ekana jouluna oltiin aatto erikseen ja loppujoulu yhdessä. Sen jälkeen oltiin monta joulua yhdessä jomman kumman sukulaisten luona. Viime vuosina ollaan oltu useimmiten kahdestaan, ja usein vieläpä ulkomailla. Jotenkin sitä on oppinut pitämään siitä että saa olla vain kotona/lomareissulla ilman minkäänlaista stressiä, hässäkkää ja ajelua ympäriinsä.

Ensin kyllä usein tuli tunne, että pitää käydä jouluna siellä sun täällä jo velvollisuudentunnonkin vuoksi. Niitä vanhoja joulunviettoperinteitä ei välttämättä ole helppo rikkoa, koska se voi ihmetyttää monia, mutta jokaisen pitää saada viettää joulunsa/vapaansa niinkuin itse haluaa.

16. Juuh okei :smoke:

Kai te ymmärrätte, että kaikki ihmiset eivät juhli joulua millään tavalla? Miksei tässä tapauksessa ihminen silloin jouluaattona voisi mennä baariin, jos päivä ei eroa millään tavalla muista?

17. Boboer

Rekisteröitynyt:
    19.07.2011
    Molempien vanhemmat asuu 20km säteellä kotoa niin tulee käytyä molempien luona. Vuorotellen ollaan käyty niin, että päivä ~12-18 ollaan toisen vanhemmilla ja illaksi toisen vanhemmille. Loppuillasta kuitenkin tullaan kotiin ja saunotaan, syödään porukoilta kerätyt jämät ja kumotaan pullo-kaks viiniä.

Tälle joululle on kuitenkin sovittu että käydään vain mun vanhemmilla ja ollaan suurin osa ajasta muijan äidillä, kun sen avioerolapsilla on vuoro olla isänsä luona joulu niin äiti jäis sitten vietteleen joulua yksikseen.

18. Webziz

Rekisteröitynyt:
    07.02.2003
    Exän kanssa oli ongelmia näissä, mutta se olikin sitoutumiskammoinen lortto eniveis.

Nyt vaimon kanssa ollaan tehty niin, että aamupäiväksi mennään käymään katsomassa sen puolta sukua, jossa hengaillaan neljään-viiteen päivällä, jonka jälkeen lähdetään minun vanhemmilleni, jossa sauna ja Round2 jouluruokien kanssa. Sitten joskus ennen puolta yötä omaan sänkyyn tummumaan.

19. smee

Rekisteröitynyt:
    14.05.2009
    Henkilökohtaisesti pyrin välttämään liikaa alkoholinkäyttöä ennemminkin arkipäivinä, mutta kukin tyylillään.

20. Petoz

Rekisteröitynyt:
    02.04.2008
    Luusereitten hommia tuo jouluna ryyppääminen, kerran tuli käytyä aattona baarissa ja pelkkiä juoppojahan sielä oli.

21. Kallion Juoppo

Rekisteröitynyt:
    11.01.2012
    Tässä on kyllä pientä ironiaa. :D

22. ODI

Rekisteröitynyt:
    12.06.2000
    Kukin tavallaan, nuorempina omalla kaveripiirillä oli tapana viettää aatto perheiden kanssa ja sitten joulupäivänä paikalliseen. Oli muuten ainoita päiviä vuodessa kun paikallinen oli tupaten täysi ja sinne joutui jopa jonottamaan (taisi liputkin joutua ostamaan etukäteen). Tuo oli myös aina vuoden paras myyntipäivä paikalliselle.

No, nykyään ei oikein ole enää jaksanut baariin aina lähteä, riippuu vähän sen hetkisestä tilanteesta. Muuten tuo joulun vietto on omalla kohdalla vähän "ei vois vähempää kiinnostaa", eli tuo tyttöystävä yleensä lähtee perheensä luo joulunviettoon ja itse käyn ehkä vanhemmilla syömässä.

23. J1mmy

Rekisteröitynyt:
    12.06.2001
    Itse kävin monta vuotta joka aatto baarissa kun en jaksanut katsella sitä suvun ryypäämistä. Aattona on ollut aina tosi hyv meininki baareissa, koska kaupungissa on vain harva baari auki, joten kaikki on siellä ja yleensä vielä hyvillä mielin ilman ärripurriviinaa + ne vanhat tutut. Varsinkin turistien suosimissa kaupungeissa on jouluaattona paljon porukkaa liikkeellä suhteessa avoinna oleviin paikkoihin.

Suomi on muutenkin sellainen maa, että helpostikin aattona baarista löytyy selvempää sakkia kuin juhlapaikoilta :eek:

24. Sikakissa

Rekisteröitynyt:
    09.08.2009
    Tähän jouludokauskeskusteluun on pakko itsekin ottaa kantaa. Itse olen pieneltä paikkakunnalta lähtöisin, joulu on ainoa aika vuodesta kun kaikki vanhat kaverit on samalla paikkakunnalla, joten vuosikaudet ollaan aattona kokoonnuttu paikalliseen kuppilaan, yleensä 22 paikkeilla illasta. Melkeinpä poikkeuksetta vuoden paras dokailureissu. Nykyään on hieman vähentynyt oma osuus näissä reissuissa, kun meillä hoidetaan joulu niin, että joka toinen vuosi mun vanhempien luona ja joka toinen avokin kotona. Aikaisemmin oltiin molemmat omien vanhempien luona monta vuotta.
    Tämä joulu nyt on hieman poikkeus kun lähdetään kahdestaan Vietnamiin parin viikon päästä.

25. Garbage handler

Rekisteröitynyt:
    17.05.2003
    Mitäs jouluna tekisi sen 3 pakollista pyhäpäivää jossei välillä tenuuttaisi? Hiljennytään viettämään jessen synttäreitä?

26. smee

Rekisteröitynyt:
    14.05.2009
    Joitain taitaa vain ketuttaa, kun joutuvat mädäntymään koko joulun pakollisten sukukuvioiden parissa, kun toiset tekevät mitä haluavat. Yhtä pahasta tai hyvästä se baarissa juotu alkoholi on aattoiltana kuin muinakin vuoden päivinä.

Jaa tämä sivu

Alibi
Anna
Deko
Dome
Erä
Hymy
Kaksplus
Kippari
Kotilääkäri
Kotiliesi
Koululainen