Jos yläkerran naapurini ei lopeta kantapääkävelyä

Viestiketju alueella 'Yleistä keskustelua' , aloittaja Hatutusvara, 02.02.2019.

NOSTOJA MUROPAKETIN SISÄLLÖSTÄ
  1. Hatutusvara

Rekisteröitynyt:
    13.01.2013
    Tulen joku päivä poramaan hänen jalkansa kiinni lattiaan. Kyllä jokainen voi mietti onko tämä oikea uhkaus?
    Mutta miten samankokoisessa asunnossa alta 30 vuotias mies voi kävellä jatkuvasti eestaas ees... TÖMPS TÖMPS!
    Ei hänellä ole perhettä vaan aivan yksin on.

2. kennymon

Rekisteröitynyt:
    23.09.2003
    Ymmärrän turhautumisen.

Ei näitten asioiden kanssa oikeen auta muu kun joko sopeutua, tai itse luovuttaa. Itse kokeillut puhumista nätisti naapurille ja se toimii hyvin, jos vastapuoli ymmärtää/ haluaa ymmärtää, miten oma käyttäytyminen vaikuttaa muiden elämänlaatuun. Toisaalta, jos seinänaapurina on edes piirun verran hankalaksi haluava vastapeluri, ei hiljaisuutta haluavalla yleensä ole mitään ässää hihassa... :(

Täälläkö sen viisauden joskus joku kirjoitti? -jos kerrostalossa ei naapurit kuulu, olet itse se joka kuuluu-

3. Hatutusvara

Rekisteröitynyt:
    13.01.2013
    Ei minun tarvitse sopeutua. Mietin vain miten siinä 40 neliön asunnossa voi kävellä kantapäillä kokoajan? Kyllä me ihmiset olemme kanta-astujia silti meillä on motoriikka säännellä sitä miten laitamme kantapään kiinni lattiaan. Talo on rakennettu 1998 normaalit elämän äänet eivät kuulu paitsi tuo stanan TÖMPS TÖMSP!

4. kennymon

Rekisteröitynyt:
    23.09.2003
    No, noniinno

5. TERMINATOR TUHOAJA

Rekisteröitynyt:
    17.07.2008
    Olen asunut monenlaisessa läävässä, kerrostalosta rivitaloon, mutta kertaakaan ei ole yläkerran kävely haitannut. Sen sijaan koirien ulvominen tai "musiikin" harrastaminen on pilannut monet yöunet. Onko murossa mitään yleistä aihetta naapurimetelille? Kyllähän näistä varmasti vertaistukea saa.

6. Veijari

Rekisteröitynyt:
    06.02.2014
  7. Minarkki

Rekisteröitynyt:
    08.01.2018
    Vietätkö itse kuinka hiljaista elämää?

Kun itse muutin kotoa pois, olin tottunut siihen että kaikki on täydellisen hiljaista. Kerrostalon pienimmätkin häiriöt häiritsivät minua suunnattomasti. Sitten huomasin, että kyse oli tottumuksesta ja nykyään en häiriinny vaikka yläkerrassa pidetään silloin tällöin karaokebileet. Kuuntelen itse aina musaa himassa tai taustalla pyörii joku video tai striimi tubesta. Nyt vanhempani kiroavat sitä kuinka äänekästä elämää vietän, kun kolistelen ovia(en paisko koskaan vaan käsittelen niitä vain reippaasti), astioita ja kaikkia muitakin tavaroita.

8. Mureke

Rekisteröitynyt:
    11.11.2007
    Sateen ja ukkosenjyrinän kuuntelu kuulokkeista peittää töminän. Kovan töminän aikaan on myös käytettävä korvatulppia kuulokkeiden alla. Vastamelukuulokkeet eivät tietääkseni peittäisi matalia, sattumanvaraisesti toistuvia töminöitä kovinkaan hyvin.

9. Radikus

Rekisteröitynyt:
    09.11.2000
    Asun itse kerrostaloasunnossa joka on kaksikerroksinen, joista ylempi kerros on vielä siten ettei ole mitään seinänaapureita.

Joku ravaa jo aamuviidestä kantapäillään niin että se kumisee tonne ylös asti.

7 askelta ja pysähdys, 7 askelta ja pysähdys, 7 askelta ja pysähdys, tätä aina jotain puolisen tuntia. Niinkun mitä helv.. voin vaan kuvitella miltä se kuulostaa sille joka asuu oikeasti sen alapuolella.

10. ampula

Rekisteröitynyt:
    04.11.2015
    Oletko ollut jutussa hänen kanssaa, voisi kuvitella että ei ehkä tiedosta asiaa ja olla ihan kiitollinen rupattelusta, keskiverto tuskin haluaa ehdontahdoin häiritä naapureita.

11. jyrki

Rekisteröitynyt:
    14.12.1999
    Tervetuloa kerhoon. Asun 2013 rakennetussa talossa jossa jyminät kuuluu viereisestä kämpästä. 3v kakara ravaa seinän takana kuin hullu. Tosin muita ääniä naapureista ei sitten kuulukkaan. Olen asunut aika monessa kämpässä ja missään ei ole askeläänet kuuluneet näin selvästi. Ja äänenvoimakkuus on sitä luokkaa että vaikka välissä on yksi huone niin herään siihen jytkeeseen

Voin vain kuvitella miltä heidän alakerrassa kuulostaa.. :D

Viimeksi muokattu: 05.02.2019
  12. Feuersturm

Rekisteröitynyt:
    07.11.2002
    Kerhossa jäsenyys vuodesta 2011. Suurimmat ongelmat eivät tosin ole olleet raivokävelyssä, vaan paiskomisessa ja kolinoissa. Kamoja heitellään (?) pitkin lattioita, lapset käyttävät parkettilattiaa lyömäsoittimena, astiat saatetaan tiskata vasaralla puoli yhdeltätoista illalla, kaapin ovet heitetään kiinni, edellisen naapurin penskat paiskoivat pöntön kantta ylös alas 40 kertaa päivässä jne, huonekaluja raahattiin useita kertoja päivässä. Toisinaan ylimmässä kerroksessa vedetään munaravia 4-5 päivää putkeen, mikä kuuluu iloisesti kahden kerroksen läpi omaan kämppään. Uusin lisä on alakerran naapuri, joka on yskinyt, pärskinyt, kakonut, vingahdellut, ulvahdellut ja rykinyt yhdeksän kuukautta putkeen ja aamutoimiin kuuluu äänestä päätellen myös omaan nyrkkiin tukehtuminen.

Hell is other people.

13. rane58

Rekisteröitynyt:
    21.04.2013
    Ihminen on luonnostaan ns. kanta-astuja, vain moukat tömistelevät ja häiritsevät muita.... :o
    Jos saisit yläkerran tömistelijän hankkimaan mattoja, se hiljentäisi vähän...? :O_o:

14. Hatutusvara

Rekisteröitynyt:
    13.01.2013
    Miksi ihmeessä minun pitää ns. omassa asunnossa käyttää vastamelukuulokkeita saati korvatulppa yhdistelmää? Kyllä me olemme kanta-astujia mutta osaamme kävellä. Miten minä ylä-kerran naapurin kanssa otan puheeksi " Hei Hatutus tästä ala-kerrasta! Kun kävelet niin... ihan hieman siis paljon hiljempää! " Miten samankokoisessa asunnossa voi kävellä niin maan hemmetisti?!

15. Hatutusvara

Rekisteröitynyt:
    13.01.2013
  16. ampula

Rekisteröitynyt:
    04.11.2015
    Jos ei siedä syystä tai toisesta normaalinasumisen ääniä, niin tuo on yksivaihtoehto, toinen vaihtoehto on muuttaa sellaiseen omalle korvaan sopivaan asuntoon.

öö, onko hän jotenkin pelottava ? vai yleisesti jännittää naapurien kanssa juttelu ?
    Mutta jos on epävarma ja pelkää että tulee vähän töksäyteltyä, niin siinä olet oikeassa ettei ehkä kannata suinpäin pyrkiä juttusille, vaan ensinnä ihan rahoittua ja harjoitella mukavaa keskustelua esim kaupankassoilla jne.

17. Mitävittualehti

Rekisteröitynyt:
    17.09.2015
    Ennen naapurin kiinnittämistä lattiaan on syytä ottaa selvää hyvästä kiinnitystavasta, sillä poraamalla naapuri ei jää kiinni lattiaan(toki poratuilla jalkaterillä astuu varmasti kevyemmin.),vaan vaatii myös sopivan ruuvitulpan ja ruuvin käyttöä. Itse toki kokeilisin ehkä kiila-ankkuria ja sopivaa aluslevyä, näin tehden voi käydä aina välillä mutteria kiristämässä, jos alkaa napurin jalka vipattamaan.

Hatutusvara tykkää tästä.
  18. Qwiz

Rekisteröitynyt:
    07.01.2006
    Ongelma ratkeaa kuin itsestään, kun leikkaat itseltä korvat irti. Eikä tarvitse edes puhua naapurille.

ZZRX tykkää tästä.
  19. Purkk

Rekisteröitynyt:
    18.08.2010
    Tuo töminä on kyllä todella ärsyttävää. Edellisen kämpän yläkerrassa kans asui kantapääkävelijä. Pieni nainen mutta kuulosti kun norsu olis menny. Nykyään kun remonteista pitää ilmottaa ja niiden tekemistä seurataan tehdään lattiat oikein. Varmasti vielä on paljon kämppiä mihin on joskus isketty vaikka laminaatti muovimaton päälle ilman mitään askeläänieristeitä...

20. Hatutusvara

Rekisteröitynyt:
    13.01.2013
    Korvien irti leikkaaminen on aika kivulias toimenpide. Ei se korvalehtien pois otto poista kuuloa. Sitä varten pitää tehdä hieman syvällisempää kirurgiaa...

21. Hatutusvara

Rekisteröitynyt:
    13.01.2013
    Normaalin asumisen ääniä ei ole tunteja jatkuva tömistely. Jokainen saa omassa asunnossaan kävellä ihan rauhassa. Onko hän pelottava? No jos samankokoisessa asunossa mies voi tampata menemään tuntitolkulla niin kyllä... Pidän hieman omituisena. En pelkää häntä toisaalta pelkään itseäni kuin voisin sitten porata hänen jalkansa kiinni lattiaan. Ja väkivaltaa en suosi.

Viimeksi muokattu: 07.02.2019
  22. Hatutusvara

Rekisteröitynyt:
    13.01.2013
    :D Kiitos vinkeistä. Menen huomenna K-rautaan kysymään miten naapurin pysyvästi kiinni lattiaan jaloistaan.

23. TeknoR

Rekisteröitynyt:
    10.08.2002
    Se töminä lähtee itseasiassa jalkapohjalla astumisesta, ei kantapäällä.

Ja on tuttua, itse muutin rivitaloon-> ei ongelmia.

Toinen melkein yhtä hyvä vaihtoehto on asua ylimmässä kerroksessa.

Viimeksi muokattu: 07.02.2019

Jaa tämä sivu

Alibi
Anna
Deko
Dome
Erä
Hymy
Kaksplus
Kippari
Kotilääkäri
Kotiliesi