Eikai kyseessä ole vag konsernin auto? 
Jokatapauksessa pitäisi mennä täysin takuuseen koska ei niin hihnoja saati ketjuja kuulu vuosittain / noin lyhyellä matkalla vaihtaa.
Kieltäydyt maksamasta ja sanot vieväsi kuluttaja-asiamiehelle jos vaikeaksi alkavat.
Viimeksi muokattu: 21.07.2018
Joskus muinoin oli myyntivaltti jos autossa on "huoltovapaa ketju". Nykyään ollaan tilanteessa missä pikemminkin hihna on myyntivaltti.
Tuossa lienee uusitussa osassa ollut valmistusvirhe tai sitten autossa on jotain muuta vikaa mikä kuluttaa ketjua. Voi kai sen asennuksenkin toki jotenkin ryssiä.
Onkohan tossa joku bemarin sukuinen kone, niistäkin kuulee ketjuja nimittäin menevän.
Viimeksi muokattu: 23.07.2018
THP156 -kone on kyllä semmoista ripulia, että oksat pois. Meillä oli 5008 samalla moottorilla ja samoilla ongelmilla. Vaihdoin pois hyvissä ajoin kuin vaan kerran oli tehty jakopään remppa.
Viimeksi muokattu: 24.07.2018
Viimeksi muokattu: 25.07.2018
https://en.wikipedia.org/wiki/Prince_engine
Pökötti, Citikka, Bmw & Mini. Ainakin ahdettuna samanlainen tai pahempi kuin nuo VW:n ketju-TSI:t
Tämä taitaa koskea kaikkia nykypäivän autoja joissa suora polttoaineen ruiskutus sylinteriin ja pakokaasujen takaisinkierrätys. Toisissa vaivaa vähemmän toisissa enemmän. Koskee niin bensa kuin diesel.
Viimeksi muokattu: 25.07.2018
Koska nuo polttoaineet sisältävät paljon hiiltä... etanoli varmaan tuottanee vähempi. Kaasun kanssa (metaani) ei aiheuttaisi ongelmaa koska palamistuotteena ei synny moista kasaa paskaa.
Polttoaineilla on siis väliä.
Tosin huomaahan tuon kun ottaa bensaa ja metaania. Polttelee niitä vuoronperään erilaisella seoksella ja katsoo minkä verran nokeavat.
Viimeksi muokattu: 27.07.2018
Aika monesti ne laskelmat ja jopa testit pätee, mutta sitten tuotannon ja esisarjojen sun muiden jälkeen päätetään vaihtaa toimittajaa tai suoraviivaistaa valmistusta...
Se on se vanha ongelma jossa kuka tahansa osaa kyllä tehdä priimaa, mutta teepä juuri sopivaa...
Viimeksi muokattu: 27.07.2018