Isojen videotiedostojen säilytys ja myynti

Viestiketju alueella 'Internet, tietoturva ja muu tietoliikenne' , aloittaja HannuS64, 27.12.2018.

NOSTOJA MUROPAKETIN SISÄLLÖSTÄ
  1. HannuS64

Rekisteröitynyt:
    24.06.2008
    Hei

Olen perustamassa nettikauppaa wordpressillä. Kauppa toimii muuten hvyin mutta tiedostojen säilytyspaikkaa esim hostinger ei tarjoa. Muuten Hostinger toimii loistavasti ja palvelu pelaa

Myyn siis itse tehtyjä ja kuvattuja videotallenteita
    Olen etsinyt sopivaa paikkaa MPEG-4 tiedostoille joiden koko vaihtelee 0,5Gb - 2Gb. Tiedostoja tulisi ehkä maksimissaan 20kpl
    Ei tilaa tarvitsisin 40Gb

Olen kokeillut muutamia vaihtoehtoja mutta ongelmia löytyy

Flicker toimii hvyin, mutta tiedostojen lataus sinne takkuaa. (Pro liittymä jossa maksimi 10 minuutin per video, joten sekin riittäisi )
    Samoin Google Drive toimii aika hvyin ainakin toistaiseksi, mutta tila loppuu kesken ellen osta lisää (Nyt 15Gb)
    Amazonin AWS S3 upload toimii hyvin uploadin kannalta, ja suorat linkit sinne toimii loistavasti, mutta kaupan kautta saatu "ostos" download linkki toimii huonosti. Videon lataus asiakkaan tilin kautta koneelle katkeaa kesken kaiken. Heidän asetuksissa on vaikka mitä ihme optioita joita en tajua...

Oletteko muut törmänneet vastaavaan? Osaisko joku suositella paremmin Word Pressin kanssa yhtensopivaa video tallenteiden säiilytyspaikkaa jota kannattaisi kokeilla.

2. jarif

Rekisteröitynyt:
    02.11.2015
    Toimisikohan Hetzner.de Nextcloud? Siellä on pienin vaihtoehto 100 gigaa ja se maksaa 2-3 EUR/kk. Isompaakin saa.

3. HannuS64

Rekisteröitynyt:
    24.06.2008
    Juu, Kiitos paljon vinkistä. Tuohan selviää vain kokeilemalla.
    -Hannu

4. HannuS64

Rekisteröitynyt:
    24.06.2008
    Näyttää siltä että tiedoston download ongelma AWS S3 palvelusta onkin Hostingerilla ja siellä woocommercen PHP ajo kestää niin kauan että mun Hostinger rajoitus (60Sec) tulee vastaan ja se katkaisee downloadin. Downloadi kestää noin 10 min

5. HannuS64

Rekisteröitynyt:
    24.06.2008
    Eipäs ollut kaan Hostingerin Word Pressillä tekemistä tämän asian kanssa vaan tiedostomuodon muuttaminen pakatuksi ZIP auttoi jonkin verran ja se näkyi siten että esim Free Download Managerilla ladattaessa se pystyi ottamaan AWS:lle yhden connectionin sijasta 10kpl ja silloin tiedosto tuli aina kokonaisena. MP4 muodossa se otti vain yhden yhteyden ja sitten katkesi jossain 200-300Mb kohdalla aina. Joku jolla on nopea internet yhteys tätä ongelmaa ei sitten kuitenkaan ole.

Suorassa AWS S3 linkissä on kuitenkin joku taika koska se tulee aina kokonaisena, oli tiedosto lyhyt tai pitkä tai ZIP/MP4.

Jaa tämä sivu

Alibi
Anna
Deko
Dome
Erä
Hymy
Kaksplus
Kippari
Kotilääkäri
Kotiliesi
Koululainen