Irtisanoutuminen ilman uutta duunia

Viestiketju alueella 'Yleistä keskustelua' , aloittaja Frenchie, 27.04.2007.

1. Aldor

Rekisteröitynyt:
    15.06.2007
    Avopuoliso vältti tässä jokunen vuosi sitten karenssin vetoamalla henkisiin syihin työsuhteen purkamiseen, irtisanoutuminen tapahtui tosin koeajalla (viim pv) mikä saattaa vaikuttaa asiaan? Kyseessä oli puhelinmyyntityö jossa p*ska palkka ja vit**maiset työajat sekä pomo.

2. sosiaalipummija

Rekisteröitynyt:
    21.03.2013
    Tervetuloa vaan työttömien lihapatojen ja leveiden sohvien ääreen. Maan kadehdituimpaan ja vihatuimpaan ihmisryhmään kannattaa heti liittyä koska etuisuudet ovat niin valtaisat ja vain harvat uskaltavat oikeasti ryhtyä työttömiksi.

3. vaniljacreme

Rekisteröitynyt:
    18.03.2008
    ilmoittauduin nyt työnhakijaksi työkkäriin. 06.08.2017 loppuu työsuhde virallisesti ja pätkätyö alkaa 7.8.. keikkalaisena teen hommia joten parempi että se karenssi alkaa laulamaan siellä taustalla oman turvan takia. hyvällä lykyllä löydän ihan kunnon työn missä saan määräaikaisen tai vakituisen pestin.vissiin siellä työvoimatoimistossa pitää vielä käydä eikä mulla ole työtodistustakaan vielä käsissä. mutta eikös se ole kun netin kautta ilmoituksen tekee niin virallinen setti ja työkkäri ei voi karenssin alkamispäivää enää alkaa muuttelemaan.

Viimeksi muokattu: 02.08.2017
  4. vaniljacreme

Rekisteröitynyt:
    18.03.2008
    jees karenssi lusittu ja se loppui 4.11..voinko juhlia. tosin alotin vakituisen työn kuukausi sitten mutta olen ollut yhäkin työkkärin listoilla. ajattelin olla koeajan työnhakijana varmuuden vuoksi.

5. kevyt_maito

Rekisteröitynyt:
    22.12.2012
    Jahas, opinpa nyt sitten itsekin sen että 3kk karenssi on oikeasti 4kk ilman rahaa sitten. Budjetti meni jo ja kuukaus pitäs kärvistellä, jotain tarttis keksiä. No tätä varten on luottokortit, rellestetään ne sitten tappiin.

Eli ilmeisesti yleistä asumistukea voin hakea? Kaikki sisäänpäin tuleva raha kelpaa nyt 3kk ilman tuloja olleelle. Eiköhän tossakin mene sitten kuukaus ennenkuin sieltä mitään tulee jos tulee...

6. Narf

Rekisteröitynyt:
    10.02.2005
    Haet asumistukea ja toimeentulotukea/harkinnanvaraista toimeentulotukea.
    Mitään et saa ellet hae.

7. Oriental

Rekisteröitynyt:
    10.07.2008
    Ihmeen moni jättää tukia hakematta, silloin on turha "valittaa".

Asumistukea taitaa saada 2-3kk takautuvasti, eli se kannattaa ainakin hakea + toimeentulotukea koittaa myös.

Nykyään hakemukset saa helposti netistä täytettyä joten sekään ei syystä kelpaa.

Toki moni karsastaa ylpeyttään tukia, koska itse halveksuu typetyyttään tukien varassa olevia.

Vaan parempi se on tukien varassa elää kuin elää jollain pikavipeillä/luottokorteilla :D

Ei tukien haussa pitäisi olla mitään hävettävää, sitä vartenhan ne on, tilanteita joissa omat tulot ei riitä.

8. wanker

Rekisteröitynyt:
    06.06.2012
    Löytyipä sattumalta sopiva ketju!

Pientä vinkkiä kaipaisin tulevaisuuden suunnitelmille. Eli tässä on nyt n.12 vuotta painettu samassa firmassa metallihommia. Hommat on alkaneet käydä tappavan tylsiksi. Saman toistoa joka päivä. Olen etsinytkin uutta työpaikkaa ja haastattelussakin käynyt,mutta tuntuvat tarjoavan kaikki tessin minimiä palkaksi ja työkokemuksella ei ole niinkään ollut väliä. Itse työtkin kyllä varmaan kävisivät ajan myötä samalla lailla tylsiksi kuin nykyinen työkin.

Olen asettanut itselleni kesän 2018 aikarajaksi jolloin muutos pitää tehdä. Vahvimpana mietteissä on että lähtisin opiskelemaan kokonaan uuden ammatin. Kiinnostaisi työskennellä esim. työssä jossa pääsisi ihmisten kanssa tekemisiin. Olisiko järkevintä hakea opintovapaata työstä ja opiskella aikuiskoulutustuella se muutama vuosi ja katsoa sitten tilannetta uudelleen? Toinen vaihtoehto on tietysti laittaa alkuvuosi rahaa jemmaan että kestää karenssit ja irtisanoutua kesällä...

Lainaa minulla ei ole mihinkään suuntaan,joten siltä kantilta tilanne on hyvä.

Edit. Se unohtui vielä sanoa,että olen nyt ollut 2 vuotta astmalääkityksellä ja seuraavassa terveystarkastuksessa (olisi pitänyt ollakkin jo) pitäisikin kaavoittaa tämän työn soveltuvuutta itselleni,koska hallin sisäilma on huono ja työssä on käryjä jos jonkinlaisia. En tiedä voisiko tuolla välttää karenssin jos lääkäri toteaa ettei työ ole soveltuvaa minulle.

Viimeksi muokattu: 22.11.2017
  9. Finadeon

Rekisteröitynyt:
    22.12.2004
    Jos opiskelut on mielessä niin ilman muuta opintovapaalle ja aikuiskoulutustuella opiskelemaan. Ei tarvitse työkkärin kanssa vääntää saako opiskella työttömyyspäivärahalla, ei karensseja ja säilyy vielä mahdollisuus palata vanhoihin hommiin, tukisummahan taitaa olla samaa luokkaa oli sitten ansiosidonnaisella tai aikuiskoulutustuella.

10. wanker

Rekisteröitynyt:
    06.06.2012
    Joo kyllä se tuo taitaa itseasiassa olla aika loistava vaihtoehto. Eroa ei laskurin mukaan ole aikuiskoulutustuessa verrattuna ansiosidonnaiseen kuin jotain kymppejä. Joten kiinnostavaa alaa sitten vain katsomaan! ☺️

Jaa tämä sivu

Alibi
Anna
Deko
Dome
Erä
Hymy
Kaksplus
Kippari
Kotilääkäri
Kotiliesi
Koululainen