Internetin paskamyrskyt

Viestiketju alueella 'Yleistä keskustelua' , aloittaja tiskipöytä, 28.12.2011.

NOSTOJA MUROPAKETIN SISÄLLÖSTÄ
  1. Источник

Rekisteröitynyt:
    21.02.2014
    Se on tärkeätä tietää omat oikeutensa, koska vartijoiden toiminta pitäisi olla tarkasti ohjeistettua, eikä tälläisille kavereilla pidä antaa mahdollisuutta mielivaltaan. Siksi, jos asioin kaupassa ja jos tapahtuu ihme, että pyydetään näyttämään kassi tai reppu, niin totean, että soittakoot poliisit paikalle. Tosin tähän asti vartijoiden kanssa olen tullut hyvin toimeen, sillä en harrasta piriä ja kulahtaneissa vaatteissa hiippailua hyllyjen välissä...

Liittyen tohon viimeisimpään videoon koskien vartioiden mielivaltaa. Toki vartijat voivat syylistyä mielivaltaan jne, mutta tässä videossa selkeästi pari piripäätä joutuivat rysän päältä kiinni ja alkoivat rähisemään - sitten sopivasti muija pani kesken toiminnan videon päälle. Sama toistui noissa metrotarkasta vs. idioottinuorisovideoissa - joku Jonne riehuu kun ei ole lippua ja sitten itketään kamerakännyköillä kuvaten, kuinka brutaaleja vartijat sekä tarkastajat ovat, kun se Jonne on maassa ja raudoissa...

Onneksi videokuvata saa vartijoita, ja niiden ainoa oikeus on vain antaa poistumiskehotus, jos kuvaaminen ei nappaa esim. kaupoissa...

Onkohan se poistumiskehotus voimassa ostoskeskukseksen käytävillä tai sisätiloissa jotka yön yli auki? Ne on laajempaa julkista aluetta.

2. innos

Rekisteröitynyt:
    05.09.2001
    Koska "kaikki tai ei mitään" on hyödyllinen mentaliteetti asiaan kuin asiaan. Eikä pyhiä kasseja tule raottelleman, vaikka se kääntäisi tilanteen kaikkien eduksi, koska kumihanska ja oikeudet.

3. innos

Rekisteröitynyt:
    05.09.2001
    Tiedätkö mihin voit survoa "sokean uskosi"? Apuna saat käyttää vaikkapa "slippery slope"-liukkaria.

4. brr

Rekisteröitynyt:
    15.06.2008
    Kaikkien etu on, että asiakas jatkaa matkaa antamatta vartijan tarkastaa tavaroita. Aikaa säästyi kaikilta eikä kukaan häviä yhtään mitään.

5. Samil-

Rekisteröitynyt:
    14.04.2007
  6. mansikki

Rekisteröitynyt:
    14.03.2013
    Vartijat olis voinut laittaa kaverin nippusiteisiin ja suun kiinni jeesusteipillä. Ei noi idän kuumakallet tajua sääntöjen päälle kuitenkaan.

7. ie1

Rekisteröitynyt:
    01.01.2013
    Vaikka olenkin suvis, tuollainen mamusekoilu vituttaa. Ja sitten mamut vielä facessa kauhistelee "kohtelua". Vittu, tuohon tilanteeseen ei joudu, jos kiinni jäädessä ei vittu ala riehumaan. Kenellä järjissään olevalla ihmisellä voi olla sympatiat tollasen riehuvan hullun puolella?

8. brr

Rekisteröitynyt:
    15.06.2008
    Mikähän nero tuota kuvaamassa, sanoo "he is not breathing" kun tarinamme väärinymmärretty sankari huutelee kurkku suorana kirosanoja.

9. ________

Rekisteröitynyt:
    31.08.2011
    Osaltaan ymmärrän, että mamuille voi olla paikoin vaikea ymmärtää viranomaisten/poliisin toimivan loppujen lopuksi pääosin reilusti ja varsinkin jos itse käyttäytyy itse fiksusti alun alkaenkin. Puolalainen kaveri aikanaan muisteli, kun Puolassa poliisit olivat hakanneet hänet jonkun mitättömän syyn vuoksi. Silti tuossakin videon tilanteessa voisi vain ottaa iisimmin niin homma hoituisi nopeammin alta pois, kun joka tapauksessa toiseksi jää yksinään.

10. Applepie

Rekisteröitynyt:
    08.03.2008
    perus vängetään vastaan loppuun asti ja sitten itketään kun jv/vartija antaa samalla mitalla takasin. huoh.

11. /elA

Rekisteröitynyt:
    19.06.2005
    Facesta poimittua "Share this and let the world see what this pussys do ... the reason just is the guy haven't pay his metro ticket ..."

Matkustais kamelilla, jos ei huvita ostella metrolippuja.

12. Kallion Juoppo

Rekisteröitynyt:
    11.01.2012
    Seuraavaksi vois kuvata vaikka S-marketin kassaa kun tekee työtänsä.

Vai siis mikä tässä oli idea ?

13. Flasher

Rekisteröitynyt:
    07.01.2002
    :confused:siis jos laukkutarkastus tehdään muuten vaan ja tyyppi siihen suostuu, ja laukusta löytyy joku kaupan tuote, niin se ei ole näpistys koska itse tekoa ei oo nähty? :confused: vaikka ois selvästi kyseisen lafkan kamaa? En oo väittämässä mitään, ihan rehellinen ihmetys vaan.

14. Steeltape

Rekisteröitynyt:
    01.12.2009
    Kyllä, juuri näin. Mikä on "selvästikin kaupan kamaa"? Henkilö on voinut ostaa vastaavaa jostain muualta tai jopa aiemmin samasta kaupasta. Syyllisyys pitää todistaa, ei syyttömyyttä. Repun omistajan ei tarvitse selitellä reppunsa sisältöä, vaan vartijan pitää olla todistanut repun omistajan sinne kaupan omaisuutta sinne laittaneen.

15. ________

Rekisteröitynyt:
    31.08.2011
    Taitaa jopa saada valehdella oikeudessa jos sinne asti mentäisiin.

16. focuscman

Rekisteröitynyt:
    29.04.2009
    Kävin motonetissä luki kassalle että reppu auki.

17. Steeltape

Rekisteröitynyt:
    01.12.2009
    Voihan siellä lukea mitä vaan, ei se velvoita asiakkaita mihinkään.

18. Resetor

Rekisteröitynyt:
    30.11.2011
    Eli kiinniotto oikeushan on vain jos rikos on nähty, tai joku muu on nähnyt sen ja kyse on pakenevasta rikoksen tekijästä.

Asia siis on niin yksinkertainen, että rikos pitää nähdä tapahtuvan. Nakkipaketin löytyminen repusta ei siis riitä. Käytännössä tässä tilanteessa toisella vartijalla on hetki aikaa selata niitä nauhotteita läpiä ja ettiä se näpistys.

Itse olen esimerkiksi käynyt ensin viereisessä citymarketissa hakemassa tarjouksia ja tuon jälkeen mennyt prismaan. Minulla on se cittarin muovikassi ollut mukana kannossa tai sitten cittarin ostokset repussa.

19. ooceepappa

Rekisteröitynyt:
    02.12.2007
    Olis maksanu sen lippunsa... :smoke:

20. molari

Rekisteröitynyt:
    04.11.2012
    Tuo on ihan hiton rasittavaa, vanhanaikaista ja asiakasta halventavaa. Ei tee mieli käydä koko liikkeessä, enkä käykään, ellei ole ihan pakko. En muista mitään toista liikettä varmaan 10 vuoteen, jossa olisi tuollainen käytäntö. Varmasti olen lapun nähnyt jossain viime vuosinakin, mutta tuo on ainoa liike, jossa koko elämäni aikana on pyydetty ihan oikeasti aukaisemaan reppu. Kuulemma on lokero reppuja varten. Ei varmaan käytännön keksinyt valopää ole tullut ajatelleeksi, että mihinhän ne ostokset pakkaa, jos reppu on jossain lokerossa. Ja muutenkaan ei oikein nappaa asioida liikkeessä, joka oletusarvoisesti näyttäisi pitävän reppua käyttäviä ihmisiä varkaina, kunnes toisin todistetaan reppu avaamalla.

21. fly_er

Rekisteröitynyt:
    23.01.2004
  22. Gameli

Rekisteröitynyt:
    25.09.2014
    Itse jos maksan käteisellä, niin sanon aina kassalle, että pidä vaihtorahat. Eipä ole itselläni paljon pikkurahan puutetta. :smoke:

23. M.P.T

Rekisteröitynyt:
    26.05.2003
    S-kaupassa oli tarra "avattu kassi on luottamuspassi" Lidl:essä pyydetään asiakasta avaamaan kassi tai näin ainakin minun aikaan. Olen jopa käynyt yhdessä kauppakeskuksessa missä ostokset piti jättää säilöön toiselle osastolle siirtyessä.

Mikä siinä kassin avaamisessa on niin hankalaa? Laiskuus tulee mieleen. Ei mitään muuta.

24. brr

Rekisteröitynyt:
    15.06.2008
    Ei siinä mikään ole hankalaa, mutta kassin avaamatta jättäminen on vielä vähemmän hankalaa. Miksi ei valitsisi nopeinta ja helpointa tapaa asioida kaupassa?

25. focuscman

Rekisteröitynyt:
    29.04.2009
    No sitten oot rosvo jos et kassia avaa :smoke:

Jaa tämä sivu

Alibi
Anna
Deko
Dome
Erä
Hymy
Kaksplus