Import juomat (ex-Coca-Cola Cherry -thread)

Viestiketju alueella 'Ruoka ja juomat' , aloittaja Patovaht, 19.03.2010.

NOSTOJA MUROPAKETIN SISÄLLÖSTÄ
  1. hemz

Rekisteröitynyt:
    20.11.2005
    4 kpl isoja "Gourmondo.de" laatikoita postisetä toi duuniin (=toimistolle) juuri äsken. Homma toimii, kuten usealla aikasemmallakin tilauksella: kaikki kunnossa, eikä tullin lapuista tietoakaan. Olin ihan varma, että jotain probleemaa tulee, mutta ei, vaikka teksti lukee kissankokoisilla kirjaimilla. Tai ehkä juuri siksi eivät avanneetkaan?
    Joka tapauksessa, kaikki kunnossa. Taas saa nautiskella kunnollisesta oluesta :)

Viimeksi muokattu: 13.01.2015
  2. frissy

Rekisteröitynyt:
    28.10.2000
    Eihän sitä mitään ongelmaa olekkaan jos gourmondo maksaa verot suomeen. En tiedä maksavatko, mutta jos maksaa niin ei ole mitään ongelmaa.

Mites nuo eroaa "meille" tuo gourmondo.de ja goumondo.co.uk?

Viimeksi muokattu: 13.01.2015
  3. Stanley73

Rekisteröitynyt:
    27.08.2008
    8.1 tilasin lieferellosta ja äsken tuli paketti, eli todella nopeata toimintaa. Nuori tyttö oli kuriirina, joutui tyttöparka kantamaan 30kg laatikkoa :)
    2 laatikkoa darguneria, kolme erikoisolut pulloa ja ketsuppi, ei tullin lappuja

4. purkapaa

Rekisteröitynyt:
    13.01.2015
    Moi, muutama huomio tästä ilmiöstä:
    -DHL.n sivulle (joka löytyy tilaushistoriastasi) päivittyy Itellan seurantatunnus usein vasta samana aamuna, kun laatikko tuodaan kotiin, DHL.n tunnus on eri kuin Itellan tunnus.
    -olen itse maksanut Paypalilla, ainoa ongelma oli, kun oli yhden sähköpostiosoitteen kautta Paypal ja rekisteröidyin toisella meiliosoitteella. Asia selvisi nopeasti, kun laitoin saksalaiseen kauppaan sähköpostia englanniksi ka linkitin kaikki mahdolliset koodit ja tapahtumat sinne. Rekkasin kauppaan uudelleen, nyt käytän samaa meiliosoitetta niin Paypalissa kuin näissä kaupoissa ja homma sujuu.
    -olen tilannut rum & co.sta, lieferellosta sekä Gourmondolta, viikko-8 päivää olleet toimitusajat eikä tullin lappuja
    -rahti alkaa olla aika arvokas kaikilla, 30-35 euroa Suomeen, joillakin on tämä 150 euron raja jolloin rahti halpuu sen vitosen, lieferellolla halvin tietämistäni tällä hetkellä, 28 kg saakka 19,90 euroa.

Mielipiteeni: tämä loppuu aika pian tällainen tilaaminen. Harmi, koska valikoimat ja tietysti hinnat ovat ihan eri luokkaa kuin koti-suomessa. EU- direktiivit antavat vain suuntia, jos Suomessa lainsäätäjä vetoaa esim. kansallisiin terveyskysymyksiin niin postimies saa huokaista helpotuksesta. Mielenkiintoista seurata joskus lähivuosina tulevia oikeuden päätöksiä ja missä aikataulussa esim. tulli alkaa niitä päätöksiä noudattamaan.

frissy: ei mitään eroa gourmundo.de ja .uk, uk.ssa muutama otsikko englanninkielisiä mutta pääosa tekstistä saksaa.
    Näillä mennään ja otetaanpa poijjat ja tytöt sivistyneesti, niin minäkin teen.

5. paskalokki

Rekisteröitynyt:
    30.07.2009
    Jokaisessa omassa tilauksessani on Postin sivuille päivittynyt tietoja näkyviin viimeistään silloin, kun paketti on saapunut Suomeen. Joskus jopa aiemminkin merkinnällä "Tieto tulevasta lähetyksestä on saapunut Postille.".

DHL:n tunnus on tosiaan eri mitä Posti käyttää ja Posti antaa vaihtoehtoisen tunnuksen laatikolle kun se Suomeen saapuu millä sen saa toimipisteestä. Jostain käsittämättömästä syystä ei Postin asiakaspalvelijat ole itse saaneet tuolla DHL:n koodilla paketti minulle vaan olen joutunut itse sen vaihtoehtoisen koodin katsomaan sivustolta. Vika joko Postin järjestelmässä tai asiakaspalvelijassa.

6. Athos

Rekisteröitynyt:
    14.12.2012
    Suoraan postiin meni näköjään Lieferellon tilaus. Mielenkiintoista tuo "Lähetystä on yritetty luovuttaa, mutta vastaanottajaa ei tavoitettu." koska puheluita ei ole tullut eikä ovikello soinut. No, kaipa 29kg jotenkin jaksaa rahdata itse postista.

Lähetys on noudettavissa Postin noutopisteestä saapumisilmoituksella tai lähetystunnuksella. Pakettiautomaatista nouto vain lokerokoodilla.
    Rekisteröinti: 13.1.2015 klo 09:46:21
    Katso toimipaikan tiedot

Lähetys on vastaanotettu kuljetuksesta.
    Rekisteröinti: 13.1.2015 klo 08:48:11
    Paikka: Posti kuljetus 00230

Lähetystä on yritetty luovuttaa, mutta vastaanottajaa ei tavoitettu.
    Rekisteröinti: 13.1.2015 klo 08:26:51
    Paikka: Posti kuljetus 00230

7. Bambino

Rekisteröitynyt:
    17.12.2013
    Samana päivänä tilasin klo 17 ei oo tänään vielä näkynyt, mutta jospa tännekin kohta ilmestyy paketti.
    Edelleen ei mitään toimivaa seurantakoodia ole, mutta sama kai tuo. Itse viime kerralla suostuin sen
    paketin itse kantamaan tosta parkkikselta kun sellanen about sen 30kg paketin kokonen naikkonen sen
    toi. Oliskos mulla taas tuuria ja tullin takansytykkeet löytys paketista.. :)

8. follol

Rekisteröitynyt:
    23.12.2008
    Gourmondolla joidenkin viinapullojen hinta alempi kuin pelkkä alkoholiveron osuus Suomessa. Esimerkiksi Smirnoff 0,7l 9,90€. Suomessa veron osuus on 0,375x0,7x45,55€=11,96€.

9. teralt

Rekisteröitynyt:
    09.06.2007
    Eihän niiden (esim. Gourmondo) Suomen alkoholiveron mukaisia hintoja pitäisikään maksaa Suomeen vaan se joku valmistevero tms. Taisi olla tässäkin ketjussa laskelmia, ei ole niin jaksanut kiinnostaa :)
    Onko Gourmondolla muuten mitään painorajaa noille 30€ postikuluille? En löytänyt sivuilta mitään mainintaa..

10. oeni

Rekisteröitynyt:
    01.09.2014
    Painorajaa ei ainakaan aiemmin ole ollut. Eli voit tilata periaatteessa niin paljon, kuin haluat, mutta joku tolkku kannattaa silti säilyttää. Yhteen Gourmondon laatikkoon mahtuu ~18 pulloa, että siitä voi laskea kuinka monella laatikolla haluaa posteljooniansa kiusata.

11. Tcav

Rekisteröitynyt:
    22.07.2010
    Kyllähän siihen 40 pulloakin menee. :D

12. Koge33

Rekisteröitynyt:
    06.07.2011
    Alkoholivero on juurikin se valmistevero, joka pitäisi maksaa.

13. Väre

Rekisteröitynyt:
    18.01.2000
    Saman olen huomannut, kun viimeisintä tilausta löin sisään. Postikulut alkavat olla jo sitä luokkaa että tilailun järkevyys ainakin oluiden kohdalla ei ole välttämättä enää järkevää. Varsinkin kun monet kaupat ovat nostaneet myös juomien hintoja. Kirkkaat ja viinit ovat vielä järkevissä hinnoissa.

14. Athos

Rekisteröitynyt:
    14.12.2012
    Liefen lasti saapui noin viikossa nyt tiistaina (tilaus sisään loppiaisena). Piti käydä postikonttorilta kärräämässä (29kg) vaikka käsitin että siihen 20e toimitukseen sisältyisi kotiinkuljetus (ehkä ei posti jaksanut sitten soitella että miten pääsee sisään (ovikoodia) tms). Pullot pakattu lokerikkoihin ja keissit omaan tilaansa. Vähän kuplamuovia päällä ja ketsuppipullo kaupan päälle. Ihan hyvin toimi, voisi tilata ehkä toistekin.

15. Hokist

Rekisteröitynyt:
    14.01.2015
    Eilen lähti paketit liefestä ja wbdstä joten eikun odotellaan..

16. hemz

Rekisteröitynyt:
    20.11.2005
    Juu 18 kpl 0.5l pulloja menee isoon laatikkoon, löytyy myös 12 kpl laatikoita. Noita 0.33l (pale alet yms) pullot ovat aina laittaneet kaksi yhteen "loossiin". Ihan fiksua.

17. djsahjru34

Rekisteröitynyt:
    26.04.2014
    Lieferellon bulkki Darguner ja Paulaner parempana oluena combo on mielestäni aika kilpailukykyinen yhä,

Darguner 24x0,5L 10,99€
    Paulaner 24x0,5L 21,49€
    Postikulut 19,90 €
    Yhteensä 52,38 €

2,18€/L, eli jossain siellä koffin kolmosen paikkeilla mutta laatu on mielestäni parempi.

2xDarguner setin 1,75€/L taitaa olla alle kakkosoluenkin.

Lasipullojen osalta en itse tiedä nykyistä hintatasoa, mutta uskoisin että isompi satsi gourmondosta on yhä järkevää eurojen näkökulmasta, mutta onko se kovin mielekästä säilöä kotona useamman sadan euron oluita.

18. A-P

Rekisteröitynyt:
    07.05.2013
    Eilen saapui Lieferello.de:n tilaus. Saapuivat ilman tullin terveisiä ja tilasin tuotteet 7.1. :smoke:

19. kunkku63

Rekisteröitynyt:
    14.01.2015
    Lieferellolta tuli tänään tilaus ovelle,18 pottuu erilaisia viinoja,ja pari 3 litran viinipakkaukset,tuli oli laittanu paskapaperia mukaan.yks gini oli jääny tulematta,voiko reklamaation laittaa suomeksi vai pitääkö käyttää englantia tai saksaa,sähköpostilla sinne kai täytyy ottaa yhteyttä,ei ole ennen puuttunut mitään..kiitosta vastauksista etukäteen..

20. Koge33

Rekisteröitynyt:
    06.07.2011
    Aijai, nyt tulevat Lieferellon tilaukset liian nopeasti. Tilasin eilen tiistaina ja en ole ensi maanantaina kotona. Pitää toivoa, että oma paketti viivästyisi vähintään ensi viikon tiistaille, sillä vaikka posti on lähellä niin 30 kilon paketin raahaaminen ilman autoa on aika piinallista.

Lieferellolla on kuulemma suomenkielinen asiakaspalvelu osoitteessa [email protected].

21. Siemaus

Rekisteröitynyt:
    17.11.2012
    Lähetys on lajiteltu.
    Rekisteröinti:14.1.2015 klo 15:48:30
    Paikka:Posti Logistiikkakeskus 01010
    Lähetys on saapunut kohdemaahan.
    Rekisteröinti:14.1.2015 klo 14:34:22
    Lähetys on rekisteröity.
    Rekisteröinti:14.1.2015 klo 14:34:22
    Lähetys on matkalla Suomeen.
    Rekisteröinti:7.1.2015 klo 00:06:00
    Paikka:Ulkomaa/Foreign country 01000
    Lähetys on postitettu lähtömaassa.
    Rekisteröinti:6.1.2015 klo 18:29:00
    Paikka:Ulkomaa/Foreign country 01000

No nyt sentäs seurantakoodi alkoi toimimaan :psmoke: Pitkään se viipyiki matkalla. Josko se ennen vkl tulis kotiin :kippis:

22. ripulisanteri

Rekisteröitynyt:
    25.01.2011
    Viinahuuto.com sivut kadonneet, näinköhän jäi juomat saamatta :(:mad:

23. purkapaa

Rekisteröitynyt:
    13.01.2015
    Toimi vielä minuutti sitten.

24. kunkku63

Rekisteröitynyt:
    14.01.2015
    Lieferellolta tuli tänää tilaus ovelle,tullin p*paperin kera,pyyhkii vaan vähä huonosti.oli yks gini jääny pois lähetyksestä,voiko sinne pistää sähköpostia suomeksi,eikös siällä pitäisi olla suomalainen asiakaspalvelu,vai onko sinne joku erillinen linkki mihinkä suomeks laitetaa postii..

25. Siemaus

Rekisteröitynyt:
    17.11.2012
    Pari viestiä ylempänä

Jaa tämä sivu

Alibi
Anna
Deko
Dome
Erä
Hymy
Kaksplus