Import juomat (ex-Coca-Cola Cherry -thread)

Viestiketju alueella 'Ruoka ja juomat' , aloittaja Patovaht, 19.03.2010.

NOSTOJA MUROPAKETIN SISÄLLÖSTÄ
  1. TaMPerer

    Rekisteröitynyt:
    04.01.2012
    Viestejä:
    204
    Taisi ale-oluiden tilausmäärä yllättää Gourmondon... tilaamistani oluista jäi aika paljon puuttumaan. Eli se kolmas paketti joka seilasi saksassa, kuulemma särkynyt tjsp ja siksi palautunut G:lle. uskokoon ken haluaa.

    No, nyt kysyvät, että haluanko uudelleenlähetyksen vai rahat takaisin?

    Niin, sittenhän tämä menee kiemuraiseksi;

    1) jos haluan uudelleenlähetyksen, pitääkö postituksesta maksaa? (ei tietenkään?) Pitääkö maksaa erotus ale-hinnan ja täyden hinnan välillä? Jos tuotteessa on lukenut tilatessa "niin kauan kuin tuotteita riittää" ?

    2) jos haluan rahat takaisin, osaako he laskea summan oikein? ale hinnoilla vai oikealla hinnalla?

    ja, mistä he edes tietävät mitä multa puuttuu, koska paketti oli kolmessa osassa ja rahtikirjassa oli kaikki samassa.

    huoh. Mulle on periaatteessa sama, otanko oluet vai rahat, mutta ei jaksais vääntää.. ja veikkaan, että ei mene kerrasta tuubiin..
     
  2. Jack Horny

    Rekisteröitynyt:
    31.10.2003
    Viestejä:
    2 029
    Tuppaa kyllä ihmetyttämään tuon firman meininki. Noi kolmen vartin lekat pakataan ihan ilmiselvän hölmösti kyljelleen päällekkäin ja välissä on vain ohut pahvi. Ne pääsevät hakkaamaan toisiaan vasten ja haavereita tulee takuuvarman säännöllisesti. Vai onko firman politiikka tosiaan se, että jos et maksa vakuutusta, kukaan ei korvaa mitään? Vakuutuskohdassa lukee: " In the same case but if the insurance Interdrinks was not subscribed, then the client is not entitled to any compensation, nor credit, or refund..." Ei ole kyllä vielä mun vakuutetustakaan lastista kuulunut mitään.

    Pikkupullot oli pakattu ihan siististi 24 lokeron laatikkoon pystyasentoon, isoja vaan eivät osaa pakata. Saattoi olla viimeinen tilaukseni sieltä, kun parempiakin toimittajia on. Edit: jaa mutta eihän tässä nyt vielä mikään hätä ole. Saveur-Bieren laatulupaus lupaa niiden vastaavan yhteydenottoihin vuorokauden sisällä:
    "Answer your requests by phone or email within 24 hours
    Saveur Bière is at your service from 8.30am to 5.30pm by phone at 0033.3.20.73.47.76 to answer your questions. Feel free to contact us through this channel or by email and we will respond within 24 hours (working days only).
    Giving you a clear and fast answer is ensuring to you our proximity and our listening for any problems about ordering, delivery..."


    Edit 2: nyt tulee oikein tippa silmään näitten fransmannien liikuttavasta asiakaspalvelusta. Ainakin automaatti siellä on hereillä ja prosessin tässä vaiheessa asiakkaalle lähtee asiakastyytyväisyyskysely, tottakai ranskaksi: "Vous avez commandé il y a peu sur Saveur Bière et nous vous remercions pour votre confiance. Nous nous efforçons de vous procurer un service en constante amélioration, et nous nous réjouirions si vous pouviez prendre quelques secondes afin de laisser votre avis sur les prestations fournies."

    En kehtaa vastata vielä, tulis liian tylyä tyrmäystä.
     
    Viimeksi muokattu: 21.01.2014
  3. paskalokki

    Rekisteröitynyt:
    30.07.2009
    Viestejä:
    7 962
    1) Ei pidä maksaa mitään, he lähettävät sen veloituksetta, kerrot vain mitä sinulta puuttuu alkup. tilauksesta. Näin kävi minunkin tapauksessa.

    2) Osaavat, laskevat summan niillä alehinnoilla mistä olet maksanutkin. Näin kävi myös itsellä.

    3) Tod. näk., sulla on se rahtikirja, merkkaat siihen mitä on ja mitä puuttuu, ilmotat puuttuvat tuotteet vastauksen sähköpostissa samalla kertaa.

    Näinkin tein itse, nyt on taas Saksan päässä tapahtunut rivakkaasti kuten aina tähänkin asti, katsotaan koska Suomessa;

    Mon, 20.01.2014 19:25 h -- The instruction data for this shipment have been provided by the sender to DHL electronically

    Mon, 20.01.2014 19:42 h Hannover, Germany The international shipment has been processed in the parcel center of origin

    Tue, 21.01.2014 01:35 h Hamburg, Germany The international shipment has been processed in the export parcel center
     
  4. chilimies

    Rekisteröitynyt:
    21.01.2014
    Viestejä:
    51
    Gourmondosta yksi tilaus takana, kaikki meni todella hyvin. Ainoat poikkeukset, jouduin paketin hakemaan postista. Tietysti töissä, kun ovelle yritetään tuoda. 1 viinipullo puuttui, jonka hyvittivät paypalilla.

    Niin mistä sivulta saa halpaa vodkaa, joku tuossa kertoi että hiukan alle 10€/litra? Tietoa otetaan vastaan..
     
  5. Fzi

    Rekisteröitynyt:
    03.02.2010
    Viestejä:
    71
    Gourmondosta Boris Jelzin Vodkaa? Ei voi kyllä suositella tuota litkua mihinkään.
     
  6. chilimies

    Rekisteröitynyt:
    21.01.2014
    Viestejä:
    51
    Kerran kyseistä Jelzin vodkaa maistanut, ei ole kovin hääviä. Tietoa halvoista vodka kaupoista otetaan vastaan. Myös whiskit sun muut viinakset kiinnostaa, havala tietysti!
     
  7. Kojashi

    Rekisteröitynyt:
    05.11.2008
    Viestejä:
    2 492
    Itselläkin tuo aletilaus meni myös ketuiksi.

    Alkujaan 10 pulloa peruttiin reilun viikon odottamisen jälkeen, vaihtoehtona olisi ollut odotella lisää jotta tuotetta saapuisi.
    Sitten kun tilaus lopulta lähetettiin, poistettiin siitä vielä toiset kymmenen pulloa enemmän kyselemättä (vaikka sitä oli kaupassa saatavilla)
    Noh, näistä siis tehtiin PayPal-tiölille hyvitys ale-hinnan mukaan (joka ei kyllä vielä ole saapunut)

    Nyt kun tilaus saapui, niin olutpulloja uupui jälleen, 10 kpl vissiin.
    Samoin koko tilauksen arvokkain komponentti eli viskipullo.
    Puuttui muuten pakkauslistakin paketeista.

    Saatan selvittelyjen jälkeen pitää vähän taukoa tuolta tilailuista :kahvi:
     
  8. Mirrocle

    Rekisteröitynyt:
    25.11.2003
    Viestejä:
    175
    Kaveri toi tuota kanssa saksasta, ihan hirveetä. :D Kyllä noi pehmeimmät virotuonnit on omasta mielestä ollu Ships Schnaps ja sit kakkosena se perus Vergi.
     
  9. Jack Horny

    Rekisteröitynyt:
    31.10.2003
    Viestejä:
    2 029
    No heippa taas! Oon näköjään ollut viikonloppuna vauhdissa ja tilannut sunnuntaina TAAS uudesta paikasta ölyttä, tällä kertaa tää De Molenin kauppa. Onkos tämä firma nyt sitten panimoravintola vai olutmyymälä, vai mikä ihme viritys? Ehkä se on vähän molempia just silleen kierosti että ne saa meikäläisen haksahtamaan kokeilemaan kaikenlaista ihan nuijaa: De Molen Beershop - Welkom -De Molen Beershop

    No joo, sunnuntaina lähti tilaus 24 pullolle (+postit 43,75 €) ja hiljaista on ollut. Siellä ei käy paypal, vaan joko tilisiirto (hulluja!) tai luottokortti (+4,8 % ekstravelotus mutta vain oluista, ei postimaksusta, hehhee). Saitille voi avata tilin, mutta siitä ei pysty mitenkään seuraamaan tilauksen tilannetta. Fffuuu. Hiljaisuuden rikkoi tänään iltapäivällä viesti, että ping! oluesi on pakattu ja odottelevat postitusta. Jee! Ja just nyt tuli, että ping! oluet on postitettu. No kiva! :kippis:

    De Molenilta tuli DHL:n seurantakoodi, mikä on iloinen poikkeus melkein kaikkien muiden tympeään DPD-rahtiin. Odottelen mielenkiinnolla.

    Tuolla on aika hyvä tarjonta kaikenlaista olutta sieltä sun täältä. Painotus on akselilla Belgi-Hollanti, mutta muutama eksemplaari on otettu Tanskasta ja Norjasta ja jonkin verran brittejä ja jenkkejä. Parhaat diilit on kuitenkin De Molenin omista oluista, joissa on aika paljon kirjoa ja haitaria. Mä en nyt oikein tiedä, mikä tämä De Molen oikein on. Muutama juomani eksemplaari ei ole vielä vakuuttanut, mutta kovasta yrityksestä päätellen ainakin kunnianhimoa on. Olispa vielä taitoakin...
     
  10. Dervish

    Rekisteröitynyt:
    09.05.2001
    Viestejä:
    2 736
    No, ensi kertaa varten, sanot sille kalle kuriirille että VARAUMA tehdään NYT.
    Ja se onnistuu kyllä vakka sillä olisikin vain se käsipääte mihin vedät hancockisi..

    Kelpaa vaikka tavan A4 paperi johon kirjaat paketin tiedot ja vauriot, otat kuskin allekirjoituksen selvennyksineen ja päiväyksineen siihen ja kopiot kummallekin.

    Missään tapauksessa et kuittaa tavaraa ENNEN kuin varauma on kunnossa.
     
  11. Maxwel1

    Rekisteröitynyt:
    29.01.2003
    Viestejä:
    878
    Asiallinen liike kuitenkin hyvittää moiset, joten ei pitäisi suurta hätää olla.
     
  12. paskalokki

    Rekisteröitynyt:
    30.07.2009
    Viestejä:
    7 962
    Gourmondo pyysi kieltäytymään jommasta kummasta paketista, se kumpi tulee siis myöhemmin, joko uusi tai alkup. lähetys.

    Onko muilla kokemusta, jos kuriirille sanoo ettei ota pakettia vastaan? Vievät postin, säilyttävät 14 arkipäivää ja lähettävät takaisin Saksaan? Mikä järki muutaman kympin takia?

    Voisi koittaa onkia noita puoleen hintaan, eli maksaisin puolen hinnan lähetyksen sisällöstä, jos se myöhempikin tulee. Mitä veikkaatte Gourmondon vastaukseksi?

    17 pulloa ja maksetuilla alennushinnoilla yhteensä 18,41€. Puolet olisi 9,20€ ja n. 20 kiloa parin kympin takia takaisin Saksaan. :smoke:
     
  13. juhza

    Rekisteröitynyt:
    23.05.2009
    Viestejä:
    864
    Jooh, Gourmondosta en näiden tietojen valossa tule kyllä tilaamaan mitään. Toivottavasti sieltä tilanneet saavat kuitenkin kamansa kunnossa kotiin.

    Harmi tuo Jack Hornyn tapaus, itsellä oli todella mallikkaasti pakatut pullot. Ainoa, mikä arvelutti oli se, että nuo oluet olivat todella kylmiä, ja lämpötilojen vaihtelu kun luonnollisesti ei tee hyvää noille.
     
  14. paskalokki

    Rekisteröitynyt:
    30.07.2009
    Viestejä:
    7 962
    Suosittelen kyllä, tuo on mielestäni ihan normaali toimintatapa, että pyydetään palauttamaan tai kieltäytymään vastaanotttamisesta jos kaksi pakettia tietoisesti tulossa.

    Joku aikahan tästä oli kova haloo, kun joku kyseli, kannattaako toinen paketti pitää pyynnöstä huolimatta. :D:D
     
  15. CAPS LOCK - TAI SHIFT POHJASSA

    Rekisteröitynyt:
    06.09.2001
    Viestejä:
    3 738
    No jaa, mulla on nyt lyhen ajan sisällä kaks tilausta sisässä (yhteensä kahdeksan pahvilaatikollista) ja perillä ollut tavara on mätsännyt lähetyslistan kanssa sataprosenttisesti. Joskin jälkimmäisessä olivat pari lootaa saaneet lajittelussa hieman kovempaa kyytiä ja yhteensä neljä pulloa ollut hajalla. Tästä on muuten reklamaatio vielä vaiheessa, jokohan tänään muistais?

    Voit ihan hyvin varmaan ottaa sen toisenkin vastaan puhumatta mitään, mutta en yllättyisi jos osoitteeseesi toimittaminen lopetettaisiin tämän jälkeen.
     
  16. Jack Horny

    Rekisteröitynyt:
    31.10.2003
    Viestejä:
    2 029
    Kiitos hyvistä neuvoista. Olet ihan oikeassa. Vaikkakin toivon ettei näitä pääsisi tapahtumaan, täytyy vastaisuudessa pitää pää kylmänä ja tarkastaa paketti päällisin puolin ennen kuittausta. Jotenkin sitä vaan tulee odotettua vesi kielellä noita lootia niin, ettei tule kiinnitettyä huomiota prosessiin. Vaikka kuitenkin kuljetuksen jälkeen pitää antaa pullojen rauhoittua pari päivää ennen kuin niitä uskaltaa korkata. Varsinkin elävissä oluissa saa antaa sakan laskeutua.

    Niin, mainitsin tuossa aiemmin, että De Molen beershop näkyy käyttävän DHL:ää, mutta Suomessahan ainakin se halvin DHL:n premium-paketti menee Itellan kuskattavaksi. Ja Itella on erittäin kuuluisa ninja-posteljooneistaan, jotka pyörähtävät oven takana keskellä työpäivää niin, ettei kukaan kuule eikä näe mitään. Ja sitten sen lootan saa hakea paikallisesta postikonttorista. Shiiit. Itellalla on toki hyviäkin palveluita, kuten Itella Flex. Pitääköhän ruveta maksamaan noille pahuksen kaljakauppiaille ekstraa paremmasta toimituksesta. Ainakaan "vakuutuksesta" maksaminen ei ole tähän saakka johtanut mihinkään, ei edes Saveur-Bieren 24 tunnin palvelulupauksen täyttymiseen. Buu.
     
  17. paskalokki

    Rekisteröitynyt:
    30.07.2009
    Viestejä:
    7 962
    Tämän tiedänkin jo ja siksi en aio niin tehdäkään.
     
  18. Sikakissa

    Rekisteröitynyt:
    09.08.2009
    Viestejä:
    1 149
    Sanokaapas hieman tuon Americanfood4u:n toimitusajoista. En löytänyt mitään infoa nettisivuilta. Tuleeko tilauksen jälkeen vielä jokin seurantakoodi tms.? Tilasin viime sunnuntaina 4 koria olutta, eikä mitään ole kuulunut sen jälkeen. Ainoastaan tilausvahvistus ja Paypal-kuitti. Omissa tiedoissa lukee aina vain että tilauksen voisi peruuttaakin. Eli onkohan vielä edes lähtenyt? Kaikki tuotteet oli varastossa ostohetkellä(ja ainakin vielä eilenkin oli kaikkea varastossa).
     
  19. chilimies

    Rekisteröitynyt:
    21.01.2014
    Viestejä:
    51
    Paljonko maksoi rahtikulut 4 korilliselle olutta? Tuolla näyttäisi olevan grilli kastikkeita tarjous hintaan. Taitaapi olla päiväysvanhoja,tai päiväys juuri menossa umpeen
     
  20. Sikakissa

    Rekisteröitynyt:
    09.08.2009
    Viestejä:
    1 149
    9,90e oli rahtikulut.
     
  21. TaMPerer

    Rekisteröitynyt:
    04.01.2012
    Viestejä:
    204
    Noniin, gourmondo lykläsi puuttuvat tavarat dhl:lle. Toivottavasti tulee ehjänä.

    Mahtaa kyllä tehdä firma persnettoo aika mukavasti näillä ulkomaan toimituksilla.

    Kai niillä joku visio on, mutta mulle se ei aukea.
     
  22. paskalokki

    Rekisteröitynyt:
    30.07.2009
    Viestejä:
    7 962
    Kuinka niin? Jos hyvä diili DHL:n kanssa mikä toimittaa tavaraa isot määrät maailmanlaajuisesti niin eikai tuossa. Varmasti on kun ovat pidempäänkin tänne toimittaneet laatikkotolkulla olutta.
     
  23. Sikakissa

    Rekisteröitynyt:
    09.08.2009
    Viestejä:
    1 149
    Osaisiko joku sanoa tuohon jotain? Eli tuleeko AmericanFood4U:lta jokin seurantakoodi/ilmoitus kun paketti on lähtenyt? Eivät vastaa edes tiedusteluihin, olen lähettänyt mailia ja Livechatin kautta lähti myös viestiä eikä mitään.
     
  24. papuwokki

    Rekisteröitynyt:
    25.01.2005
    Viestejä:
    2 678
    Pari vuotta sitten kun itse viimeksi tilasin niin lähettivät seurantakoodin.
     
  25. paskalokki

    Rekisteröitynyt:
    30.07.2009
    Viestejä:
    7 962
    Mon, 20.01.2014 19:25 h -- The instruction data for this shipment have been provided by the sender to DHL electronically

    Mon, 20.01.2014 19:42 h Hannover, Germany The international shipment has been processed in the parcel center of origin

    Tue, 21.01.2014 01:35 h Hamburg, Germany The international shipment has been processed in the export parcel center

    Thu, 23.01.2014 17:37 h Finland The shipment has arrived in the destination country

    :kippis: Ai helvetti kyllä on sopivasti Suomessa ja kuuden jälkeen lajiteltukin jo, tulee siis huomenna ovelle. :kippis:

    Tämä siis se uudelleenlähetys, alkup. ei ole muuttunut mihinkään.
     

Jaa tämä sivu

Alibi
Anna
Deko
Dome
Erä
Hymy
Kaksplus
Kippari
Kotilääkäri
Kotiliesi
Koululainen
Ruoka.fi
Parnasso
Seura
Suomen Kuvalehti
TM Rakennusmaailma
Tekniikan Maailma
Vauhdin Maailma
Golfpiste
Vene
Nettiauto
Ampparit
Plaza
Muropaketti