Ikkunan tekeminen koteloon

Viestiketju alueella 'Kotelot ja modifiointi' , aloittaja VeGe-, 01.10.2016.

1. VeGe-

Rekisteröitynyt:
    14.08.2004
    Junnuna olen muutaman ikkunan tehnyt koteloihin, ja jostain keksin, että jos tekisi taas. Silloin reikä koteloon tuli rälläkällä, ja reuna siistittiin halkaistulla sähköjohdolla. Lasi/pleksi kylkeen kaksipuoleisella teipillä.

Alkeellisia kysymyksiä; Saako reiän tehtyä Dremelin katkaisulaikalla, vai pitääkö lainata rälläkkää? Millä U-profiilin nauhalla siisteimmin peittää leikattu reuna?

Kotelona on vanha Antec 300, jonka sivutuuletinpaikan ympärille ajattelin kaadetun U:n muotoista, kulmista hieman pyöristettyä ikkunaa.

2. JuSiZ

Rekisteröitynyt:
    26.11.2012
    Miksei tuo dremelilläkin tule mutta voi olla kyllä aika hinkkaaminen tuolla. Itse porasin kulmiin reiät ja vaan rälläkällä aukko. Reuna nauhaa en käyttänyt kun muutenki oli pellit maalattava niin tuli reunatkin maaliin. Pleksin kiinnitin pop niiteillä. Sigussa linkki kotelo projektiin josta näkyy paremmin.

3. 9700 Pro Banned

Rekisteröitynyt:
    22.10.2005
    Itse tuli tehtyä teininä pariin koteloon sekä dremelillä että tuolla JuSiZ:n mainitsemalla keinolla, eipä noilla sinänsä eroa ollut toteutuksessa kuin että dremelin laikkoja kului jokunen..

Loppuoperaatio tulikin sitten tehtyä samalla tyylillä kuten olet ton aiemminkin tehnyt.

4. tsn

Rekisteröitynyt:
    15.03.2001
    Suorille pätkille kukaan ei suosittele Dremeliä vaan ensin pelkkä lovi ja sitten pistosahalla loput. Jos pistosahaa ei löydy niin suosittelen väsäämään jonkun ohjaimen puusta/legoista ym. jolla liikutat Dremeliä kotelon reunan mukaisesti - itse tein näin ja siistiä viivasuoraa jälkeä tuli. Kestää kyllä kauan :D

5. Lone Wolf

Rekisteröitynyt:
    04.06.2013
    Itse olen vaan suorat leikkaukset huitassut rälläkällä ja dremelillä siistinyt jäljen (hionut) ja jos on tarvinnut kulmia pyöristää niin nekin dremelillä. :)

6. mielikainen

Rekisteröitynyt:
    23.04.2008
    Minä tein ensin pyöreät kulmat semmoisella "pulttistanssilla", joku lävistin se nimeltään. Tämän jälkeen rälläkällä välit mahollisimman suoraan auki ja viilalla viimeistely. maalaus ja homma OK, mielestäni tuli ihan siisti reuna. Tosin reunasta ei nyt lähikuvaa mutta tuommoinen siitä tuli

7. Starglazer

Rekisteröitynyt:
    26.04.2014
    Tuota lävistintä löytyy esim. Biltemasta 8,99€. Todella siisti ikkuna!

8. KonE.

Rekisteröitynyt:
    30.05.2014
    Millä tuo pleksi on kiinnitetty ?

9. mielikainen

Rekisteröitynyt:
    23.04.2008
    Kakspuoleisella teipillä. AFTC 5341

10. KonE.

Rekisteröitynyt:
    30.05.2014
    Onko toi pleksi sitten kokonaan ympyröity teipillä vai pääseekö ilma kiertämään raoista?

E: Siistin näkönen!

11. mielikainen

Rekisteröitynyt:
    23.04.2008
    Pleksi on kokonaan tukossa tuolla teipillä, ilma kiertelee muita reittejä niin ei tuosta välistä tuu sotkuja ikkunaan.

Tagit:

Jaa tämä sivu

Alibi
Anna
Deko
Dome
Erä
Hymy
Kaksplus
Kippari
Kotilääkäri
Kotiliesi