Hyvät ajovalo polttimot autoon?

Viestiketju alueella 'Autot ja muut moottoriajoneuvot' , aloittaja Kamikaze, 20.10.2005.

NOSTOJA MUROPAKETIN SISÄLLÖSTÄ
  1. PartII

    Rekisteröitynyt:
    19.08.2013
    Viestejä:
    2 357
    Mihinkä ne siitä pilaantuu, ei ole mitkään muoviumpiot joten uliuliuli
     
  2. Rapilysin

    Rekisteröitynyt:
    05.03.2014
    Viestejä:
    190
    Onko kukaan löytänyt H9 polttimoista mitään tehokkaampaa vaihtoehtoa? Ei ole oikein tarjolla edes mitään extremevisionia tai muita prosenttipolttimoita. 75-85w tohtisi varmaan kokeilla, tuskin ne umpiot siitä vielä sulaa. Pitkissä siis ovat, joten ei ole päällä kuin liikkeessä.

    H7 lähivalopolttimot vaihdoin jostain wurthin long life -lampuista night breakereihin ja valoteho kasvoi mielestäni sen verran, että vaihto oli kannattava.
     
  3. MUROPAKETIN HINTAVERTAILU

    Päivän tarjoukset
    Yhteistyössä
  4. Vacheron

    Rekisteröitynyt:
    16.07.2011
    Viestejä:
    652
    Vieläkö muita on?
     
  5. Psii

    Rekisteröitynyt:
    08.07.2004
    Viestejä:
    167
    Biltemasta 80W H11 tuikut. Pienellä modauksella istuu hyvin.
     
  6. Rapilysin

    Rekisteröitynyt:
    05.03.2014
    Viestejä:
    190
    Ei ole näköjään kalliitakaan. Kiitos vinkistä.
     
  7. PartII

    Rekisteröitynyt:
    19.08.2013
    Viestejä:
    2 357
    Oliks sulla niitä testituloksia, vai muuten vain haluat osallistua asian vierestä.
     
  8. karvapeppu

    Rekisteröitynyt:
    12.01.2016
    Viestejä:
    9
    Vahva veikkaus on, että 3€ boschissa ei ole panostettu niin paljoa energiatehokkuuteen, eli lumenia/watti -suhde on heikompi. Toki varmaan jonkin verran enemmän valoa irtoaa tuollaisella tuplatehoisella polttimolla, mutta niin irtoaa myös lämpöä. Heijastinpinnat tykkäävät monesti kyttyrää liiasta lämmöstä ja tummuvat. Polttimon kiinnikkeet saattavat myös sulaa. 100W polttimo myös lähes tuplaa lampun piuhoissa kulkevan virran, jolloin nekin lämpenevät enemmän.
     
  9. PartII

    Rekisteröitynyt:
    19.08.2013
    Viestejä:
    2 357
    Tuo tuli itselläkin mieleen, että voisiko juuri paljon kalliimpi polttimo paremman tekniikan ansiosta kuitenkin valaista enemmän, vaikka watit on pienemmät. Sehän tässä koko pointti ja lähinnä kiinnostaa sen lyhyen valon voimakkuus, eli 80W vs. Xtremevision. Sehän ei ole tuplatehoinen, joten ovat varmaan aika lähellä toisiaan mutta olis kiva nähdä jotain mitattua dataa.
    Racing vision ei tule kysymykseen, kun voltteja johdosta puskee 14 ja noissahan taisi olla ilmoitettu ettei saisi juurikaan 13.6V ylittää. Tuo Xtremevision voisi ehkä jonkun aikaa kestääkin, mutta kuten todettua olisi kiva tietää etukäteen haukkaako vain paskaa kalliilla hintalapulla ja kesto minimit.

    100W ja umpiot palaa jargoni ei kiinnosta, koska sillä ei ole mitään merkitystä tässä tapauksessa kuten jo sanottu.
     
  10. Psii

    Rekisteröitynyt:
    08.07.2004
    Viestejä:
    167
    Osramilta tullu myös sinisiä xenon-look H9:ejä jotka 75W. Ja muutama muutakin vastaava polttimomalli. Olis mielenkiintosta tietää kuinka paljon isomman tehon tuomasta lisävalosta tuo sininen pinnote syö. Tosin kai se halutessa liukenis tinneriin tms.. :D
    https://www.osram.com/am/ecat/COOL BLUE BOOST - OFF-ROAD-Halogen headlight lamps-Cars-Automotive Lighting/com/en/GPS01_2979994/PP_EUROPE_Europe_eCat/ZMP_4054538/
     
    Viimeksi muokattu: 01.12.2017
  11. bb12

    Rekisteröitynyt:
    23.12.2012
    Viestejä:
    1 427
    Osram Nightbreaker 120% (H7) alle 25e maksoin parista. 25kk kestäneet. ei voi moittia. n 25000km.
     
  12. Ferriswheel

    Rekisteröitynyt:
    27.09.2012
    Viestejä:
    478
    Tulin kokeilleeksi lähivaloissa Osram Nightbreaker 110% H7. Ilo loppui lyhyeen kun kuskin puoleinen polttimo paloi noin 4kk käytön jälkeen. Käyttötunteihin verrattuna tulos jäi todella huonoksi. Taidan palata takaisin Philipsin käyttäjäksi. Philips X-treme visionin käyttötunneiksi kun kuitenkin lupaillaan yli tuplat Nightbreakeriin nähden.
     
  13. Mr. Hat

    Rekisteröitynyt:
    19.07.2002
    Viestejä:
    2 828
  14. TeknoR

    Rekisteröitynyt:
    10.08.2002
    Viestejä:
    16 470
  15. Mr. Hat

    Rekisteröitynyt:
    19.07.2002
    Viestejä:
    2 828
  16. Heska

    Rekisteröitynyt:
    06.11.2008
    Viestejä:
    876
    No kokeiles kirjoittaa tuo kikalaitti tämän viestiketjun hakuun vaikka. ;)
     
  17. Mr. Hat

    Rekisteröitynyt:
    19.07.2002
    Viestejä:
    2 828
    Ei löydy vaikka miten kirjoittaisi kikalaitti.. :(
     
  18. Mr. Hat

    Rekisteröitynyt:
    19.07.2002
    Viestejä:
    2 828
    No nyt! Mutta piti kirjoittaa gigalight .. vaikka ei tuosta paljoa irronnut.
     
  19. Mr. Hat

    Rekisteröitynyt:
    19.07.2002
    Viestejä:
    2 828
    No ei tuosta paljoa iloa ollut, toinen sanoo että on huonompi kuin NB ja toinen että parempi.
     
  20. TeknoR

    Rekisteröitynyt:
    10.08.2002
    Viestejä:
    16 470
    Tässähän se viestin ydin on:
    ei huono polttimo varmastikaan, mutta jos oikeasti valotehoa haluaa talveksi lisää, niin en suosittele. Philips XV ja Osram NB on ne vaihtoehdot...


    ts. Ihan ok mutta ei paras (valoteho).
     
    Viimeksi muokattu: 25.02.2018
  21. Intriguingman

    Rekisteröitynyt:
    03.02.2013
    Viestejä:
    478
    Parhaat polttimot on ne jotka on vaihdettu heti kun vanha on palanut. Aika paljon noita yksisilmäisiä näkee liikenteessä tällaisina pimeinä talviaamuina.

    Eli älkää ostako Philipsin +130%, ne paukkuvat ennen aikojaan.
     
  22. Jo_Hani

    Rekisteröitynyt:
    05.11.2010
    Viestejä:
    761
    Totta tuo, toki myös uusavuttomuus paistaa silloin kuskeissa kun eivät itse osaa/jaksa vaihtaa palanutta polttimoa. Itselläkin meni ekassa polttimossa 25min, kun oli varovainen umpion irroituksessa ja toisessa sivussa sitten 2min kun homman osasi. Itse en muista edes mitkä polttimot vaihdoin keulalle, philipsit ja valkoisinta valoa ne kuitenkin lupasivat mitä motonetin hyllystä sai ja mukana tuli turhat parkkivalot W5W-kannalla joita omassa autossa ei edes ole.

    Mut miksei vaihdata sitten molempia valoja, kun toinen palaa? Usein näkee että toinen polttimo vaihdettu johonkin +200% valoa ja toinen vielä vanha kellertävä, joka varmaan simahtaa 50h päästä. Vai olenko itse poikkeus, et jos valo palaa nii vaihtaa kaikki identtiset kerralla?
     
  23. Ferriswheel

    Rekisteröitynyt:
    27.09.2012
    Viestejä:
    478
    Kaikki ei välttämättä edes tiedä että polttimo on palanut. Jos ei koskaan kierrä omaa autoaan ympäri, ajelee vain päivisin tai autossa ei ole palaneen polttimon ilmoitinta. Ja toiset on sitten niin pihalla omasta autostaan, etteivät tiedä ovatko valot edes päälle. Yksi simppeli konsti todeta valojen toimivuus on liikennevaloihin pysähtyessä katsoa edellä ajavan auton takakontista/puskurista heijastuuko sinne molemmat valot.

    Itse ainakin vaihdan valot pareittain. Saahan sillä huolettomampia kilometrejä kun tarvitse seurailla koska se toinenkin polttimo palaa.
     
    Viimeksi muokattu: 09.03.2018
  24. beltone

    Rekisteröitynyt:
    02.01.2017
    Viestejä:
    123
    Semmoinen 3-4kk ollut käytössä philipsin xtremevision. Alussa valaistusteho ok mutta nyt huomaa, että valon kirkkaus on muuttunut valkoisesta keltaisempaan väriin. Eka ja vika kokeilu.
     
  25. Racle

    Rekisteröitynyt:
    26.04.2010
    Viestejä:
    23
    Philipsin xtremevision +130% (H1) ollut nyt alla 1v 2kk ja toinen polttimoista pimeänä. Kilometerjä tullut ~10tkm, arviolta.
    Tänään lähden testailemaan tuota Bosch Gigalight +120% mallia.

    Philipsiin olen ollut kyllä valotehon kohdalla tyytyväinen. Huomattavasti paremmat kuin "perusvalot". Katsotaan minkälainen tuo Bosch nyt on.

    10e halvempi hinta, eipä tässä muuta syytä ole vaihtaa merkkiä :P
     
  26. TeknoR

    Rekisteröitynyt:
    10.08.2002
    Viestejä:
    16 470
    Viimeksi muokattu: 30.03.2018

Jaa tämä sivu

Alibi
Anna
Deko
Dome
Erä
Hymy
Kaksplus
Kippari
Kotilääkäri
Kotiliesi
Koululainen
Ruoka.fi
Parnasso
Seura
Suomen Kuvalehti
TM Rakennusmaailma
Tekniikan Maailma
Vauhdin Maailma
Golfpiste
Vene
Nettiauto
Ampparit
Plaza
Muropaketti