hyvät 2.1 vermeet tietokoneeseen?

Viestiketju alueella 'Viihde-elektroniikka, kamerat ja Hifi' , aloittaja Bloodyman, 01.05.2008.

NOSTOJA MUROPAKETIN SISÄLLÖSTÄ
  1. BlackPowerBill13

Rekisteröitynyt:
    20.10.2006
    Mees ny sinne sillan alle mistä tulit.

[signature]Maistun suolaiselle maidolle ja kolikoille.[/signature]

2. Minigun

Rekisteröitynyt:
    25.06.2006
    Creativen, Logitechin yms. settejä dissataan yleisesti koska, noh, ne nyt vain ovat paskoja? :) Minkä sille nyt voi. Esim. nuo Behringerin MS-sarjalaiset ovat hyyyvin kaukana hifistä, itseasiassa nekin ovat aivan paskat mutta aina ne järkevämmät ovat kuin jotkut täysin lelut muovipurkit.

Toki makuja on monia, ja joku saattaa tykätä siitä kumiseva 100Hz basso + jotain diskantintapaista + poisleikatut keskiäänet -combosta, joita useimmat noista halpis 2.1 seteistä edustavat. On niitä juu ihan mukiinmeneviäkin settejä esim. Logitechilta, mutta kun ne hinnatkin ovat niissä sitten jo sadoissa euroissa.

3. MUROPAKETIN HINTAVERTAILU

Päivän tarjoukset
    Yhteistyössä
  4. dzer

Rekisteröitynyt:
    24.05.2003
    tätä juuri tarkoitin, sanotte että ne ovat paskoja mutta teillä ei ole minkäänlaista kokemusta tai huonoja arvosteluja jakaa todisteeksi, sanotte vain että paskoja.

millä helvetin perusteella voitte sanoa kyseisiä 2.1 vermeitä paskoiksi kun kerran netti on kirjaimellisesti täynnä kyseisten laitteiden testejä joissa kehuttu ne käytännössä "parhaiksi" niiden käyttötarkoitukseen ?

ja kyllä olette oikeassa eine sovi sinne studioon musiikin tekemiseen, SE ON JO TIEDOSSA, mutta se ei todellakaan tee kaiutinpaketista "paskaa"...
    Järki käteen saatana.
    [signature]i can see u[/signature]

5. BlackPowerBill13

Rekisteröitynyt:
    20.10.2006
    Suhteellista. Olen kyllä kuullut settejä joka hintaluokasta, ja tottkai ne ovat perseestä kalliimpaan verrattuna. Olisi varmaan arvostelijoillakin eri ääni kellossa jos verrataan jotain 150e logitechin settiä vs. genelec/Bowers&Wilkins joilla hintaa muutama nolla lisää.

Varmasti ovat parhaita käyttötarkoitukseensa jos ei tiedä paremmasta. [signature]Maistun suolaiselle maidolle ja kolikoille.[/signature]

6. dzer

Rekisteröitynyt:
    24.05.2003
    Eli WhitePowerBill sinun periaatteiden mukaan kaikki autot ovat paskoja ellei löydy ferrari tallista? Kyllä kaupassa käyntii on pirun hyvä ja luotettava peli esim v.2003 volvo sedan mutta onhan se ferrari enzo parempi siihen eikö? Eli logiikallasi kaikki parhaimpaa halvemmat ovat täyttä sontaa eivätkä käy ollenkaan niiden käyttötarkoitukseen ?

Esim Altec Lansing mx5021 on suunniteltu tietokoneen 2.1 järjestelmäksi, se maksaa 150euroa~, kaukosäädin ja yksinkertaiset liittimet ja johdot ovat mukana, thx sertifikaatti, oma woofer bassolle ja hinnaltaan laadukas ääni. Äänen taso ei yllä silti 15000euron kotiteatteri järjestelmään joten sehän on täysi paska siis?

Minkäänlaista logiikkaa ei löydy teidän arvioista, tietokone äänentoistoon tarkoitetut kaiuttimet eivät TARVITSE olla ne saksalaiset "vain"studiokäyttöön tarkoitetut professional audio hyper systeemit, vaan ne joilla nauttii peleistä, leffoista ja satunaisesta mp3 soittamisesta.
    Aina löytää jotain parempaa lähes kaikissa tapauksissa kunnes arvio riippuu enää mielipiteestä, mutta olkaa nyt edes perkele realistisia.

7. BlackPowerBill13

Rekisteröitynyt:
    20.10.2006
    Suhteellista. Sillä enzollakin voi ajaa kauppaan mutta paremmin ja tyylikkäämmin. Eihän minkään tarvitse olla minkään laatuista, paremmalla vain nauttii enemmän.

btw THX-seftifikaatti ei merkkaa kuluttajatuotteissa mitään.
    [signature]Maistun suolaiselle maidolle ja kolikoille.[/signature]

8. dzer

Rekisteröitynyt:
    24.05.2003
    jaa THX ei merkkaa mitään, miksei minun nokia n95 äänentoistosta löydy THX sertifikaattia? eihän se merkkaa mitään ni eikös se ois sitte kaikkialla?

Taitaa nämä THX'n mollaajat olla vain kateellisia kun ei niissä saksan studiokajareissa löydy niitä... kyllä mä mieluiten niitä THX leffoja katon kuin sellonsoittostudio4000? kaiuittimia.

9. noppa666

Rekisteröitynyt:
    21.11.2006
    http://www.verkkokauppa.com/popups/prodinfo.php?id=0540
    tuosta en tiä onko thx sertifikaattia, mutta oma woofer bassolle löytyy! perkele. Ja on halpaa, perkele.

Noita uusia HEHKUTETTUJA Logitechin Z-10 kaiuttimia tuli kuunneltua ja olihan se suoraan sanottuna aika paskankuulosta. Enkä jaksa uskoa, että parempaa laatua saa jos laittaa 50e lisää ja ostaa jonkin näistä 2.1 purkeista mitä on mainostettu. Kyllä ne "studiokaiuttimet" sitä musiikkia, pelejä ja leffoja toistavat siellä kotonakin, ei sitä tarvitse murehtia. Sen olen monesti huomannut, että nämä bassopurkit saattavat aluksi kuulostaa jopa ihan hyvä-äänisiltä, mutta kun niitä kuuntelee pidempään, alkaa kuunteluväsymys iskemään nopeasti. Tämän vuoksihan monesti neuvotaan kaiuttimien ostajille, että ostaa sellaiset kajarit, jotka kaupassa kuulostavat melko neutraaleilta, jopa tylsiltä, ne alkavat kotona sitten soimaan yleensä hyvin, kun mikään osa-alue ei ala häiritsemään.

10. dzer

Rekisteröitynyt:
    24.05.2003
    Noppa666 sentään asiallinen vastaus;

nuo 22euron kamat varmasti ovat sitä muovipurkki laatua, mutta en siltikään ymmärrä millä perustein THX sertifikaatti ei merkkaisi yhtikäsmitään.
    THX on periaatteessa vain ja ainoastaan leffojen katseluun spesifikoitunut standardi, keskiverto nettikaupasta et löydä edes tusinaakaan vermeitä joille se olisi myönnetty. Ja jos luulet että se on vain rahanmaksua lucasin taskuun, keksi parempi tekosyy. www.thx.com

Tuo kaupassa kuuntelu ja neutraaliuus vain voi olla aika vaikeaa kokemattomammalle kuuntelijalle, joten itse ainakin luottaisin ammattilaisten arvosteluihin ja tekisin ostokseni sen mukaan. Netistä löytää kymmenittäin arvioita näistä 2.1 seteistä ja he eivät ole saksasellostudiomonitoribiased porukkaa vaan ihan neutraalisti kuuntelevat systeemit läpi ovatko ne hyviä vai ei.

Pari perkelettä lisää ni alkaa kuulostamaan asialliselta. Perkele.

11. BlackPowerBill13

Rekisteröitynyt:
    20.10.2006
    THX-sertifikointeja on erillaisia. Leffateattereille on omat stantardit, ja THX-logoon saa oikeudet kun siitä maksaa, ja teatteri vastaa minimivaatimuksia akustiikaltaan. Kuluttaja-tuoteille on myös omat THX-hommelit, joiden vaatimukset ovat varmasti melko paljon löyhemmät. Studiolle on myös omat THX-sertifikoinnit, kuten esim: http://www.genelecusa.com/products/2-way-monitors/1032a/

Eli markkinointikikka, siksi juuri noissa halvemmissa pöntöissä citymarketeissa on lätkäisty isolla fontilla THX suoraan kajariin kiinni ja tarroja joka paikassa.[signature]Maistun suolaiselle maidolle ja kolikoille.[/signature]

12. dzer

Rekisteröitynyt:
    24.05.2003
    Jaha eli kysymys kuuluu miksi genelicin THX verifioidut joille annoit jopa linkin maksavat n. 2000e kple jossei kerran thx sertillä ole mitää arvoa? miksei ne 500euron genelecit ole thx verifioidut? *POKS*

On siinä kyllä kiero mies... prkle.

"joiden vaatimukset ovat varmasti melko paljon löyhemmät." jaaha, taas näitä kuulusia mutu puheita...
    tottakai ne on löyhemmät kun studioissa mutta tässä puhutaankin tietokonekaiuttimista eikö? ellet sitten tietokonettasi pidä siellä omassa privaattistudiossasi?... sori en tiennyt.

13. noppa666

Rekisteröitynyt:
    21.11.2006
    Itelle on ainaki jääny tuosta THX-kikkailusta näiden kotivehkeiden kanssa sellainen kuva, että ovat samaa sarjaa näiden minihifisarjojen Ultimate Bass Boost jne kanssa.

14. woodhead

Rekisteröitynyt:
    29.08.2002
    THX-lisenssin saa noihin PC-kajareihin yritykset vähän rahaa maksamalla. Ei ole mitään testejä eikä mitään, että onko se edes THX:n arvoinen oikeasti, joten THX ei merkkaa yhtään mitään noissa PC-muovipurkkikajareissa ja vaikka minun Olavi Räsäsen kaiuttimista ei löydy myöskään THX:ää niin ne on silti mennentullen ja palatessakin paremmat kuin kalleimmat creativen, logitechin tai vastaavan yrityksen peeceen muovipurkkikajarit.

Joissain hienommissa systeemeissä tai elokuvateatterille THX-lisenssitarran saaminen on jo vähän isompi työ kuin vain rahan maksamista.

15. Geefabio

Rekisteröitynyt:
    12.06.2003
    On noita Logitechin settejä tullut kuultua giganteissa ja parilla tutulla. Niissä on keinomuhkea ääni, joka vetoaa tietämättömään kuluttajaan. Gigantin isossa tilassa bassoa tuntuisi olevan, mutta valitettavasti ääni ei edes ole mitään varsinaista bassoa vaan alempaa keskiääntä, jonka tasoa on keinotekoisesti korostettu niin paljon, että kuulostaisi kuin toisto olisi ulottuva. Sama homma diskantissa. Kiristetty paljon, jotta ääni tuntuisi erottelevalta, mutta pidemmällä tähtäimellä tuollainen alkaa ottaa kuupaan kun keskiäänet luuhaa jossain missälie ja vain midbass ja ylin diskantti pauhaa...

Settejä on monenlaisia ja varmasti hyviäkin "paketteja" on olemassa, mutta juuri pahin mahdollinen virhe on katsella niitä THX-tarroja tai erillisiä "subwoofereita". THX-tarran saa leikkikaluluokassa vaikka pesukoneeseen jos siitä maksaa ja noissa Logitechin subbareissakin on nähty naurettavia elementtejä piilossa. Toisto vaan viritetään teinikorollatyyliin yhtä aluetta jumputtavaksi. Miksi se 5-tuuman "basso" toistaisi sen paremmin erillisessä kotelossa kuin 2 vastaavaa elementtiä itse monitorien kotelossa ilman erillistä "subia".

Disclaimerina vielä, että tietenkin rahalla saa ja mopolla pääsee. Minä en itse lähde tyrmäämään suoralta kädeltä kaikkia muovipaketteja, mutta kokemusten valossa niistä suurin osa on melkoista kuraa. Osasta löytyy jopa ihan laadukasta laajakaistaelementtiä, eli kaikki ei ole roskaa (nämä tosin ei enää olekaan erityisen edullisia).

Ps. Dzer kommentit huvittaa :) Luuletko, että niistä naurettavista muovitohottimista saa suuremman leffailon sen takia kun niissä on se THX-tarra? Voin taata, että 4000? sellonsoittokaiuttimet räjäyttäisi tajuntasi verrattuna Logitechiin. Mutta tässä taitaa nyt taas olla kyse siitä perinteisestä, että kun itsellä on jotkin entry-tason lelut niin paremmat on turhaa hössötystä.[signature]To truly understand recursion, one must first understand recursion![/signature]

16. Lagaaja

Rekisteröitynyt:
    02.01.2007
  17. AIF Moderaattori

Rekisteröitynyt:
    23.07.2003
    WhitePowerBill nyt taisi vähän.. innostua..

Kuitenkin, syy miksi ihmiset tarjoavat noita saksasta tilattavia noin 150e 2.0 systeemeitä on se, että ne ovat yksinkertaisesti parempia. Ne toistavat suurempaa ääniskaalaa ja tarkemmin. Eivätkä ne ole edes hifiä, minun 300e passiivikaiuttimetkaan eivät ole hifiä, mun 350e cd-soitin kyllä pikkuhiljaa alkaa minun mittakaavassani olla sitä. Vielä kun saisi kaiuttimet joilla pääsisi siitä nauttimaan niin ois jees. :)

Kuitenkin ei ole järkevä ostaa 2.1 settiä jossa rahaa on käytetty myös designiin + että rahaa on mennyt 3 kotelon tekemiseen 2 sijasta. Kaapelit ei maksa paljoa mitään, jos homma kaatuu 5e kaapeleihin niin sitten lasken käteni. THX-tarra on kuin onkin vain mainoskikka, aivan samanlainen kuin ministereoiden "bass boost" nappia, toisaalta tälläinen nappi on teinibileissä kullan arvoinen :) Joten jos joku tulee pyytämään teinibile kajareita ohjaan hänet ostamaan ministereot. Kuitenkin kun kyse oli hyvistä 2.1 vermeistä, on TÄYSIN ymmärrettävää että ihminen ohjataan ostamaan parasta mitä rahalla saa, eli 150e arvoiset 2.0 kaiuttimet. Jotka ei jumputa, vaan toistaa ääntä alemmas ja tarkemmin.

Dzer, kerro nyt mitä vikaa on suositella saman hintaluokan 2.0 kaiuttimia 2.1 kaiuttimien sijasta? Minä olen kuulut monia muovipurkki kajareita, ja on minullakin sellaiset aikoinaan. Kyllä kookkaammista kaiuttimista yksinkertaisesti saadaan enemmän ulos, yksinkertaisesti koska niissä ei tule samanlaisia fyysisiä rajoja kuin pienemmissä.
    [signature]On vaikea olla nöyrä kun on niin vitun hyvä! - Tuomas Vimma

#[email protected]
    SÄHKÖPOSTI: denis piste galkin miuku kalasatama piste net[/signature]

18. dzer

Rekisteröitynyt:
    24.05.2003
    AIF tuossahan se asian ydin juuri on, saa niitä suositella, suositukset eivät ketään haittaa.

MUTTA

Se alituinen kyseisten pakettien mollaaminen ja haukkuminen, kyllä ne 20e muovipurkin ovat niitä muovipurkkeja ja kuulostavat varmasti muovipurkeilta.
    Sen sijaan 150 muovipurkin joista yllä mainitsin eivät ole enää laadultaa siinä "muovipurkki" kategoriassa ääneltään. Jos näin olisi miksi ne prkle 130euroa voisi edes piruuttansa hintaa lisätä, ja näiden wooferit eivät sitten muovisia edes ole.

Suurin syy miksi itse tästä kyrpiintynyt olen on kun menet netistä selaamaan vaikka altec mx5021 tai z-2300 arvosteluja, huom ei suomalaisia forumeita. Ne kehuvat ne maasta taivaisiin äänensä puolesta, ELI, miten keskiverto ihminen voi edes huomata suurta eroa sellostudiosaksa5000?kajarin ja näiden välillä, jos kerran niitä ehditty kutsumaan parhaiksi 2.1 kaiutinpaketeiksi ?

Tuli eilen luettua ehkä 30-40 arvostelua eri puolilta maailmaa ja ei yhdessäkään menty ehdottelemaan että älä osta vaan hae ne studiominikajarit saksasta.
    Eli lähes koko internet väittää nuita paketteja helvetin hyviksi tai parhaiksi mutta murossa ne ovat täyttä paskaa ja painu hakee saksasta studiot tai painu vittuun... huhhuh :D

Edelleenkään pelit ja action leffat eivät äänimaailmaltaa todellakaan vaadi niitä hifimelodisia kaiuttimia. Ne on tarkoitettu juuri niihin studioihin.

19. tonskulus

Rekisteröitynyt:
    27.11.2002
    Kyllä mä vaan tietokonekaiuttimiksi ottaisin mieluummin nuo Z-2300:et. Niiden äänenlaatu riittää normikäyttöön mainiosti. Mutta jos todella haluaisin kuunnella oikeata musiikkia niin sitte vaikka laadukkaat studiomonitorit ja niille kaveriksi pätevä subbari. Ei niistä pelkistä monitoreista irtoa bassoa tarpeeksi, ne kun pitäisi mielellään sijoittaa tolppien päälle ja tällainen sijoittelu heikentää entisestään bassotoistoa. Ja jos taas bassoja joutuu korostamaan liikaa, syntyy keskiäänille helposti säröä koska ne toistetaan samasta bassoelementistä.
    [signature]o_O[/signature]

20. Minigun

Rekisteröitynyt:
    25.06.2006
    dzer hyvä:

Kyllä, olen itse henkilökohtaisesti kuullut monia 2.1, 2.0 ja 5.1 sarjoja. Creativelta, Logitechilta, Trustilta, ties miltä. Ne ovat sitä samaa paskaa. En minä niitä muuten mollaisi, ostin polkupyöränikin Biltemasta, koska suorituskyky ratkaisee minulle.

Kyseessä nyt on vain puhdas fakta, että kyseiset lelusarjat _ovat perseestä_. Se, mitä rahalla niissä saa, on helppo käytettävyys. Kyllähän se ihan kätevä on tuollainen kaukosäädin, näyttö sun muu kilke mitä noissa on. Mutta nämä ovat ulkoauraalisia ominaisuuksia.

Keskiverto ihminen havaitsee eron kyllä 100? ja 100? kaiuttimenkin välillä, jos niillä oikeasti on jotain eroa. Tuo 5000? oli selkeästi jo ihan puhdas vitsi, sillä toivottavasti tajuat, että jo 150?/kpl maksava hifikaiutin (vahvistin päälle tietty) painii "hieman" eri luokassa kuin tuollainen Logitechin Z-2300 -paskakikkare? Et selvästikään ymmärrä miltä kaiuttimen tulisi kuulostaa, tai miltä minkään tulisi kuulostaa, jos tuollaisia tosissasi väität.

Tämä taas johtuu siitä, että 12w pojat eivät tiedä paremmasta, tai sitten ovat yksinkertaisesti niin sokeita kuten sinäkin. "JEE VITUN HYVÄT BASSOT!" 5/5 tähteä. Jos luet jotain asiakkaiden revikoita, huomaat, kuinka kaikki kehuvat vain "hyvä ääni" "paljon bassoa" yms. lorem ipsumia, joka ei merkitse yhtään mitään. Ostin Clas Ohlsonilta kuulokemikrofonin äidilleni Skypeä varten jollain 10? hinnalla. Se oli ihan "hyvä" ostos. En tarkoita tällä sitä, että sillä oikeasti jotain musiikkia tai elokuvia voisi kuunnella.

Oletko ikinä esim. verrannut paskaa ja hyvää äänikorttia? Ero on aika melkoinen. Silti Sound Blasterit ovat perinteisesti saaneet arvosteluissa pelkkiä kehuja. Muistan kun aikanaan ostin Sound Blaster Live 5.1:n. En silloin edes omistanut muuta kuin halvat markettistereot. Mutta ei sitä saatanan mölyä vain kestänyt kuunnella vaan vaihtoonhan se kortti lähti. Nykyään onkin sitten hifit, ja todellakin tiedän miltä äänet kuulostavat, kun ne kuulostavat hyvältä.

Ja edelleenkään et todellakaan tiedä mistä puhut. Pelit saivat aivan uutta ilmettä hifien myötä ja leffojen äänistä voi nykyään jopa nauttia.

21. AIF Moderaattori

Rekisteröitynyt:
    23.07.2003
    Olen kanssasi nyt eri mieltä. Yleensä kun arvosteluita kirjoitetaan ne kirjoitetaan kategorisesti. Eli 2.1 PC-kajari luokassa nu on varmasti parhaat, siksi ne saa 5 tähteä. Kuitenkin jos kategoriaa laajennetaan niinkuin tässä tredissä ollaan tehty, silloin ne tippuvatkin sinne 2-3 tähden luokkaan.

Olet oikeassa pelit ja leffat eivät _vaadi_ studio kajareita, mutta studiokajarit kuitenkin ajaa asiansa siinä missä nuo 2.1 purkitkin, eivät tosin jyskytä, mutta vievät äänen aivan yhtä alas, ellei alemmas. Toisaalta minä en kyllä mitenkään osa nähdä noita 150e saksan kajareita studio kaiuttimina, vaan hieman parempina stereokaiuttimina. Jossa ollaan säästetty sertifikaateissa ja ulkonäössä ja saatu hieman paremmat osat sinne kaiuttimen sisälle.

#[email protected]

22. hns

Rekisteröitynyt:
    25.01.2006
    Millaiset olisi sitten kunnon hifiluokan kaiuttimet TAI Logitekkiä/Creativeä laadukkaammat kaiuttimet? Olen nimittäin miettinyt kaiuttimien hankintaa, mutta kun kerran jo omistan hyvät kuulokkeet (Sennheiser HD555), niin satojen eurojen panostus tuntuu turhalta. Tottakai kaiuttimilla saisi enemmän vapautta.

23. dzer

Rekisteröitynyt:
    24.05.2003
    Mistä ihmeestä revit että puhun asiakas arvosteluista? Tarkoitan PC lehtien, tunnettuja testisivujen senioori työntekijöiden, ihan äänipuolen ammattilaisiin asti. Samalla lailla kun HD puolen porukat kääntyvät Tom's hardwaren tai Anandtechin vertailuihin. Yksikään arvostelu mikä luin ei ollu 12v teini joka pelaa counterstrikea ekaa kertaa kajareilla...

Itse annan ainakin hiukka enemmän arvoa unbiased arvostelijoille jotka eivät ole ostaneet 9500euron kotiteatteri settiä jo, eli eivät enää voi kutsua mitään halvempaa hyväksi koska sehän merkkaisi että itse olisi tuhlannut isot rahat turhaan ?

24. AIF Moderaattori

Rekisteröitynyt:
    23.07.2003
    Kuten tuossa aikaisemmin mainitsin, arvosteluita tehdään kategorisesti 500e 5.1 sarjoista logitechin sarja on varmaankin paras. Myös 150e 2.1 sarjassa logitech varmastikkin vie voiton. Tätä pakettia ei verrata 2.0 kajareihin arvosteluissa.

#[email protected]

25. Minigun

Rekisteröitynyt:
    25.06.2006
    Ok, nyt kiinnostuin ihan oikeasti. Heitähän noita "äänipuolen ammattilaisten" arvosteluja laitteista? Jos netistä kerta löytyy.

Ja eivät nuo suurten sivustojen arviotkaan aina ihan täysin unbiased ole.

BTW itse en kuulu näihin kotiteatterituhlailijoihin, ihan kahdella kanavalla mennään ja päivitän vain puutteen suorituskyvyssä havaitessani :) Tosin 9500e saa uppoamaan kotiteatteriin vielä ilman kummoisempia ylilyöntejä. Se on arvostelijan oma häpeä jos ei tiedä paremmasta.

Edit: itseasiassa mielestäni se on puute arvostelijalla, jos hän ei ole kuullut parempaa settiä. Jos syö koko ikänsä paskaa niin kaippa se puukin hyvältä maistuu, jos ei ole pihviä ikinä saanut. Mielestäni on vakuuttavampaa, jos arvostelijalla on 9500e kotiteatteri ja hän sanoo jonkun 2.1 sarjan olevan ihan toimiva ratkaisu, kuin että arvostelijalla on 100e sarja ja hän ostaa 200e sarjan ja kehuu tämän maasta taivaisiin.

26. woodhead

Rekisteröitynyt:
    29.08.2002
    Dzersin on oltava trolli. Ihan oikeasti... :/

Itse ostin aikanani ensin 30 euron 2.1 muovipurkit ja niiden jälkeen 180 euron THX-sertifikoidut 2.1 muovipurkit, nykyään minulla on käytettynä ostetut OR:n L320-kaiuttimet (~50e), Philipsin vahvistin (~50-100e) ja Yamahan aktiivisubbari (90e) ja nämä ovat mennentullen paremmat kuin ne minun aikaisemmat THX-sertifikoidut Creativen kaiuttimet, toki nykyinen setti on vähän kalliimpi kuin ne Creativen 180euron THX-sertifikoidut, mutta halvat kuitenkin.

Niissä PC:n muovipurkeissa jopa kalliimmissakin on subbari muovia ja puhisee, mutta ei toista tarpeeksi alas edes ja kuulosti aivan yhtä muovisilta purkeilta kuin ne 20 euronkin muovipurkit, siitä ei pääse yhtään mihinkään.

"Mistä ihmeestä revit että puhun asiakas arvosteluista? Tarkoitan PC lehtien, tunnettuja testisivujen senioori työntekijöiden, ihan äänipuolen ammattilaisiin asti. Samalla lailla kun HD puolen porukat kääntyvät Tom's hardwaren tai Anandtechin vertailuihin."

Aika puukorvia saavat olla jos kehuvat PC-muovipurkkikajareita hyviksi. Eipä kyllä arvostus nouse mun silmissä ainakaan moisilta puukorvilta.

EDIT:
    Niin ja tarkoitin siis pc-kajareistani puhuessani mm. Creative Megaworks THX 2.1 250D:tä (180e) ja Logitech X-230 -kaiuttimia.

Jaa tämä sivu

Alibi
Anna
Deko
Dome
Erä
Hymy
Kaksplus
Kippari
Kotilääkäri
Kotiliesi
Koululainen