Huuto.net

Viestiketju alueella 'Yleistä keskustelua' , aloittaja Rotator, 17.05.2007.

NOSTOJA MUROPAKETIN SISÄLLÖSTÄ
  1. Buick

Rekisteröitynyt:
    08.09.2016
    Jonkun sortin autismi, pakko-oireinen häiriö ja psykoosi yhtä aikaa. Muistelisin että tuo oli aikoinaan kilahtanut jostain kusetuksesta johon itse lankesi ja sen jälkeen tuo häiriköinti on enemmän kohdistunut huutonettiin ja muutamaan käyttäjään.

2. Omena

Rekisteröitynyt:
    23.09.2001
    Huudossahan on nykyään näitä Outlet myymälöitäkin.
    Huuto Outlet

3. Mr. Hat

Rekisteröitynyt:
    19.07.2002
  4. Desgorr

Rekisteröitynyt:
    11.10.2010
  5. Tonttu2

Rekisteröitynyt:
    10.02.2004
    Viimeksi muokattu: 23.06.2018
  6. Cubemon

Rekisteröitynyt:
    08.08.2008
    Ilmeisesti sana lähtenyt kunnolla leviämään, yksi noista ilmoituksista on Huudon etusivun Suosituimmat-kohdassa. Saavutus tuokin. :)

Periaatteessa voisi olla huvittavaa, mutta kun tuo on jatkunut jo kuukausikaupalla, niin pakko siihen on liittyä joku surkea ihmiskohtalo. Aika paljon vähemmän söpöksi tuon tekee myös nämä uudet uhkailumuotoiset ilmoitukset.

Aika jäätävää, ettei Huuto.netin ylläpito pysty tekemään tuolle mitään.

7. ie1

Rekisteröitynyt:
    01.01.2013
    Mitä mahdollisuuksia tuollaisen estämiseen on? IP:n blokkaaminen ei kai auta, kun voi kerran käyttää VPN:ää?

8. seebra

Rekisteröitynyt:
    08.05.2002
    Ilmoitusten tehtailua varmaan hillitsisi jos ylläpidon sulkemat ilmoitukset oikeasti katoaisivat listauksista, eivätkä jäisi roikkumaan varustettuna pelottavalla Ylläpito on sulkenut ilmoituksen -viestillä :facepalm:. Silloin niiden näkymisaika olisi enää se aika, joka ylläpidolta kestää reagoida valituksiin, ja sen luulisi laskevan motivaatiota tehtailla ilmoituksia sarjatulella.

9. ladattumissi

Rekisteröitynyt:
    06.04.2009
  10. lolleropallero

Rekisteröitynyt:
    31.05.2017
    En tiedä ko. keissistä enempää, mutta yleisesti ottaen en ikinä ostaisi yritystä, vaan ainoastaan sen toiminnot. Jos aiempi yrittäjä on töppäillyt ja hölmöillyt menneisyydessä, niin ostamalla yrityksen ostat myös virheet. Perustamalla oman yrityksen ja liittämällä siihen esim. tämän mainitus yrityksen toiminnot ja asiakaskannan pääset aloittamaan puhtaalta pöydältä.

Mitä tuohon puhelinnumeroon tulee, luulisin että kyse on yritykseen liitetystä numerosta ja tyypin kotiosoitteesta. Kotkasta Haminaan on vain yksi kullinluikauksellinen matkaa.

11. Lancelot

Rekisteröitynyt:
    15.12.2012
    Näyttäis olevan myymälät Kotkassa ja Haminassa, sinänsä huvittavia noi tekstit kyseisestä firmasta.

3. Yritykselle ammattimaisesti tehdyt, tyylikkäät webbisivut -> https://www.haminan-atk.fi aikalailla eri mieltä asiasta.

"Liikevaihto huollon ja korjausten osalta on helppo laskea: Noin 10 asiakasta per päivä, huolto-, ja korjaustyö keskimäärin 70 EUR/asiakas. Liike on auki maanantaista lauantaihin, eli työpäiviä tulee noin 25 kuukaudessa. 25 x 700 EUR = 17,500 EUR - 24% ALV. 4200 EUR eli nettotulot kuukaudessa = 13.300 EUR. Tämä siis pelkästään huolto-, ja korjaustöistä. Tähän lisätään vielä paikallinen myynti, nettimyynti, koti-, ja yrityskäynnit ym. "

Finderin taloustiedot kertovat kyllä vähän eri tietoa https://www.finder.fi/IT-laitteita/Haminan+atk-myynti+net+Oy/Kotka/yhteystiedot/895180

12. ladattumissi

Rekisteröitynyt:
    06.04.2009
    joo mäki kattelin et ei nyt iha täsmää joku.. sit utelin firman nimee ja y-tunnusta ei halunnu kertoo ja poistatti kaikki mun kysymykset ylläpidon kautta :D .....kysykääs joku huviksee kysymys osiossa et mikä o yrityksen nimi ja y-tunnus :D

Viimeksi muokattu: 16.07.2018
  13. Koge33

Rekisteröitynyt:
    06.07.2011
  14. Cubemon

Rekisteröitynyt:
    08.08.2008
    Yleensä en ilmaiseksi konsultoi ja en ole Huutonetin palkkalistoilla, mutta yksi keino olisi rajoittaa tuota ilmoitustekstin pituutta. Nytkin on pikaisella laskemisella tuhansien rivien ilmoitus, jossa on tietysti mahdollisimman paljon avainsanoja, joka merkitsee sitä, että nuo häirikköilmoitukset tulevat näkyviin mahdollisimman monessa haussa.

Suurin osa ilmoituksista on lyhyitä ja ytimekkäitä, yli tietyn rajan menevät ilmoitukset pitäisi sitten jonkun moderaattorin hyväksyä ennen julkaisua.

Viimeksi muokattu: 28.07.2018
  15. Marshal

Rekisteröitynyt:
    21.06.2006
  16. siperiankuu

Rekisteröitynyt:
    13.12.2016
    Hinta on tarkoituksella tyhmä, jotta tunkit jakaisivat linkkiä netissä ja ukko saisi huomiota. Sama tyyppi on muuten mm. Onecoinissa mukana ja selvästi kaikessa muussakin tyhmässä keinottelussa. Alkuvuodesta hän yritti vaihtaa reilun 2000 hengen kokoisen FB-ryhmän omistajuuden aitoon Rolexiin ja piti sitä reiluna vaihtokauppana... (Rolexien hinnat ovat noin 10 000 € ja ylöspäin.)

Viimeksi muokattu: 17.11.2018
  17. BryciFani

Rekisteröitynyt:
    30.05.2008
    Hitto että tulee välillä vaikeita myyjiä/ostajia vastaan huutonetissä. :mad:

Tarina 1:

Ostin käytetyn Wii pelin joka saapui ruotsinkielisellä kannella. Myynti-ilmoituksessa ei ollut kuvaa takakannesta mutta oletin että se on englanniksi. Kuva kotelon sisältä oli ja pienellä tekstillä oli ruotsia ohjeen reunassa jota en ollut huomannut tehdessäni huudon. Mutta tahallaan myyjä oli jättänyt laittamatta kuvaa takakannesta josta olisi selvästi heti nähnyt että ruotsinkielinen julkaisu.

Lisäksi levy ja kotelo olivat aika naarmuisia vaikka ilmoituksessa luki "Erittäin hyvässä kunnossa." :mad: Mutta en edes levyä ollut heti tarkastanut kun suutuin noista ruotsinkielisistä kansista niin pahasti että heti laitoin sähköpostia myyjälle. Myyjällä oli yli 3000 positiivista palautetta niin luulisi ettei noin huijaisi.

Sanoin myyjälle että haluaisin palauttaa pelin. Myyjä sanoi että:
    "Tuosta kuvasta puolestaan näet heti ohjekirjojen kielen. Ne kuvat on otettu ihan sitä varten, että niistä katsotaan mitä ollaan ostamassa. Kannattaa ensi kerralla katsoa myyntikohteen kuvat ennen ostopäätöstä."

Sanoin myyjälle että minulla on todella kusetettu olo nyt ja että tahallaan oli jättänyt laittamatta kuvaa takakannesta koska silloin olisi ollut paljon vaikeampi saada peli myytyä.

Sitten myyjä ehdotti että voi lähettää minulle ilmaiseksi selects uusintajulkaisun kannet joka on englanniksi tai alkuperäisjulkaisun kannet jotka on suomi/ruotsi kielelä. Myös samalla kertoi että hänellä on paljon pelejä myynnissä eikä ole ottanut jokaisesta kolmea kuvaa.

Suostuin siihen että myyjä lähettää suomi/ruotsi julkaisun kotelon ja ohjeet ilman pelilevyä. Tiesin että suomi/ruotsi kotelolla saisin pelin eteenpäin myytyä paremmalla mahdollisuudella kuin pelkällä ruotsinkielisellä kannella. Kotelo saapui nopeasti minulle tosin sekin oli aika naarmuinen. Sitten vasta tarkastin levyn naarmuisuuden ja huomasin että oli aika naarmuinen. Lähetin taas sähköpostia myyjälle jossa ihmettelin miksi levy oli niin naarmuinen vaikka ilmoituksessa luki että "erittäin hyvässä kunnossa"

Olin kyllä ennen pelin huutamista tehnyt kysymyksen ilmoitukseen että onko levy naarmuinen niin myyjä oli vastannut:
    "Ei paista aurinko, joten en voi minimaalisista, mikroskooppisen pienistä jäljistä mennä vannomaan, mutta ainakaan luonnotonta valoa vasten en tässä mitään näe. Kannattaa ostaa uusi ja muoveissaan oleva, jos tämä ei riitä."

Mutta ajattelin ettei siinä kait sitten ole naarmuja mutta väärässä olin. :( Laitoin myyjälle positiivisen palautteen koska pelkäsin että jos laittaisin neutraalin tai negatiivisen niin sekin olisi minulle laittanut saman.

Sain lopulta pelin myytyä suomi/ruotsi kannella eteenpäin 5 euron tappiolla. Omassa myynti-ilmoituksessani tietenkin olin rehellinen ja kerroin että levyssä on muutama naarmujja että kotelokin on naarmuinen. Ja laitoin kuvan takakannesta että ostaja näkee kotelon kielen.

Tarina 2:

Myin 32 eurolla erään ATK osan. Ilmoituksessani oli että toimitus postitse.

Ostaja halusi tulla noutamaan osan. Selitin että ilmoituksessani oli vain postitus vaihtoehto. Ostaja ihmetteli että miksi haluan postittaa kun niin lyhyt matka olisi noutaa. Sitten sanoi että mun oli tarkoitus kusettaa mutta nyt en voi koska ostaja haluaa noutaa tavaran. :confused: Ihmettelin miten ostaja heti haukkuu kusettajaksi ja huusin että en ole mikään huijari. Positiivisia palautteitakin mulla on melkein 800 ja ei yhtään negatiivista.

Ostaja sanoi että ei laita rahoja tilille ja ilmoittaa minusta huutonetin ylläpidolle ja että laittaa minulle negatiivisen palautteen.
    Siis mitä helvettiä? :confused::mad: Sanoin ostajalle että en halua negatiivista palautetta ja että en ole tehnyt mitään väärin. Kerroin myös että olin hiljattain myynyt 500 euron tavaran josta olin saanut positiivisen palautteen.

Ehdotin että lähetän tavaran ensin ja maksaa sitten kun on saanut sen. Sanoin myös että uskomatonta miten vaikea tapaus olet.

Ostaja sanoi että olin ensimmäinen jolle ei nouto sopinut ja että ei enää tämän vääntämisen jälkeen halua kauppoja tehdä loppuun ja että tekee ilmoituksen minusta ja antaa negatiivisen palautteen.

Mutta lopulta sitten suostui siihen että lähetän tavaran sille ja että minä maksan postikulut ja että se maksaa sitten tavaran kun se on saapunut.

:comp:

Mitä mieltä olette? Olinko minä vaikea ostaja ja myyjä? :kahvi:

Viimeksi muokattu: 29.11.2018
  18. electron06

Rekisteröitynyt:
    12.11.2006
    Miksi nouto ei käy jos kerran ostaja on lähialueella? Itse kun olen ostaja, niin ainoastaan nouto sopii minulle, muut myyjät joille se ei sovi, skippaan.

19. Bloodstained

Rekisteröitynyt:
    24.08.2015
    Onhan se outoa kun nouto ei käy, mutta jos ilmoituksessa nouto ei ollut vaihtoehto niin asiassa ei pitäisi olla epäselvyyttä.

Steeltape ja BryciFani tykkäävät tästä.
  20. TeknoR

Rekisteröitynyt:
    10.08.2002
    Nouto hommelit on hankalia välillä. Luvataan tulla mutta ei tullakaan, tai sitten tullaan ihan eri aikaan kuin sovittu, tai tullaan yhtäkkiä ilmoittamatta.

BryciFani tykkää tästä.
  21. BryciFani

Rekisteröitynyt:
    30.05.2008
    Niinpä. Postitus niin paljon helpompaa vaikka maksaakin vähäsen. Ja muutenkin kun on niin paljon vihaajia tullut vuosien aikana niin olisi riski tavata joku tuntematon ihminen noudon yhteydessä.

22. Safa

Rekisteröitynyt:
    17.02.2000
    Tämän vuoksi myyjällä taisikin olla pelkkiä positiivisia.

Nyt on kyllä jo vuosia, kun viimeksi mitään Huuto.net:in kautta möin, mutta itsellänikin oli pelkkiä positiivisia. Itse olin antanut useitakin negatiivisen palautteen ja saanut näiltä takaisin jopa positiivisen tuon jälkeen. Jokaiseen negatiiviseen palautteeseen kerroin erikseen syyn negatiiviseen. Näin ollen myöhemmin osaja voi katsoa negatiivisen palautteen syyt ja tehdä omat johtopäätöksensä. Aina ei kaikki mene ihan putkeen ja kusipäitäkin on liikenteessä. Näille nyt ei voi mitään, mutta jos palautteista ei saa vastapuolen kusipäisyydestä mitään vihjettä, niin Tarina 1:sen kaltainen tilanne tulee eteen sitä useammalle. Edes yksi negatiivinen selitettynä auttaa varautumaan. Itse en pelkää negatiivisia palautteita ja aiheesta niitä saa tullakin ja niistä pitää ottaa opiksi.

Tämä siis, jos enää nykyään tekisin kauppaa huuto.net:in kautta.

Ja vielä tähän postituskeskusteluun. Samalla vaivallahan sen voi toimittaa suoraan loppukäyttäjälle, kun viedä postiin. Tosin täällä pohjoisen pienellä paikkakunnalla on helpompi kuljettaa pakettia pienen alueen sisällä. Itselläni oli tapana toimittaa paketit perille Oulun keskustasta 10km säteellä. Päivittäin kuitenkin ajelen kaupungin läpi etelästä pohjoiseen ja iltapäivällä takaisin, joten paketin käy nakkaamassa samalla vaivalla suoraan perille. Tällöin välttyy postin jonottamiselta, yltiöpessimiseltä pakkaamiselta, postin kuljetuksen eksymisen riskiltä, paketin rikkoutumisen riskiltä ja postikuluilta. Noutokin itselleni sopii, niin ei tartte edes ahteriaan autoon raahata. Näiden valossa postitus paikkakunnan sisällä kuulostaa kyllä oudolta, jos ei noutoon suostuta. Paitsi jos myyjä on itse postissa töissä, saa paketointimateriaalit ja postimerkit ilmaiseksi "hävikistä"... ...tai jos kärsii sosiaalisten tilanteiden pelosta (postissa ei tartte, kuin ojentaa paketti ja vinguttaa korttia).

Viimeksi muokattu: 01.12.2018
    BryciFani tykkää tästä.
  23. Kaino-Vieno

Rekisteröitynyt:
    25.01.2007
    Ostin huutonetistä puhelimen, ja suurin ostopäätökseeni vaikuttava tekijä oli se, että myyjä ilmoitti puhelimella olevan vielä kaksi vuotta takuuta jäljellä. No aluksi puhelin toimi hyvin, mutta lopulta lakkasi toimimasta parin viikon käytön jälkeen, ja lähetin laitteen takuuhuoltoon Elisan kautta. Takuuhuollossa paljastui, että myyjä oli vaihtanut itse aiemmin puhelimeen näytön, mikä tietysti eväsi laitteen takuun. Myyjä itse myönsi vaihtaneensa näytön, ja tilanteen selvitys hänen kanssaan on vielä kesken. Huutokaupan sulkeutumisesta on aikaa reilu kuukausi.

Mitkä mahtavat olla minun oikeuteni, mikäli myyjä ei suostu perumaan kauppoja ja palauttamaan rahojani (ja takuuhuollon veloittamaa 35:tä euroa)? Onko joku viranomainen tällöin puolellani, ja voinko tehdä asiasta rikosilmoituksen?

24. HermanTheGerman

Rekisteröitynyt:
    15.05.2016
    Jos myyjä on yksityinen henkilö, ei myyjällä ole mitään velvollisuutta purkaa kauppoja tai palauttaa rahoja. Osapuolet voivat sopia asioista jälkikäteen vain yhteisesti asiasta sopimalla.

Viimeksi muokattu: 10.12.2018
  25. lolleropallero

Rekisteröitynyt:
    31.05.2017
    Toki asia voidaan loppupeleissä puida myös vaikka oikeudessa riita-asiana, mutta kun puhutaan muutamasta kymmenestä eurosta, niin mitään järkeähän siinä ei ole.

Jaa tämä sivu

Alibi
Anna
Deko
Dome
Erä
Hymy
Kaksplus
Kippari
Kotilääkäri
Kotiliesi
Koululainen