Hurraa SONERA!

Viestiketju alueella 'Internet, tietoturva ja muu tietoliikenne' , aloittaja kurtsi, 23.07.2012.

NOSTOJA MUROPAKETIN SISÄLLÖSTÄ
  1. Nomber

    Rekisteröitynyt:
    15.07.2002
    Viestejä:
    4 900
    Ok, meillä ei ole tollasta taloyhtiökaistaa sitten ilmeisesti, ainoastaan kuitu tulee kellariin ja jokainen voi itse ostaa yhteyden. Eli siksi ei saa tuota noin halvalla. Otan sitten varmaan welhon kun tv pistokekkin on paremmassa paikassa kun puhelinpistoke.
     
  2. murmur

    Rekisteröitynyt:
    29.12.2001
    Viestejä:
    6 266
    Jos olet omistusasunnossa ilmoita seuraavaan hallituskokoukseen asiakohdan käsittely, ilmoita isännöitsijälle ja/tai hallituksen puheenjohtajalle etukäteen. Tee yksi A4 esite (kaikille perusnetti esim 2Mbit, perushinta vastikkeessa, asuntokohtainen lisähinta suoraan Soneralle lisänopeudesta, lisäpalvelut, yhtiön arvonnousu, kaapelitv*1). Pyydä hallitukselta lupa pudotettavaksi asukkaille esite postiluukkuun etukäteen, herättää nukuvat jäsenet. Pyydä vaikka valtakirja jolla voit pyytää Soneralta tarkat hintatiedot tai ne ovat jo nyt isännöitsijälle lähetetty.

    Sitten keskustelette ja äänestätte. Tällä tavalla sain omaan yhtiöön kiinteistöliittymän ja maksaa 6e/kk(vastikkeessa)+15e/kk(oma lisähinta) 100/10Mbit+Sonera viihdepaketista. Ilmoittauduin IT tukihenkilöksi ja useaan asuntoon tein käyttöönoton+tkoneiden virustutkasäädöt+perussäädöt kohdalleen. Läpimenoon riittää äänestyksen määräenemmistö eikä yksimielisyyttä.

    Sonera laskuttaa taloyhtiötä asuntomäärä*perushinta, jolla tulee esimerkiksi 2Mbit nettiyhteys joka asuntoon. Taloyhtiö saa päättää miten leipoo vastikkeen sisään hinnan.

    kaapelitv*1: Soneran kuidulla voi korvata esim Elisan kaapelitv, alakerrassa dvb muxaavat nykyiseen tv coaxiaaliin, toimii nykyiset tv ja digiboxit joten ei tule kitinää. Ainoa tappio on häviää Elisan kaapelitv paikalliskanava jos niitä olemassa. Soneran kaapelihinta oli halvempi joten säästi takaisin vastikkeessa olevaa perusnettihintaa.
     
  3. MUROPAKETIN HINTAVERTAILU

    Päivän tarjoukset
    Yhteistyössä
  4. waraani

    Rekisteröitynyt:
    09.07.2007
    Viestejä:
    1 147
    Melko sama sille puhelinpistokkeen sijoittelulle on. Isket modeemin kiinni lyhyellä puhelinkaapelilla, modeemi kiinteästi seinään kiinni ja sitten verkkokaapelilla modeemista reitittimelle/kytkimelle/suoraan kone(e/i)lle yhteys.
     
  5. peneplaani

    Rekisteröitynyt:
    13.10.2010
    Viestejä:
    303
    Erona on se, että oman pakettini tarjous sisältää puhelut myös muiden kuin Elisan, Saunalahden ja Kolumbuksen liittymiin.
     
  6. Satelite

    Rekisteröitynyt:
    10.11.2004
    Viestejä:
    4 584
    Lähti laskusta veks... kerrankin kivuttomasti hyvällä palvelulla
     
  7. villle-

    Rekisteröitynyt:
    23.07.2012
    Viestejä:
    602
    Onko toi nyt sitten joku uuski juttu että kun tarjoukset päättyy niin hinnat palaa listahinnoiksi? Ja kai ne lisäpalvelut sinne jää pyörimään ja laskua kerryttämään määriksen päätyttyä jos ne siellä on kerran on ollut sopimuksen aikanakin. Aika pitkälti sama linja kaikilla operaattoreilla on. Eri asia sitten miten hyvin myyjät ilmoittaa että näin siinä käy mutta luulisi jo maalaisjärjenkin sanovan jos sopimuksessa lukee hinta 24kk ajan.
     
  8. Hypetreme

    Rekisteröitynyt:
    11.07.2005
    Viestejä:
    725
    Kävi sellanen kämmi että tuo Thomsonin -modeemi, joka minulla on seinällä, siitä lähtee ethernet -johto koneelle johon kompastuessani johto lähti 1 portista irti ja pisti sen portin paskaksi. Modeemi on minulla vuokralla Soneralta. Joudun varmaankin itse korvaamaan tämän ennemmin tai myöhemmin?

    Sitten toinen modeemiin liittyvä asia. Katsoessani Thomsonin asetuksia selaimella, asetusten mukaan kaverini kone (vaikka Kaveri-PC) on kiinni portissa "ethernet 3". Hän kävi täällä viikko sitten koneensa kanssa ja käytti tuota modeemia. Tuossa 3. portissa ei ole kiinni mitään tällä hetkellä. Oma koneeni on kiinni portissa 2, mutta moodemin asetuksissa portin kohdalla lukee "unknown". Kone näkyy kuitenkin aktiivisena asetuksissa mutta tila on "unknown". Olen kokeillut muita portteja mutta silti näyttää "unknown" Netti toimii normaalisti yms. mutta koituuko tuosta jotain ongelmia?
     
  9. murmur

    Rekisteröitynyt:
    29.12.2001
    Viestejä:
    6 266
    Ei tule ongelmia eikä ole oikeasti aktiivinen. Voit Thomsonin ylläpitosivulta poistaa tarpettomia laiterekisteröintejä, jokainen varaa IP numeron infinite ajaksi. Purkki kohdistaa laitteiden MAC osoitteen avulla vanhaan rekisteritietoon tai luo uuden laitetiedon. Omille koneille (pc, tv, konsolit, puhelimet, tabletit) kannattaa antaa selkeä nimi erottumaan random laitevierailuista.
    edit: Laitteiden IP numerot voivat vaihtua jos Sonera työntää uuden firmiksen joka nollaa purkin asetukset. Laitteet saavat aktivointijärjestyksessä +1 IP osoitteen.
     
  10. yyri

    Rekisteröitynyt:
    28.01.2007
    Viestejä:
    4 701
    Hienoa sonera, pudottanut meidän 8/1 yhteyden 2/0.5 yhteydeksi. Ainakin modeemi näyttää että kättelee sillä. Tai sitten se on tuo 10m puhelinpiuha jonka koira syönyt kerran poikki ja korjattu juottamalla ja jesarilla?
     
  11. jarini

    Rekisteröitynyt:
    08.06.2001
    Viestejä:
    495
    Pikkuisen kehujakin Soneralle: Laajakaistaliittymän sulkeminen sujui puhelimitse varsin joutuisasti. Ja liittymä meni poikki ajallaan eli tänään. Irtisanomisesta ei tosin tullut mitään dokumenttia sähköpostiin, niin kuin luvattiin.

    Mutta viimein pääsin eroon Sonerasta, joka ei täällä päin ole ollut kovin hyvässä huudossa. Hinnoitteli aikanaan lankaliittymät sellaisiksi, ettei ketään sitä enää halunnut pitää. Sitten Sonera ilmoitti että langat kerätään kokonaan pois. No, onneksi ne langat säilyivät tähän päivään asti. 2M/512k liittymä toimi kyllä erinomaisen luotettavasti, mutta on ollut tosi kallis. 60,39 eur/kk. Nyt on paljon halvempi ja 50x nopeampi netti :)
     
  12. anttimonty

    Rekisteröitynyt:
    08.11.2004
    Viestejä:
    641
    Sauniksen asiakkaana ollut viimeiset 4 vuotta ja asiakaspalvelu on kyllä ollut hyvää. Lukuun ottamatta yhtä mobiililaajakaista sekoilua, missä olivat toimittaneet 2Mbps rajoitetun liittymän vaikka piti olla rajoittamaton (ADSL Turbo Full Rate minkä kylkiäisinä full rate mobiililaajakaista), melkein puoli vuotta meni ennen kuin sain asiakaspalvelun kautta menemään viestin asentajalle perille, että katsovat asetuksen myös verkon päästä ja sieltä se vika sitten löytyikin. Saunis hyvitti tuosta 2kk kuukausimaksut n. 80€ vaikka tuo mobiililaajakaistan laskutus oli 0€/kk
     
  13. Age of Computers

    Rekisteröitynyt:
    30.06.2010
    Viestejä:
    1 057
    Hieno pulju tuo Sonera.
    Laskussa luki suurin piirtein näin: "Teknisen virheen vuoksi tilaamanne tietoturva + palvelun laskutusta ei ole tapahtunut useaan kuukauteen. Tästä kuukaudesta lähtien laskutus tapahtuu normaalisti. Laskuttamattomia kuukausia emme ala perimään vaan katsomme ne Teidän eduksenne."

    Olen nimittäin saanut Soneralta tietoturvan kahden vuoden ajaksi VELOITUKSETTA. Ja luulin, että nyt tuo muuttuu maksulliseksi (8€/kk)

    Kuitenkin sähköpostiin oli ilmestynyt viesti, että laskussa on virheellinen tieto, eikä tietoturvasta jatkossakaan laskuteta. Kerrassaan mahtavaa sekoilua. Onneksi ei tarvinnut soitella asiakaspalveluun, joka on maksullinen, eikä takaisinsoittoaikojakaan ole saatavilla...
     
  14. Roland

    Rekisteröitynyt:
    09.10.2001
    Viestejä:
    1 141
    Valitettavasti teleoperaattorit kilpailevat paitsi asiakaspalvelunsa huonoudella, myös sillä, kuka lupaa vähimmällä olla tekemättä mitään.
     
  15. arieli

    Rekisteröitynyt:
    16.11.2003
    Viestejä:
    890
    Soneran asiakaspalvelunumeron hintahan on tosiaan mpm/pvm
     
  16. Eikös Sonera ole sama lafka kun myy mummoille nettitikkuja sen enempää kertomatta noista kuukausirajoista? Asiakaspalvelusta sitten kuulemma sanovat, että sopimusehdot mainitaan nettisivuilla. Kaipa ne kuukausirajat täytyy liittymäsopimukseenkin laittaa?

    Soneran touhu on muutenkin ihmeellistä. Netti piukassa juttua siitä kuinka nuo kuukausirajat täyttyvät mystisesti.
     
  17. TonyM Banned

    Rekisteröitynyt:
    05.09.2002
    Viestejä:
    9 006
    Ollut jo vuosia Soneran asiakkaana eikä oikeastaan mitää pahaa sanottavaa. Nytkin Soneran markkinointi/myynti yllätti.

    Uudistin viikko takaperin 2 vuoden määräaikaistarjouksen (ADSL 8/1). Uusille asiakkaille olisi ollut n. 10€ halvempi ekalta vuodelta, mutta en viitsinyt aloittaa mitään säätämistä. Määräaikainen on kuitenkin halvempi kuin toistaiseksi voimassa oleva, enkä nähnyt mitään syytä vaihtaa operaattoria.

    Tuli äsken soitto jossa kauppasivat 24 + KotiTV liittymää, eka vuosi samaan hintaan kuin nykyinen ADSL ja seuraavalta ~10€ enemmän. Totesin etten katso TV:tä enkä tarvitse sitä KotiTV:tä. Tarjosi sitten suoraan 24 liittymän kahdeksi vuodeksi samaan hintaan mitä on tuo nykyinen. Kyllä kelpasi. Tosin kysyin vielä että eihän tässä ole mitään pikkupränttiä ja ei ole.
     
  18. Nurffe

    Rekisteröitynyt:
    28.10.2007
    Viestejä:
    1 737
    Itsellä samanlaista ongelma kun ap:lla soneran kanssa. Laskutettu väärin, maksoin pois ja myöhemmin tarkastelin ja huomasin että jaahas. Myönsivät että laskuihin oli ilmestynyt 20e ekstraa, mutta eivät paria kuukautta suostuneet hyvittämään kuitenkaan jolloin olin maksanut ekstraa. Kuulemma olen hyväksynyt laskun siinä kohtaa kun maksan sen ja olisi silloin pitänyt tarkistaa plaaplaaplaa. Esimerkillistä asiakaspalvelua taas... Laskutetaan väärin ja jos asiakais ei tarkasti hinkkaa joka laskua lävitse ei suostuta maksamaan takaisin vaikka lasku on virheellinen

    Niin joo ja soneran nettiliittymä lähti vaihtoon heti kun keksin verukkeen jolla pääsin määräaikaisesta sopparista eroon ja puhelinliittymä lähti aivan samantien. Pitäkööt tunkkinsa saatana
     
  19. Kubbih

    Rekisteröitynyt:
    18.09.2003
    Viestejä:
    988
    Mikäs tämä veruke oli? Voisin itsekin hyötyä mokomasta.
     
  20. Nurffe

    Rekisteröitynyt:
    28.10.2007
    Viestejä:
    1 737
    No olihan siinä kyllä oikeastikin syytä purkaa. Oli se mikälie soneran kotiviihdesetti joka ei jostain syystä halunnutkaan toimia uudessa kämpässä. Ihankuin aiemminkaan olisin koko palvelua käyttänyt, mutta sainpas tuon toimimattomuudella tapeltua itseni ulos sopparista. Itse olin täysin yhteyistyöhaluton selvittämään edes asiaa ja toitotin vaan että ei toimi ei. Loppujen lopuksi totesivat että rekkulaa osoitteeseen x ja lähetä roinat mitä liittymän mukana tuli osoitteeseen y :)

    Eli eipä tuosta tiedosta iloa ole jos normitilanteessa haluaa eroon päästä :/
     
  21. PalleX

    Rekisteröitynyt:
    13.10.2002
    Viestejä:
    3 101
    Itselläkin ollut nyt Soneran 24/2 tms. pari vuotta ja kohta loppuu määräaikaisuus. Päätin tällä viikola hyvissä ajoin kilpailuttaa uudestaan, kun Saunalahti tarjoaa 50/5 9,90/kk eka vuosi ja 29,90/kk toka vuosi. Nyt siis maksan Sonerasta tuon 29,90/kk. Eivät pystyneet tarjoamaan mitään lähellekkään vastaavaa, yrittivät kaupitella jotain 10 megasta tuohon samaan hintaan, joten vaihtoon meni.
     
  22. Olkaa onnellisia jos voitte valita miltä operaattorilta otatte nettiyhteyden.

    Tahtoisin vain 100/100 yhteyden :3

    T: asun kunnassa johon vain sonera tarjoaa yhteyksiä koska omistaa verkon eikä mokkulakaan pelitä
     
  23. Tege Moderaattori

    Rekisteröitynyt:
    13.06.2005
    Viestejä:
    34 936
    Firmalta tuli Soneran liittymä ja voi veljet. En koskaan muista nähneeni puhelimessa GPRS logoa viimeseen 5-7 vuoteen kun Saunalahtea käyttänyt.
     

Jaa tämä sivu

Alibi
Anna
Deko
Dome
Erä
Hymy
Kaksplus
Kippari
Kotilääkäri
Kotiliesi
Koululainen
Ruoka.fi
Parnasso
Seura
Suomen Kuvalehti
TM Rakennusmaailma
Tekniikan Maailma
Vauhdin Maailma
Golfpiste
Vene
Nettiauto
Ampparit
Plaza
Muropaketti