HUOM! Steam tradeilijat, tarvitsen kipeästi apua!

Viestiketju alueella 'Pelit ja konsolit' , aloittaja villeva, 07.02.2017.

NOSTOJA MUROPAKETIN SISÄLLÖSTÄ
  1. villeva

Rekisteröitynyt:
    28.12.2013
    Tein viimevuonna CSGO avainkauppoja todella paljon. Yksi avainten ostaja on huijannut minua ja mahdollisesti myös monia muitakin ihmisiä.

Mikäli tunnistat steam profiilin, niin olisi todella hyödyllistä, jos voisitte auttaa henkilön tunnistamisessa.
    STEAM PROFIILI : [ poistin linkin, kts. selitys alla, t: Tretjakov ]

Tämä henkilö sanoi ostavansa 22 avainta 40 euron hintaan. Hän ei kuitenkaan maksanut omalta tililtään, vaan sanoi maksavansa tyttöystävänsä tililtä, koska hänellä olisi nordea (Rahat tulisivat samantien tilille, ja voisin antaa avaimet heti, kun nään, että rahat olisivat tililläni)
    Rahat tulivat tilille, ja annoin avaimet normaalisti. Kiitin kaupoista, mutta henkilö oli poistanut minut jo kaverilistaltaan.

Nytten minulle on tullut soittoa poliisilta, että olenko koskaan myynyt fysiikan kirjoja. Ei, en ole. Tilisiirrossa oli viesti "maksu fysiikan kirjoista" Jonka huomasin vasta todella paljon myöhemmin.
    Etsin henkilön facebookista, joka laittoi tililleni rahat, kysyin asiasta, että onko hän yrittänyt ostaa fysiikan kirjoja, ja laittanut rahat minun tilille. Pienen keskustelun jälkeen tuli tietoon, että sama henkilö, kuka minulta osti avaimia, oli myynyt torissa fysiikan kirjoja, ja antanut hänelle minun tilinumeroni.

[ poistin henkilötiedon, t: Tretjakov ]

Yritämme kipeästi selvittää, mitä on meneillä. Tämä tuskin on ensimmäinen tai viimeinen samankaltainen tapaus, jonka henkilö on toteuttanut/toteuttaa.
    Kauppa on tapahtunut 16.2.2016

TL;DR : Henkilö on huijannut myyvänsä fysiikan kirjoja, jotta saisi rahat minun tililleni toiselta ihmiseltä, ettei hän maksaisi mitään.

Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen: 07.02.2017
  2. Tretjakov Emeritusmoderaattori

Rekisteröitynyt:
    31.10.2001
    Moi,
    Ymmärrän, että huolesi on suuri ja hätäsi syvä, mutta tämä on poliisiasia. Tutkinnanalaisiin asioihin liittyviä henkilötietoja ei ole suotavaa postailla. Murossa ei ole erityisen suotavaa postailla mitään muitakaan henkilötietoja. Nimi ja sähköpostiosoite ovat jo sellaisia.

Lisäksi kiinnittäisin huomiota siihen, että tällä hetkellä Steam-accounteissa on tiedossa XSS-haavoittuvuus, jolla voi ujuttaa selaimeesi uudelleenohjauksia haitallisiin sivuihin. Kehotan että et postaa suoria linkkejä Steam-tileihin. Kiitos!

Kts. lisätietoja:

3. villeva

Rekisteröitynyt:
    28.12.2013
    Pyydän anteeksi, en ole koskaan ennen ollut tekemisissä poliisien kanssa, varsinkaan tutkinnassa. Joten tämä on hyvin uutta minulle. Koitin vain saada tietoa, jos jollakin olisi kokemusta kyseisestä kaverista.
    Kiitos korjauksesta, ja anteeksi vielä kerran.

4. Tretjakov Emeritusmoderaattori

Rekisteröitynyt:
    31.10.2001
    Hei,
    ellei poliisi ole erikseen pyytänyt sinua tekemään jotakin, ei erityisesti kannata omin päin julkaista henkilötietoja. Anna poliisin selvittää kaverin henkilöllisyys, ellet sitä suoraan itse voi tehdä.

Tuo mainitsemani Steamin XSS-haavoittuvuus on nyt korjattu, joten linkkejä profiileihin uskaltaa jälleen klikata:
    https://www.reddit.com/r/Steam/comments/5smjle/an_xss_exploit_on_steam_profiles_has_been_fixed/

Siirrän tämän nyt pelialueelle, jonne aihe kuuluu.

Jaa tämä sivu

Alibi
Anna
Deko
Dome
Erä
Hymy
Kaksplus
Kippari
Kotilääkäri
Kotiliesi
Koululainen