1. Vain 14 vrk rekisteröityneenä olleet käyttäjät voivat lisätä ilmoituksia kauppa-alueelle.
    Poista ilmoitus

Myydään HP Z600 (tuulariprojektilla) [JKL]

Viestiketju alueella 'Tietokoneet ja konepaketit' , aloittaja Fluky, 23.08.2018.

1. Fluky

Rekisteröitynyt:
    09.01.2013
    Tuote: 
    HP Z600 (tuulariprojektilla)
    Hinta: 
    200
    Kunto: 
    Hyvä
    Maksutapa: 
    • Tilisiirto
    • Käteinen
    • Postiennakko
    Toimitustapa: 
    • Posti
    • Matkahuolto
    • Nouto
    Olisi myynnissä HP Z600.

-Muistaakseni 2x Quad-core 2.66GHz
    -24GB
    -Drevo 256GB SSD
    -Ei näytönohjainta.

Tuulariprojekti on sellainen, että olen laittanut sisään Arduino Unon ja modannut tuulettimia siten, että olen saanut niistä piuhat Unoon. Ideanani on ollut ohittaa Z600:n "fan check" eli se, että Z600:n bios testaa, että onko koneessa paikallaan tehdastuulettimet. Ideanani on ollut ohittaa fan check, jotta Z600:een olisi mahdollista asentaa, mitkä tahansa tuulettimet haluaa (ja jotka sopivat).

Tämä ohittaminen toimii jo CPU tuulettimien kanssa (joiden paikalla onkin nyt Nanoxia Deep Silencet), joskin vain toinen CPU tuuletin on implementoitu (mutta toinenhan on identtinen, joten piuhat vaa kii ja koodiin lisätään pinnit), mutta en ole saanut muita tuulettimia vielä feikattua, koska kokeilujeni perusteella sama logiikka kuin CPU faneihin ei täysin toimi muihin (tai sitten kyse on jostain muusta ongelmasta). Idea, mitä olen soveltanut on syntetisoida Unosta PWM-signaaleja, joita emolevyn sensorit odottavat saavansa tuulettimilta takaisin.

https://www.tonymacx86.com/threads/...-with-macos-sierra.210988/page-5#post-1586274

hp. 200e + pk tai nouto Jyväskylästä

---

Huom. koneessa on siis kaikki alkuperäisetkin tuulettimet tallella.

Tämä tarkoittaa, että kone on siis vielä palautettavissa "alkuperäiskonfiguraatioon", mikäli modia ei halua viedä loppuun.

Syy siihen, miksi tuulareita on enemmän kuin originaalissa on, että modin tehdäkseen tarvitsee "testituulettimia". Olen siis rikkonut yhden setin muistutuulettimia, exhaust-tuulettimia, jotta olen saanut testituulettimen Unoa varten. Näiden lisäksi on sitten "varalla" orkkis-exhausttuuletin (näkyy kuvassa) ja orkkis memory fan (näkyy heikosti kuvassa, koska ei ole kiinni).

---

Tästä on mahdollista tehdä myös hackintosh, jonka totesinkin toimivaksi, mutta unohdin toimivat boot argumentit, joten poistin asennuksen. Mutta ko. konfiguraatiolla on siis mahdollista saada OSX pyörimään. Lähinnä ongelmia tuottanee se, että saa näytönohjaimen ajurit ladattua oikein buutatessa.

Viimeksi muokattu: 15.09.2018
  2. Fluky

Rekisteröitynyt:
    09.01.2013

Jaa tämä sivu

Alibi
Anna
Deko
Dome
Erä
Hymy
Kaksplus