HP Probook, irtoavat näppäimet on normaalia kulumista

Viestiketju alueella 'Kannettavat tietokoneet: PC & Mac' , aloittaja Occurrence, 24.09.2019.

NOSTOJA MUROPAKETIN SISÄLLÖSTÄ
  1. Occurrence

    Rekisteröitynyt:
    23.06.2007
    Viestejä:
    705
    Ostin 1.5 vuotta sitten HP Probookin vaimon käyttöön kirjoituskoneeksi.
    Nyt siitä irtosi yksi näppäin keskeltä näppistä. Konetta ei ole edes kuljetettu kuin huoneiden välillä.
    Laitteelle otettiin ostaessa myös Care Pack onsite support sopimus joka on vielä yli vuoden voimassa.

    HPn mukaan näippäimen irtomainen käytössä ei ole takuunalainen asia eikä siksi kuulu care packinkään sisältöön.
    HP teki päätöksen valokuvan perusteella eikä mitenkään perustellut päätöstään olla korjaamatta konetta.
    Voisi kai Probookin olettaa kestävän pidempään. Siinä on kuitenkin metallirunko ja muutenkin tukvampaa tekoa (mainosmateriaalin mukaan).


    Tämä kaikille varoituksen sanana HPn läppäreitä harkitseville. Niiden ei ole tarkoituskaan kestää näppäimistön käyttöä edes 1.5 vuotta pidempään.
     
    Viimeksi muokattu: 24.09.2019
  2. FiveBridges

    Rekisteröitynyt:
    12.10.2016
    Viestejä:
    63
    Noihin liikkeiden myyjien lisätakuu,tuoteturva,tutevakuutus,millä nimellä mikäkin liike niitä
    markkinoi,ei ole luottamista.Myyjät eivät välttämättä tiedä itsekkään mitä ovat myymässä.
    Kunhan saavat asiakkailta rahat vaan pois.
    Myyjäliike myy lisävakuutuksen asiakkaalle,laitteeseen tulee vikaa.
    Laite lähetetään huoltoon,sieltä se tulee pumerangina takaisin.
    Ei kuulu takuuseen,lisä takuut ei korvaa mitään,laitteen vikaantuminen on normaalia kulumaa.
    Näin vetäydytään vastuusta.Onhan olemassa virhevastuut ja tuotevastuut,
    mutta niidenkin kanssa keplotellaan,ettei tarvitsisi korvata mitään asiakkaalle.

     
  3. Occurrence

    Rekisteröitynyt:
    23.06.2007
    Viestejä:
    705
    Vaan nytpä kyse ei ollut liikkeen vakuutuksesta vaan HPn omasta onsite care packista. Siihen kuulu mm. huolto asiakkaan tiloissa ja tietysti korjaustyön aloitus viimeistään seuraavana arkipäivänä yhteydenotosta.

    Eli jos nyt tuon näppiksen korjaisivat kuten olettaa sopii, niin olisivat tulleet kotiin seuraavana päivänä uuden näppksen kanssa ja vaihtaneet sen.

    Ei siis todellakaan mikään vakuutusyhtiökuvio ole kyseessä ja näissä takuehdot on samat kuin alkuperäisessä takuussa.

    Tein perään "virallisen" reklamaation kuluttajaneuvonnan templaatilla. Katsotaan mien HP reagoi ja sitten katsotaan jos on aihetta, miten kuluttajaneuvoja asian näkee.
     
    Viimeksi muokattu: 24.09.2019
  4. FiveBridges

    Rekisteröitynyt:
    12.10.2016
    Viestejä:
    63
    Se nyt taitaa olla sama,onko valmistajan myöntämä lisätakuu,tai liikkeen myymä lisätakuu.
    Lopputulos on sama,kaikki vetäytyvät vastuusta,kun laitteeseen tulee vikaa.
    Syyllistetään aina vaan asiakasta,että on itse aiheutettu vikaantuminen.
    Ei tämä,ei tämä,eikä tämäkään vika kuulu takuun piiriin.Kyllähän osaavat keksiä syitä,
    ettei tarvitsisi pistää takuuhuoltoon.

    Itselläni on HP EliteBook kannettava,tämä on kaikinpuolin kestänyt hyvin.
    Ikääkin on jo muutamia vuosia.

    No toivottavasti saat asian hoidettua kuluttajaviranomaisen avulla,jos ei muuten onnistu.
     
    Viimeksi muokattu: 25.09.2019
  5. Occurrence

    Rekisteröitynyt:
    23.06.2007
    Viestejä:
    705
    HP siirsi asian reklamaatio-osastolle.

    Minullakin on Elitebook työkoneena firman puolesta mutta myös oma Elitebook. Vaimolla on tuon hajonneen Probookin lisäksi toinen vanhempi Probook ja tyttärellä myös Probook. Ei näissä muissa ole näppiksen kanssa ollu ongelmia.

    Jos HP Pro-sarja ei ole sen kummempi pysymään koossa kuin perus Acerit ja jos onsite-tuella ei ole mitään merkitystä niin ei näissä HPn Pro/Elite koneissa ole mitään miksi niitä pitäisi ostaa.
    Mutta katsoaan mihin asia etenee. Reklamaation toimittamisesta kaksi viikkoa on se aika minkä kuluttajaviranomainen suosittaa odottamaan ja jos sinä aikana ei tule asia selväksi niin sitten heitä voi konsultoida.
     
  6. Occurrence

    Rekisteröitynyt:
    23.06.2007
    Viestejä:
    705
    Reklamaatio-osastolta oltiin yhteydessä ja hyvin nopeasti kävi ilmi että edellinen HP tiimi mikä antoi arvion ettei korvata oli tehnyt virheen. Lupasivat pistään korjaajan asialle.
    Vielä ei tiedetä vaihdetaanko näppis vai miten homma käytönnössä etenee. Itse uskoisin että näppis on vaihdettavissa.
     
  7. Tina Silta

    Rekisteröitynyt:
    18.03.2003
    Viestejä:
    3 733
    Sieltä tulee huoltomies painamaan näppäimen takasin kiinni, vie noin viisi sekuntia aikaa.

    Luulis, että aikuinen mies pystyisi itsekin tuon tekemään.
     
    dio natale tykkää tästä.
  8. Occurrence

    Rekisteröitynyt:
    23.06.2007
    Viestejä:
    705
    No niin näppis on sitten vaihdettu ja homma toimi hienosti sen jälkeen kun tapaus siirtyi oikealle tiimille.

    Tina Silta voisi vähän miettiä mitä aivopierua näppikselle päästelee. Hän ei mitenkään voi tietää millainen vika näppäimessä on ollut joten kanattaisi jättää tuollaiset kommentit suoli24-palstoille.
     

Jaa tämä sivu

Alibi
Anna
Deko
Dome
Erä
Hymy
Kaksplus
Kippari
Kotilääkäri
Kotiliesi
Koululainen
Ruoka.fi
Parnasso
Seura
Suomen Kuvalehti
TM Rakennusmaailma
Tekniikan Maailma
Vauhdin Maailma
Golfpiste
Vene
Nettiauto
Ampparit
Plaza
Muropaketti