Hirveät silmäongelmat näytöistä, mikä avuksi?

Viestiketju alueella 'Rauta' , aloittaja verkkokalvo, 15.06.2019.

NOSTOJA MUROPAKETIN SISÄLLÖSTÄ
  1. verkkokalvo

Rekisteröitynyt:
    14.06.2019
    En saanut vanhoja murotunnareita aktivoitua naftaliinista joten piti tehdä uudet. Tästä tulee varmaan aika romaani ja pikkuisen offtopic, mutta alkaa olemaan jo elämänlaatu niin koetuksella että olisin aivan superiloinen jos joku jaksaisi lukea ja kommentoida.

Taustana: Olen täysin terve 30v mies, ei perussairauksia. Olen ammatiltani freelancer joka tekee kaikenlaista hommaa graafisesta suunnittelusta kirjoittamiseen, videoeditointiin sun muuhun puoliluovaan hommaan. Olen tehnyt tätä 10 vuotta eikä mitään ongelmia ole aiemmin ollut. Työ ei ole mitenkään vaativaa, graafinen suunnittelu tässä tapauksessa ei ole mitään pikselien hiomista mikä vaatisi hirveää silmätarkkuutta vaan enemmän vaikeusasteluokkaa valokuvien rajailu. Minulla on ollut työsetupina vähän vajaat 2 vuotta tämä läppäri: https://www.acer.com/ac/en/GB/content/model/NH.GXBEK.001 ja tämä näyttö: https://www.verkkokauppa.com/fi/pro...MI0q30kO_p4gIVAoGyCh3jsgElEAAYASAAEgLjF_D_BwE

Suunnilleen puoli vuotta sitten aivan puskista alkoi yhtäkkiä tuntumaan silmissä outoa painetta aina kun tein töitä. Näkö ei mitenkään ollut heikentynyt, sumuinen enkä nähnyt mitään sahalaitaa, lasiaissamentumia tms. Ehkä lukiessa rivillä pysyminen oli vähän vaikeaa, mutta pääasiassa voisi sanoa että ainoa ongelma oli tuo aivan helvetillinen tunne että silmät poksahtaa päästä ja hyvä jos ei pääkin aina kun katson ruudulle. En ollut tehnyt mitenkään erityisen paljon töitä tai muuttanut mitään setupissani 1,5 vuoteen enkä pysty keksimään mistä ihmeestä tuo oikein tuli.