Hedman Partnersilta kiristyskirje

Viestiketju alueella 'Yleistä keskustelua' , aloittaja Kapteeni Flint, 24.04.2015.

NOSTOJA MUROPAKETIN SISÄLLÖSTÄ
  1. Warlaw

Rekisteröitynyt:
    26.11.2015
    Tässä on mielestäni yksi tämän ketjun osuvimpia kommentteja jatkotoimien todennäköisyyteen.
    Joten jos olet kirjeen saanut, niin arkistoi se talteen tekemättä mitään muuta ja nauti Joulusta!

2. Larpperi

Rekisteröitynyt:
    13.03.2015
    Kyllä tässä oli kyse siitä että kymmenet JAKAVAT laittomasti riittävissä määrin täyttääkseen tuon RIKOKSEN tunnusmerkit. Kirjeitä on kuitenkin lähetetty 10 000 että ei tässä nyt ihan joku täsmää.

3. Larpperi

Rekisteröitynyt:
    13.03.2015
    Jos tässä nyt suora vertaus kirjebisnekseen halutaan niin sittenhän se pitäisi mennä niin että auton omistaja syyttäisi sinua tuosta tuhotyöstä koska joku lähialueellasi asuva on tiedettävästi, noin 90% tarkkuudella nähty auton lähellä.

Lisäksi vaadittaisiin vielä tonnia korvauksiksi viidenkympin pintanaarmusta kun on ensin saatu henkilötietosi kalasteltua MO:n päätöksellä jonne taas valheellisesti kerrottiin että tuhosit sata samalla parkkipaikalla seissyttä autoa.

4. Moukula

Rekisteröitynyt:
    31.12.2001
    Tai vielä parempaa. Olet taidemaalari, olet tehnyt hienon taulun ja myyt siitä otettuja valokuvia 10€/kpl. Joku jonne räppäisee jonkun toisen ostamasta valokuvasta kännykkäkameralla vähän suttuisemman version ja jakaa sen netissä torrenttina. Lataan sen kuvan itselleni ja sen sekunnin aikana ehdin lähettää noin 1 kilotavun verran eteenpäin (noin tuhannesosa siitä kuvasta). Katson kuvaa kerran, totean että "paskaa, ei ois kannattanu käydä katsomassa alkuperäistäkään" ja poistan sen. Vuoden kuluttua tästä saan Hedman Partnerssilta kirjeen, jossa vaaditaan 100 euroa vahingonkorvauksia. Minkä verran tässä oli oikeudenmukaisuutta? Sen verran, että tuli ehkä kerrankin oikeaan osoitteeseen ja säikähdän vähän. Mutta nuo korvaussummat on kyllä ihan perseestä revittyjä.

5. linzki

Rekisteröitynyt:
    25.07.2010
    Miksi yleensäkään on lataajan syy että joku toinen lataa häneltä? Eikö jokaisen pitäisi olla vastuussa vain omasta osuudestaan? Ei kai se oikeuta varastamaan varkaalta jos varastettu tavara jää helposti saataville.

Toinen juttu sitten jos varas myy eteenpäin varastamaansa tuotetta.

6. juippityyppi

Rekisteröitynyt:
    16.09.2007
    Mulle ei ole kirjeitä tullut, mutta ketjun läpi kahlanneena joku kysymys noussut mieleen.

Ainakin minusta näyttää, että HP ei ole kovin innokas viemään epävarmaa keissiä oikeuteen. Miten mahtaa onnistua heillä asian vetäminen takaisin, käykö ihan yksipuolisella ilmoituksella Markkinaoikeuteen, että luopuvat kanteestaan? Ja miten mahtaisi siinä tapauksessa käydä vastaajan asianajokulujen, tippuuko vastaajan vai HP:n maksettavaksi? Kun sitä laskua on kuitenkin jo kertynyt useampi tonni tähän mennessä vastaajallekin.

Jos tuohon osaisi joku vastata faktaa, arvailuja riittää itselläkin.

7. Moukula

Rekisteröitynyt:
    31.12.2001
    Niin. Luulisihan sitä, että HP maksaa asianajokulut, jos heidän perättömän uhkauksensa takia on joutunut käyttämään maksullisia asianajopalveluita. Tai jos ei suosiolla maksa, niin kiristyksestä rikosilmoitus ja korvausvaateet päälle.

8. Netti-Arska

Rekisteröitynyt:
    20.03.2008
    Joo, on mennyt periaatteella, että viranomaisille vastataan, muille ei aleta selittelemään. Ei ole vielä viranomaiset olleet yhteydessä.

9. mlackke

Rekisteröitynyt:
    31.03.2004
    CopyTrollien toiminta ulkomailla jatkuu vakuuttavasti:

10. V10 Moderoija

Rekisteröitynyt:
    28.12.2012
    Onko länsimaisen oikeuskäytännön mukaista, että Hedman Partnersille pitäisi maksaa yhdestä elokuvasta tai tv-sarjan jaksosta 30 kertaa suurempia korvauksia kuin mitä on aiemmissa piraattioikeudenkäynneissä langetettu? Jos on, niin voit tulla hakkaamaan minun autoni paskaksi. Maksat vain sitten korvauksia pikkuisen päälle miljoona euroa.

11. Xemz

Rekisteröitynyt:
    16.01.2007
    Vaikuttaa sille, että ainekin muissa maissa alkaa olee nää copyright trollit vaikeuksissa.

Viimeksi muokattu: 18.12.2015
  12. niko.m

Rekisteröitynyt:
    31.03.2013
    Korvauksien hakijan ei pitäisi päästä hyötymään taloudellisesti korvauksista (eli ei jenkkien miljoona korvauksia kovin helposti) vaan korvauksien pitäisi palauttaa tilanne ennalleen. Eli jos menet hajottamaan XXX:n auton, niin käypä korvaus on vastaavan auton hinta + rangaistukseksi sakkoa/linnaa. Eikä siten että hajotat jonkun 500€ riisikupin ja korvaussumma lähentelee uusien business class e-mersujen hintaa. En usko että kenelläkään jakosuhde ylittää noissa tapauksissa yli kymmentä, varmaan harvoin edes viittä. Yleensä leffat taitavat maksaa 10€ tzipale, joten käypä korvaus olisi siellä 60-110€ välissä (5:1 jakosuhde x 10€ + itselle lataaminen 10€ = 60€). Joskus oikein luxus-leffa on niin luvut voi tuplata. Joku 600€ korvaus tarkoittaa että olit jakosuhde on siellä 60:1 paikkeilla. Tosin tuosta saattaa olla vaikka puolet korruptoitunutta tavaraa, mutta siihen en ota kantaa nyt.

13. Moukula

Rekisteröitynyt:
    31.12.2001
    Mitäs tapahtuisi tapauksessa, jossa vastaaja todetaan syylliseksi, ja myöntääkin syyllisyytensä, mutta pystyy osoittamaan että sen torrenttisoftan jakoasetuksissa oli asetettu 1kt/s maksiminopeus, ja 2 gigatavun leffaa oli jaettu sen 5 minuutin lataamisen aikana 300 kilotavua. Eikö korvaussumman pitäisi länsimaisen oikeuskäytännön mukaan asettua sitten korkeintaan leffan uushankintahinnan X€ + 300/2000000*X€ kieppeille?

14. Atraban

Rekisteröitynyt:
    28.11.2015
    Mites tämmösen sitten todistaisi, onko edes mahdollista?

15. peternorth

Rekisteröitynyt:
    16.12.2015
    Mä oon tässä miettinyt, että olisiko mahdollista, että nämä trollit on vaan keränneet kaikkien parvessa vastaan tulleiden suomalaisten ip:eet ilman, että ovat edes välttämättä ladanneet niiltä yhtään mitään. Eihän niistä latausmääristäkään edes puhuta. Tai onko siitä muka todisteita, ettei näin olisi toimittu?

16. nalak

Rekisteröitynyt:
    19.07.2003
  17. Riistinrauta

Rekisteröitynyt:
    11.12.2015
    Tuo on tavallaan itsellänikin lähtökohtana.
    Olen alusta pitäen tehnyt selväksi, että olen ehkä saattanut ladata... leffa trailerin mukaan vaikuttaa vaan tuntemattomalta. Joten ok. Jos olen ladannut ja siitä oikeasti on todiste, niin ehkä sitten niin.
    En vain oikeasti muista ja mikäli minua lataamisesta syytettäisiin, niin en olisi tästä mutisemassa vaan nielisin karvaan kalkin. (tosin en 600€ summaa yhden leffan lataamisesta :D )
    Jakamissuhteeni on käyttölokin mukaan kuitenkin 7,5%-8% välillä.

1kB/s jakoa.
    Seeding goal 0 kaikissa. Limited upload rate kun seeding goal on tavoitettu 0kB/s.

Eli suomeksi. Jos lataan yhtä tiedostoa kerrallaan seedaan maksimissaan 1kB/s ja sillä hetkellä kun lataus on saapunut koneelleni jako loppuu.
    Mikäli Hedarin softa on napannut IP:stäni kuvan juuri sillä hetkellä kun saavutan sen 100% rajan, niin se menee jo tarkoitusperäiseksi jahtaamiseksi. Yritetään saada tilastoja vääristellen näyttämään siltä, että olisin paikalla seedaamassa.

Näiden asetusten takia joudun siis aloittamaan jokaisen lataamisen manuaalisesti. Ja kyllä. Olen torrentkäyttäjien pohjasakkaa kun en jaa, mutta noh... näköjään siitäkin huolimatta voidaan syyttää törkeästä jakamisesta :D

Oikeusjuttua (mitä en usko koskaan tulevan) odotellessa ;)

Edit:
    Tarkistin uudestaan tuon 7,5%-8% lausumani käyttöhistoriasta.
    viimeiset 31 päivää data sanoo minun ladanneen 7.1GB. Latausta 394.2MB. Eli 5.55% jakosuhde.

18. Riistinrauta

Rekisteröitynyt:
    11.12.2015
    Tämähän se juuri on mistä on kyse. Missään ei ole esitetty faktaa siitä paljonko ollaan jaettu, vaan verukkeena on käytetty sitä, että suomalainen IP on nähty suuressa parvessa.
    Sanoin jossain ensimmäisissä viesteissäni sitä, että tämä on vähän sama kuin että sinua syytetään rikoksesta sen takia, että olet vain ollut samalla alueella missä rikos on tapahtunut. Ja sen takia sinulle vaaditaan samaa tuomiota kuin sille joka rikokseen on mahdollisesti syyllistynyt.
    Enkä nyt sano, että lataaminen/jakaminen on hyväksyttävää. En missään nimessä, mutta se ei myöskään ole laissa tuomittavaa pienissä määrissä mistä nyt puhutaan.

Pitää kuitenkin muistaa, että kun puhutaan 30 kertaisesta maksusta, niin eihän siitä ole kyse.
    Pitää muistaa, että Hedarin vaatima hyvityssumma on "vain" ~10 kertainen vrt. leffan BluRay versioon verrattuna.
    Ensimmäiset 400€ ovat kuitenkin vain Hedarin "omia kuluja". Pitäähän jollakin kahvit maksaa :D

19. Moukula

Rekisteröitynyt:
    31.12.2001
    Tuo ei kyllä käy minun järkeen että asianomistajan todellisten vahinkojen lisäksi pitäisi kustantaa kiristysfirmalle pikkujoulut ja pullakahvit koko vuodeksi.

20. Riistinrauta

Rekisteröitynyt:
    11.12.2015
    No mutta tämähän se onkin mikä tässä hiertää. Kyseisen toiminnan pitäisikin olla viranomaistahon, eikä voittoa (tai sairaan makeita pikkujouluja) tavoittelevan yhtiön käsissä.

Täytyy muuten lisätä, että tuohon mun viimeisen 31 päivän lataushistoriaan sisältyy esimerkiksi 2,5gigan edestä Inside Out leffaa jonka latasin tarkastaakseni että se oikeasti sopii lapsilleni näytettäväksi.
    Nyt kyseisen elokuvan BluRay versio löytyy pukin kontista, joten... en ole ihan varma siitä miltä minusta tuntuisi jos esimerkiksi saisin kyseisestä elokuvasta karhukirjeen ensi vuoden marraskuussa :D

Edit: no joo siis jaoinhan minä sitä leffaa kai sitten palan. No. Saadaan sitten tuplaoikeudenkäynti. :D

21. paavoris

Rekisteröitynyt:
    02.11.2013
    -- poistettu --

Viimeksi muokattu: 19.10.2016
  22. VK__

Rekisteröitynyt:
    18.12.2015
    ---

Viimeksi muokattu: 17.02.2016
  23. IhmeellinenJuttu

Rekisteröitynyt:
    28.11.2008
    Maksat jos haluat ja jos et halua, niin et tee mitään.

24. Nik0lai Banned

Rekisteröitynyt:
    30.12.2014
    Sun pitää maksaa toi tai olet polviasimyöten kusessa. Rahalla ja maksamalla selviää tässä maailmassa kaikesta, muista se!

25. Riistinrauta

Rekisteröitynyt:
    11.12.2015
    Siis ja sitten kun vedetään toi nikolain viesti filtterin läpi, niin maksat jos haluat. Voi tulla uusiakin kirjeitä, mutta voi olla tulemattakin.

Jos olet syytön, tai et halua maksaa niin et maksa. Täällä vallitseva mielipide on, että mitään jatkoseuraamuksia ei ole tulossa eikä tule.
    Itse olen "katsotaan mitä tästä seuraa" linjalla.
    Kirjeestä pitäisi kohta tippua karhukirje. Sen jälkeen perintätoimiston "lasku" ja viikon sisällä valelaskusta pahoittelut virheellisestä laskusta.

Ja ehkä sen jälkeen uhkaus, mutta muuten ei mitään.

Jaa tämä sivu

Alibi
Anna
Deko
Dome
Erä
Hymy
Kaksplus
Kippari
Kotilääkäri
Kotiliesi
Koululainen