1. Palvelimen ylläpitotöiden johdosta foorumi ei ole käytettävissä perjantaina 19.7. noin klo 06.00 - 07.00 välisenä aikana. Pahoittelemme tästä aiheutuvaa haittaa. Pyrimme pitämään tauon mahdollisimman lyhyenä.

Muropaketin toimitus
    Poista ilmoitus

Hedman Partnersilta kiristyskirje

Viestiketju alueella 'Yleistä keskustelua' , aloittaja Kapteeni Flint, 24.04.2015.

NOSTOJA MUROPAKETIN SISÄLLÖSTÄ
  1. reynolds

Rekisteröitynyt:
    15.01.2011
    40000 viestiä tässä ketjussa. Tai siis nyt 40002

Viimeksi muokattu: 20.01.2019
  2. ampula

Rekisteröitynyt:
    04.11.2015
    Meinaat että itse tietokoneen suojaukset pettää tai että itse kone tarjoilisi nimenomaan sisäverkkoon vapaata etäkäyttöä ilman suojauksia. Jolloin lokiikka on se että joku tulee avoimesta WLANista sisäverkkoon ja alkaa käyttämään siellä sisäverkossa olevaan tietokonetta etänä ja sillä alkaisi laittomasti jakamaan ko teosta.

3. Dame Edna

Rekisteröitynyt:
    06.03.2016
    Hasturinpoika tykkää tästä.
  4. Dame Edna

Rekisteröitynyt:
    06.03.2016
    En minä mitään meinaa, vaan vastaaja on itse kertonut näistä asioista. Kai sillä joku merkitys on, onko koneeseen ollut vapaa pääsy muillakin? Joka tapauksessa asiantuntija Savolan komppaamana on ollut sitä mieltä, ettei vastaaja itse henkilökohtaisesti ole tehnyt näitä oikeudenloukkauksia, joten jonkun muun sen on täytynyt olla.

5. SigmundFraud

Rekisteröitynyt:
    15.12.2015
    Saattaa kuulostaa turhalta nillitykseltä, mutta tuo ei pidä paikkaansa. Savola ja asiantuntija toteavat vain, että on jäänyt näyttämättä, että vastaaja olisi henkilökohtaisesti tehnyt asiat, joista häntä syyteltiin. Tämä ei tarkoita samaa kuin se, että he sanoisivat jonkun toisen tehneen ne. Se ei myöskään sulje pois mahdollisuutta, että vastaaja olisi itse syypää.

6. Oranssi

Rekisteröitynyt:
    20.01.2019
    Hei, onko käytännössä mahdollista sopia tuo asia maksamalla ne markkinaoikeuden linjaamat korvaukset vai voiko Hedman Partners kieltäytyä sovinnosta ja haastaa silti oikeuteen isompien rahojen toivossa. Eikö tuossa silloin ole vastaaja tarjonnut markkinaoikeuden linjaamat sovintoa ja mikäli Hedman Partners siitä kieltäytyy on oikeudenkäynti tyyliin turha. Ehkä hieman tyhmä kysymys mutta jotenkin tämä koko homma haisee niin paskalle ettei ihan heti uskoisi Suomessa tällaista olevan...

7. MoralHazard

Rekisteröitynyt:
    27.11.2011
    Eikös tässä mtv:n tapauksessa näyttö siitä, että valvontaohjelmisto oli havainnut jakoja sukellusaiheisissa teoksissa ole aika raskauttava todiste. Vielä kun näitä oli jaettu samalla ohjelmalla, sen versiolla ja samasta portista kuin niin teoksia, joiden jakamisesta vastaajaa oli oikeudessa syytetty, niin eihän tämä jätä hirveän paljon mielikuvituksen varaan. If it looks like a duck and walks like a duck, it is a duck.

Mielestäni tämä yksityiskohta jutussa on ollut kaikkein ratkaisevin.

Edelleen siis voidaan vetää sellainen johtopäätelmä, että kaikkia tuomion saaneita yhdistää yksi tärkeä seikka: Hedman Partners on löytänyt "uhrien" sosiaalisesta verkostosta sellaisia yhtymäkohtia joiden avulla on voitu liittää jakaminen syytettyyn henkilöön. Todistuksessa oikeudessa ei siis vieläkään ole riittänyt pelkkä mutu-tuntuma että "toi se oli!"

8. mlackke

Rekisteröitynyt:
    31.03.2004
    Hmm, se että mtv kertoi menevänsä sukellusreissulle ja tottakai muka silloin kaveri on ladannut torrenttina sukellusaiheisia torrentteja ...öö (titanic, black sails? :D)

Ehkä totta, mutta silti haiskahtaa...

9. Juha Jyväskylästä

Rekisteröitynyt:
    05.07.2009
    Tässähän on melkein vuosi seurattu kyseisen liittymän torrent liikennettä.... eli pelaavat varman päälle.....

10. Dame Edna

Rekisteröitynyt:
    06.03.2016
    Sanatarkan eriävän mielipiteen on varmasti jokainen jo lukenutkin. Tuossa koko vastauksessani oli lähinnä kysymys kokonaisuudesta eli alku oli: "En minä mitään meinaa, vaan vastaaja on itse kertonut näistä asioista. Kai sillä joku merkitys on, onko koneeseen ollut vapaa pääsy muillakin?"

11. Dame Edna

Rekisteröitynyt:
    06.03.2016
    Yhteystiedot on saatu 10.8.2016 ja vakoilu tapahtunut 7.8.2015-28.6.2016. Täällä on tullut esille, että IP-osoite voisi pysyä samana pitkälläkin ajanjaksolla, mutta toisaalta Hedman Partners (Joni Hatanmaa) on itse sanonut, että IP-osoite on dynaaminen eli vaihtuva, joten ei voi olla varmuutta kenelle se kuuluu.

En tiedä minkälainen sarja tuo Shannara Cronicles on eli onko se miesten katsottava? Itse olen ajatellut, että se on joku teineille suunnattu.

12. DrVatanen

Rekisteröitynyt:
    27.09.2001
    Välistä jää varmaankin se, että riitajutuissa ei käsitellä muita väittämiä kuin niitä mitä kantaja tai vastaaja pöytään tuovat. Eikä kumpikaan osapuoli halunnut osoittaa sormella puolisoa. Silloin oikeudelle jäi vaihtoehdoiksi päättää joko kantajan näkökulman (vastaaja on syypää) tai vastaajan (joku kolmas osapuoli teki sen) välillä.

Koska mitään muuta konkreettista todistusta wlanin avoimuudesta ja sen avoimeksi asettamisen syistä ei ollut kuin vastaajan oma kertomus, oikeus päätyi pitämään tätä selitystä epäuskottavampana kuin kantajan näkökulmaa, jonka mukaan loukkaus on tehty vastaajan laitteilta. Ja kun sen enempää kantaja kuin vastaajakaan ei pitänyt mahdollisena, että tekijä on puoliso, saatiin edellisen johtopäätöksen pohjalta todennäköiseksi tekijäksi vastaaja.

Ja taas pitää alleviivata, että tämä on siis sitä oikeuden logiikkaa, jossa voi oikeasti toisinaan olla pureksittavaa. Jos se ei pelkällä maalaisjärjellä operoivan pulliaisen kalloon uppoa, niin se ei ole millään tavalla kyseisen kallon vika.

13. Dame Edna

Rekisteröitynyt:
    06.03.2016
    Lohdullista kuitenkin on, että oikeudessa miesjäsenilläkin on ollut maalaisjärkeä: "Esitettyä näyttöä kokonaisuutena arvioitaessa katson jääneen näyttämättä, että vastaaja olisi itse henkilökohtaisesti tehnyt väitetyt oikeudenloukkaukset ja hylkään kanteen."

Kun mies on ollut lomamatkalla, niin mistä me voimme tietää, keitä siellä heidän huushollissaan on käynyt ja kenellä on ollut mahdollisuus käyttää heidän kotikonettaan, jonka lisäksi jää vielä ulkopuolisen mahdollisuus.

Mielestäni eriävä mielipide on kirjoitettu oikeudenmukaisesti maalaisjärkeä käyttäen ja siihen on helppo yhtyä.

Taker tykkää tästä.
  14. ampula

Rekisteröitynyt:
    04.11.2015
    Minulla ei sisäpiiritietoa, ihan tänne postailtun perusteella päättelin.
    Jos vastaajan koneeseen on oikeasti etänä päässyt, niin ei kai sillä avoimella wlanilla silloinkaan väliä. Avoimella Wlanilla väliä siinä erikoistapauksessa että tietokone olisi konfattu niin että sitä voisi nimenomaan etäkäyttää sen avoimen Wlanin kautta. (ja mielellään aivan vapaasti ja vielä mainostettu niin että joku myös niin tekisi.)
    Onko noin niin en tietenkään tiedä, kuvitellen kuitenkin että tuosta olisi tarinaa ollut jos jotain tuollaista olisi viritelty.

Etäkäyttöstä kyllä oli juttua, sellaisen myöntäminen olisi kai vähän vesittänyt alibia.

Muuttuva julkinen IP voi olla vuosia samalla asiakkaalla. Riippuu operaattorista, mutta mahdollista jos reititin ja nettiyhteys pysyy samana ja ei laite/netti pitkiä aikoja pois päältä.
    Se voi vaihdella tiheästikkin, esim. useita kertoja päivässä.
    IPv4 ei useinkaan ole henkilökohtainen ja dynaamisen IP4 liittymissä se mikä oli tunti sitten "minulla" voi nyt olla jollain toisella ihan eri sijainnissa.
    Jos jos vielä se yhteys natataan (yksi julkinen, monta privaattia), niin käyttäjiä ja laitteita voi olla paljonkin.

Dame Edna tykkää tästä.
  15. uniform

Rekisteröitynyt:
    16.12.2017
    Tietääkö kukaan kuinka monta kirjettä tuomion saaneelle henkilölle lähtettiin?

16. constructor

Rekisteröitynyt:
    20.10.2016
    En ole viitsinyt aiemmin postata tästä case:sta jotten taas saisi kätyrin viittaa harteilleni…

Tuossa Ylläolevassa on ytimekkäästi kerrottu pääpointti. Esimerkiksi yksinasujan kohdalla tämä olisi ”varma” todiste.

Mutta mtv asuu avoliitossa. Tyttöystäväkin on se semi-nörtti tyyppinen, joten yhteistä kemiaa löytyy niin miksi eivät tykkäisi myös samanlaisista ohjelmista. Miksi tätä asiaa ei otettu oikeudessa esiin? Periaatteessa kumpi tahansa olisi voinut ladata ne Black Sails”:t. Tyttöystävä varmastikin osaisi/oppisi Torrent-ohjelman käytön. Toki voi sanoa, että mtv on todennäköisempi lataaja mutta voisi se olla tyttöystäväkin. Jos tuomiossa olisi ollut mahdollista käyttää ”varteenotettavaa epäilystä”, mtv olisi huvinkin voinut voittaa jutun.

Jotenkin tuntuu, että nämä tekijänoikeusjutut eivät okien sovi Markkinaoikeuteen. Jos mtv valitaa Korkeimpaan, silloinhan tämä ”varteenotettavaa epäilys”, tulee taas käyttöön vai?

Taker tykkää tästä.
  17. Dame Edna

Rekisteröitynyt:
    06.03.2016
    Siitä ei ainakaan minulla ole tietoa, ainoastaan se, että ensimmäisen kerran on lähestytty kirjeitse 30.3.2017 ja siinä on ollut mukana Atlantic ja Shannara.

Yritin vähän netistä etsiä, niin vaikuttaisi että teinidraamasta olisi kysymys. https://pakkotoisto.com/threads/the-shannara-chronicles.128332/

18. ampula

Rekisteröitynyt:
    04.11.2015
    Tässä käynyt säkä, onko sitten hyvä vai huono.
    Huono jos oikeasti joku tuttu tai talkkari käynyt laittamassa jakoon nimenomaan nämä kalliiksi tulevat teokset.
    Hyvä säkä kun sattumalta on ollut näytehetkillä reissussa ja sitä kautta melkein riittävän hyvä alibi. Olisin suuresti toivonut että olisi ollut riittävä.
    Vaikka jako tapahtui vastaajan koneella ja vaikka helppompi keksi miten vastaaja olisi tekiä vs mystinen vieras.
    Kaksi asiaa, tuo ulkomaan reissu ja se että teos ilmeisesti tekniseltä laadultaaan (muistanko oikein?) huono antaa usko tähän mystiseen vieraaseen koneen käyttäjään.
    Tosin monella varmaan mielessä seuraavanlainen tapahtumien kulku, laitteella on latailtu ja jaeltu kamaa, ladattu esim matkaeväitä ja unohtunut, joku tuttu on käyttänyt konetta ei jakaakseen, mutta jaot siinä samalla alkaneet.

19. Dame Edna

Rekisteröitynyt:
    06.03.2016
    Hankala sanoa, mitä oikeasti on tapahtunut, mutta siinä mielessä olen tyytyväinen, että kun ei asiassa ole ollut 100% varmuutta, niin on lausuttu eriävä mielipide. Tuo Shannaran lataus ainakin minua kummastuttaa tuossa loman aikana.

20. innosepi

Rekisteröitynyt:
    21.04.2017
    Tässähän oli juurikin menny lähemmäs 3v aikaa ja mikseivoisi mennä vaikka 5-10 vuottakin? HP:lla on varmasti tietokannoissaan hyvin tiedot ja ajankohdat tallessa joita päästään tarvittaessa esittelemään "oikeudessa". Vastaajana sitten on mukava yrittää muistella 3-5v takaisia juttuja että mites tämä nyt menikään kun naamaan hierotaan 30k€ oikeuskuluja. Itse en edes tiedä monta kirjettä olen jo HP:lta saanut, eikä tämä tuomio mitenkään vaikuta siihen päätökseen että olen maksamatta. Suosittelen samaa muillekkin.

Dame Edna tykkää tästä.
  21. Dame Edna

Rekisteröitynyt:
    06.03.2016
    Kyllä se asia on valitettavasti kirjeensaajan kannalta juuri näin. Siellä on iso arsenaali yhteystietoja käytettävissä, joten siinä mielessä olisi hyvä, jos tämä tuomio katsottaisiin loppuun asti KKO:ssa. Riittääkö siis, että uskottavin tarina voittaa, vai pitääkö olla selkeä näyttö, että nimenomaan vastaaja on oikeudenloukkauksen tekijä?

electron06 tykkää tästä.
  22. Hasturinpoika

Rekisteröitynyt:
    20.10.2011
    HP:n tekninen profiilista ja vastaajan lausunnoista ei jää epäselväksi, että lataukset ovat tapahtuneet vastaajan pöytäkoneelta, mutta Egyptin matka sotkee HP:n todisteet täysin. Lataukset ovat tapahtuneet Egyptin matkana aikana ja näin myös Tecxipion/HP todisteet sanovat ja se osoittaa sormea johonkin muuhun taloudessa käyneeseen/asuvaan. Todellakin, jos olisi yksin asunut, niin eihän tässä olisi ollut mitään epäselvää.

Taker ja Dame Edna tykkäävät tästä.
  23. Hasturinpoika

Rekisteröitynyt:
    20.10.2011
    Ei voi, koska velka vanhenee 3 vuodessa.

Toki voi yrittää, mutta se olisi aika tyhmää, kun varmasti löytyy helpompi tapauksia.

24. saysaysay

Rekisteröitynyt:
    14.09.2017
    Näin näkisin itsekkin, en näe mitään järkeä Head & Shoulderssilta lähteä yrittämään kuin noita tarkan profiloinnin tapauksia ja todennäköisesti näitä uusimpia, tiukan seulan kirjeensaajia.

Uusi kirjeaalto saattaa tulla, mutta sekin kuulostaa hieman absurdilta.

Turha nyt pelkoa ottaa että tämä oli joku vanha tapaus, mtv oli saanut kirjeen 2017 helmikuussa ja haaste oli jo käynnissä ennen kesää 2018. + Profilointia tarjolla sitten vähän aikasemmalta ajalta.

25. DrVatanen

Rekisteröitynyt:
    27.09.2001
    Mahdollisesti vanhenee. Se kun on edelleenkin hieman epäselvää, että voidaanko velkasuhdetta katsoa olemassaolleeksi ennen kuin oikeus sen vahvistaa, kuten on sekin, riittääkö pelkkä vaatimuskirje vanhenemisajan katkaisuun. Tuomioistuimeen pitäisi viedä ratkaistavaksi joku yli kolme vuotta vanha juttu, että asiaan saataisiin varmuus.

Ajan kulumisesta puheen ollen, vaikka tämä olikin vähän ikävä uutinen näin vuoden alkajaisiksi, niin on hyvä pitää mielessä, että se varsinainen Egyptin vitsaus mihin tämä trollibisnes on perustunut - eli kirjerumba - on huvennut murto-osaan siitä mitä se parhaimmillaan oli. MAO ei enää luovuta HP:lle uusia osoitteita kuin tipottain, Haaja katosi jonnekin, ja seuraajayrittäjä KTC sai tarpeekseen ennen kuin ehti edes kunnolla aloittaa.

Tästä näkökulmasta onkin vaikea nähdä, että tämäkään ratkaisu lopulta oli trolleille mikään massiivinen juhlapäivä. MAOn vedenjakajapäätöksestä kun on aikaa jo puolitoista vuotta. Uusia osoitteita ei enää saa niin paljoa, että tehokas rahastus olisi mahdollista, ja vanhat ovat kovaa vauhtia vanhenemassa käsiin.

Vaikka sellainenkin voisi käydä järkeen, että siinä vaiheessa kun kaikki havainnot paitsi nuo kesäkuun 2017 jälkeen saadut ovat yli kolme vuotta vanhoja, niin käydään kokeilemassa jotain tuollaista vanhaa juttua. Ihan sen takia että jos siitä sattuisikin irtoamaan voitto, niin sehän tarkoittaisi että kaikkia sellaisiakin kirjeensaajia, jotka ovat jo kuvitelleet asian olevan menneen talven lumia, voi alkaa uudestaan lähestymään - ja vainoamaan vaikka tuomiopäivään asti jos rahaa ei kuulu. Tai ainakin seuraavat 15 vuotta.

Viimeksi muokattu: 21.01.2019
    Dame Edna tykkää tästä.

Jaa tämä sivu

Alibi
Anna
Deko
Dome
Erä
Hymy
Kaksplus
Kippari
Kotilääkäri