Hedman Partnersilta kiristyskirje

Viestiketju alueella 'Yleistä keskustelua' , aloittaja Kapteeni Flint, 24.04.2015.

1. Dame Edna

Rekisteröitynyt:
    06.03.2016
    Ei tuosta mitään varoituksia tarvitse saada, koska tosiasia on, että lakimiehet tulevat tulevaisuudessa tienaamaan nimenomaan tekijänoikeusasioilla. Tämä kansan rahastus oli vasta alkusoittoa tulevaan. Jos muron porukka ei olisi ollut niin aktiivinen, niin köyhä kansa olisi nyyhdetty tyhjiin ja ihan varmasti on samanlainen hyväveli-kerho, mitä Bahnhofkin on Ruotsissa tuonut esille. Täällähän trollit puhuivatkin, että Hatanmaa on kokoomuksen ääniharava seuraavissa vaaleissa. Taisivat nyt kuitenkin erehtyä pahasti, kun meni täysin munilleen tämä homma. Harmittaa tietenkin niiden puolesta, jotka menivät halpaan ja maksavat nyt osamaksuilla siitä, että ovat menneet yhteyttä ottamaan ja kertoneet läpiä päähänsä.

2. antinpoika

Rekisteröitynyt:
    06.03.2015
  3. Dame Edna

Rekisteröitynyt:
    06.03.2016
    Laittaisitko tästä suomenkielisen tarkennuksen, mitä tässä ajetaan. Mikä on tuo 13. artikla, jota vaaditaan poistettavaksi?

4. antinpoika

Rekisteröitynyt:
    06.03.2015
  5. finnkiller

Rekisteröitynyt:
    20.01.2008
    Onko kukaan vielä tehnyt GDPR regulaation mukaista kyselyä HP:lle? Itselle ei ole kirjettä tullut - eikä pitäisikään tulla mutta silti kiinnostaisi tehdä kysely siitä onko tietojani heillä tallessa perustuen siihen että todistettavasti vääriäkin henkilötietoja heillä on ollut. Nyt kun GDPR on astunut voimaan niin liittyen Damen aikaisemman kyselyn vastauksen saannin vaikeuteen - ei tällaista ongelmaa vastauksen saamisessa enää ole vaan vastaus pitää tulla kuin apteekin hyllyltä...

6. Dame Edna

Rekisteröitynyt:
    06.03.2016
    Voi olla, ettei ihmiset halua kysellä, koska pelkäävät joutuvansa silmätikuksi ja rahastuksen kohteeksi. Sinänsä en usko, että sieltä kaikkia talletettuja tietoja edes tulisi, koska Hedman Partners vetoaa siihen, ettei se edes tiedä kenen tietoja se on tallettanut ihmisten tietoihin. Siis itse myöntää sen, että esim. minun tiedoissani voi olla jonkun toisen ihmisen tietoja. Ehkä tässä tilanteessa on viisainta odottaa hallinto-oikeuden päätöstä siitä, mitä tietoja Hedman Partnersin tulee luovuttaa, kun se vetoaa liikesalaisuuksiinkin, mutta olisihan se tietenkin mukava tietää, että mitä sieltä vastaavat uudelle henkilölle, nyt kun GDPR on tullut voimaan.

7. Injou

Rekisteröitynyt:
    27.11.2013
    Tilannetta mutkistaa tässä välillä voimaan tullut GDPR. Määränneekö hallinto-oikeus tietojen luovuttamisesta valitusajankohdan käytäntöjen mukaisesti, vai ottaako uuden lainsäädännön huomioon suoraan. Pahimmillaan voi joutua tekemään GDPR-tietopyynnön erikseen. Ja joutuuko siitä maksamaan kun on alle vuosi edellisestä tietopyynnöstä.
    No, sen näkee sitten kun hallinto-oikeus päätöksensä antaa.

Paikallinen Henkilö harkitsee vakavasti GDPR-tiedustelun tekemistä pitkän kaavan kautta, eli kaiken mahdollisen eriteltynä kysyen, mutta kostotoimenpiteet pelottaa.
    Toisaalta jos Hemuli Parvi jollekin yrittäisi kostaa, se olisi Dame. Näin ei ilmeisesti ole vielä tapahtunut? Tietysti: mitä edes voisivat tehdä? Lähettää uuden kirjeen?

8. evntr

Rekisteröitynyt:
    07.08.2011
    uhata jatkotoimilla tai lähteä häviämään oikeuteen

Viimeksi muokattu: 13.06.2018
  9. Dame Edna

Rekisteröitynyt:
    06.03.2016
    Omalla kohdallani on siis kysymys siitä, kun olen vaatinut kaikki omat tietoni saataville ja siitä Hedman Partners on kieltäytynyt. Valitin tästä tietosuojavaltuutetulle ja tämä on määrännyt luovuttamaan kaikki tiedot. http://www.ritvapuolakka.fi/436767288. Hedman Partners valitti tästä hallinto-oikeuteen, johon tietosuojavaltuutettu on antanut vastineensa ja minäkin omalta osaltani ja tähän nyt odotellaan päätöstä. http://www.ritvapuolakka.fi/437839388

10. Dame Edna

Rekisteröitynyt:
    06.03.2016
    Sitä itsekin olen ihmetellyt, ettei mitään ole kuulunut. Henkilöllisyyteni täällä on ollut selvillä lähes alusta lähtien ja vahinkoa olen liiketoiminnalle varmasti aiheuttanut, joten kyllä minä ainakin lähtisin vastaiskuun, jos olisi puhtaat jauhot pussissa. Yli kolme vuotta on ns. havainnoista kulunut, eli aikaa olisi ollut. Nyt ovat kyllä menneet itsekin kertomaan, etteivät ole varmoja kenen tietoja heidän tiedoissaan minusta on.

11. Juha Jyväskylästä

Rekisteröitynyt:
    05.07.2009
    Ihmettelen kans tuota ns. radiohiljaisuudessa oloa, vaikka kirjeitä pukkaa....
    Hyvät saunanpesän sytyt niistä saa.....

12. Dame Edna

Rekisteröitynyt:
    06.03.2016
    Meikäläinen on tietenkin kirjanpitäjänä niin tarkka, etten yhtään paperia pane hukkaan, missä vaaditaan minulta jotakin. Aikoinaan 1990-luvulla verottaja harkintaverotti yritystämme tosi isolla summalla. Siinä mietiskelin jonkin aikaa ja aloin sitten tekemään laskelmia. Lopputulos oli se, ettei mitään verotettavaa ollut, vaan verottaja oli nämä keksinyt omasta päästään, kun sillä on siihen tietenkin oikeus. Verovelvollisen on itse todistettava, ettei verotettavaa ole. Siksi olen täälläkin sanonut, että älkää ihmeessä hävittäkö yhtään kirjettä, mitä näiltä koijareilta saatte. Joka ikinen kirje on todistusaineistoa ja se voi kääntyä loppupeleissä lähettäjäänsä vastaan.

13. Yxakka

Rekisteröitynyt:
    22.04.2017
    HP ei ole edelleenkään muuttanut kirjeiden sisältöä OM:n työryhmän suosittaman käytännön mukaisesti tapauksissa, joissa vaatii hyvitystä kahden eri päämiehen teoksista. Kirjeissä (luultavasti 5.) on mainittu vain yhden päätöksen dnro ja lisätty, että mikäli aikaisemmat kirjeet eivät ole tallessa ja haluatte, niin he voivat pyynnöstä lähettää tämän päätöksen. Jotain hämäystä ja ketkuilua, että saisivat ottamaan yhteyttä, ja uskovat, etteivät ihmiset älyä vaatia toista päätöstä, mutta sitä tuskin löytyisikään.

14. Dame Edna

Rekisteröitynyt:
    06.03.2016
    Joo, tästä nimenomaan on Asianajajaliiton valvontalautakunnassa kantelu sisällä, että vaatii useamman päämiehen teoksista hyvityksiä, vaikka tiedot markkinaoikeuden kautta on saatu vain yhden päämiehen teoksista. Miksi kukaan muuten edes tilaisi näiden kautta yhtään markkinaoikeuden päätöstä, kun ne saa ihan itse tilaamalla ne suoraan markkinaoikeudesta halutessaan?

15. Yxakka

Rekisteröitynyt:
    22.04.2017
    Niin, miksipä heiltä kukaan mitään tilaisi. Toivottavasti siellä Asianajajaliiton valvontalautakunnassa oltaisiin ajan tasalla ja puututtaisiin asiaan.

16. skyppe

Rekisteröitynyt:
    11.07.2016
    Sain 11.06.2018 päivätyn kirjeen (järjestyksessä viides?) Headman Partnersilta. En ole aiempiin vastannut, koska syyte on minua kohtaan ja täten perätön, sekä "rikkeestä" on jo aikaa nyt jo ainakin puolitoista vuotta. Aikavälillä, jolloin tekijäinoikeuksien loukkaus on tapahtunut olen muuttanut edestakaisin kahden kaupungin välillä ja IP on toisen asuntoni, missä en kyseisellä hetkellä ole asunut. Mahdollisuus on, että esimerkiksi poikani/tyttäreni on kuitenkin jotain tehnyt.

Olen nyt miettinyt vastaavani kirjeeseen, selittäen tapahtuman (ei ole siis mahdollista, että olisin loukannut tekijänoikeuksia) esimerkiksi hyvin mietityllä sähköpostilla. Nykyisen kirjeen maksun eräpäivä on 25.06.2018. Onko minun järkevää vastata kirjeeseen selittäen tilanne, vai onko yhteydenotto HP:n kanssa järkevää? Olen myös miettinyt pitkään maksamista, mutta tuntuisi tyhmältä maksaa, kun en ole 1,5v vastannut yhteenkään viestiin? Kiitos etukäteen kaikesta avusta.

17. asentaja

Rekisteröitynyt:
    14.06.2001
    Sain juuri kuulla että sukulaiseni (noin 60v nainen) oli maksanut hedarin "laskun" koska pelkäsi seuraamuksia. Voin olla 100% varma että hän ei ole mitään ladannut. Korkeintaan joku hänen kylässä ollut lapsi tai naapuri.

18. peternorth

Rekisteröitynyt:
    16.12.2015
    Eipä noista vastineista ole ollut ennenkään mitään apua, koska HP olettaa automaagisesti, että liittymän halitija on velvollinen maksamaan ja että liittymästä on silloin ladattu, jos on valvontakoneiston haaviin jäänyt. Radiohiljaisuus siis on edelleenkin kaikista paras mahdollinen toimintamuoto, poisluettuna se tilanne, että haaste napsahtaa. Mutta.. Jos itse laittaisin trollille jotain vastinetta, niin se olisi hyvin lyhyt vastine, jossa kieltäisin osallisuuteni asiaan, eli tyyliin "en ole syyllistynyt näihin asioihin, joista minua syytetään". Ja mihnkään niiden puolelta jatkossa tulleeseen tietojenkalasteluun en vastaisi missään nimessä yhtään mitään. Ainakin voi silloin sanoa vastanneensa jotain sikäli mikäli se jatkossa jotakuta kiinnostaa.

19. Dame Edna

Rekisteröitynyt:
    06.03.2016
    Jess!! Tänään sain Asianajajaliiton valvontalautakunnan ratkaisun. Laitoin kaikki sivut luettavaksi tuonne http://www.ritvapuolakka.fi/440127963, mutta tärkein on tietenkin päätökset sivulta 8 alkaen. Hatanmaa on siis saanut huomautuksen kolmessa kohdassa ja tärkein on tietenkin "Hatanmaan katsotaan menetelleen hyvän asianajajatavan vastaisesti käyttäessään yhteystietoja tekijänoikeuslaissa ja markkinaoikeuden ratkaisussa määrätyn vastaisesti."

20. Jankuttaja

Rekisteröitynyt:
    11.10.2014
    Ei missään nimessä kannata maksaa, jos ei ole mitään tehnyt ja voi sen myös todistaa. Eikä kannata hedareita auttaa selvittämään tilannetta, nehän eivät mitään selityksiä kuitenkaan hyväksy ja pahimmassa tilanteessa käyvät lastesi kimppuun ja käyttävät selitystäsi heitä vastaan.

Jos jotain vastaat, niin kiellä syyllisyytesi lyhyesti mitään selittelemättä. Mutta radiohiljaisuus on ihan yhtä turvallista, koska uhkailut siitä että vastaamatta jättämällä muka joutuisi maksamaan oikeudenkäyntikuluja on täysin aiheetonta uhkailua.

21. peternorth

Rekisteröitynyt:
    16.12.2015
    Mahtavaa ja upeeta.:D

22. Dame Edna

Rekisteröitynyt:
    06.03.2016
    Siis on tosiaan, että valvontalautakunta teki tämmöisen päätöksen!:D

23. electron06

Rekisteröitynyt:
    12.11.2006
    Todella hienoa!!!

24. Dame Edna

Rekisteröitynyt:
    06.03.2016
    Onhan tuosta mahdollisuus valittaa, mutta mielestäni valvontalautakunta on tuon yhteystietojen luovuttamisen perustellut niin hyvin, etten kyllä usko että menisi läpi.

25. Jankuttaja

Rekisteröitynyt:
    11.10.2014
    Hahaha.

Jaa tämä sivu

Alibi
Anna
Deko
Dome
Erä
Hymy
Kaksplus