Hedman Partnersilta kiristyskirje

Viestiketju alueella 'Yleistä keskustelua' , aloittaja Kapteeni Flint, 24.04.2015.

NOSTOJA MUROPAKETIN SISÄLLÖSTÄ
  1. Ärsyyntyyt

Rekisteröitynyt:
    18.11.2017
    Onko Hedmanin edustamilla firmoilla oikeudet vain tiettyihin sarjojen ja elokuvien versioihin? Onko heillä esim oikeudet ilman tekstejä ladattuihin divx-versiohin?

2. Jankuttaja

Rekisteröitynyt:
    11.10.2014
    Eiköhän ne oikeudet löydy. Scanbox mokasi lisenssisopparinsa aiemmassa hävityssä keississä, mutta aika varmasti se porsaanreikä on nyt tilkitty.

Viimeksi muokattu: 19.11.2017
  3. DrVatanen

Rekisteröitynyt:
    27.09.2001
    Viimeisimmän maaliin asti viedyn jutun jälkeen ei olla tarvittu "aika" -sanaa. Ainakaan MAOn osalta.

4. reynolds

Rekisteröitynyt:
    15.01.2011
    Tuolla lisää ihmeteltävää:http://seky.fi/hallitus/

5. Ärsyyntyyt

Rekisteröitynyt:
    18.11.2017
    Ovatko he päivittäneet lisenssinsä vai onko aukko tukittu jollain muulla tavalla?

6. Jankuttaja

Rekisteröitynyt:
    11.10.2014
    Lausunto lisensoijalta että se kattaa myös tekstittämättömät versiot.

7. Jankuttaja

Rekisteröitynyt:
    11.10.2014
    Kiitos! Itse ajattelin eri organisaatiota: https://www.fecc.ee/fi/ mutta tuossa kauppayhdistyksenkin hallituksessa pälyilee Hedman Partnersin Kalle Pedak.

8. reynolds

Rekisteröitynyt:
    15.01.2011
    Kauppayhdistyksessä on myös OP:lta edustus. OP:lta kun kysyttiin yhteistyöstä Hedman Partnersin kanssa, niin OP:n vastauksessa väitettiin ettei OP tee yhteistyötä Hedman Partnersin kanssa eli OP valehteli tässä vastauksessa.

9. KirjettäPukkaa

Rekisteröitynyt:
    09.11.2017
  10. taikahiippa Banned

Rekisteröitynyt:
    06.11.2017
    Tuossa tosin täytyy ottaa huomioon, että eivät korvaukset ole kymmenkertaisia tuohon nähden vaan oikeudenkäyntikulut. Ennen lakimuutosta rahastus saa jatkua, älytöntä, että oikeuden käynnillä voi kiristää maksamaan, mutta näin se vain on nykyisen lainsäädännön puitteissa.

11. KirjettäPukkaa

Rekisteröitynyt:
    09.11.2017
    Kyllä korvauskulut tässä tapauksessa alkaa olemaan jo: http://www.ritvapuolakka.fi/437594594
    (50x500e = 25ke)
    Siihen päälle sitten vielä ne oikeudenkäyntikulut, niin saa keskituloinen muutaman vuoden kaivella taskun pohjiaan.

12. Kala

Rekisteröitynyt:
    06.08.2000
    Mihin perustuu se, että tekevät tänään yhteistyötä? Tähän asti tuntemani asiat liittyvät vuoteen 2011.

13. vanha kiuas

Rekisteröitynyt:
    22.07.2017
    Nyt pitäs päättäjillä olla jo kova kiire puuttua tähän kiristykseen. Olen itse pienituloinen, ja mikäli mulle tulis tosiaan toi haaste tonne MAO:n näitten kyrpien puolesta ja häviäisin keissin, niin ei mulla olis mitään mahdollisuutta maksaa tollasia rahoja. Mitään omaisuutta mulla ei ole. Lopettaisin työnteon jo periaatteesta ja alkaisin elää sossun rahoilla. Olen onnellisesti työelämässä, vaikkakaan mulle ei siitä jää paljoakaan käteen - muuta kun se, että todella olen siellä töissä. Mulla on päihdeongelmia ja vain ja ainoastaan työelämä ja arkirutiinit pitää mut jotenkuten kaidalla polulla.

14. SundeR

Rekisteröitynyt:
    11.09.2003
    Tilanne on siis tuollainen, mutta silti kuitenkin waretat kun noin pelottaa? Ei siis sillä, onhan kirjeitä tullut syyttömillekin, mutta en nyt ainakaan kauheasti pelkäämään alkaisi jos en olisi mitään tehnyt.

15. vanha kiuas

Rekisteröitynyt:
    22.07.2017
    Siis missä kohtaa sanoin et mua pelottais? Eikä tässä nyt ollut kyse lainkaan siitä että pakoilisin vastuitani; maksaisitko itse jollekin kusetusfirmalle 3500e siitä että oot ladannu netistä jotain Black Sailssia? Olisivat lähettäneet mulle laskun jokasesta tuotantokaudesta vaikkapa á 20 euroa per kasetti. Elikä yhteensä 60 euroa ja vaikka "kivusta ja särystä" sen 50e ni tämäkin asia olis ollu jo hoidettu.

16. KirjettäPukkaa

Rekisteröitynyt:
    09.11.2017
    Korvausten vaatimukset alkaa olemaan sitä luokkaa, että joku saattaa alkaa ajattelemaan, että 10% lisäkorvauksella(esim. pahoinpitely) eri oikeuslaitokselta tuohon päälle, niin alkaa saamaan korvattavalle rahalle paremmin vastinetta. Itse epäilen että tämä on vaan ajan kysymys, milloin kirje tupsahtaa "väärälle" henkilölle.

17. Jankuttaja

Rekisteröitynyt:
    11.10.2014
    Suurin osa kirjeistä on jo lähetetty ja uusia osoitteita ei ehkä saada. Eiköhän tuo "väärät henkilöt" ole vain kostofantasialla mehustelua, todellisuudessa sellaiseen psykopaattiin törmääminen joka on sekä väkivaltainen, että kyvykäs selvittämään trollien osoitteet, mutta silti riittävän nörtti warettaakseen jotain Black Sailsia, lienee äärimmäisen epätodennäköistä.

En toivo väkivaltaa trolleillekaan, minusta kuitenkin henkeen ja terveyteen kohdistuvat rikokset ovat kertaluokkaa pahempia kuin omaisuusrikokset.

18. taxman

Rekisteröitynyt:
    16.01.2001
    Vielä kun Suomen laki ja oikeuslaitos ajattelisi näin, niin meillä menisi taas vähän paremmin.

19. Fum

Rekisteröitynyt:
    11.01.2017
    Niin no, nuo ovat trollien omia fantasioita, niillä ei ole mitään tekemistä reaalimaailman kanssa. Ihan turha näitä vaatimuksia on verrata nuijittuihin tuomioihin, ei ne tule toteutumaan. Eiköhän MAO jatka linjaa 50€/jakso 100€/elokuva. Oikeudenkäyntikulut asia erikseen.

20. Jankuttaja

Rekisteröitynyt:
    11.10.2014
    Maossa kannattaisi sen opiskelijaköyhimyksen vaatia summan laskemista 25 euroon jaksolta, koska ash vs. evil dead on puolituntinen (20 minuuttia ilman mainoksia, oletan) komediasarja.

Kokoillan leffa = 100 euroa
    Tunnin mittainen tv-sarjan jakso = 50 euroa
    ... mistä voitaisiin extrapoloida:
    Puolituntinen tv-sarjan jakso = 25 euroa

Jos tästä tulisi ennakkotapaus niin se helpottaisi vähän kirjeidensaajien asemaa.

Viimeksi muokattu: 20.11.2017
  21. mlackke

Rekisteröitynyt:
    31.03.2004
    "Aikavälillä 29.11.2015 - 12.04.2017 vastaajan liittymästä on tehty kymmeniä tuhansia havaintoja"

Kysymys kuuluu miksi kantaja on antanut asian jatkua melkein 1.5v ennenkuin päätti asialle tehdä jotain...

Viimeksi muokattu: 20.11.2017
  22. cydrex

Rekisteröitynyt:
    17.11.2016
    ai se jakoi 1.5v? ei ihmekkään että haastoivat sellaiaen josta 2015 vuonna ekat havainnot...

23. jyttäkuttu

Rekisteröitynyt:
    17.11.2017
    Niin tämähän näissä järjettömissä korvauksissa on ongelmana. Sama kuin vuosia sitten DC++ hubien ylläpitäjille tulleet korvaukset, olikohan jotain 1M€ luokkaa?

Joskun luin artikkelin, jossa näitä korvauksia luonnehdittiin erinomaisesti. Eli rikosnimikkeenähän näissä voisi käyttää elinikäinen elinkautinen. Normaalituloinen henkilö ei tuommoista 1M€ korvausta pysty millään ikinä maksamaan, eikä varmaan edes hyvätuloinenkaan. Ei jää mahdollisuuksia enää elämässä. Samassa tilanteessa itsekkin jäisin suosiolla työttömäksi ja sossunrahoille, mitäpä sitä maksamaan... Samaisessa artikkelissa oli myös laskelma korvauksista koskien murhaa. Keskiarvo ihmishengelle taisi olla korvausten perusteella laskettuna 8000€~. Eli jos mustavalkoisesti ajatellaan, niin hedman laskuttaa näistä vähän vajaan 4 ihmishengen edestä :D

24. user9999999998

Rekisteröitynyt:
    17.11.2017
    Vähän huvittaa nämä "jos meinaat trolleille maksaa ni heitäppä mullekkin pari tonnia lol" -kommentit, mut kaipa niille on syynsä.

Tossa jo aikaisemmin sanoinkin, että en siis ole maksamassa, mutta vähän avaan miksi aloin melkein jo luovuttamaan.

Ensinnäkin, tätä lankaa lukiessani ei ainakaan MAO:sta ole tullut järin ammattimainen fiilis:
    * Jos olen syytön ja vaikka verkkoni on ollut avoin, tuntuu että vaikka pystyisin sen todistamaan, se ei välttämättä riitä pitkälle oikeudessa -> todisteet syyttömyydelle vähenevät ja luotto oikeuden ammattitaitoon on jo alustavasti melko nollissa, sekä "paras stoori voittaa" meininki.
    * Jos olen syyllinen ja operaattorini olisi IP:n lisäksi luovuttanut MAC-osoitteet ja laitteen nimet -> homma melko selvä.

Edelleen pitää toki siis palata siihen, että juttuja on todella vähän mennyt oikeuteen ja ne mitkä ovat, ovat syystä tai toisesta olleet melko selviä juttuja alusta asti, eikös?

Loppuun trolleille business-vinkki: laittakaa noihin korvausvaatimuksiin 80% Black Friday alet, ni johan kauppa käy.

25. cydrex

Rekisteröitynyt:
    17.11.2016
    tämä on hyvä idis, ja ehkä MAOn määräämät luvut alkavat täyttyä :D

Jaa tämä sivu

Alibi
Anna
Deko
Dome
Erä
Hymy
Kaksplus