Hedman Partnersilta kiristyskirje

Viestiketju alueella 'Yleistä keskustelua' , aloittaja Kapteeni Flint, 24.04.2015.

NOSTOJA MUROPAKETIN SISÄLLÖSTÄ
  1. Dame Edna

Rekisteröitynyt:
    06.03.2016
    Tuolla sivustolla on ohjeet, jotka olen jo aiemmin linkittänyt sinulle. Jokainen aikuinen ihminen päättää itse tekemisistään, joten jos et osaa noita neuvoja kertoa kaverillesi, niin pyydä että hän lukee ne itse.

2. electron06

Rekisteröitynyt:
    12.11.2006
    Sinulla ei ole mitään annettavaa tälle keskustelulle. Siirry toiseen lankaan, mielipiteelleesi ei ole mitään pohjaa.

3. electron06

Rekisteröitynyt:
    12.11.2006
    Onko siis mielestäsi hyötyä siitä että kirjeen saaja on yhteydessä HP:iin. Ei ei ole siitä on täällä useita kommentteja. Jopa kirjeen saajilta. Eli olet täysin väärässä.

4. Pempula

Rekisteröitynyt:
    26.09.2003
    Haasteeseen tietenkin pitää reagoida, mutta kirjeen voi huoletta heittää roskiin.

5. hubahaba

Rekisteröitynyt:
    13.04.2017
    Tämä kaveri kirjoittelee usealla nimimerkillä ja saa palkkaa tästä. Ei kannata turhia provosoitua.

6. MAOOTTI Banned

Rekisteröitynyt:
    04.05.2017
    Ei tule turpaan vaikka et pystyisi todistamaan mitään koska liittymän omistaja ei ole vastuussa siitä mitä joku tuntematon taho on liittymää käyttäen tehnyt. Sun ei tarvii pystyä todistamaan mitään. Sen joka syyttää sua lataamisesta / jakamisesta pitää pystyä todistamaan että se olit just sinä eikä sun naapuri, sisko, serkku tai kaveri joka latas. Ja koska ne ei tiedä kuka se oikea tekijä on niin ei ne sua mihinkään haasta. Pari hassua tapausta on ollu vana oikeudessa missä kiejeensaaja on menny ite möläyttämään jotain typerää mikä voidaan yrittää tulkits tunnustukseksi.

Haastasitko ite mut oikeuteen jos et tietäis oonko mä oikea tekijä vai joku muu mun perheestä? Koska jos ei sulla oo todisteita niin häviät ja joudut maksamaan mun oikeudenkäyntikulut. No ethän sä tietenkään haasta ja ei haasta kirjeiden lähettäjäkään.

Homma perustuu vaan niihin pelottavan näkösiin kirjeisiin ja siihen että yritetään erehdyttää kirjeen vastaanottaja luulemaan, että hän on mitenkään vastuussa tuntemattoman tahon teosta. Liittymän omistaja vastaa vaan omista teoistaan, siitä on Suomessa oikeudesta ennakkotapauksia.

Eli huoli pois, elämä jatkuu. Ei tarvii maksaa eikä tarvii ottaa niihin yhteyttä.

7. electron06

Rekisteröitynyt:
    12.11.2006
    Olet.

8. Trollitkuriin

Rekisteröitynyt:
    04.02.2017
    Maksamalla yhdelle trollille ei estä toista trollia lähettämästä kirjettä.
    Kai mainitsit tuolle henkilölle, että oikeudenkäynnin mahdollisuus on häviävän pieni. Hedmannin tapauksessa noin promillen luokkaa. Muiden osalta olematon.

9. hubahaba

Rekisteröitynyt:
    13.04.2017
    Kaava menee niin että jauhetaa sontaa pystymättä perustelemaan. Samalla kaavalla toimii spämmitehtaat. Tämä on nykypäivän businesta. Noi kiristyskirjeiden lähettelijät on kovan luokan rikollisia ja palkkaamalla trollin kertoo ikävällä tavalla minkälaisten kanssa ollaan tekemisissä.

10. Kibe-_-

Rekisteröitynyt:
    21.07.2002
    Jakanut paljon ja pitkään, pihassa on pyörähtänyt yksityisetsivä useampaan otteeseen mittailemassa verkkoa, asuu yksin. Noilla eväillä oikeudessa on varmaan varsin heikoilla jos sinne sattuu.

11. jdee-

Rekisteröitynyt:
    23.07.2008
    Ootko yleensäkin elämässä sellainen tapaus, että kun joku sanoo vähän tiukemmin ja uhkaavasti, niin olet valmis nöyrtymään vaikka tiedostat uhkaajan olevan väärässä? Tähänhän nämä sun tekstit perustuu. Ja tähän perustuu myös tämä bisnes eli olet juuri sitä otollista kohderyhmää kirjeelle.

12. Trollitkuriin

Rekisteröitynyt:
    04.02.2017
    Miksi hyökkäät jatkuvati Ednan kimppuun? Hän ystävällisesti kysyi olisiko sinulla relevanttia ammattitaitoa yhdistyksen toiminnan avuksi...

Ja miten kirjeiden uhrit muka voisivat kärsiä Ednan ohjeista, maksamatta jättämisestä ei käytännössä seuraa mitään muuta kuin rahan säästöä johonkin fiksumpaan...

13. Hasturinpoika

Rekisteröitynyt:
    20.10.2011

USA:n hallitus ei usko Prenda trolli Hansmeierin selityksiä:

Adultia tekee myös tätä:

14. Trollitkuriin

Rekisteröitynyt:
    04.02.2017
    No voi pyhä ironia sentään, Edna nimenomaan on toistanut, että kirjeet pitää säästää ja tilata markkinaoikeudesta omat tiedot yms.
    Mahdollisuus oikeudenkäyntiin on muuten olematon...

15. MAOOTTI Banned

Rekisteröitynyt:
    04.05.2017
    Mulle tullu Hedmanilta 3 kirjettä. En oo ottanu yhteyttä heihin enkä oo maksanu. Ei oo tullu mitään seuraamuksia enkä ole huolissani koska tiedän, ettei niillä ole hajuakaan kuka mun perheestä, sukulaisista, naapureista tai kyläilevistä kavereista on oikea tekijä. Mistäkö tiedän? Siitä että minäkään en liittymän omistajana tiedä kuka oikea tekijä on tai onko mitään tekoa tapahtunutkaan. Kirjeissä kun ei tosiaan esitetä minkään sortin todisteita eikä ole mun yhteystietojen saamiseksi MAOssakaan esitetty. On vain itse tehty tai omatekemän ohjelman luoma Excel-taulukko.

Kirjeiden lähettäjä toki haluaa tälläkin palstalla maalailla koko ajan sellaista mielikuvaa, että vaikka tekijää ei tiedetä niin liittymämänomistaja olisi jossakin vaarassa.

16. MAOOTTI Banned

Rekisteröitynyt:
    04.05.2017
    Mitään toimenpiteitä ei tarvitse tehdä. Ei edes varalta. Netti on pullollaan tavallaisia tallaajia jotka tietää tän kusetuksen luonteen ja ei ole tehnyt asialle mitään. Sä yrität selvästi vaan trollata kirjebisneksen tekijöiden hyödyksi täällä. Lopeta se. Lopeta ihmisten pelottelu. Kaikki tietää että kirjeet lähetetään AINA liittymänomistajalle koska OIKEAA TEKIJÄÄ EI TIEDETÄ.

17. Satunnainen ohikulkija

Rekisteröitynyt:
    13.04.2016
    Pidetään nyt kuitenkin mielessä, että näiden muutaman vuoden aikana haasteen on saanut Hedman Partnersilta tasan 14 henkilöä, muilta toimijoilta ei yksikään. Kun lähteneiden kirjeiden määrä nyt kuitenkin on jollakin tavalla tiedossa, voi noita lukuja suhteuttaa toisiinsa itsekseen - eli ei, se haasteen todennäköisyys ei ole olematon, mutta aika pirun lähellä kuitenkin. Asiantuntijalausunnot koneen datan sisällöstä ja vastaavat voi hoitaa siinä vaiheessa jos se haaste tulee. Noin muuten katsoisin kaikenlaisen valmistautumisen ja selustan turvaamisen olevan aika ylimitotettu toimenpide siinä vaiheessa, kun kiristyskirje postiluukusta kolahtaa. Mutta tietysti jokainen tavallaan.

Periaatteessahan nämä kaikki "kannattaa tehdä näin..." -neuvot ovat turhia, koska ihmisiä on erilaisia. Toisia näyttää syyttömänäkin aidosti kuumottelevan se vaikkapa prosentin sadasosan todennäköisyys haasteelle, itse henkilökohtaisesti en välittäisi kirjeestä tuon taivaallista vaikka todennäköisyys olisi kokonaisen prosentin luokkaa. Jota se siis ei ole. Siinä mielessä hyödyllisempää on pyrkiä saamaan uudetkin "apua tuli kirje mitä teen" -kyselijät ymmärtämään bisneksen luonne ja antamaan edes jonkinlaista osviittaa siitä, kuinka todennäköinen mikäkin jatkoseuraamus on. Johtopäätökset voi sitten jokainen tehdä itsekseen, kunhan faktat ovat edes auttavasti selvillä.

18. Kibe-_-

Rekisteröitynyt:
    21.07.2002
    Oikeudessa asiassa kuin asiassa, taistelee todisteiden lisäksi uskottavuus. Välillä hyvinkin selvät tapaukset jätetään tuomitsematta, välillä heppoisillakin todisteilla saa tuomion. Riippuu pitkälti oikeudesta, asianajajista ja yleisestä oikeuskäytännöstä. Seuraavat oikeudenkäynnit ratkaisevat aika paljon, esimerkkejä on kuitenkin vielä varsin vähän Suomesta. Tätä voi oikein hyvin verrata yksityiseen pysäköinninvalvontaan jossa auton omistajaa lähestytään sopimussakolla. Riittävän uskottavilla todisteilla/epäuskottavilla puolustuksilla haasteen lähettäjä voittaa, mutta epäselvissä tapauksissa ei.

Ps. Ihan noin yleisesti sillä ei ole väliä kuka jonkun torrentin on clickannut lataukseen, ainoastaan sillä on väliä kuka sitä on jaellut koneellaan. Tässä tulee taas kysymykseen uskottavuus oikeudessa. Jos vaikkapa jäbyllä on yksi leffa koneella, helposti menee "kaveri latas, en oo huomannut, että on koneella" kategoriaan. Jos taas vuosien ajan torrentit huutaa hoosiannaa, ei välttämättä kannata lähteä oikeuteen kaverikortilla :).

Viimeksi muokattu: 04.06.2017
  19. MAOOTTI Banned

Rekisteröitynyt:
    04.05.2017
    Kirjeiden lähettäjähän itse asiassa toivoo juuri edes jonkinlaista reagointia kirjeeseen. Flinttiähän ne syytti siitä että wlanin salaus ja väitetyn warettamisen tahti olisi muuttunut kirjeiden saapumispäivinä, jotrn Flint olisi sen perusteella syyllinen. Kenenkään ei siis kannata reagoida kirjeisiin yhtään millään tavalla. Paitsi tietysti poliisille voi sen rikosilmoituksen tehdä, jos kokee että kirjeessä yritetään erehdyttää hänet maksamaan jostain, minkä oikeaa tekijää ei ole selvitetty.

20. MAOOTTI Banned

Rekisteröitynyt:
    04.05.2017
    Ahh niinpä niin, kyllä varmaan sitten kannattaa maksaa kun länsimainen oikeuskäytäntö on niin arpapeliä. Jos nyt haastaisitte vaikka mut sinne oikeuteen niin katotaan ;)

Uskallan laittaa loppuelämäni tulot panokseksi siihen vetoon, että mua ei tuomita. Mistäkö tiedän? Siitä että olen syytön ja siitä että kukaan ei voi tietää oikeaa tekijää ellei ole ollut vieressä katsomassa että kuka torrentit klikkasi jakoon. Mä en oo ollu sellasta näkemässä enkä tiedä onko sellasta tapahtunutkaan mutta helvetim varma olen että ei oo mikään Calle Hatanmaakaan ollut meillä kenenkään tietokoneen käyttöä yli vuosi sitten kattomassa.

21. Kibe-_-

Rekisteröitynyt:
    21.07.2002
    Ei se mitään arpapeliä ole. Syyttäjä tai haasteen esittäjä esittää todisteensa, puolustus esitäää omansa ja oikeus pähkäilee kantansa asiaan. Jos kattelet noita markkinaoikeuden päätöksiä, niin hetken saa lukea pelkkää todisteluetteloa. Hirveän montaa tappiota ei kannata näiden trollienkaan lähteä ottamaan oikeudesta. Yhdellä voitolla ja yhdellä tappiolla saa huomattavasti enemmän massia kirjeitse, kuin yhdellä voitolla ja kolmella tappiolla.

22. Dame Edna

Rekisteröitynyt:
    06.03.2016
    Joillakin näyttää olevan hirveä tarve todistella, että kannattaa maksaa. Heille suotakoon se oikeus, mutta kaikki muut, jotka olette sitä mieltä, että maksaminen vain edesauttaa trollitoimintaa, niin Tietoa kiristyskirjeistä -sivuilla on ohjeistus, joka kannattaa lukea. http://tietoa-kiristyskirjeista.webnode.fi/mita-voin-tehda/ Sivuilla on muutakin hyvää tietoa, kuten myöskin tämän langan ensimmäisen sivun toisessa kommentissa.

Lisäksi näyttää, että lähestysmiskielto herätti tunteita, joten jos olet kirjallisesti kiistänyt teon ja siitä huolimatta kirjeitä tulee, tee asiasta ilmoitus poliisille ja vaadi lähestysmiskieltoa. Sitä voi hakea kuka vaan, joka kokee itsensä häirityksi jonkin taholta. http://www.poliisi.fi/rikokset/lahestymiskielto

23. OneAndOnlyMiiQu

Rekisteröitynyt:
    11.02.2007
    Jos sitä lähestymiskieltoa ei saa niin pääsee maksamaan kohtuullisen tuntuvan summan...

24. Dame Edna

Rekisteröitynyt:
    06.03.2016
    Mitä tällä tarkoitat?

25. OneAndOnlyMiiQu

Rekisteröitynyt:
    11.02.2007

Jaa tämä sivu

Alibi
Anna
Deko
Dome