Hedman Partnersilta kiristyskirje

Viestiketju alueella 'Yleistä keskustelua' , aloittaja Kapteeni Flint, 24.04.2015.

1. hubahaba

Rekisteröitynyt:
    13.04.2017
    Normaali tallaaja tajua näistä yhtään mitään. Vaikka et ois lataillu eikä skiditkään. Olet kysynyt että onko joku ladannu niin harva ees uskois pentujaan ja maksais. Tää on realimaailmaa.

2. Saa Riittää!

Rekisteröitynyt:
    25.04.2017
    Tiedän kyllä Janne Paalijärvenkin kannan ettei lähettäjään kannata olla missään yhteydessä. Hyvä mies on mutta olen silti eri mieltä koska inhoan pettureita ja petkuttajia ja tyyliini kuuluu antaa varkaalle takaisin. Kukin taaplaa tyylillään ja hyvä niin. Älkää nyt taas vääntäkö tätäkin niin että tässä puhutaan sitä ja tätä. En esiinny täällä minkäänlaisena asiantuntijana ja käsittääkseni myös minulla on oikeus mielipiteeseeni. Teen palstan ulkopuolella tutkimustyötä ulkomaisista copyright trolleista jonkin verran, en loistaakseni palstalla asiantuntijana vaan siksi että koko ilmiö kuvottaa minua.

3. MUROPAKETIN HINTAVERTAILU

Päivän tarjoukset
    Yhteistyössä
  4. hubahaba

Rekisteröitynyt:
    13.04.2017
    Vaikka vastasin sinulle puhun yleisesti kuinka helppoa ihmisiä on kusettaa. Jokainen tekee päätöksen itse miten toimii.
    Ongelma on että kun saa sen kirjeet että ens viikolla oikeuteen tyyliin. Käyt töissä ja muutamassa tunnissa pitäs selvittää miten toimia. Eli perus tapaus ei tiedä mistään mitään ja ottaa yhteyttä koirjareihin. Oikeesti ihan hirveetä :(
    Jos 200.000 päästään tänävuonna niin hyvinkin 40.000 täysin viatonta tapausta pitäisi selvittää lakimiesten, oikeusavun avulla miten todistaa syyttömyytensä noille roistoille. Ei jumalauta oikeesti millään mittarilla voida viranomaisten taholta kehottaa ottamaan silti yhteyttä. Muutama koijari kerää rahaa nigerialaistyyppisesti omiin taskuihin niin viranomaiset sanoo että tehkää toi vaiva. Tää on iha ok :D

5. hubahaba

Rekisteröitynyt:
    13.04.2017
    Otetaan esimerkki että on täysin syyllinen. Olet lataillu 20 leffaa. HP ottaa yhteyttä että maksa 1100 euroa että kun olet katsonut 2 elokuvaa silloin. HP tuskin maksaa juuri mitään leffayhtiöille. Eli vaikka olet syyllinen niin miksi hitossa maksaisit HP:lle noi älyttömän perusteettoman korvauksen?
    Jos maksat niin leiman otsaasi että helppoa rahaa. HP piiloyhtiöt tai yhteiskumppanit saa tiedon. Jossakin vaiheessa tulee vaatimus seuraavasta 2 uudesta elokuvasta.
    Eli ottamalla vastuun ja maksamalla tuskin tilanteesi muuttuu mihinkään. Vittuilemalla, kieltämällä tai mitä tahansa informaatiota sinne lähettämällä myöskään tuskin tilanteesi muuttuu mitenkään.

6. Saa Riittää!

Rekisteröitynyt:
    25.04.2017
    hubahaba, ymmärrän täysin mitä sanot. Niinkuin itse äsken kirjoitin niin jokainen taaplaa tyylillään ja omani on se mikä on eikä se miksikään tule muuttumaan. Itse kukin valitkoon vapaasti parhaan ymmärryksensä mukaan miten toimii. Ja hyvä niin. Siinä olen samaa mieltä että ahneille sosiopaateille ei pidä maksaa penniäkään jos ei kerran tietoisena ole mihinkään syyllistynyt. Ja vaikka olisikin, perustuu koko bisnes maailmalta tarkasti kopioituun epäinhimilliseen roistomaiseen kaavaan. Kehittävät koko ajan uusia takaportteja. On ajan kysymys milloin YouTuben musiikinkuuntelusta tulee uusi trendikäs kiristyksen loputon sekamelska.

7. constructor

Rekisteröitynyt:
    20.10.2016
    Jos maksat HP:lle, lisää maksupyyntöjä ei tule jakamisesta joka on tapahtunut maksupäivää ennen. Jotakin tuohon suuntaan lupailevat mutta mitään kommentteja ei ole näkynyt täällä josko se toimii vai ei. Jos tuohon uskoo niin maksamalla suht. pienen summan (ja lopettamalla waretuksen) tilanteesta pääsee eroon. Se toinen vaihtoehto on tietenkin olla reagoimatta mitenkään mutta jos haaste napsahtaa niin silloin on oletettavaa että trollilla on muutakin tietoa kuin vain IP:n omistaja.

Varmaan jokainen warettaja olisi valmis maksamaan jonkun "sakon", kuten Filint:n tapauksessa määrättiin. Ongelma on se, että tämä ei ole mahdollista nykyisessä oikeuskäytännössä.

8. electron06

Rekisteröitynyt:
    12.11.2006
    Maksamalla ainoastaan tuet HP:n, Turren, Adultia:n toimintaa.

9. peternorth

Rekisteröitynyt:
    16.12.2015
    Ja Nordlawin. Ja Filmian. Ja TOT:n. Ja mitä niitä nyt on tulossa vielä lisää.

10. electron06

Rekisteröitynyt:
    12.11.2006
    Kyllä.

11. jdee-

Rekisteröitynyt:
    23.07.2008
    Mutta toisaalta jos valtaosa rahasta valuu sinne yläportaaseen ja Achache ruokkii sillä Cebun lapsia, niin maksaminenhan on vähän kuin laittaisi rahaa hyväntekeväisyyteen :comp:

12. peternorth

Rekisteröitynyt:
    16.12.2015
    Puuttuu enää, että joku tulee sanomaan miten hieno mies Patrick Achache onkaan. Pelkästään vaan lähimmäisen rakkaus mielessä siinä bisneksen ohessa.

13. Gizmo-MH

Rekisteröitynyt:
    10.07.2003
    Joo ja ton runkkarin 0401394002 numeron laittaa jokaiseen mahdolliseen turhaan paikkaan. Tuo sähköpostin käyttö antoi lisäajatuksen.

14. meneelujaa

Rekisteröitynyt:
    14.01.2017
    Tuli selväksi jo itselleni kun lueskelin myöhempiä viestejäsi. Jotenkin kuitenkin tuntuu siltä että ymmärryksesi on enempi tuonne MAOn tulkintaan päin kallellaan.
    Ymmärrän jollain tasolla sen ajattelun mitä noudatat. Kuitenkin jaksan jankuttaa siitä alkuperäisesta lakitekstistä, mikä ei välttis ihan samoilla linjoilla. Toki vetoat siihen, että MAO sanoo ja son niin ja son näin.
    Okei, heidän tulkintansa laista tuo ja sillä mennään.. lakivaliokunnan tai joknun muun vastaavan pohdintaa näin jossakin ja minusta siellä tuo "merkittävä" sana tarkoitti todellakin merkittävää, eikä mitään höpölöpöä, miksi sen koitat laittaa.
    Toki tiedän ettet sinä, tahi minäkään ole vastuussa näiden tulkinnoista, mutta kerro nyt minulle miksi tässä tuo "merkittävä" on. ", josta tekijän oikeuksien suojan kannalta merkittävässä määrin saatetaan yleisön saataviin..

Siis jos haluttaisiin tarkoittaa että yhden kilotavun suuruinen jako olisi rangaistavaa, niin miksi tuo "merkittävissä määrin" laitettu lakitekstiin? Asiahan olisi ollut selvä, jos tuo jätetty pois.
    Itse sitä mieltä että lakitekstiä värkätessä tarkoituksena puuttua piratebayn, tjms isomman jakelijan tekemisiin, eikä mahdollistaa tällaista nykyisenkaltaista ryöstöbisnestä.

15. meneelujaa

Rekisteröitynyt:
    14.01.2017
    Suotta annat minun sanomiseni sinua ärsyttää..tee toki se mitä olet tekemässä. Sori kuitenkin että suhtaudun hieman varauksella usereihin jotka ekaviestissään kertovat miten pistävät koko omaisuutensa likoon ja jo toka viestissä kertovat miten voi halutessaan auttaa ja yvllä tarkempia ohjeita.
    Haasta nyt ensin se HP oikeuteen, niin katsotaan sitten.
    Siis ihan oikeasti. Mä en ymmärrä tätä "trolli"-höpötystä. Mitä itse olen nähnyt, niin täällä valtaosa kirjeen saaneita, jotka pohtivat mitä tekevät. Heidän demonisointi ei taatusti auta asiaa mihinkään suuntaan.
    Edelleen henkilökohtaisena mielipiteenäni sanoisin, että minulle itselleni sopii hyvin että täällä kirjoittelee "trollienkin" edustajat. En oikein ymmärrä miksi kaikkien tässä ketjussa pitäisi taputella Dame Ednaa olkapäälle ja tuntea sitäkautta itsensä paremmaksi ihmiseksi.

16. meneelujaa

Rekisteröitynyt:
    14.01.2017
    [/quote]
    Mielestäni tämä oli hienosti todettu.

17. sranat

Rekisteröitynyt:
    04.01.2008
    Tekijänoikeusturva TOT (Pentti viljakainen) ei edes y-tunnusta suomessa---> Ei jatkoon.
    Tekijänoikeusvalvonta Adultia Oy (Tommi Haaja) Löyty sentään y-tunnus ja 2015 aloittanut yritys.
    https://www.whois.com/whois/adultia.fi
    https://tietopalvelu.ytj.fi/yrityst...iste=CE7601569B716381C746A72E0A22B86598F1E23B
    https://virre.prh.fi/novus/companySearch?execution=e2s3
    https://goo.gl/maps/RzJHDoWLwF22 Joku vois käydä tarkistaan, minkälainen toimisto tommilta löytyy.

Jännä, että tekijänoikeuslakia muutettiin 2015, sen jälkeen oikeuden "omistajia" on syntynyt kuin sieniä sateella:
    Muutetut pykälät, skrollaa alaspäin
    http://www.finlex.fi/fi/laki/alkup/2015/20150607
    Merkin ovat lyöneet alle:

Helsingissä 22 päivänä toukokuuta 2015

Tasavallan Presidentti
    SAULI NIINISTÖ

Kulttuuri- ja asuntoministeri
    Pia Viitanen(SDP)

Eli edellisen hallituksen päätöksellä on annettu lupa toimia, kuten nyt nuo toimii.

60 a § kumoaminen jo oikeastaan lopettaisi nykyisen tilanteen:
    22 toukokuuta 2015 lainvoiman saanut pykälä
    Kannattaa nyt Sampo Terholle(kulttuuriministeri) ja Antti häkkäselle(Oikeusministeri) laittaa kunnolla kansalaispalutetta, nyt on "nuorta" verta päättämässä, niin pia viitasen kumileimasin malli saattaa saada kyytiä.

Viimeksi muokattu: 30.04.2017
  18. Taker

Rekisteröitynyt:
    15.02.2007
    Juu kerro toi sama sille kaverille jota haastateltiin mot ohjelmassa.
    siinähän nuo Hedman partnersin ah niin rehelliset ja 100% luotettavat kaverit jatkoivat kiristystä samasta "lataamisesta", vaikka kyseinen henkilö olikin jo saanut puhtaan paperit markkinaoikeudelta kyseisistä latauksista.

19. sranat

Rekisteröitynyt:
    04.01.2008
    Poistettu tekijänoikeustrollien ulkonäköön ja lapsiin liittyvät kommentit, koska ne eivät ensinnäkään liity trollaukseen millään tavalla, eivätkä toisekseen edistä sen vastustamista yhtään.
    - V10

Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen: 30.04.2017
  20. Dame Edna

Rekisteröitynyt:
    06.03.2016
    B-laki Oy aputoiminimellä Tekijänoikeusturva TOT(Y-tunnus: 08402442) Pentti Viljakainen.

Tuosta tekijänoikeuslaista on aina syytetty Tanja Karpelaa, mutta tämän valossa syyllisiä lain muuttamiseen ovatkin presidentti Sauli Niinistö ja silloinen kulttuuri- ja asuntoministeri Pia Viitanen!

Sampo Terholle jo laitoinkin asiasta viestiä, että hän ottaisi tekijänoikeudelliset asiat itselleen. Siitä ainakin saisi nostetta uralleen, jos lopettaisi tämän hulluuden.

21. cydrex

Rekisteröitynyt:
    17.11.2016
    luulen että siellä on joku automaatti kirjeen teko ohjelma, eivät katso kuka maksoi ja kuka ei.

22. sranat

Rekisteröitynyt:
    04.01.2008
    Ei presidentti tuohon ole syyllinen, hän antaa vaan vahvistuksen laille, mutta viitanen taas on vastuussa laista mitä hän itse tai työryhmä viranomaisineen ajaa.

Niin pentilläkin toiminta alkanut vasta 2015
    https://tietopalvelu.ytj.fi/yrityst...iste=25335271B0076A31026FE2E1CC64AC41BCD43BE0
    Aputoiminimi
    TEKIJÄNOIKEUSTURVA TOT
    11.12.2015

Jännästi vaan 2015 tai sen jälkeen on alkanut tämä trollikampanja, kun laki on hyväksytty.

23. Dame Edna

Rekisteröitynyt:
    06.03.2016
    Kyllä vaan.. Eipä sitten väärään osoitteeseen mennyt kirje, kun Sauli Niinistöllekin huolestuneena tästä ilmiöstä kirjoitin.;)

24. RouVix

Rekisteröitynyt:
    08.01.2009
    Minun tietojeni mukaan lakiovaliokunta ei ole merkittävyydestä sanonut mitään, kuin lähinnä sen, että viime kädessä tuomioistuin valvoo että merkittävyyskynnys ylittyy.

Hallituksen esityksestä HE 181/2014 saa vähän sivuosuma-apua tuon merkittävyyskynnyksen tulkitsemiseen. Kirjoitin aiheesta aiemmin.

25. DrVatanen

Rekisteröitynyt:
    27.09.2001
    Onkos siitä nyt saatu viimeinkin varmuus, että tuo on se sama mulkku?

26. hurrdurrderp

Rekisteröitynyt:
    14.05.2008
    eikö tämä selvinnyt jo että oli eri tommi kuin tuo

Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen: 30.04.2017

Jaa tämä sivu

Alibi
Anna
Deko
Dome
Erä
Hymy