Halvat videoprojektorit (<600e)

Viestiketju alueella 'Viihde-elektroniikka, kamerat ja Hifi' , aloittaja mäggäri, 17.01.2009.

NOSTOJA MUROPAKETIN SISÄLLÖSTÄ
  1. rävän tuuhein STI

Rekisteröitynyt:
    02.03.2005
    Ja jos pelaat samaa autopeliä perä perään tykiltä ja sitten joltain PC:n näytöltä, huomaat miten erilaiseksi ajotuntuma muuttuu. Eli pc:n näytöltä paljon tarkempi, paljon helpompi ajaa.. Noissa halpistykeissä ei tuo liiketoisto tahi vaste, mikä sitten oikea termi onkaan, ole mitään parasta mahdollista.
    Näin ihan perstuntumalta RBR ja iRacing simuilla. Tykkinä aikansa keskivertoproju, HD70.

Mutta siinä olet oikeassa, ettei sitä fiilistä minkä saa kun pelaa oikeasti isolta kuvalta jotain ajopeliä ratilla, sitä ei saa millään 24-30" tietokone näytöilläkään, ei lähellekään. Se on ihan mieletöntä hupia <3
    [signature]Gigabyte P35-DS3L - E6400 - 4Gb G.Skill DDR2 800mhz - Inno 8800GT - 19" Hitachi - Vista Ultimate 64bitt - Acer Aspire 3613LMi

Toisinaan toimiva Muron haku: http://www.jakola.net/murobbs/[/signature]

2. Arze

Rekisteröitynyt:
    23.12.2007
    Onks kellään kokemusta/tietoa BenQ mp522 mallisesta videotykistä? Kannattaako semmonen hommata? Leffoja ja tv -ohjelmia varmaan tulis katsottua tolla, ehkä pelattua. Saisin uuden melko halvalla ~300e. 3 vuoden takuulla, lampulla 6kk.

3. oh5krq

Rekisteröitynyt:
    20.08.2003
    4:3 suhteella tietokonekäyttöön (natiiviresoluutio 1024*768) tarkoitettu. Liitännät melko rajoittuneita (VGA, komponentti ja S-video). Saman tarkkuuden LCD-projektorilla tuli harrastus aloitettua reilu 10 v sitten.

Kyllä silläkin alkuun päässee, mutta itse hankkisin ennemmin kotiteatterikäyttöön tarkoitetun projektorin. Hinta vaan pompsahtaa noin kaksinkertaiseksi (esim. Optoma HD700x).

4. Arze

Rekisteröitynyt:
    23.12.2007
    Kiitos.. Pitää katsoa noita muita vielä.

5. Preputium

Rekisteröitynyt:
    11.12.2006
    Optoma hd600x tuli tänään kotia ja ensivaikutelmat ovat maukkaat!

Xbox HDMI:n kautta antaa pirun maukkaan 92" kuvan.

Tietsikka VGA:n kautta ei yhtä lailla vakuuta. Mun pitäis varmaan saada sille 1280x720 tarkkuus syötettyä, mutta vista ei anna valita sitä. Nyt on käytössä 1360x768. Kyllä sekin hyvältä näyttää, mutta olisiko parempi antaa natiiviresoa 1280x720? 720p elokuvatrailereiden liikkeessä on minusta hieman tökkimistä nyt.

6. ValkyRi

Rekisteröitynyt:
    08.07.2008
    Eipä se kuva paljon veny 720 -> 768, että tuskin on merkkittävää eroa.
    Suurin osa 720p telkkareistakii käyttää tuota epä standardia 1360x768 resoluutiota.

...vaikka ennyt mene vannomaan kun onhan tuossa 32" / 40" ja 92" huomattava koko ero.
    Eikös jollain power stripillä voi pakottaa wintoosaan custom resot, että senkus kokeilet

7. petepeluri

Rekisteröitynyt:
    05.11.2003
    Kuva on terävämpi natiiviresoluutiolla, eikä mitään muuta pidä käyttää ellei ole puusilmä.[signature]Wolfdale, DS4, 2gt Micron d9, Gayhorse 92Gts, 500+500+250Gt, E5-450w, X-fi, 5.1, 24", vettä. HcOc[/signature]

8. rävän tuuhein STI

Rekisteröitynyt:
    02.03.2005
    Googletteleppas jostain DVDPlazalta tai muualta lisää. Missään nimessä ei pidä jättää resoluutiota tuohon, lol :D Oletko kokeillut saatko natiivireson päälle jos siirrät työpöydän kuvan vain tykille, eli niin että pc:n oma näyttö sammuu, vai siis mitä eri tiloja olet kokeillut (nVidia control panel -> set up multiple displays ... klooni, dualview, single display?).

En ylipäätään ymmärrä miten saat tuon sekasikiöreson ellei sulla ole päällä se klooni, jolloin wintoosa käyttää 2. näytössä samaa resoa kuin 1. näytölle on valittuna.

Mulla on VGA:n kautta toiminut sekä XP:ssä että Vistassa ihan natiiviresot, kunhan olen ne ensiksi määritellyt oikein. Onko sulla käytössä jokin DVI-VGA -adapteri, vai? Muutekin tälläisillä melkoisen puutteellisilla tiedoilla (mulla on tykki VGA:ssa kiinni ja vista ei anna valita kuin sekasikiöreson) on melkoisen hankalaa neuvoa yhtään mitään :D

Kokeile vielä huviksesi siten, että sammutat pc:n, laitat tykin päälle, sitten käynnistät pc:n ja ajat noi asetukset ihan step by step.
    [signature]Gigabyte P35-DS3L - E6400 - 4Gb G.Skill DDR2 800mhz - Inno 8800GT - 19" Hitachi - Vista Ultimate 64bitt - Acer Aspire 3613LMi

9. Preputium

Rekisteröitynyt:
    11.12.2006
    Moi!

Kiva että kiinnostuit. Annan hieman enemmän lähtötietoja:

Eli mulla on läppäri, Toshiba satellite pro a120, jossa on Intelin integroitu gma950 -näytönohjainpiiri. Se on kiinni VGA-VGA -johdolla HD700X -projuun. Mun läppärissä ei ole muita lähtöjä näytölle kuin VGA. Mitä olen nettiä selaillut, niin tuolle GMA950:lle saa tehtyä omia kustomresoja DTD Calculator ohjelmalla. Sillä olen yrittänyt ilman tulosta. Olen kokeillut ohjelmassa valmiiksi olevia 1280x720 (50hz ja 60hz)resoja syöttää, mutta ei onnistu. Ne ei vaan tule valittavaksi, en saa niitä näkyviin mihinkään. Sitten tein oman 1278x720 reson, sen kun otin käyttöön niin proju vilkkui hetken ja sit tuli näkyviin semmonen värisevä 1152xjotain, ihan paska kuva.

Kokeilin myös Powerstrippiä, mutta se nappula mistä saa tehdä omia resoja näytölle, pysyy harmaana eikä sitä saa valittua...

Auta ihmeessä jos osaat, olisin kiitollinen!

10. Oltorno

Rekisteröitynyt:
    03.01.2004
    Heitä läppärillä naapurin mummoa ja hae kaupasta/murosta uudempi tilalle.
    [signature]E8400 @ 4,1Ghz, GB P35C-DS3R, 2x2Gb @ 910Mhz DDR2, GF8800GTS, 6Tb, P180B + S12 500W, X-Fi Gamer, G15+G5, 2x Iolair 24"[/signature]

11. Preputium

Rekisteröitynyt:
    11.12.2006
    No se olisi tietysti yksi vaihtoehto. En kuitenkaan viitsis vaihtaa vielä konetta, kun tämä muilta ominaisuuksilta kyllä vastaa mun tarpeita. Kai tohon nyt joku niksi on millä siitä saa ulos 1280x720... Vanhaan Hannspree -telkkuunikin sain ihan mukisematta syötettyä 1366x768. Ei tarvinu kun johto tökätä niin toimi.

12. rävän tuuhein STI

Rekisteröitynyt:
    02.03.2005

Auttaisin jos osaisin.

Sen verran yhteistä meillä kuitenkin on, että minullakin on tuo sigun 3,5v vanha Acen läppäri tykissä suoraan kiinni VGA-VGA -piuhalla. Siinäkin on jokin Mobile Intel 915 GM/GMS (tms) emoon integroitu näyttäri (jonka ajurit ovat tammikuulta 2005, eli niistä ei pitäisi kiikastaa :D) ja käyttiksenä Win XP.

Sen kanssa joudun aina pelailemaan siten, että tykki ekana päälle, sitten vasta läppäri. Jonka jälkeen kuulen läppärin kajareista pari pientä "ping ping" -ääntä, eli läppäri tunnistaa että siihen on liitetty 2. näyttö.
    Sen jälkeen työpöydällä right click -> Grafiikka-asetukset -> näytön sovitus -> ja tänne ilmestyy sellainen vaihtoehto jolla pystyy siirtämään työpöydän kuvan tykille. Se ilmestyy sinne vain kun tykki on päällä ja kiinni läppärissä - jokin ulkoinen näyttö tms vaihtoehto se on.

Eli läppärin näyttö pimenee mulla täysin kun työpöytä siirtyy kokonaisuudessaan tykille, tottakai tuossa välissä menee jokunen sekuntti ennenkuin tykki näyttää läppärin kuvaa. Tykki etsii sen ainakin mulla automaattisesti. Lisäksi tykillä kuva on aina aluksi läppärini natiiviresona (1024x768) ennenkuin menen Windowsin näyttöasetuksiin ja vedän sitä resoluution liukupalkkia kohtaa 1280x720.

Näin ainakin minä joudun tekemään siis aina, kun laitan läppärini kuvaa tykiltä seinälle. Ja toimi kyllä ihan ekasta kerrasta saakka.

Muistathan tämän asian kanssa tapellessasi, ettei sen lampulle todellakaan tee hyvää pitää tykkiä vain lyhyitä pätkiä päällä. Eli jätä se jauhamaan vaikka tyhjää kun saat tarpeeksesi läppärin säätämisistä. Niitä ei ikinä ole hyvää polttaa alle tunnin jaksoja (tms). Lisäksi se tykki kannattaa jättää päälle sen sijaan että TV-ohjelman loputtua sen sammuttaisi ja iskisi takas päälle tunnin päästä toisen ohjelman alettua.[signature]Gigabyte P35-DS3L - E6400 - 4Gb G.Skill DDR2 800mhz - Inno 8800GT - 19" Hitachi - Vista Ultimate 64bitt - Acer Aspire 3613LMi

Jaa tämä sivu

Alibi
Anna
Deko
Dome
Erä
Hymy
Kaksplus
Kippari
Kotilääkäri
Kotiliesi