"H.P. Lovecraft oli rasisti" - Roolipelikehittäjät herättävät huomiota sanomalla ääneen kiistattoman tosiasian

Viestiketju alueella 'Peli- ja elokuvauutiset sekä artikkelit' , aloittaja Muropaketin toimitus, 22.01.2020.

NOSTOJA MUROPAKETIN SISÄLLÖSTÄ
  1. Muropaketin toimitus Ylläpito

Rekisteröitynyt:
    27.09.2016
  2. Zade

Rekisteröitynyt:
    20.03.2019
    Lovecraftin mielipiteet eivät olleet ajalleen mitenkään erikoisia: kaikki katsoivat erivärisiä pareja kieroon ja se, että aiheesta pitää vääntää taas elämää suurempi ongelma on osa itse ongelmaa. Oliko tarkoitus tehdä peli ihan vain tämän ilmoituksen vuoksi vai millä tavalla tämä seikka liittyy itse peliin?

3. Tylor

Rekisteröitynyt:
    30.09.2017
    Lovecarftin ajatusmaailma oli kyllä hyvin rasistista. Olkoon sitä mennyttä aikaa, niin kyllä se oli. Muistaakseni hän jopa piti suomalaisia alkukantaisina barbaareina. Tuskin itsekään olet ihan samaa mieltä.

4. Zade

Rekisteröitynyt:
    20.03.2019
    Lovecraftia lukeneena en voi kyllä miehen aatoksia ja mielipiteitä kiistää. En silti jaksa lähteä tähän rasismihysteriaan mukaan ja olen aikaa sitten hyväksynyt, että ihmisillä on omat mielipiteet ja ne eivät aina mene omiesi kanssa yksiin.
    Ja suomalaisia on kautta aikain pidetty omana joukkonaan. Viikingitkin kuuleman mukaan pelottelivat lapsiaan suomalaisilla tyyliin, "jos et käyttäydy niin suomalainen tulee ja vie."
    Syynä sille oli ehkä se pikkuseikka, että suomalaisen kun näki niin oli hän koruttomassa erämaassa aina yksin ja kevyesti aseistettu, katsoi alta kulmain eikä puhunut oikein kenellekään ja kukaan ei tiennyt missä hän asui. Vetivät varmaan olettamuksen, että jossakin luolassaan teki taikojaan.

5. Tylor

Rekisteröitynyt:
    30.09.2017
    Pitäisikö tuosta mielipide asiasta tulkita että jos homoseksualisuuta joku sanoo sairaudeksi ja niitä ihmmisiä vai aliarvoiseksi niin sen pitäisi olla ihan normia? Ei kyllä. Olen edeleen hetero joka ei vaan koe mielenkiintoa miehiin (harmi kyllä) mutta koska kaveripiirissäni on monia seksuaalivähemistöjä niin mikään ei ole inhottavampaa kuula kuin morkaamista vain ihmisen seksuaalisuuden tai sukupuoli identiteetin ilman että tietää kyseistä henkilöstä mitään. Ja joo tässä uutisessa ei puhuttu homofobiasta mutta sitäkin esintyy niin sanoin sen. Muistan myös lukeneeni että Lovecraftin ajatukset oli hyvin samanlaisia kuin Hitlerin joka oli natsi ja natseillakin oli syvää homofobiaa.

6. Zade

Rekisteröitynyt:
    20.03.2019
    Homofobia oli kautta maailman yleistä ja homot nähtiin sairaina ihmisinä aina jenkeissä ja suomessakin saakka mutta kummasti vain natsit otetaan tässäkin asiassa jalustalle. Lovecraft muistaakseni myös kannatti kansallissosialisia arvoja, enkä itsekään näe ko. ideologiassa pelkkää pahaa, esimerkiksi eläinten oikeudet olivat kansallisosialistisessa saksassa aikaansa edellä.
    Kaikenmaailman juntit nyt tunnetusti huutelevat minkä ehtivät mutta niin se on ollut aina.

7. Tylor

Rekisteröitynyt:
    30.09.2017
    Vaikka Natsi-Sakasassa oli hyvä eläinsuojelu laki niin se ei saa minua yhtään heitä kanatamaan. Eläinsuojelulakia voidaan edistää muunkin puoleen kauta. 1 kaverini on myös juutalainen (ja tämä ei ole valetta vaan totta) joten miksi hitossa kanataisin kansalisosialimia enkä ylipäätänsä ymmärrä juutalaisvastaisuuta yhtään. Vaikka olen valtaosin ateisti niin kristittyjen luulisi tajuvan että kiristinusko syntyi juutalaisuudesta. Ku Klux Klan esintyy kristilisenä joukona, mutta ovat antisemitestejä silti eivätkä tajua että Jeesus ei ollut valkoinen.

8. Zade

Rekisteröitynyt:
    20.03.2019
    Alkaa mennä taas sen verran kiistanalaisen politiikan puolelle etten sano mitään. Joissakin maissa siitä saa jo linnaa jos olet väärää mieltä jostakin ja kyseenalaistat vääriä asioita. Suosittelen tutkimaan asiaa itse ihan objektiivisesti unohtamatta sitä, että historia on aina voittajan kirjoittama.

9. Tylor

Rekisteröitynyt:
    30.09.2017
    Jos tuo on sinun kansalisosalimi ja KKK:n mieltymistäsi ja kiistät näistä kerrottuja fakta asioita (kuten holokaustit) niin sopisi paremmin että menet Ylilaudalle puhumaan niistä. Ihan kauhea sivusto, mutta siellä saat vapaasti sentään noista sanoa.

10. Zade

Rekisteröitynyt:
    20.03.2019
    Tutki asiaa ennen kuin alat syytellä ja vetää johtopäätöksiä. Olen sanottavani sanonut.

11. Tylor

Rekisteröitynyt:
    30.09.2017
    Jos livenä kuulen sinun morkaavan kaverini porukaani niin siloin todistuu jäleen meidän kaikkien ihmisten (aivan kaikien) olevan vain alkukantaisia apinoita.

Viimeksi muokattu: 06.04.2020
  12. Zade

Rekisteröitynyt:
    20.03.2019
    Toiset enemmän ja toiset vähemmän. En tiedä oletko päissäsi kirjoitellut vai mistä tuon repäisit, että minulla jotain kavereitasi vastaan olisi mutta sellaista se nykyään valitettavasti on. Vihollisia ja pahiksia on keksittävä väkisin jostain, jotta oma elämä tuntuisi jotenkin erityiseltä joka täyttää monin paikoin jo psykoosin piirteet. Rasismista ja kaikenlaisesta muusta vouhotuksesta on tehty tarkoituksella elämää suurempi juttu, jonka toivoin tämän koronahysterian myötä hellittävän SJW-porukan huomatessa, että maailmassa oikeitakin ongelmia. Eniten vituttaa se, että välillä saat selventää näitä asioita täysin fiksuillekin ihmisille ja, jotka omasta mielestään ovat suvaitsevaisia ja ymmärtäväisiä.

13. Tylor

Rekisteröitynyt:
    30.09.2017
    Jos joku morkaa minun kavereitani jotka kuuluvat seksuaali vähemmistöön (morkaavat siis seksuaalisuuden takia) niin nämä eivät olisi suoranaisia viholisiani mutta miksi muuten olisin näiden kaa tekemissä? Esim 1 kaverini on transsukupuolinen ja jos häntä tuomitaan vain hän sukupuolensa takia ilman että hänestä tiedetään mitään muuta en aio kyseistä henkilöä kunnioitaa kun on niin transfobinen. Ei tarvitse tuntea seksuaalista vetoa trans ihmisiin mutta heidän tuomitsemisensa vain sukupuolen takia kertoo toisesta.

Viimeksi muokattu: 07.04.2020

Jaa tämä sivu

Alibi
Anna
Deko
Dome
Erä
Hymy
Kaksplus
Kippari
Kotilääkäri
Kotiliesi