Genelec F one + 2kpl G onea, kytkeminen?

Viestiketju alueella 'Viihde-elektroniikka, kamerat ja Hifi' , aloittaja badderikomu, 04.09.2014.

NOSTOJA MUROPAKETIN SISÄLLÖSTÄ
  1. Resetor

Rekisteröitynyt:
    30.11.2011
    En voi olla kuvittelematta miten kalliita ja vaisuja pierunpörinöitä tuolla F2:llakin tulee.

2. Juuvipi

Rekisteröitynyt:
    23.04.2012
    Minä taas taidan päätyä SVS SB-1000:een. Nähtäväksi jää, kuinka tuo soi yhteen Genen G kakkosten ja toisen riskinoton vaatineen Maverick Audio Tubemagic D1 Plus -dacin kanssa, mutta luultavasti tuo dac muodostuu äänenlaadun pullonkaulaksi ennen tuota subia?

3. buffa

Rekisteröitynyt:
    25.08.2010
    Mulla oli jossain vaiheessa Genelec 8020 ja BK Monolith ja soivat niin pirun hienosti yhteen.
    Se oli setti, jonka kanssa olisi voinut elää pitkään, mutta tapani mukaan sekin meni vaihtoon :)

4. M_M

Rekisteröitynyt:
    21.02.2002
    No nytpä ei enää tarvitse arvuutella millä kriteereillä Resetor valitsee subbarinsa.

Sinällään on aika erikoistä, että joku pitää maksimaalista pierunpörinöiden toistoa niinkin tärkeänä ominaisuutena, että jaksaa asian oikein erikseen mainita keskustelussa, jossa aloituspostaaja hakee sisustukseen sopivaa, mielellään pienikokoista 2.1 järjestelmää pääasiassa musiikin kuunteluun.

Voihan toki olla niin, että Resetorin "musiikkimaku" on hieman tavallisuudesta poikkeava... ;)

No ehkäpä tämä keskustelu osaltaan osoittaa sen, miten eri lähtökohdista ja miten erilaisilla kriteereillä äänentoistolaitteita valitaan.

5. M_M

Rekisteröitynyt:
    21.02.2002
    Itse hankin jokin aika sitten työhuoneeseeni lähinnä musiikin kuuntelua varten 2 x Genelec M040 sekä subbariksi SVS SB12-NSD:n noin 1500 euron hintaan. Olen ollut erittäin tyytyväinen hankkimaani pakettiin, jonka hinta/laatusuhde on mielestäni varsin hyvin kohdallaan.

Omien kokemusteni perusteella suosittelen koekuuntelemaan M030 ja M040, jotka tarjoavat hinnaltaan erittäin kilpailukykyiset vaihtoehdot.

6. Powerplay

Rekisteröitynyt:
    17.11.2013
    On se hienoa tää internet aika kun tuntemattomat tietää mun ongelmatkin jo.
    Sovitaan näin että op ja kaikki muutkin voi ihan rauhassa ostaa niitä sisustuselementtejä jos siltä tuntuu, itse luulin et tää oli joku muu kun sisustuspalsta. Itsellä on ollut tapana jättää naisille ne hommat ja keskittyä itse sit muihin juttuihin, kukin tavallaan.

Tossa nyt muutama mitä ekana tuli mieleen.

Paradigm Seismic 110 - Subwoofer -Toimitus 0?- HIFIKULMA
    Toi nyt varmaan kokonsa puolesta lähimpänä.

Elacin 2040 vois olla toinen, joskin korkeutta alkaa olee reilusti enemmän.

Itseasiassa, onko op sanonut että subbarin täytyy olla erittäin pieni? Tai että kaikki muut ovat rumia paitsi Genet? En jaksa alkaa kahlaamaan taaaksepäin, muistin vaan että sanoi ihastuneensa ulkonäköön tjsp.

Edelleen pahottelut että pahotin M_M:n mielen ja mollasin Genelecin subbareita, en lupaa ettei tule toistumaan.

ps. en edelleenkään tajua miksi hillopurkki on lapsellinen mut enhän mä kyllä ymmärrä Genelecin valintaakaan, vaatii varmaan sen oman kulttinsa sit ymmärtääkseen niitä hienouksia.

ps.2
    Tossa kun pistin muksulle ilmankostuttimen muuten pyörimään, niin en voinut olla huomaamatta yhteneväisyyksiä Genelecin subbarin kanssa :D

http://www.minityyli.fi/wp-content/2009/10/Ufox-HK2.jpg

Mutta joo, en taida jaksaa enempää vängätä tästä, halukkaat voi noihin "lapsellisiin" hillopurkkeihin rahansa survoa ihan vapaasti jos siitä iloiseksi tulevat, pääasia että itse on sitten tyytyväinen. :kippis: (pakko kyllä todeta et toiston osalta näin ei välttämättä käy, olkoon sitten kuinka nätti vaan ;))

7. Powerplay

Rekisteröitynyt:
    17.11.2013
    Tossa nyt onkin huomattavasti parempi paketti ja selvästi halvempikin.

Tuli muuten mieleen vielä tämä SVS SB-1000 Piano Gloss White - Subwoofer - Speakers

Siinäkin varmasti moneen sisustukseen sopiva ja sivuoireina tulee vielä kohtalaisen hyvä äänentoisto.

Monolith tai XXLS400 ovat myös ihan kivan näkösiä ja saa monessa eri kuosissa, jos se isohko koko ei ole ratkaseva kriteeri.

Dacista en osaa sanoa mitään, viisaammat auttakoon. Mut tulepa kertomaan sit omat fiilikset kun on subi asennettuna, miten entry levelin SVS vertautuu tuohon kuuntelemaasi Genelecin subbariin.

Viimeksi muokattu: 07.09.2014
  8. M_M

Rekisteröitynyt:
    21.02.2002
    Viestiesi perusteella olet varsinainen mielensäpahoittaja, joka ei vaan pääse millään yli siitä, että omia suosituksia ei kuunnella ja joku tekee sellaisen valinnan, jota et itse pysty syystä tai toisesta ymmärtämään.

Mistä ihmeestä kumpuaa varsin lapsellinen tarpeesi vängätä ja itkeä viestitolkulla sen jälkeen, kun aloituspostaaja on kertonut oman valintansa sekä perustelut valinnalleen?
    Sinä esitit mielipiteesi jo viestiketjun alkupuolella. Miksi et tyydy siihen, vaan jatkat jankkaamalla samaa mielipidettä uudelleen ja uudelleen?

Ryhdistäydy hyvä mies. Ei se niin vakavaa ole, vaikka sinun mielipiteitäsi ei aina kuunnellakkaan.

Tärkeintähän äänentoistolaitteita hankkiessa on nimenomaan kunkin oma mielipide. Kun laitteet on hankittu kaikin puolin omien mieltymysten mukaan mielellään koekuuntelujen perusteella, on varsin todennäköistä, että laitteet myös miellyttävät jatkossa. Muiden mielipiteitä ei kannata lopulta liikaa kuunnella.

9. Powerplay

Rekisteröitynyt:
    17.11.2013
    :D:D:D:D:D:D:D
    Niinkun sanoin, ihan vapaasti vaan ostelee. Ja sähän tässä aloit kyselee ja sitten kun vastaillaan niin valitetaan, wp, got me :p
    Kokeile hymyillä joskus, ei se elämä niin vakavaa ole.

10. M_M

Rekisteröitynyt:
    21.02.2002
    Kyseiset subbarit ovat varmasti hyviä vaihtoehtoja. Oma keskustelunsa ovat kuitenkin näidenkin osalta värivaihtoehdot, koko ja ulkonäkö, jos esimerkiksi naiset haluavat olla päättämässä vaikkapa olohuoneen sisustuksesta.

11. wawe

Rekisteröitynyt:
    23.12.2004
    Vaikka jostain sohvan kokoisesta saman hintaisesta laitteesta saakin ääntä pihalle enemmän, niin ei se F kakkosesta huonoa tee. Genelecin subeissa nyt vain saa maksaa jakosuodoista jne. Joten äänenpaineet ei suoraan korreloi hintalapun kanssa.

12. Powerplay

Rekisteröitynyt:
    17.11.2013
    Jos naiset pääsevät päättämään mitä elektroniikkaa sinne olkkariin tulee niin mitä miehelle jää, verhot?

Ei siihen tarvita saman hintaista, eikä sohvan kokoista, alle 50cm kanttiinsa riittää hyvin ja hintakin 700e halvempi ;)
    Niinhän mä olen kohtuu monta kertaa jo koittanut sanoa, jos ei niillä liitännöillä tee mitään niin miksi siitä sitten maksaa... mut nyt sekin on selvinnyt. Ja huonokshan mä en sitä ole sanonut, vaan että halvemmalla saa parempaa jos ei niille liitännöille ole käyttöä.
    Pahoittelut et vielä jatkoin, nyt riittää. Hyvä se on :)

13. M_M

Rekisteröitynyt:
    21.02.2002
    Miehelle jää mahdollisuus kompromisseihin. Eli pitää yrittää löytää vaihtoehdot, jotka miellyttävät kaikkia. Onneksi vaihtoehtoja on paljon tarjolla ja jos raha ei ole este, niin vaihtoehtojen määrä sen kuin kasvaa. Se on toki selvää, että kompromissien seurauksena ei yleensä päästä hinta/äänenlaatu suhteeltaan parhaaseen vaihtoehtoon.

14. Powerplay

Rekisteröitynyt:
    17.11.2013
    Mä taas sanoisin et jos nainen pääsee päättää mitä elektroniikkaa tulee kämppään, niin kohta siinä asunnossa ei ole mitään miehen päättämää... :p
    Nythän päästään helpolla kun kummatkin tykkäävät.

Itse sanoin heti kättelyssä et emäntä saa mun puolesta sisustaa ihan miten lystää, kunhan mä saan hoitaa elektroniikan ja sohva katotaan sit kimpassa. :cool: Baarikaapin meinasin unohtaa, sekin oli meikäläisen valitsema, joskin muija tais myös kaupassa nyökytellä hyväksynnän merkiksi.
    Pientä kiukuttelua tässä kyl on ollut havaittavissa kun on subbarit/kaiuttimet vaihtuneet vaan isompaan ja isompaan koko ajan, mut saapahan sit rauhassa näpertää hetken aikaa kun kiukuttelee jossain :D
    Eipä se enää noista ole mitään sanonut.

15. buffa

Rekisteröitynyt:
    25.08.2010
  16. M_M

Rekisteröitynyt:
    21.02.2002
    Kommentissasi piilee viisauden siemen... ;)

Eiköhän tuossa ole yksi syy sille, miksi miehet pyrkivät varsin usein varaamaan talosta itselleen omaan käyttöön vähintään yhden huoneen - oli sitten kyseessä esimerkiksi "man cave", leffahuone tai työhuone.

Itse olen varannut omaan käyttööni kaksi huonetta, joiden sisustuksesta ja ennen kaikkea elektroniikka/äänentoistohankinnoista päätän vain ja ainoastaan minä. Kompromisseihin olen valmis olohuoneen ja makuuhuoneen osalta, mutta toki sillä periaatteella, että käytössä ovat omasta näkökulmastani riittävän laadukkaat ratkaisut.

17. badderikomu

Rekisteröitynyt:
    04.09.2014
    Voin sanoo että meidän sisustukseen painaa minunkin päätös melkein yhtäpaljon kuin emäntäni.
    Silmäni sattuvat vaan pitämään kauniista muodoista. Kyllähän sitä mielellään kattelee naistakin kun sillä on muodot kohdallaan ;) se sit tietty taas että minkälaisista muodoista itse kukin tykkää. Minusta F2:ssa on eniten treenatun naisen perseen muotoa kuin missään muussa subbarissa markkinoilla :) Ja semmonenkos silmää miellyttää! Joo no vitsiä välillä väliin niin ei mee liian synkäksi.

Täytyy viel lisätä semmoinen pointti.

Jos toi F2 sattuisi nyt sit olemaan täysi susi, enkä saisi sitä soimaan millään miellyttävästi mun kämpässä, niin sen voi kyl myydä eteenpäin. Tiedän että siinä touhussa muutaman satasen menettää, mutta olen ehdottoman varma että haluun silläkin riskillä kokeilla tota.

Mä tiedän että mua jäisi vaivaamaan hitosti jos en sitä ostaisi nyt.

Ps. en muuten ole viimeisiä rahojani tähän investointiin laittamassa, ei tää niin totista hommaa ole.
    On vaan hyvä pikkusen saada mielipiteitä ennen kuin sijoittaa ton verra rahaa. Ja musta tuntuu tosiaan että jos tollanen subbari saa noin paljon ristiriitaisia (tunteita) mielipiteitä aikaan, niin toihan on melkeen pakko jo ostaa :D (tunteet käy kuumana muillakin foorumeilla)

Viimeksi muokattu: 08.09.2014
  18. zombiemonkey

Rekisteröitynyt:
    06.01.2014
    Mitä tulee Geneleihin niin kävin kuuntelemassa Hifi Studiolla kaikkia Genelecin malleja ja tulin siihen tulekseen, että jos vertailukohdaksi asetaan G3 vs G1 subbarilla niin G1subikombo vie voiton. Eli Kyl noi genet kaipaa sitä subia kipeästi kaverikseen varsinkin isommassa tilasssa. Ehkä pienessä huoneessa about 20 neliötä seinän viereen laitettuna Genelic toistaisi bassotkin ihan ytimekkäästi.

19. Colt Walker

Rekisteröitynyt:
    16.02.2014
    Sinä se jaksat sitten pölistä. Tuo on vain varsin yleinen harhaluulo, ettei Genelecit soveltuisi ns. kotikäyttöön(kin), ei mitään muuta. Ilmeisesti ottaa vain koville, että Geneleciä suositaan ja/tai siitä puhutaan positiiviseen sävyyn. Ai niin, jos älyttömyyksiin lähdetään, niin mihinkäs tonttukerhoon itse sitten mahdat kuulua?

Viimeksi muokattu: 09.09.2014
  20. badderikomu

Rekisteröitynyt:
    04.09.2014
    Ostin ne.
    Subbari vasta tulossa iisalmesta, G3:set testissä.
    Alustava kokemus on että painetta ja ääntä riittää kerrostaloasuntoon riittävästi. Jo pelkästään näillä kahdella saa varmasti tarvittaessa häädön :) Tämänhetkisessä tilassa toistaa matalaa paljon paremmin kuin kummassakaan noista liikkeistä missä kuuntelin, joutuu säätään -db nappeja basson puolelta on asentoon.

Lisää kokemuksia kun subi tulee...

21. The Slasher

Rekisteröitynyt:
    11.11.2000
    Ja sinähän se puolestaan paraskin puhuja olet tässä asiassa. Väärinkäytöllä tarkoitin sitä, että ostetaan liian pienet kaiuttimet isolle kuunteluetäisyydelle vain, koska pakko saada Genelec ja lompakko ei kestä oikeasti ko. etäisyydelle suunniteltua mallia. Sen jälkeen tullaan ylistämään omaa valintaa tänne tai muille hifi-forumeille. Ja sitten on niitä, jotka antavat noille jopa hellittely- ja lempinimiä (kuten sinä). Kertoo kyllä jostain ihan muusta kuin objektiivisesta suhtautumisesta ja menee täysin naurettavaksi.

Itse tuotteessa ei ole oikeinkäytettynä mitään vikaa, mutta se on vain kaiutin. Siinä ei ole mitään yliluonnollista, tai absoluuttisesti parempaa verrattuna kilpailijoihinsa. Jos joku minua tässä korpeaa, niin se että kaltaisesi kiihkoilijat ovat pilanneet minulta mahdollisuuden tutustua Geneleciin siten, kuin itse olisin halunnut. Eli avoimin mielin. Ei niin, että minulle tullaan suu vaahdossa länkyttämään fanipoikien toimesta. Ja kun kysyy, että miten se eroaa tuotteesta x, niin saa vastaukseksi: "Hei, nää on Genelecit, ei voida edes verrata!!"

22. Moksiss

Rekisteröitynyt:
    17.12.2004

Laitappas kokemuksia mikäli subi tuli

23. badderikomu

Rekisteröitynyt:
    04.09.2014
    Hyvä että muistutit :)

Joo subi tuli! Hieman kesti iisalmessa se tehdä mutta tuli kuitenkin.

Basso tuntuu nyt selvästi paremmin jalkapohjissa kun jalat on lattialla ja varmasti naapureillekkin :)
    Itselläni hieman ongelmia säätöjen kanssa, korostaa nyt hieman liikaa tiettyjä matalia alueita vaikka subin kaikki säätimet on minimissään. Eli subin oikean pikan löytäminen on nyt se juttu. Muutto on juuri edessä niin en sitä tähän kämppään ala edes sen kummemmin säätämään.

Mutta kaikenkaikkiaan esimerkiksi leffoja katellessa toi subi on kyllä ehdoton. Joitakin musiikkilajeja myöskin kuuntelee hyvin mielekkäästi subin avustuksella. Subi toi ääneen kyllä sitä toivottua "voiman" tunnetta matalillakin äänivoimakkuuksilla.

Vaikkakin olen sitämieltä että pelkkään musiikin kuunteluun noi pelkät G3:set on loistava valinta ihan ilman subiakin. Itseasiassa jos subille ei löydä sopivaa paikkaa ja basso korostuu joillakin alueilla liikaa, on noi G3:set yksinään mielekkäämmän kuuloiset. Mutta tulevassa kämpässä sisustus suunnitellaan subin paikkaa silmälläpitäen ;)

24. Stormtrooper

Rekisteröitynyt:
    10.04.2004
    Vähän vanhan ketjuhan tää on mutta...

Mulla on 6010a:t ja subia kaipaan kaveriksi. F One:a olen katsellut. Asunto on pieni yksiö, kuunteluetäisyys 90cm ja kaiuttimet on tietokoneessa kiinni (äänikortti asus essence st).

Vaikka pikkupurkithan nää on, niin olisiko järkevää hankkia subia? Kyllähän nää vähän kaipas sitä.. Vai myydä nämä pois ja ostaa isommat Genelecit ja jättää subi pois?

Ja mitä lukee verkkokaupan arvosteluja, niin ainakin kehuttu 6010a kaverina olemista. http://www.verkkokauppa.com/fi/product/26848/djcch/Genelec-F-One-subwoofer-musta#product-reviews

25. Powerplay

Rekisteröitynyt:
    17.11.2013
    Myyt ne pois, ostat isommat Genet ja subbarin kaveriksi ;) Jos sitä mökää haluat vaikka koko asuntoon nääs. Kyllä ne isommatkin Genet sitä subbaria kaveriksi tarvii, ei niihin vaihtamisella subbarin himosta ja tarpeesta eroon pääse vaikka vähän oireita lievittääkin :)
    Toi F1:sen 6½ elementti, 40w vahvistin ja 35Hz asti ulottuva vaste kyllä lähinnä naurattaa kun samalla rahalla sais jo ihan oikean subwooferinkin. Kytkeminen kyllä näppärä hoitaa tolla yhdistelmällä.

Jaa tämä sivu

Alibi
Anna
Deko
Dome
Erä
Hymy
Kaksplus
Kippari
Kotilääkäri
Kotiliesi
Koululainen