Genelec F one + 2kpl G onea, kytkeminen?

Viestiketju alueella 'Viihde-elektroniikka, kamerat ja Hifi' , aloittaja badderikomu, 04.09.2014.

NOSTOJA MUROPAKETIN SISÄLLÖSTÄ
  1. Resetor

Rekisteröitynyt:
    30.11.2011
    Siis 2xG2 ja F1?

F1 on aivan käsittämättömän kallis vaikka miltä kannalta miettii. Suoraan sanottuna en ole ikinä ymmärtänyt, että mikä aivopieru tuo on Geneltä ollut.

Osta joku muu subbari tuolla rahalla ja saat joka suhteessa paljon enemmän. Vaikka tuo edellä mainitsemani Elac.

2. badderikomu

Rekisteröitynyt:
    04.09.2014
    oon tässä parit ottanu.. miettiny.. nyt ku mulla on marantzin vahvari 7.1 PRE OUT:illa..

Entäs jos ostan ne Genet, mitkä oli tarkoituskin. Kuuntelen niitä, nautin.. sitten itken kun ovat liian pienet..

Myöhemmin tuhlaan lisää geneihin.. ostan isommat.. siirrän pienet taakse/myyn ne..

lähden tälle genelec taipaleelle rohkeasti ja hyppään tuntemattomaan.. mutta kun lähdin niin lähdin... en kadu.. luotan..

kiitti moi, oon joo humalassa...

hyvät viikonloput vaan kaikille! 8)

3. wawe

Rekisteröitynyt:
    23.12.2004
    Minusta F1 hinta-laatusuhde on mm. tietokonekäytössä oikein hyvä kun ei tarvitse erillistä vahvistinta jaon tekemiseen ja helvetin hyvä volyymipotikkakin tulee kylkeen.

Aloittajan tapauksessa ko. ominaisuudet ovat uuden vahvistimen myötä tosin täysin turhat.

4. buffa

Rekisteröitynyt:
    25.08.2010
    Jos pidät pikku Genelecien saundista, niin osta ne. Turhaan täällä muita kuuntelet.

5. Powerplay

Rekisteröitynyt:
    17.11.2013
    Joo, hyvät liitännät on F1:ssä. Mut oikeesti, 6,5" + 40w + 35hz+600 euron hintalappu ni on siinä liitännöillä hintaa. Eihän tota voi sanoa edes lisäbassoks...

Nyt kun op hommas vahvarin niin käytettynä sit vaan isompaa Geneä tiskiin ni ei tarvii vaihtaa enää koskaan. Sit vaan pikku hiljaa kun taskun pohjalle kertyy sopivasti niin lisää genejä settiin ja se subbari jos siltä tuntuu. Mut ei Geneä :)

6. ponu83

Rekisteröitynyt:
    03.07.2008
    Itse ostin vastaavalle etäisyydelle 2 x G3 ja nuo ovat kyllä olleet riittävät ja subbaria en ole vielä kaivannut. Oma kuuntelu on pääasiassa musiikkia ja siihen G3 on riittävä. Toki telkkua ja sarjoja tulee katsottua myös.

2 x G2 + F1 maksaa varmaankin ~1200-1300€? Itse maksoin uudesta G3 parista 1100€. Tuohon voi sitten lisäksi ostaa esim. F2 subin myöhemmin, mikäli tarve vaatii. Jos kerran meinaat Genelecit hommata, niin kannattaa myös katsoa M-sarja. Esim. 2 x M040 irtoaa varmaan suurin piirtein samalla rahalla kuin 2 x G3.

7. latexii

Rekisteröitynyt:
    01.11.2000
    Oletko kuullut behrun 3031 -sarjalaisia ? vai onko ne automaattisesti off koska ei ole yberparastagenelecciä ?

8. badderikomu

Rekisteröitynyt:
    04.09.2014
    Noi on kyllä oikeesti ihan hirveen näköset.

Mää en tykkää eikä varmasti emäntäni, käytännössä noi ei tule saamaan lupaa tulla meidän olkkariin :)

Kävin kuunteleen Genejä tänää...
    Taidan ostaa nyt kuiteskin 2kpl pelkkiä G3:sia (kysyin tarjouksen 1140€)

Sit kattelen myöhemmin siihen seuraksi ton F2:sen jos edes kaipaa..
    Tai sit jonkun muun subin..

9. Resetor

Rekisteröitynyt:
    30.11.2011
    Ne behkut on työkalut, eikä mitkään sisustuselementit.

Kuuntelehan myös Genen M030. Hyvin lähellä soundiltaan noita G3:a, ehkä eivät niin "kireät". Ja hinta ainakin on lepposampi.

10. latexii

Rekisteröitynyt:
    01.11.2000
    Anteeksi, oli pakko:p

11. Juuvipi

Rekisteröitynyt:
    23.04.2012
    Aihetta jokseenkin sivuten, itselläni on (liikkeeseen) tilauksessa G Two -pari ja F One subi. Mitään ei oo vielä maksettuna, ja nyt asiaa selviteltyäni taidan jättää tuon subin pois pohtiakseni muita vaihtoehtoja vielä.

Vahvistinta ei ole eikä tähän budjettiin tule, joten onko aktiivisubiksi mitään laadukkaampaa ja järeämpää vaihtoehtoa kuin tuo F One, jos haluaa kytkentöjen säilyvän yhtä laitevapaina kuin tuon F Onen kanssa olisi käynyt?

Dacin vaihtoa uDac 3:sta johonkin toiseen mietin vielä myös.

12. wawe

Rekisteröitynyt:
    23.12.2004
    Nyt on oikea ratkaisu! ;)

13. badderikomu

Rekisteröitynyt:
    04.09.2014
    :smoke:
    No se F two.

14. badderikomu

Rekisteröitynyt:
    04.09.2014
    Olen itseasiassa tässä nyt hiljan tehnyt sisäisen päätöksen tästä mun ongelmasta.

Ostan suoraan 2 kpl G3:sia sekä ihan kuules hittolainen samalla sen F2:sen jos vaan on hyllyssä. Ei kait sitä parempaa sijoitusta voi olla rahalle kuin nuo. Varmemmin rahan arvo säilyy nykypäivänä noissa kuin pankissa.

Ja sit mitä emäntään tulee... se ei erota onko noi genet ykoset vai mitkä, sanon et yköset on alle tonni meni :) Sehän repis muuten pelihuosut ja minimekkonsa jos kuulis että 2000€ oon laittanu muutamaan kaiuttimeen!

15. Powerplay

Rekisteröitynyt:
    17.11.2013
    Minkä ihmeen takia haluat ehdoin tahdoin survoa rahaa siihen Genelecin lisäbassoon kun et niillä liitännöillä mitään tee ja muuten ton ostossa ei kyllä oo järjen hiventäkään. Samalla rahalla saa jo ihan helvetin hyvän subbarin tommosen hillopurkin sijaan.

Ainoa järkevä syy on tollasen ostoon on ne liitännät, mitä ei taida juurikaan mistään muusta subbarista löytyä? Suorituskyvyltään reilusti parempia saa jo helvetisti halvemmallakin.

E: tuli oikein tuplasti sanottua sama asia eri sanoilla :-D no jos menis vaikka paremmin jakeluun sitten...

16. badderikomu

Rekisteröitynyt:
    04.09.2014
    no joo katotaan joo...

Mut nyt mulla ilmeni helvetin moinen toinen brobleemo...

Eli, toi mun Marantz jossa on 7.1 PRE OUT näyttää nyt olevan niinkin hieno malli että ei siinä mitään digi muunninta ole. Ne PRE OUTit toimii vain sillon kun siihen hiton kapistukseen liittää analogiset rca:t niille tarkoitettuihin paikkoihin, joita löytyy just se 7.1 verran.. ankeeta.. kuka ostaa ton vanhan romun?

Hittovie se DAC on vaan saatana ostettava! Siitähän tää koko ketju lähti..

Ps. tuli testattua kaverin isoilla Jamoilla toi vahvari ja tehoo siitä ainakin löytyy. Painaakin 15 kiloo..

17. badderikomu

Rekisteröitynyt:
    04.09.2014
    Sit mua kiinnostaisi sellainen asia, että jos joskus haluisin laajentaa järjestelmääni 5.1:ksi
    niin miten ihmeessä se tehdään näillä DAC:illa?

Pitääkö silloin viimeistään hommata vahvistin mikä kikkailee bitit analogiseen muotoon kuudelle eri rca:lle?

Myönnän, olen ihan keltanokka näissä...

18. apeaapina

Rekisteröitynyt:
    17.03.2014
    Taidat olla aikamoinen hifin asiantuntija. Osta vaan ne Genelecit. Nehän on valkoisetkin, joten eivät voi olla huonot.

19. Juuvipi

Rekisteröitynyt:
    23.04.2012
    En muistanut mainita, etten tahdo pulittaa mahdollisesta F Onen sijaan tulevasta subista kuitenkaan yli kaksinkertaista hintaa tuohon F ykköseen verrattuna. G2:t kaiutinparina kuulosti mielestäni todella hyviltä, mutta sen sijaan F Two subina oli n. vartin testaamisen perusteella hintaansa nähden aika heikko esitys. Ehdotuksia otan siis vastaan.

20. badderikomu

Rekisteröitynyt:
    04.09.2014
    .........:p

21. apeaapina

Rekisteröitynyt:
    17.03.2014
    SVS PB-1000 Black - Subwoofer - Speakers
    SVS PC12-NSD DSP - Subwoofer - Speakers

22. Resetor

Rekisteröitynyt:
    30.11.2011
    No ainakin siinä näyttää optisia sisään olevan 3kpl, yksi ylos ja koaksiaalejakin kolme sisään. Voin melkoisella varmuudella väittää, että laitteessa on dac.

23. Powerplay

Rekisteröitynyt:
    17.11.2013
    Yllätys :D Sitähän tässä oon koittanu toitottaa et ei järjen hiventäkään ole tuota ostaa, jos ei aivan pakko ole saada sen liitäntöjä käyttöön.

Taitaa hinta koostua suurimmaksi osaksi niistä liitännöistä sekä merkkilisästä imo...
    Itse en kyllä osaa tähän hätään suositella toista subbaria missä yhtä kattavat liitännät olisi, melkein lähtisin katsomaan käytettynä jotain pientä stereovahvaria kaveriksi? Jos siis pelkästään musiikkikäyttöön tulossa?
    Mikä se maksimibudjetti oli?

e: tarkoitin siis tolla "stereovahvarilla" jotain tämän tyylistä http://www.hifitalo.fi/denon_ceol_piccolo_dra-n5_verkkosoitinvahvistin_pre-out

Viimeksi muokattu: 06.09.2014
  24. badderikomu

Rekisteröitynyt:
    04.09.2014
    Testasin juuri silleen että laitoin aux1 inputiin optisen kaapelin, sit vedin tosta PRE OUT left ja right rca:t toiseen vahvariin. En saanu mitään kuulumaan...
    Marantz automaattisesti älysi että aux1:seen tullee toki stereo ääntä.

Marantzin ohjekirjassakin on näytetty kuin siihen PRE OUT:iin liitetään ja siinä juuri neuvotaan ensin laittamaan IN tuloihin eka rca:t ja sit sen jälkeen neuvotaan ottaan siitä PRE OUT:ista rca piuhoilla seuraavalle vahvarille. Eli pelkkä on/off kytkin??

Todella kyllä toivon että oon väärässä.. mutta pahalta näyttää.

25. badderikomu

Rekisteröitynyt:
    04.09.2014

Jaa tämä sivu

Alibi
Anna
Deko
Dome
Erä
Hymy
Kaksplus
Kippari