Forza Horizon 3 (Xbox ONE, WIN10)

Viestiketju alueella 'Pelit ja konsolit' , aloittaja x-speed69, 13.06.2016.

NOSTOJA MUROPAKETIN SISÄLLÖSTÄ
  1. Forza pulma

Rekisteröitynyt:
    19.07.2017
    Hei! Haluaisin forza 3 tietokoneelleni mutta minulla on 8gb ramia ja amd 8350 prosessori ja gtx970 näyttis. pyöriikö peli miten hyvin?KIITOS ETUKÄTEEN

2. Karhuherra

Rekisteröitynyt:
    03.02.2013
    Kannattaa mieluumin odottaa Forza Motorsport 7:aa ja toivoa että siitä olisi saatu hieman toimivampi peli. En ole valehtelematta kymmeneen vuoteen törmännyt yhtä epävakaaseen ja bugiseen paskapökäleeseen kuin tämä.

Toisekseen Motorsportit ovat perinteisesti keskittyneet ihan silkkaan ajamisen iloon, kun taas tämä on suunnattu enemmän pikkulapsille. Esimerkiksi heti pelin käynnistyttyä saat kuunnella kaksi minuuttia ajotietokoneen pälätystä mitä kaikkea tehtäviä sinulla on tekemättä ja muuta vastaavaa, ihan kuin niitä ei kukaan osaisi itse katsoa kartasta. Toisaalta ajaminen on pidemmän päälle vähän liian yksinkertaistettua ja tyhmää, ja ainoa haaste pelissä oikeastaan muodostuukin sitten päin helvettiä suunniteltujen valikoiden selaamisessa ja ylipäätään siitä, että saa pelin toimimaan kaatumatta/bugaamatta sen tunnin tai pari.

3. Hyvä, että vertaat toisistaan hyvin erilaisia pelejä keskenään. Horizon on viihdyttävää arcadea. Motorsports tosissaan ajettavaa kisaa lähinnä. Horizonissa voi pärjätä olematta kisassa edes kärjessä, motorsportissa ei.

4. Karhuherra

Rekisteröitynyt:
    03.02.2013
    Enemmän viihdettä minä olen Motorsporteista saanut kuin tästä. Jokainen toki kokee viihteen omalla tavallaan.

5. Niin siinä se pointti on, että sä tykkäät toisenlaisesta pelistä. Mun mielestä tämä on huomattavasti parempi kuin motorsport. En mä silti pidä motorsport versiota huonona. Se on ajopelinä hyvä, mutta ajan mielummin vähemmän otsa rypyssä, kuin mitä siinä vaaditaan. Ihan mukavaa ajella pitkää luistoa ja kerätä pisteitä näyttävästä ajosta. Sitten kun haluan ajaa otsa kurtussa ajan formulaa. Makuasioita sano.

6. Nushi

Rekisteröitynyt:
    26.02.2011
    Mä en edes hallitse driftausta joten horizonin hauskuudesta jää aika paljon pois jo sitä kautta. Driftaushaasteet tai taitopisteiden keruu aikaa vastaan on meikäläiselle sitä otsa rypyssä menoa. Mutta tykkään silti Horizonista avoimen maailman vuoksi, ja speed trapit ja yyber hypyt on ihan hauskoja haasteita. Mutta jostsin kumman syystä horizon aiheuttaa enemmän raivokohtauk s ia kuin motorspirtit, vaikka sen tarkoitus on olla arcadempi peli :)

Motorsportit taas ei nekään ole vakavimmasta päästä mitä tulee simulaatioon, ja onlinessakin pärjää liigojen ansiosta olematta ihan huippu. Kieltämättä pidemmän päälle käy tylsäksi jos ei jaksa innostua tuunailusta, mutta niin käy myös Horizon.
    edit: ja itse en siis todellakaan innostu tuunailusta.

Viimeksi muokattu: 20.08.2017
  7. En ollut mäkään mikään hirveän hyvä driftailussa. Sitten katoin muutaman videon youtubessa millaisia autoja ja säätöjä pitää laittaa autoon. Nyt kun vetelee sillä horizon edition M3:lla ja oikeilla säädöillä, niin alkaa pisteitä ropisemaan.

8. Karhuherra

Rekisteröitynyt:
    03.02.2013
    Itse kyllä tykkään driftailusta, mutta pidemmän päälle se on tässä liian helppoa, eikä mitään kutkuttavaa tunnetta auton viemisestä limitille pääse syntymään. Toki noissa haasteissa on hieman haastetta, mutta se johtuu lähinnä liikenteestä. En ite jostain syystä nauti mistään nopanheitto-ominaisuuksista, joissa tuuri vaikuttaa enemmän kuin itse taito.

Toisekseen kisailussa on vaikea löytää sopivaa vaikeustasoa, kun tuo tarkoituksella on suunniteltu niin, että kisojen haastavuus heittelee paljon. Välillä sitä voittaa kymmenillä sekunneilla, kun taas välillä vastustaja on niin nopea, ettei niitä ole rehellisellä kilvanajolla mahdollisuus edes voittaa, vaan joutuu blokkimaan ym. Tietysti jotkut varmasti tuollaisesta romurallista varmasti nauttii, mutta itse en juurikaan.

Mutta ehkä minun tulisi suhtauduttua hieman suopeammin peliin, jos se oikeasti toimisi yhtään luotettavasti. Kolme viimeisintä pelikertaa ovat päättyneet siihen, että peli on bugannut auton päivitysruudussa, eikä mitkään muutokset ole enää heijastuneet ajoneuvoon. Sitä edellinen kerta päättyi siihen, kun vaihdoin auton väriä ja se jumahti latausruutuun. Sitä edellinen päättyi siihen, että peli kaatui työpöydälle tunnin pelaamisen jälkeen. Ruudunpäivitysnopeus on yleensä tasainen 60fps tai sitten ei. Sitäkään ei koskaan tiedä, vaan peli saattaa pienen pelailun jälkeen alkaa tökkimään ja stutteroimaan kuin mikäkin. Tai sitten ei. Välillä se toimii sulavasti ilman mitään ongelmia.

9. Tatikkan

Rekisteröitynyt:
    16.02.2007
    Varmaan aiemmin jo tässä threadissa kysytty tätä asiaa, mutta en nopealla selaamisella löytänyt vastausta.

Eli mikä on halvin tapa päästä pelaamaan tätä peliä PC:llä? En ole saanut selville, onnistuuko se niin, että käyn ostamassa lähimmästä Gigantista pelin Xbox One -version, jossa on ilmeisesti myös latauskoodi PC:lle (aktivoidaan Windows Storessa?). Xbox One:a en omista, vaikuttaako se asiaan?

Suoraan Windows Storesta ostamalla peli on aivan liian kallis, kun Xbox One version saa fyysisenä alle 40€:lla..

Viimeksi muokattu: 16.10.2017
  10. kz-

Rekisteröitynyt:
    22.08.2006
    Jos ostat ihan fyysisen eli levyversion XBonelle niin sillä et pääse pelaamaan PC:llä, pitää ostaa digiversio eli paketissa pelkkä paperiläpyskä jossa latauskoodit. Enkä itseasiassa edes tiedä saako latauskoodiversioita ostettua fyysisessä paketissa.

11. Charvel

Rekisteröitynyt:
    25.03.2015
    Viimeksi muokattu: 18.10.2017
  12. lambe21

Rekisteröitynyt:
    12.10.2016
    Hommasin uuden thrustmaster ts-xw racer ratin mikä toimi edes jotenkin ilman ajureita kun tuli kokeiltua, mutta ajurien jälkeen ei enään reagoi mitenkään? Forza 7 toimii ihan moitteetta mutta tää horizon 3 ei tunnista. Olisko kellään mitään vinkkiä heittää mikä vois jeesaa? Ajurit päivitin vielä uudestaankin mut sama homma.

Edit: Sain toimimaan Forza Toolsin avulla https://forzatools.weebly.com/forza-emuwheel-setup-guide.html

Viimeksi muokattu: 12.04.2018

Jaa tämä sivu

Alibi
Anna
Deko
Dome
Erä
Hymy
Kaksplus
Kippari
Kotilääkäri
Kotiliesi