Ford Fiesta ei käynnisty

Viestiketju alueella 'Autot ja muut moottoriajoneuvot' , aloittaja TeknoR, 18.05.2017.

  1. TeknoR

    Rekisteröitynyt:
    10.08.2002
    Viestejä:
    15 768
    Sellanen potilas.

    -02 ja 1.4 TDCI

    startista kun vääntää niin pyörittää pari sekuntia ja sit lopettaa yhtäkkiä. Onko normaalia?

    Moottorin jako on kohdallaan, pumppu tekee paineet obd:n mukaan. Ajonestomerkki sammuu eli toimii normaalisti?

    Polttoainelinja on ilmattu, ja (läpinäkyvissä) putkissa on ainetta.

    Mikähän on vikana?
     
  2. HTK12

    Rekisteröitynyt:
    01.11.2004
    Viestejä:
    1 505
    Aukeaako suuttimet (haiseeko bensa), tuleeko kipinää?
     
    Viimeksi muokattu: 18.05.2017
  3. TeknoR

    Rekisteröitynyt:
    10.08.2002
    Viestejä:
    15 768
    [​IMG]

    Tosta vois ehkä päätellä että suuttimet aukeis, mutta yleismittari suuttimien navoissa ei sanonut mitään, eikä ledi vilkahtanut myöskään. (

    Niin ja tää on dieseli.

    Kuvassa kiskon paine, sitten joku fuel for starting ja moottorin kierroslukema.
     
    Viimeksi muokattu: 18.05.2017
  4. HTK12

    Rekisteröitynyt:
    01.11.2004
    Viestejä:
    1 505
    No joo tuli vähän hätäisesti vastattua. Tuo Rail-paine on vähän siinä rajalla riittääkö suuttimien avautumiseen, monissa taitaa olla jotain 250-300bar tietämillä. Itsellä ei ole fordista kokemusta, niin paha sanoa mikä on avautumispaine. Signaali tulee ilmeisesti kampuralta, tuleeko nokalta? Ilmeisesti ei mitään koodeja?
     
    Viimeksi muokattu: 18.05.2017
  5. Underground

    Rekisteröitynyt:
    21.11.2006
    Viestejä:
    583
    Aika usein myös noissa crd-koneissa suuttimien ohivuoto aiheuttaa sen että ei käynisty. Ootteko koittanut hinaamalla käyntiin?
     
    Viimeksi muokattu: 18.05.2017
  6. halpis

    Rekisteröitynyt:
    19.12.2006
    Viestejä:
    3 879
    Onko inertiakytkin lauennut?
     
  7. TeknoR

    Rekisteröitynyt:
    10.08.2002
    Viestejä:
    15 768
    Välillä tulee PATS vikakoodeja. Mutta johtuuko sitten matalasta akkujännitteestä ja avaimen kääntelystä. Ilmeisesti jos ajonesto laittaisi vastaan niin pitäisi vilkuttaa merkkivaloa mittaristossa. Sellaista ei tapahdu.

    ===PCM DTC B1681-60===
    Koodi: B1681 - Modulilta ei vastaanotettu lähetin/vastaanotinsignaalia / lähetin/vastaanotinta ei havaittu.



    En ole koittanut hinata...

    Täytyy tutkia onko tässä semmone... Ilmeisesti jossain hanskalokerossa.
     
    Viimeksi muokattu: 18.05.2017
  8. TeknoR

    Rekisteröitynyt:
    10.08.2002
    Viestejä:
    15 768
    Inertia-kytkintä ei näkyny sähkökaavioissa enkä hanskalokerostakaan sitä löytänyt. Tuskin siis on tässä dieselissä sellaista. (?).
     
  9. halpis

    Rekisteröitynyt:
    19.12.2006
    Viestejä:
    3 879
    Joo ei taida dieselissä olla sitä. Eipä tuossa muuta keksi kuin että ajonesto temppuilee. Jos reaktio on tasan sama ilman sirua niin siitä voisi aloittaa.
     
    Viimeksi muokattu: 19.05.2017 klo 22:22
  10. neoadec

    Rekisteröitynyt:
    08.10.2008
    Viestejä:
    425
    Ford fiesta inertia/kolari kytkin pitäisi olla hansikaslokeron takana/oikealla puolella piilossa. Voihan vika olla myös ajoneston puolella. Noissa common rail vehkeissä on myös korkeapaine anturi vikoja. Eli paineet ei nouse tarpeeksi / moottori starttaa, mutta ei käynnisty. Onko polttoaine suodatin vaihdettu vai onko se kestävä malli. Ilmavuoto polttoaine putkistoon voi kokeilla käsin pumpata dieseliä konehuoneesta että onko polttoaine putket tyhjentynyt.
     
    Viimeksi muokattu: 20.05.2017 klo 16:03
  11. Mr.MunQ

    Rekisteröitynyt:
    29.11.2007
    Viestejä:
    258
    Itselläni laukesi Hondasta tuo kolari kytkin, kun vaihdoin soittimen. Manuaalista löytyi ohjeet sen resetoimiseen, luulisi että fordin manuaalissakin on tuo nollaus kerrottu.
     
  12. TeknoR

    Rekisteröitynyt:
    10.08.2002
    Viestejä:
    15 768
    Jos sen pitäisi näkyä avaamalla hansikaslokero, niin eipä ole tuossa. Varmaan johtuu että on diesel eikä ole erillistä siirtopumppua. Tai sit olen vaan sokea, mutta ei sitä kyllä sieltä löydy mun silmin.

    Paineet kyllä nousee, mutta katkasee starttauksen 1s kuluttua.
     
  13. neoadec

    Rekisteröitynyt:
    08.10.2008
    Viestejä:
    425
    Joutuu ottamaan hansikaslokeron pois.
     
  14. Mr.MunQ

    Rekisteröitynyt:
    29.11.2007
    Viestejä:
    258
    Oma hondani on myös diesel ( 2.2 L i-ctdi ) ja tässä oli ainakin tuo kolaritunnistin, en tiedä sitten että kuinka yleisiä nuo ovat dieseleissä. Omassa kyllä myös ilmoitti tästä auton näytössä , vilkutti ainakin VSA ja ABS valoja.
     
    Viimeksi muokattu: 21.05.2017 klo 20:42
  15. TeknoR

    Rekisteröitynyt:
    10.08.2002
    Viestejä:
    15 768
    Otin hanskalokeron irti. Ei ole kolarikytkintä siellä.

    Kokeilin myös mitä tapahtuu jos avaimen tunnistinrenkaan ottaa irti. Ei anna edes startata ja PATS-valo vilkkuu nopeasti.
     

Jaa tämä sivu

Alibi
Anna
Deko
Dome
Erä
Hymy
Kaksplus
Kippari
Kotilääkäri
Kotiliesi
Koululainen
Ruoka.fi
Parnasso
Seura
Suomen Kuvalehti
TM Rakennusmaailma
Tekniikan Maailma
Vauhdin Maailma
Golfpiste
Vene
Nettiauto
Ampparit
Plaza
Muropaketti