Fallout 4 (PC, Xbox One, PS4)

Viestiketju alueella 'Pelit ja konsolit' , aloittaja Lazlo_, 10.01.2013.

NOSTOJA MUROPAKETIN SISÄLLÖSTÄ
  1. innos

    Rekisteröitynyt:
    05.09.2001
    Viestejä:
    3 199
    Lyhenevät vielä lisää, kun pistelee tulille modin, joka pistää vsyncin latauksien ajaksi pois päältä: http://www.nexusmods.com/fallout4/mods/10283/?
     
  2. kirnukka

    Rekisteröitynyt:
    28.10.2002
    Viestejä:
    469
    En oikein ymmärrä miksi toi far harbour on niin raunioina. Oletettavasti ainakin kilometrien päässä mantereesta, jossa osa rakennuksista säilyi nuken jälkeen. Onko kyseessä aivopieru kehittäjien osalta vai onko jotain mennyt ohi multa?
     
  3. DocWeird

    Rekisteröitynyt:
    02.02.2010
    Viestejä:
    5 702
    Suuresta Sodasta, eli ydinsodasta on yli 200v Fallout 4:n aikaan ja jos katsoo miten talot rapistuu vaikka sadassa vuodessa huonolla hoidolla, niin lie sama osuiko kohdalle vai ei...
     
  4. Refloni

    Rekisteröitynyt:
    17.04.2014
    Viestejä:
    292
    Ruoka ei silti koskaan lopu raunioituneista marketeista ja Nuka-Cola-automaateista :D
     
  5. DocWeird

    Rekisteröitynyt:
    02.02.2010
    Viestejä:
    5 702
    Hei, säteily tappaa kaikki bakteerit! :D
     
  6. nahkasukka

    Rekisteröitynyt:
    08.06.2010
    Viestejä:
    700
    Tämähän on käytännössä täysin pelikelvoton kun nuo tallennukset korruptoituu aivan jatkuvasti. Samaa paskaa oli New Vegasissakin tosin sitä ei käynyt kuin todella harvoin. Pääseekö noista mitenkään eroon? Google ei auta asian kanssa ainakaan yhtään.
     
  7. innos

    Rekisteröitynyt:
    05.09.2001
    Viestejä:
    3 199
    76 pelituntia takana ja tasan nolla korruptoitumista, eli ei ihme, ettei asiaan ole yhtä helppoa lääkettä.

    Joku paska modi ja/tai paska rauta..?
     
  8. j1m2

    Rekisteröitynyt:
    06.12.2002
    Viestejä:
    2 792
    Täällä 823 tuntia pelattu ilman yhtään tallennuksen korruptoitumista.
     
  9. Refloni

    Rekisteröitynyt:
    17.04.2014
    Viestejä:
    292
    Tulipa lopultakin sitten ostettua tarpeeksi isosta alesta. Peliä takana 15h ja nyt vasta pääsin Diamond Cityyn.

    Hahmona tuollainen virnuilevan itsetietoinen jätkä, pojot älykkyydessä ja ketteryydessä:

    [​IMG]

    Oli muuten ihan loistava idea laittaa tyyppi koko ajan hymyilemään maanisesti, se saa aikaan tosi hauskoja tilanteita esimerkiksi alun Vaultissa kun tyyppi tutkailee jäätyneitä ruumiita ääni väristen pakokauhun partaalla ja virnuilee koko ajan kun psykopaatti... :D

    Itse pelistä... mjooh. Normaali vaikeusaste on aivan liian helppo, oli pakko ruuvata sitä ylöspäin kun henki ei lähtenyt ekan kahdeksan tunnin aikana kertaakaan. Toisekseen maastosta leijuvat quest-markerit oli pakko ottaa pois päältä heti alussa, alkoi tuntumaan että peli pitää minua idioottina.

    Peliä on kolmoseen nähden (New Vegasiin tätä ryönää ei voi edes verrata) virtaviivaistettu, yksinkertaistettu ja suoraan sanoen tyhmennetty reilusti. Dialogisysteemi on täysi katastrofi, jossa on arvailun varassa mitä hahmoni mahtaa sanoa seuraavaksi. Puhuva päähenkilö vaikuttaa alkuun oikealta ratkaisulta, mutta ei sitä ole. Eikös tässä ollut ideana tehdä oma hahmonsa ja tehdä sillä omat päätöksensä? Ääninäyttelyn myötä hahmon luonne ja persoonallisuus on päätetty etukäteen ja äijä pulisee 90% ajasta sellaista mitä en itse sanoisi. Tämän takia immersio lentää ikkunasta jo alkumetreillä. Fallout 4 on Bethesdan luoman päähenkilön tarina, ei minun.

    Peliä on mainostettu poikkeuksellisen vapaana varmaan sen takia, että kävelysuunnan saa päättää itse ja voi vaeltaa mihin haluaa. Mutta toistaiseksi ei ole tullut vastaan yhtään questia, johon olisi ollut enemmän kuin yksi ratkaisu - paitsi yksi laboratoriokokeiluun liittyvä juttu, jossa oli idea tehdä testi loppuun tai keksiä, miten paikasta pääsee muuten pakoon. Haarautuva tehtävälinja on ilmeisesti Bethesdalle liian monimutkainen koodattava, koska tehtävä bugasi ja jouduin kuolemattoman robotin hyökkäyksen kohteeksi. Molly-niminen Mister Handy kävi päälle, kunnes kulutin sen hiparit loppuun - jolloin se otti viiden sekunnin torkut ja aloitti taas hyökkäyksen täysissä voimissa. Jouduin hylkäämään questin ja pakenemaan pää kolmantena jalkana. En muutenkaan saanut tarvittavaa isotooppia ilmeisesti bugin takia.

    Grafiikat on mukiinmenevät, kunhan ei tarkastele niitä liian läheltä. Tekstuurit on todella rumia ja suttuisia tietyissä paikoissa, vaikka miten olisi Ultra-grafiikat päällä. Ei siitä sen enempää.

    Sain reilusti lisää motivaatiota matkaan kohti tarunhohtoista Diamond Cityä, kun huomasin, miten ärsyttävä vikisijä sen radion DJ on. Otin henkilökohtaiseksi tavoitteekseni matkata kaupunkiin ja lasauttaa miestä turpaan. Radiota ei voi tuon takia oikein pitää päällä vaikka hyviä biisejä onkin, mutta onneksi pelin perusmusat on ihan toimivia nekin.

    Reilusti kesken on tosiaan vielä, mutta näkee kyllä että tämä on niin Bethesdan peli kun vaan olla voi. Skyrim with guns. Fallout 4 on avoimen maailman loottiräiskintä, joka tuo melko vahvasti mieleen Borderlands-sarjan. Roolipelien kanssa tällä ei ole enää mitään tekemistä. Maailma on Vault-Boyn ja Brotherhoodin väreihin maalattu leikkipuisto, joka ei tunnu Falloutilta. Hauskaa sitä on silti pelata, mutta voi vain toivoa, että lisenssi annettaisiin Obsidianille. Bethesda ei osaa tehdä Falloutia, pysykööt Elder Scrollseissaan.
     
  10. farry

    Rekisteröitynyt:
    13.12.2012
    Viestejä:
    1 017
    Tähän radio DJ:hin on "fixi" itse pelissä ;)
     
  11. kirnukka

    Rekisteröitynyt:
    28.10.2002
    Viestejä:
    469
    -spoiler alert-

    pelaan tota nuka world dlc:tä ja oon sitten raiderien overboss, mutta silti wastelandissa raiderit on vihamielisiä? eiks niiden pitäis olla mun alaisia nyt.
     
  12. Ontelokranaatti

    Rekisteröitynyt:
    26.05.2011
    Viestejä:
    687
    Ei, ainoastaan Nuka Worldin mukana tulevat raiderit jotka ovat sinua kohtaan lojaaleja ovat ystävällisiä.
     
  13. EeTee80

    Rekisteröitynyt:
    26.03.2015
    Viestejä:
    104
    Hoho, kunnon copy paste meininkiä Bethesdalta. Vähän niinkun Skyrim Dragonborn -lisärissä rieklingit.
     
  14. Paqu

    Rekisteröitynyt:
    17.02.2007
    Viestejä:
    3 748
    Orphans Of the Commonwealth modista olis pikku kyssäri.

    Eli kyseinen modi lisää settlereiden joukkoon myös lapsia ja asensin tuon modin kun aloin pelaamaan. Nyt kuitenkin noita lapsia alkaa olemaan jo liikaakin eri paikoissa ja tekis mieli poistaa kyseinen modi.

    En tosin tiedä mitä tapahtuu jos menen sen poistamaan Nexus Mod Managerilla (jolla sen myös asensin) ja pelko siitä että koko peli flippaa ja joutuu alottamaan alusta ei oikein innosta kun on se lähemmäs 70 tuntia tullut jo veivattua. Olettaisin että kaikki lapset häviää settlementeistä ja joko korvautuu aikuisilla tai sitten mulla on vain vähemmän porukkaa noissa paikoissa kunnes uusia tulee tilalle. Mutta kun ei tiedä niin ajattelin täältä kysästä jos joku osais vastata?

    Tai jos ei tuota kannata tehdä niin pystynkö jotenkin manuaalisesti poistelemaan noita settlereitä jollain konsoli komennolla?
     
  15. Pati

    Rekisteröitynyt:
    14.03.2001
    Viestejä:
    1 223
    Mistähän voisi saada selville mikä modi aiheuttaa ongelman kun pipe shot gunin kaikki variantit ovat näkymättömiä pelissä? Itse veikkaisin any mod any weapon, raider overhaul tai armorsmith extended mutta en ole saanut niitä ruuvammalla parannusta aikaan.

    Kun kirjoitan pipe shotgun 4 weap -konsoliin niin tuo ei palauta mitään ID-numeroa jolla saisi modin selville.

    Kuva ongelmasta;

    HTML:
    http://imgur.com/a/MuXrK

    Load order;
    # This file was automatically generated by Mod Organizer.
    Fallout4.esm
    ArmorKeywords.esm
    Loads.esm
    TrueStormsFO4.esm
    WOTC.esp
    MODaquatic.esp
    Jangles.esp
    Armorsmith Extended.esp
    Armorsmith All DLCs Patch.esp
    MoreAmmo.esp
    Loads of Ammo - Leveled Lists.esp
    MoreSpawnsScripted.esp
    Fast Travel From Interiors Main + DLCs.esp
    ValdacilsItemSorting-00-ValsPicks-DLCVersion.esp
    SuperMutantOverhaul.esp
    FCOM.esp
    DOOMMerged.esp
    Reverb and Ambiance Overhaul.esp
    More Where That Came From Diamond City.esp
    dD-Enhanced Blood Basic.esp
    dD - Screen Blood Duration Long.esp
    TrainBar.esp
    SKAElvis.esp
    PD_VisualReload.esp
    LongRangeBulletHoles.esp
    RainofBrassPetals.esp
    Pip-Boy Flashlight.esp
    Clean Water - Tropical.esp
    Crafting Workbench.esp
    Crafting Workbenches - Ammo.esp
    Crafting Workbenches - Ammo Expanded.esp
    Crafting Workbenches - Ammo Special.esp
    Crafting Workbenches - Automatron DLC.esp
    Crafting Workbenches - Power Armor.esp
    AutomathroneAddons.esp
    CBBE.esp
    Adjustable UI Volume Sliders.esp
    BetterSettlers.esp
    BetterSettlersCleanFacePack.esp
    BetterSettlersNoLollygagging.esp
    disableprestonquests.esp
    SoundOfSilence-BE.esp
    Dynamic Music Overhaul.esp
    EasyHacking.esp
    EasyLockpicking.esp
    More detailed perk description.esp
    LoweredSprintAPDrain.esp
    Quieter Settlements - Contraptions.esp
    Quieter Settlements - Vanilla.esp
    Quieter Settlements - Wasteland Workshop.esp
    VisibleCompanionAffinity.esp
    AnS Wearable Backpacks and Pouches.esp
    AnS Wearable Backpacks and Pouches - AWKCR.esp
    AnS Wearable Backpacks and Pouches - Ballistic Weave.esp
    WAYN_CompanionTracking_Automatron.esp
    No more monochrome - Color setting for the Pipboy!.esp
    Live Dismemberment - Brutal.esp
    RipArmOffWeapon.esp
    RadiantBirdsv05.esp
    GrenadeExpansionPack.esp
    UltaLagrie.esp
    _00Stingray.esp
    SquidFollower.esp
    FO4 NPCs Travel.esp
    GrenadeExpansionPackAWKCRPatch.esp
    GrenadeExpansionPackLoadsPatch.esp
    GrenadeExpansionPackValsPatch.esp
    Immersive Halloween Special.esp
    MirelurtantFollowerFarHarbor.esp
    5xPlayerDamage.esp
    LegendaryAllDifficulties2.5x.esp
    Tracers - Light em up.esp
    RemoveScopeSway.esp
    PD_VReload_DOOMMerged.esp
    powerofatom.esp
    LightsaberMod.esp
    BlasTech E-11.esp
    GorillaArmor.esp
    BobbleGirl.esp
    GeraltOfRivia.esp
    Witcher - Geralt's Prologue Gear.esp
    Fr4nssonsLightTweaks.esp
    Vivid Weathers - FO4.esp
    TrueStormsFO4-FarHarbor.esp
    Radiant Clouds and Fogs.esp
    Vivid Weathers - FO4 - Far Harbor.esp
    Vivid Weathers - Nuka World.esp
    RaiderOverhaul.esp
    Crossbow.esp
    My_Minutemen.esp
    3dscopes-framework.esp
    AnyModAnyWeapon2.esp
    FO4LaserBolts.esp
    3dscopes-replacer.esp
    3dscopes-replacer-addtospawn.esp
    3dscopes-replacer-FarHarbor.esp
    3dscopes-replacer-NukaWorld.esp
    TakeCover.esp
    FO4Hotkeys.esp
    EFF.esp
    2xEnemyDamage.esp
    Raider Overhaul - AE Patch-Restored Content-VIS.esp
    Raider Overhaul - AE Patch-Restored Content.esp
    DLCCoast.esm
    DLCNukaWorld.esm
    DLCRobot.esm
    DLCworkshop01.esm
    DLCworkshop02.esm
    DLCworkshop03.esm
     
    Viimeksi muokattu: 28.01.2017
  16. Pati

    Rekisteröitynyt:
    14.03.2001
    Viestejä:
    1 223
    Poistin kaikki modit käytöstä MO:sta ja asensin ne uudelleen Nexus mod managerilla -> nyt toimii pipe variantit
     
  17. Refloni

    Rekisteröitynyt:
    17.04.2014
    Viestejä:
    292
    [Pieniä spoilereita. Peli on jo sen verran vanha, etten viitsi laittaa tageihin.]

    Läpäisty. Fallout 4 on idioottiräiskintä, joka parissa kohtaa muistuttaa roolipeliä. Pelin pahin ongelma on sen tylsyys, koska se toistaa itseään järkyttävästi. Löysin koko 70-tuntisen matkan aikana alle kymmenen tehtävää, jotka poikkesivat kaavasta "mene tuonne ja tapa kaikki / hae McGuffin". Menit minne vain, vastaan tulee koko ajan sama rakennus: sisäänpääsyjä on yksi, alusta löytyy teljetty ovi, itse kenttä on mutkitteleva putki täynnä rivijermuja ja lopussa seisoo vähän muita pitempi hiparipalkki. Pomon kaaduttua pääset oikotietä takaisin alkuun.

    "Legendaariset" viholliset ovat todella tylsiä ja rasittavia vastuksia. Legendaarinen ei eroa normijampasta mitenkään muuten, kuin että puolivälissä kurmotusta se "mutatoituu" (peli tekee tästä ison numeron, oli kyseessä vaikka robotti) joka tarkoittaa vain ja ainoastaan sitä että se alkaa päästää hajuraitoja ja saa kaikki hiparit takaisin. Otukseen pitää pumpata 1,5 kertaa normaalia enemmän pateja ja siinä se. Paha pettymys ja turhauttava taisteluvastus. Suurin osa saadusta erikoislootista on roskaa.

    Tarina on hirveää kuraa. Loren päälle lorotetaan pahemmin kuin Fallout kolmosessa. Bethesda näkee ilmeisesti ghoulit ikiliikkujina, jotka eivät tarvitse ruokaa sen enempää kuin vettäkään (toisin kuin koko Fallout-sarja ja jopa osa Bethun omista tuotoksista kertoo). Oliko sitäpaitsi tarinaan ihan pakko tunkea Liberty Prime -juonenkuljetusrobotti mukaan? Dogmeatin pakkosyöttö ärsyttää jo tarpeeksi. Piskiä ei saa hengiltä mitenkään ja se on kytketty pakolliseksi osaksi tarinaa. Dialogisysteemi on kertakaikkinen katastrofi, jossa valinnat ovat tasoa Telltale Games. Jos Bethesda sanoo että hahmosi puhisee raivosta niin sitten se puhisee, vaikka miten yrittäisit turvautua diplomatiaan (viittaan Kelloggin tappeluun). Tarinan idea on tällä kertaa sentään varastettu Blade Runnerista eikä ekoista Fallouteista.

    Kumppanit on parempia kun edellisosassa, se on pakko myöntää. Tosin kaveripisteiden farmaus on ääliömäinen ja tunnelmaa rikkova mekaniikka. Esimerkiksi Dansesta tulee ylin ystäväsi, kun vain veivaat superhaarniskasta ulos ja sisään tarpeeksi kauan.

    Parempien matkatoverien lisäksi Bethesda on koettanut tehdä New Vegasin tyylisen haarautuvan pääjuonen. Nyt pakotetun hyvistelyn sijaan saa valita neljästä eri idioottilaumasta: porukka joka rakentaa robotteja, porukka joka vihaa robotteja, porukka joka rakastaa robotteja sekä Preston Garveyn askartelukerho. Kaikissa on hyvät ja huonot puolensa.
    • Robotinvihaajat eli Brotherhood of Steel on ristiriitainen sakki: Huipputeknologinen, teknologiaa vihaava maailmanparantajarasistiyhteisö. Porukan luotaantyöntävä tieteenvastaisuus ja lapsellisuus käänsi minut nopeasti etsimään kavereita muualta.
    • Robotinrakentajat eli Instituutti on Deus Existä repäisty salaseura, joka luottaa tieteen voimaan. Jatkuvista järjettömistä päätöksistään ja politiikoistaan huolimatta Insti on oma valintani. Lafkan jäsenten silkka elintaso on tarpeeksi hyvä argumentti antamaan alueen vallan heille.
    • Robofiilit eli Rautatie on hyvää tarkoittava hippilauma, joka ei ymmärrä koneen ja ihmisen eroa. Itse asiassa heillä on pointti, ainakin jossain määrin. Erimielisyydestä robottien suhteen ja porukan tyhmyydestä (salasana heidän salaiseen piilopaikkaansa on sama kuin järjestön nimi) huolimatta kyseessä on sen verran sympaattinen sakki, että harmitti pistää heidät kylmäksi. Mutta kun Instituutin ex-pomo käski niin minkäs teet (itse olin tässä vaiheessa paikan ylipäällikkö, mutta eihän se sananvaltaa tarkoittanut).
    • Prestonin ompeluseura on äärimmäisen säälittävä tapaus. Kun pelaaja kohtaa heidät ensi kertaa, muskettimiehet kyyristelevät oven takana muutaman raiderin piirittäminä. Prestonilla kumppaneineen on laserkiväärit raiderien putkipistooleita vastaan. Pelaajan pelastettua sankarit pulasta Prestonista tulee tehtäväautomaatti, joka tekee tehtävälokin tyhjentämisestä mahdotonta. Kun menet raportoimaan suoritetusta tehtävästä expan vuoksi niin saat toisen tilalle, ei vastaväitteitä. Todella säälittäväksi homma menee, kun Preston nimittää pelaajan ryhmän kenraaliksi ja jatkaa tämän käyttämistä juoksupoikana.
    Jokaisesta porukasta löytyy pari tyyppiä, jotka antavat loputtomasti tekemistä. Satunnaisgeneroidut questit ovat laadultaan pohjasakkaa, mutta surullisinta on että käsin tehdyt tehtävät eivät yleensä eroa satunnaisgeneroiduista mitenkään. Hae esine tai tapa kaikki. Muutama hieno poikkeus säännöstä löytyy, kuten rakettimoottoroidun antiikkilaivan auttaminen liikkeelle, mutta ylivoimaisesti suurin osa pelistä on saman toistamista.

    On pelissä hyvääkin. Välillä löytyy hienoa kenttäsuunnittelua, upeita maisemia tai nasevaa dialogia. Joskus välillä. Sen verran huonon vaikutuksen tämä kyllä teki, että Fallout 5 jää satavarmasti hyllyyn. En aio myöskään koskea DLC:hen, en halua antaa Bethesdalle tästä yhtään enempää rahaa.

    [​IMG]

    Vähennä yksi tähti, jos olet Fallout-fani. Jos pelin nimi olisi ollut Nuclear Scrolls 2: Fetch-Quests of Boston, se ei olisi saanut minua läheskään näin pahalle tuulelle.

    ps. Ostin pelin vasta vuosi julkaisun jälkeen alesta, koska oli kokemuksia Bethesdan Fallout-osaamisesta kolmosessa. Pessimisti ei pety pahasti.

    Edit: Nyt kolmen kuukauden rauhoittumisen jälkeen myönnän, että arvosteluni oli vähän liian suolainen. Kyllä tämä kolme tähteä ansaitsee. Pelin aiheuttama pettymys vain sai minut kihisemään kiukusta siinä määrin, että lyttäsin sitä enemmän kuin tarpeen. Bethesda on tosin boikotissa joka tapauksessa.
     
    Viimeksi muokattu: 22.04.2017
  18. Kuningashillo^2

    Rekisteröitynyt:
    05.04.2003
    Viestejä:
    2 235
    Koko pelissähän ei ole järjen hiventäkään vaan se on tarkoitettu jonkunlaiseksi huvipuistoksi konsoli-pelaajille. Lisää mieleen tulevia ärsyttävyyksiä:

    -200 vuotta ydinsodan jälkeen power armoreita lojuu ripoteltuna sinne tänne eikä kukaan ole älynnyt ottaa niitä käyttöön
    -joka paikassa liikkuu seonneita robotteja jotka jotenkin ovat yhä toimintakunnossa 200 vuoden jälkeen. kaikki ajoneuvot ovat kuitenkin tietysti ruostuneita raatoja
    -toisilleen vihamieliset vihollislaumat seisoskelevat näköetäisyyden päästä toisistaan täysin rauhassa (raiderit-super mutantit)
    -kukaan ei ole saanut koko aikana mitään aikaan vaan ihmiset asuvat päivässä koottavissa hökkeleissä aseettomina äärimmäisten vaarallisten ryöstäjien ja super mutanttien keskellä
    -kiviset rakennukset ovat hajoamispisteessä mutta kuolleet puut ovat pysyneet oksineen jotenkin ihmeellisesti pystyssä. Jopa ydinräjähdysten ilmeisesti pystyyn kuivattama ruoho on yhä jäljellä. wau!
    -pelaaja osaa maagisesti rakentaa high-tech turretteja ym. teknologiaa keräilemällä alumiinipurkkeja, teippirullia ym. krääsää. NPC:t eivät osaa mitään.
    -rakentamisella ei ole kuitenkaan mitään merkitystä pelin kannalta
    -aseissa ja haarniskoissa on taika-efektejä joissa ei ole päätä tai häntää
    -normaalit panssarit ovat tuhoutumattomia mutta power armoreista lentää palasia kun vähän täräyttää kohti 5.56:lla

    Listaan voisi varmasti lisätä satoja epäloogisuuksia ja idioottimaisuuksia, mutta eipä viitsi aivojaan tämän tekeleen takia enempää rääkätä :).

    ps. Itse ostin pelin aikanaan Domen arvostelun perusteella. Voi helvetti sitä pettymyksen määrää. Noh aukesipahan silmät viimein domen suhteen.
     
    Viimeksi muokattu: 28.01.2017
  19. Sadness

    Rekisteröitynyt:
    31.10.2013
    Viestejä:
    9 707
    Jos sä noin paljon etit epäloogisuuksia niin ei varmasti mikään peli mene tuosta seudanasta läpi ja saihan Fallu 4 myös Goty palkintoja vaikka ei siinä mielessä mitä witcher mutta taas siinäkin on epäloogisia juttuja jos alkaa kaivamalla kaivelemaan pinnan alta.
     
  20. Kuningashillo^2

    Rekisteröitynyt:
    05.04.2003
    Viestejä:
    2 235
    Kyllä minulla esim. New Vegas meni läpi vioistaan huolimatta. Nuo mainitsemani ongelmat ovat lisäksi vielä pikkuseikkoja tarinan täydelliseen idioottimaisuuteen verrattuna. Pelin dialogi on alusta loppuun täysin merkityksetöntä (sama minkä vaihtoehdon valitsee: lopputulos ei muutu mitenkään paitsi siinä vaiheessa kun pitää valita eri "factioneiden" välillä) ja jopa hahmonrakennus (RPG-pelien tunnusmerkki) tehty täysin redundantiksi, koska koko pelissä ei taida olla yhtään aitoa skillcheckiä USS Constitutionia lukuun ottamatta, johon suunnittelija on lisännyt ne ilmeisesti vitsinä (virransyötön voi korjata skillcheckillä tai poimimalla metrin päästä tarvittavat johdot ja laittamalla paikalleen).

    Se että F4:n kaltainen peli kerää GOTY-palkintoja kertoo aika paljon roolipelien täydellisestä alennustilasta. Ainoa hyvä puoli on, että enempää pelejä ei voi enää tyhmentää paitsi poistamalla dialogi kokonaan ja laittamalla peliin pakotetun auto-aimin :).
     
    Viimeksi muokattu: 28.01.2017
  21. Sadness

    Rekisteröitynyt:
    31.10.2013
    Viestejä:
    9 707
    No mulla se on vasta edessä päin kun vain jaksaisi alkaa pelaa tai saisi innostuksen, ainoa minkä näistä osista pelanut on NV ja kolmonen jäi ihan alkutekijöihin kun alussa jostain syystä kaatuili tai jäätyili.

    Tuon osalta Fallout 4 pitäisi olla paremassa kunnossa ja kuten skyrim SE versiota tullut pelattua.
     
  22. Kuningashillo^2

    Rekisteröitynyt:
    05.04.2003
    Viestejä:
    2 235
    New Vegas ei tainnut minullakaan toimia Win10:llä ilman NexusModsin anti-crash pätsiä. Sen lisäksi kannattaa laittaa samasta paikasta paremmat tekstuurit ja 4GB patch, joka tekee pelistä myös vakaamman (osaa ilmeisesti käyttää suurempaa muistimäärää).

    Kolmosta taas ei kannata pelata ellei halua kuolla vitutukseen. PS. 8v ja traumat ovat vielä muistissa :)
     
    Viimeksi muokattu: 28.01.2017
  23. Refloni

    Rekisteröitynyt:
    17.04.2014
    Viestejä:
    292
    Fallout 3: Kaatuu 10 minuutin välein. Pelikelvoton. En tiedä voiko modata kuntoon.

    Fallout New Vegas: Kaatuu tunnin välein. Voi modata kuntoon New Vegas Anti Crashilla.

    Fallout 4: Ei kaatunut kertaakaan 70 tunnin aikana. Joko olin hävyttömän onnekas tai sitten peli on vuodessa paikattu kuntoon. Bugeja toki riitti, mutta pelin ongelmat on ihan muualla.
     
    Viimeksi muokattu: 28.01.2017
  24. L4re111

    Rekisteröitynyt:
    14.12.2011
    Viestejä:
    747
    Itseänikin vitutti tässä pelissä moni asia, mutta silti sen jaksoi kahdesti puskea läpi ja toisella kerralla season passin kanssa. Kolmatta kertaa ei ehkä jaksa ainakaan vielä :)

    Grafiikat ovat kehnot ja FPS droppeja ja kaatuilua esiintyy, NPC-hahmot ovat tyhmiä ja kankeita (questit, joissa piti seurata jotain, huh huh...), settlementteihin ei saa lukittavaa ovea/porttia, vaan esimerkiksi ghoulit osasivat osata portin tuosta vaan ja kaikkea muuta pientä. Nuo kuningashillon listaamat epäloogisuudet eivät ole hirveästi häirinneet. En oikeastaan ole niihin kiinnittänyt juurikaan huomiotakaan.

    Paras asia pelissä oli iso maailma, jossa riitti tutkittavaa paljon. Paljon tuli vain seikkailtua ympäriinsä tutkien hylättyjä rakennuksia ja sivutehtäviä tehden. Rakentelu oli koukuttavaa, vaikkakin vähän turhaa ja ei se pääjuoni omasta mielestäni mikään kamalan huono ollut. Far Harbor DLC oli sekä tarinaltaan että alueeltaan todella hyvä ja Nucaworld oli myös aika aavemainen paikka joskin tehtävät siellä olivat todella toistavia.
     
  25. Paqu

    Rekisteröitynyt:
    17.02.2007
    Viestejä:
    3 748
    Jos olisin tämän ostanut heti julkaisussa niin olisi todennäkösesti mielenkiinto loppunut melko nopeesti. Mutta vuosi julkaisun jälkeen modien kanssa joita itsellä tällä hetkellä asennettuna 130 kappaletta peli muuttui paljon paremmaksi. Aina kun löytyy jokin asia joka ärsyttää niin todennäkösesti on olemassa modi jolla sen saa korjattua.

    Kuten esim. tuo jonka mainitsit lukittavista porteista. Tuohon mulla on itseasiassa useampikin modi asennettuna. Yksi jolla pystyn lukitsemaan minkä tahansa oven missä tahansa painamalla "reload" nappia oven lähellä. Tämän jälkeen sitä ei kukaan saa auki kunnes avaan sen. Kätevä käyttää välillä taisteluissakin. Sitten pari muuta modia vaikuttaa oviin kun rakennan settlementtiä. Voin laittaa mihin tahansa oveen automaattisulkijan joka sulkeen avatun oven 10 sekunnin päästä tai etäisyyssensorin joka avaa oven kun joku liittolainen kävelee lähelle, mutta sulkee sen jos vihollinen tulee. Tai sitten tehdä mistä tahansa ovesta kauko-ohjauksisen jonka voi sitten napista/tietokoneelta avata ja sulkea.

    Kun ensimmäistä kertaa näin trailereita tästä pelistä ja niissä esiteltiin tuota rakentamista, niin totesin että ei voisi vähempää kiinnostaa. Mutta kuinkas ollakkaan tuohan onkin ollut pelin parasta antia. Reilu sata tuntia tähän mennessä pelattu ja rakentamiseen olen siitä käyttänyt varmaan sen 2/3 osaa. Tässäkin kohtaa täytyy mainita että ilman modeja tuokaan ei varmaan olisi jaksanut kovin pitkälle kiinnostaa. Pääasiassa olen tehnyt erilaisia areenoita eri settlementteihin joissa mulla on noita "pyydystyshäkkejä" mistä pystyn vapauttamaan Behemotheja, Deathclaweja, botteja, synthejä, raidereita sun muuta joko toistensa kimppuun tai sitten pistää ei niin toivottuja settlereitä tappelemaan niitä vastaan. Areenoiden lattioissa tai seinissä mulla on sitten ovet josta saan viskeltyä ruumiit suoraan liukuhihnoille mistä ne menee autobutcheriin joka sitten hajottaa ruumiit jotta saan kaikki komponentit talteen.

    Yhdessä paikkaa mulla on itse areena rakennettu korkealle ja sen alapuolella on sitten liukuhihna johon häkeistä vapautetut raiderit tipahtaa ja näin koko "prosessi" häkin aukasusta ruumiiden käsittelyyn on automatisoitu. :)
    http://steamcommunity.com/sharedfiles/filedetails/?id=852582080
    http://steamcommunity.com/sharedfiles/filedetails/?id=852581841
    http://steamcommunity.com/sharedfiles/filedetails/?id=852585575
    http://steamcommunity.com/sharedfiles/filedetails/?id=852585723
    http://steamcommunity.com/sharedfiles/filedetails/?id=852585918
    http://steamcommunity.com/sharedfiles/filedetails/?id=852586037
    http://steamcommunity.com/sharedfiles/filedetails/?id=852586146
    http://steamcommunity.com/sharedfiles/filedetails/?id=852586241
     

Jaa tämä sivu

Alibi
Anna
Deko
Dome
Erä
Hymy
Kaksplus
Kippari
Kotilääkäri
Kotiliesi
Koululainen
Ruoka.fi
Parnasso
Seura
Suomen Kuvalehti
TM Rakennusmaailma
Tekniikan Maailma
Vauhdin Maailma
Golfpiste
Vene
Nettiauto
Ampparit
Plaza
Muropaketti