Fallout 4 (PC, Xbox One, PS4)

Viestiketju alueella 'Pelit ja konsolit' , aloittaja Lazlo_, 10.01.2013.

NOSTOJA MUROPAKETIN SISÄLLÖSTÄ
  1. Lapasorsa

Rekisteröitynyt:
    27.12.2012
    Kyllä ainakin sigun koneella pyörii 1920x1080 resolla asetukset tapissa lukuunottamatta godrays ja shadow asetuksia, jotka on yhtä vaille tapissa tasaisen 60fps.

2. Sadness

Rekisteröitynyt:
    31.10.2013
    En tiedä onko pelimoottorin vikoja mutta erityisesti endrealissa(skyrim lisärissä) sellaisia kohtia missä GPU rasitus vain tippuu ja sitten tippuu FPS, asetuksilla tai resulaatiolla ei ole väliä.

Joku muistaakseni joku muukin valitteli fallout 4 kaupungin suorituskykyä ja enkä jaksa muistaa että saiko koskaan korjattua vaiko onko pelin ominaisuuksia.

3. Lapasorsa

Rekisteröitynyt:
    27.12.2012
    Itselläni tullut vastaan muutama kohta, missä gpu rasitus nousee 99%, vaikka ympäristö ei muuten näytä kovin raskaalta, esim joku sisätila ja fps tietysti laskee ja näin käy aina kun tuohon kohdalle sattuu. Näitä on 100h pelin aikana tullut vastaan 2 kpl, joten en olisi niin huolissaan niistä.

4. Janzor

Rekisteröitynyt:
    25.07.2011
    Ihan hyvin pyörii kyllä 60fps jos vaan asetuksia säätää sopivasti.

5. setj

Rekisteröitynyt:
    10.04.2015
    Voihan se ihan pelin ominaisuuttakin vanhalla moottorilla olla että juurikin laskee gpun käyttö tietyissä kohtaa, esim jokainen vähänkin kaupunkia muistuttava paikka tiputtaa näyttiksen käyttöä aika paljoltikin, mutta eiköhän sitä asetuksilla ja joillain modeilla saa paranneltua. Kai se häätyy ostaa kuitenkin, eipä se enää nii kalliiksikaan tule kun cdkeyssistä 20e pintaan:).

6. Dwarf

Rekisteröitynyt:
    18.02.2004
    Miten mä saan sen perkeleen etsivä robotin ulos mun power armorista? olin menossa taloon sisälle niin hyppäsin amorista ulos, samalla jostain ilmestyi random vihu ja tuo valentine nussi mun armorin -.-

7. hunterofPinkBunnyWabbits

Rekisteröitynyt:
    19.08.2009
    Eikös puhevaihtoedoissa ole ULOS VOIMAHAARNISKASTA, ainakin Curiella ja Piperillä on.

8. joukot

Rekisteröitynyt:
    18.01.2016
    Ja muistakaa ottaa se fusion core mukaan sieltä sardiinipurkista AINA kun ulos astutte

9. hunterofPinkBunnyWabbits

Rekisteröitynyt:
    19.08.2009
    Itse joskus keräsin noita voimahaarniskoja, sitten huomasin että critical banker, penetrator perkit ja se RR pistooli. Sillä voi ampua penetrator perkillä selkään fusion corea kun käyttää Critical Hitsiä. Pari osumaa ja odottele kun ukko hyppää ulos voimahaarniskasta.

10. ÖRRR

Rekisteröitynyt:
    07.03.2010
    Paljon teillä oli leveli suunnilleen (ei lisäosa) Falloutin tarinan lopussa? Kaveri meni spoilaamaan tarinan loppua ja nyt ku olen itse lähellä loppua, niin ihmetyttää että mun level on vaan 29 ja pelin edistymisessä lukee että oon 20% pelannut peliä. Oon kuitenkin mielestäni tasaisesti yrittäny tehdä questeja ja tutkinut karttaa ja rakennellut. Mitä mä oon tehny väärin, et mun level on vaan ton verran.

Viimeksi muokattu: 18.10.2016
  11. Purkk

Rekisteröitynyt:
    18.08.2010
    Siis pelissähän on valtavasti side questeja ja tuon main tarinan voi tehdä loppuun eri tavoilla. Itse taisin olla lähemmäs lvl50 ennenkuin edes sinne ilmalaivaan menin.

Kannattaa lukea fallout wikia niin selkenee mitä kaikkea voi tehdä. Itse tein todella tarkkaan tiettyy pisteeseen asti niin, että sain tallennettua kohtaan josta sitten jatkoin eri tallennuksilla eri loppuihin.

100% yhdellä pelikerralla on kuitenkin mahdoton saada kun väkisin suututtaa jonkun ryhmän.

Reippaasti vaan vaikeusaste hardiin niin ei tule liian helpoksi korkeilla leveleillä.

12. L4re111

Rekisteröitynyt:
    14.12.2011
    Leveli taisi olla muistaakseni lähellä 70 Season passin kanssa, kun lopetin. Ekalla kerralla pelkän peruspelin kanssa oli 63 pääjuonen jälkeen. Pyrin löytämään sivutehtäviä ja välillä netistä etsin, jos jotain kiinnostavia questeja jäi tekemättä. Rakenteluun kului myös itselläni valtavasti aikaa ja siitä tuli leveleitä aika mukavasti.

13. ÖRRR

Rekisteröitynyt:
    07.03.2010
    Okei, kiitti vinkeistä! Aloitin nyt uudella hahmolla ja pelaan nyt pääjuonta hitaammaalla tahdilla ja levutan muulla tavalla ukkoa enemmän. On meinaan jotenkin tympeä pelata ku pääjuoni lopussa ja peli muuten vasta alussa...

Vaikka oon paska pelaamaan tätä peliä niin rakentelustani olen ylpeä.:D Raahasin selässäni etanan lailla kaikki junkit sanctuarysta red rocketiin ja tein sinne ihan jäätävän mörskän. Ekana pelkkiä tikapuita taivaaseen niin pitkälle että on hienot näkymät, sit vasta aloin rakentaa kunnon kerroksia, mm absintti baari ekalle kerrokselle, tokalle sviitin koripallokentällä ja mm sinne niin korkealle kuin voi, niin tein sinne ulkokylpylän, josta todella todella korkeat näkymät niin pitkälle kuin silmä kantaa. Ja tietenkin valotaulut ja liikennevalot loistamaan sinne ylös joita on hieno sit katella yöllä alhaalta. Hienoa tunnelman luontia peliin toi rakentelu.

14. -kali-

Rekisteröitynyt:
    20.08.2015
    Mistäköhän voisi johtua kun gpu usage vaihtelee 50-80% ja sen takia fps tippuu jonnekkin 50 välillä? Koneessa on gtx 1070 ja 6700k.

15. Felita

Rekisteröitynyt:
    05.05.2009
    Mulla on tällä hetkellä leveli 63 ja käsittääkseni pari-kolme steppiä pääjuonesta tekemättä.

Faction-spesifisiä questeja olen tehnyt BoSsille kokolailla kaiken paitsi radiant-tyyppisiä vain muutaman. Minutemenille tein alun pari questia.

Sivuquesteja on sitten tullut vähän kahlattua enemmän. Tosin mitään companion-questeja en ole tehnyt, koska olen soolonnut kaiken (pl. alussa dogmeat oli mukana jonkin aikaa)

Edit. Ai niin, juuri mitään en ole rakennellut ja olen lähinnä viis veisannut nuista settlementeistä. Innostus lopahti alkupuolella kokolailla totaalisesti kun tajusin, että vaikka väsäät strategisesti kuinka hienon puolustuksen, niin poissa ollessasi tavan raiderit materialisoituvat settlementin sisään rähjäämään ja taistelun lopputuloksella ei ole mitään tekemistä sen kanssa, kuinka puolustus on strategisesti rakennettu, vaan se on käytännössä fifty-fifty kolikonheitto.

Viimeksi muokattu: 20.10.2016
  16. Purkk

Rekisteröitynyt:
    18.08.2010
    Jokaiselle factionille kannattaa ja voi tehdä questeja tiettyy pisteeseen asti. Jos pääjuonen pelaa läpi niin sitten osa muuttuu vihamielisiksi joten ei pääjuonta kannata pelata heti läpi. Myös kaikki kumppanit kannattaa hankkia ennen pääjuonen loppua ja tehdä niihin liittyvät tehtävät. Varsinkin Curien ja Valentinen personal questeista tykkäsin.

Tätä kannattaa käyttää samalla kun pelaa: http://fallout.wikia.com/wiki/Portal:Fallout_4

17. Felita

Rekisteröitynyt:
    05.05.2009
    Mulla tuon käyttäminen pilaisi osaltaan peli-ilon ja itse lasken sen siinä määrin huijaukseksi, etten noita käytä.

Mutta jokainen saa (ja jokaisen pitää) toki pelata kuinka tykkää, en minä tuomitse tuon wikin lukemista pelaamisen aikana mitenkään :)

18. Purkk

Rekisteröitynyt:
    18.08.2010
    En minä tuolta mitään spoilereita lue tai käytä läpipeluuohjeena. On kuitenkin mielestäni tärkeä tietää ettei vahingossa tee tehtävää joka sulkee vaikka koko factionin niin, että jää monia tehtäviä kokonaan tekemättä. Tuolta on myös kätevä tarkistaa esim. lehtien sijainnit jos haluaa pelin lopussa varmistaa, että kokoelmassa on kaikki.

19. Felita

Rekisteröitynyt:
    05.05.2009
    Juu, totta kai jos haluaa esimerkiksi ehdottomasti tietyt juonipolut pelata tai optimoida prosentuaalisesti pelatun kontentin, niin wikiä kandee lukea. Oma pelityylini on sellainen (ei koske ainoastaan tätä peliä), että peliä aloittaessani määrittelen itselleni tietynlaisen roolin ja tietyt ennalta määrätyt rajoitteet, joiden mukaan sitten pelaan. Jos pelin aikana tapahtuu jotain epämiellyttävää juonen kannalta tai joitakin osa-alueita jää pelaamatta, niin se on sit voi-voi :)

Mahdollisilla uusintapelikerroilla saatan kyllä lipsua periaatteistani miten sattuu...

20. hunterofPinkBunnyWabbits

Rekisteröitynyt:
    19.08.2009
    Oikeastaan pelissä taitaa olla yksi kohta
    BOS linjassa puhuminen liian aikaisin eräälle hattu hemmolle ja kasa tietyn factionin questeja on failed
    josta ei varoiteta ITSE PELISSÄ ISOLLA LAPULLA että on vihollinen toiselle factionille. Tai parikin mutta siitä pärjää järjellä ettei sitä mokaa tee
    Vinkki RR HQ ja yksi tietty seuraaja
    .

21. RazerGo

Rekisteröitynyt:
    09.02.2013
    Onko kellään käytössä Modern weapons mod? Miksi mulla on HK 5 irti kädestä

22. akjuolma

Rekisteröitynyt:
    10.12.2010
    Vanilla animaatio ei sovi siihen? Mahdollisesti latausanimaatio on myös päin helvettiä?

23. Kilohaili

Rekisteröitynyt:
    19.07.2006
    Halloween-tarjouksessa näytti olevan Season Pass 29 euroa PS4:lle? Tuo vissiin sisältää kaikki lisärit? Myös erikseen oli tarjouksessa Fallotu delsuja.

24. BOT

Rekisteröitynyt:
    13.10.2010
    Miten hyvin pyörii Fallout 4 tänä päivänä PC:llä? Julkaisun aikoihin i5-4570:n kanssa tiputteli FPS Diamond Cityn alueilla ihan törkeästi.

25. L4re111

Rekisteröitynyt:
    14.12.2011
    Ainakin i7 6700 + GTX 970 yhdistelmällä joissakin paikoissa FPS tippuu jopa alle 40:n. Ilmeisesti tämä johtuu varjoista, jotka lasketaan prosessorilla. Tuota kuitenkin tapahtuu suht harvoin, niin ei itseäni kauheasti haittaa.

Jaa tämä sivu

Alibi
Anna
Deko
Dome
Erä
Hymy
Kaksplus
Kippari
Kotilääkäri
Kotiliesi
Koululainen